Mistä on tytöt ja pojat tehty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sa tiedat, Lunatic, etta pojat ovat poikia jo synyessaan ja tytot myos tyttoja.
Ma tarkoitan , etta jo pienilla lapsilla on taipumusta leikkia sukupuolta vataavilla leluilla, johonkin maaraan asti.
Mutta myoskin lasten kasvatuksessa sukupuolierot tulevat huomioon otetuksi, joka jakaa viela enemman tytot ja pojet erilleen siina suhteessa.
Sa myoskin tiedat sen ,etta tama ei koske vain ihmislapsia , vaan myos esim. simpansseja.

No eipä siinä mitään pahaa taida olla, jos tyttöä kiinnostaa moottoripyörät. Mä oisin sanonu sille hoitajalle et nyt just nuo on kovasti kiinnostavia, ei tartte hyppiä yli. Varmasti monikaan pieni tyttö ei ole niistä kiinnostunut.

Miksi tyttöjä ei saisi kasvattaa tytöiksi ja poikia pojiksi? Itse olen pyrkinyt kohtalaisen neutraaliin kasvatukseen eli olen esim. ostanut pojille nukkeja ja tytöt on saaneet leikkiä poikien leluilla. Mutta silti pojat ovat aina enemmin tykänneet poikien jutuista ja tytöt tyttöjen. Olen miettinyt, että onko se nyt niin vaarallistakaan, jos olisin olisin säästellyt nukkeja tytöille ja vienyt poikien lelut tyttöjen ulottuvilta. Kiletämään niitä musta ei olisi, mutta jos ei olisi ollut tarjollakaan.

Mulla on kaksi tyttöä ja yksi poika. Mulla ei ole vain lapsia. Mun lasten identiteettiin kuuluu tietoisuus omasta sukupuolesta. Se ei kuitenkaan poissulje sitä että tytöt haluavat isän kanssa kalastamaan ja haluavat veistellä omat makkaratikkunsa, eikä poissulje sitä että poika rakastaa leipoa äitinsä kanssa ja käpertyä äidin kainaloon illalla syömään sitä.

Yhteistyössä