Onpa tämä mun elämä sotkuista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"oikea ammattivalittaja"

Vieras
Adoptioäiti on ottanut facebookin kautta mun sisareni kaveriksi ja mun sisko joka pitää harvoin yhteyttä mun kanssa on kiukkuinen mulle kun en pidä adoptiopoikaan yhteyttä.

Niin...
Elämä on valintoja täynnä ja niistä tehdyistä valinnoista pitää sitten ottaa vastuu. Joskus vaan huonoista valinnoista juhtuvat kaiut tulee ja purasee persauksiin!

[QUOTE="mamma";26814373]Niin...
Elämä on valintoja täynnä ja niistä tehdyistä valinnoista pitää sitten ottaa vastuu. Joskus vaan huonoista valinnoista juhtuvat kaiut tulee ja purasee persauksiin![/QUOTE]

Sekö oli huono valinta että lapseton pari sai lapsen?en tykkää että sotkevat kaikki sukulaiset
tähän juttuun.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";26814386]Sekö oli huono valinta että lapseton pari sai lapsen?en tykkää että sotkevat kaikki sukulaiset
tähän juttuun.[/QUOTE]

Siitä pariskunnasta en tiedä, sinä voit vaikuttaa vain omiin päätöksiisi että ne sopii sinulle.
Yleensähän ei biologinen vanhempi ja adoptiovanhempi pidä yhteyttä millään tavalla, helpompaa niin kaikille. Olet kuitenkin siinä tilanteessa että sinulla on yhteys adoptiovanhempiin. Olisiko nyt helpompaa jos ei olisi?

Eiköhän sillä lapsella ole oikeus sukulaisiinsa, tykkäsit tai et.

Vastaan vaikka tämä ei minulle kuulu...
On aivan eri asia jos lapsi ottaa yhteyttä kun aikuistuu ja itse haluaa selvittää taustansa. Adoptiovanhempien ei minun mielestä kuulu olla yhteydessä bioligiseen vanhempaan, helpompi kaikille niin.
Mutt jokinen tekee niin kuin haluaa ja kantaa siitä sitten vastuun.

[QUOTE="mamma";26814403]Siitä pariskunnasta en tiedä, sinä voit vaikuttaa vain omiin päätöksiisi että ne sopii sinulle.
Yleensähän ei biologinen vanhempi ja adoptiovanhempi pidä yhteyttä millään tavalla, helpompaa niin kaikille. Olet kuitenkin siinä tilanteessa että sinulla on yhteys adoptiovanhempiin. Olisiko nyt helpompaa jos ei olisi?[/QUOTE]

No en tiedä olisiko helpompaa jos yhteyttä ei olisi koska aika harvoin pidetään yhteyttä
facebookin kauttakaan,ollaan vaan siellä kavereina. Ja kyllähän isäni kertoo kun tämä poika
käy häntä katsomassa yms. en vain osaa ajatella että ollaan ns.yhtä suurta perhettä.
Tämä adoptioon antama poika taas ottanut kavereikseen sisarpuolensa eli ex-miehen
edellisestä avioliitosta olevan tyttären ja hänen poikansa yms.

No kyllä on soppa joo.
Jos kerran asiat on jo noin solmussa niin ei kai sinun auta muuta kuin muuttaa asennetta, sillä se korjaantuu.
Kannattiko siis antaa adoptioon ensinkään? Ja jos kannatti niin pitikö hankkiutua raskaaksi jos ei pystynyt lapsesta huolehtimaan? Ja jos luulit silloin pystyväsi huolehtimaan niin mikä meni siinä arviossa pieleen ja miksi? Ja jos raskaus oli vahinko niin pitikö harrastaa sitä seksiä ensinkään kun kaikki tietää että siitä voi tulla raskaaksi. Jne, jne...
Nämä on näitä tekemiäsi valintoja jotka nyt kummittelevat ja tekevät elämästäsi "sotkuisen". Jos ei muuta niin ota opiksesi että jatkossa mietit päätöksiäsi tarkkaan ja mitä ne pitkässä juoksussa tarkoittaa.

[QUOTE="mamma";26814465]No kyllä on soppa joo.
Jos kerran asiat on jo noin solmussa niin ei kai sinun auta muuta kuin muuttaa asennetta, sillä se korjaantuu.
Kannattiko siis antaa adoptioon ensinkään? Ja jos kannatti niin pitikö hankkiutua raskaaksi jos ei pystynyt lapsesta huolehtimaan? Ja jos luulit silloin pystyväsi huolehtimaan niin mikä meni siinä arviossa pieleen ja miksi? Ja jos raskaus oli vahinko niin pitikö harrastaa sitä seksiä ensinkään kun kaikki tietää että siitä voi tulla raskaaksi. Jne, jne...
Nämä on näitä tekemiäsi valintoja jotka nyt kummittelevat ja tekevät elämästäsi "sotkuisen". Jos ei muuta niin ota opiksesi että jatkossa mietit päätöksiäsi tarkkaan ja mitä ne pitkässä juoksussa tarkoittaa.[/QUOTE]

Juu olisi pitänyt miettiä aikanaa ettei mene ex-miehen kanssa naimisiin yms.koska hän oli
törkeä ihminen. Sitä miten lapsi sai alkunsa en täällä kerro ja kyllä olen miettinyt jatkossa
asiat tarkemmin enää en samoja virheitä toista.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";26814558]Juu olisi pitänyt miettiä aikanaa ettei mene ex-miehen kanssa naimisiin yms.koska hän oli
törkeä ihminen. Sitä miten lapsi sai alkunsa en täällä kerro ja kyllä olen miettinyt jatkossa
asiat tarkemmin enää en samoja virheitä toista.[/QUOTE]

No hyvä, oppia ikä kaikki...
Kyllä vaan tuntuu että sinulla on muissakin asioissa vähän mitetittävää että mitä päätöskiä kannattaa tehdä, mutt ei siitä sen enempää.
Tosiaan jos tämä "kiusanteko" tapahtuu fb:ssä niin lakkaat vaan olemasta "ystävä" sellaisen kanssa joka aiheuttaa vaan pahaa mieltä. Muutenkin jos olet tyytyväinen omiin tekoihisi ja päätöksiisi ja pystyt ne itsellesi perustelemaan, ei muiden mielipiteillä pitäisi olla mitään merkitystä. Heille sinun ei tarvitse mitään selittää, varsinkaan jos eivät kuitenkaan osaa ymmärtää. Jos ei tule jonkun kanssa toimeen niin ei kannata olla tekemisissä. Sisarusten kohdallakin on niin että voi sivuuttaa kyllä jos todella on enemmän vaivaa kuin iloa.

En ole tuo 'mamma' mutta ihan kirjoituksiasi seuranneena on tuo elämäsi aika muutoksia vailla. Alistava mies, uuden elättäjän etsiminen, rahattomuus, kouluttamattomuus, työttömyys, ei tukiverkkoa ja läheisiä ystäviä..

[QUOTE="vieras";26815009]En ole tuo 'mamma' mutta ihan kirjoituksiasi seuranneena on tuo elämäsi aika muutoksia vailla. Alistava mies, uuden elättäjän etsiminen, rahattomuus, kouluttamattomuus, työttömyys, ei tukiverkkoa ja läheisiä ystäviä..[/QUOTE]

minulla ei ole alistava mies,ei rahapulaa enkä hae mitään uutta elättäjää.Kouluttamaton ja
työtön olen ja tulen varmasti aina olemaan.Ystäviä ei paljoa ole mutta jonkinlainen turkiverkko on.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";26814965]Kerroppa mamma mitä muita asioita minulla muka on mietittävänä?[/QUOTE]

No eikö sulla ole uusi mies hakusessa, työpaikkaa olet yrittänyt saada ja kouluttautuakin haluaisit mutta mikään ei tunnu onnistuvan. Siinä ei kannata muuta kuin katsoa peiliin ja miettiä miten osaisi ongelmansa ihan itse ratkaista, kukaan niitä ei tule puolesta ratkaisemaan.
Ja jos sun vastaus nyt tähän on että et ole tuo sama ammattivalittaja niin vaihda sitten johonkin toiseen tunnukseen että ette sotkeennu :)

[QUOTE="mamma";26815275]No eikö sulla ole uusi mies hakusessa, työpaikkaa olet yrittänyt saada ja kouluttautuakin haluaisit mutta mikään ei tunnu onnistuvan. Siinä ei kannata muuta kuin katsoa peiliin ja miettiä miten osaisi ongelmansa ihan itse ratkaista, kukaan niitä ei tule puolesta ratkaisemaan.
Ja jos sun vastaus nyt tähän on että et ole tuo sama ammattivalittaja niin vaihda sitten johonkin toiseen tunnukseen että ette sotkeennu :)[/QUOTE]

Uutta miestä en ole hakenut mutta työtä olen hakenut ja opiskeluja yrittänyt ja aion
varmasti yrittää vielä joskus jotain opiskella.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";26815195]minulla ei ole alistava mies,ei rahapulaa enkä hae mitään uutta elättäjää.Kouluttamaton ja
työtön olen ja tulen varmasti aina olemaan.Ystäviä ei paljoa ole mutta jonkinlainen turkiverkko on.[/QUOTE]

Kuule, luulempa että jos vähän koulutautuisit niin tuo sinun ammattivalittajan urasikin loppuisi. Tarkoitan että oivaltaisit ehkä miten kannattaa toimia ettei tarvii kokoaika valittaa :)

[QUOTE="mamma";26815300]Kuule, luulempa että jos vähän koulutautuisit niin tuo sinun ammattivalittajan urasikin loppuisi. Tarkoitan että oivaltaisit ehkä miten kannattaa toimia ettei tarvii kokoaika valittaa :)[/QUOTE]

No aion vielä sitä merkonomin tutktoa yrittää suorittaa eikä tämä aloitus ollut valitus
vaan ihan normi aloitus.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";26815288]Uutta miestä en ole hakenut mutta työtä olen hakenut ja opiskeluja yrittänyt ja aion
varmasti yrittää vielä joskus jotain opiskella.[/QUOTE]

Okke!
Sillä "toisella ammattivalittajalla" on sitten tasan kaikki samat ongelmat kun sulla mutta se hakee myös uutta elättäjää, tosin ei ole onnistunut siinä ja valittaa kun nyksä ei anna tarpeeksi rahaa.

[QUOTE="mamma";26815311]Okke!
Sillä "toisella ammattivalittajalla" on sitten tasan kaikki samat ongelmat kun sulla mutta se hakee myös uutta elättäjää, tosin ei ole onnistunut siinä ja valittaa kun nyksä ei anna tarpeeksi rahaa.[/QUOTE]

Mulla ja miehellä on yhteinen tili ja sinne kortti niin sillä saan rahaa.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";26815308]No aion vielä sitä merkonomin tutktoa yrittää suorittaa eikä tämä aloitus ollut valitus
vaan ihan normi aloitus.[/QUOTE]

Joo-o!
Lue nyt itse tuo sinun aloituksesi, kyllä siitä sellainen "vali, vali, vali"-asenne paistaa läpi. Ihan sopii tuohon sinun itsellesi valitsemaasi nimeen :)

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";26815321]Mulla ja miehellä on yhteinen tili ja sinne kortti niin sillä saan rahaa.[/QUOTE]

Just, just!
Minähän sanoinkin että se "toinen ammattivalittaja" :D

Yhteistyössä