Lääkkeet, ikä ja raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minde-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minde-75

Vieras
Heippa!
Millaiset mahdollisuudet tulla raskaaksi?
Ikää on 36v ja yksi jo yläasteen päättävä lapsi... Miehellä on myös yksi entisestä liitosta... Pillerit jätin pois heti alkuvuodesta ja söin Cerasette merkkisiä pillereitä.
Kierto on säännöllinen 28-30 mut pääasiassa se 28 pvää. Mitään rakenteellista vikaa eikä muutakaan pitäisi olla.
Lääkkeistä...Eli vakituisina on astmaan kortisonia 400mg/aamuin illoin 1 suihke ja sit viime syksynä sain kilpirauhaslääkkeen joka on paljolti korjannu elämää vaikka arvot ei ihan miinuksella ollutkaan. Allergiaa sairastan myös...kaikki pölyt ja voimakkaat hajut ym. ym.
Allergia lääkkeitä en ihan ilman pysty olemaan koska oon tosi tukkoinen silloin ja kysymys kuuluukin et mitä voin ottaa allergiaan?
Kestine ollut käytössä ja on hyvä.
Raskauden suunnittelussa olin heti alkuvuodesta kanssa lääkitysten takia ja silloin aloin kokeilla oleen ilman allergia lääkettä mut ei kokonaan onnistu.
Itselläni on vielä ollut muutaman vuoden pari koiraa mut kesällä sit on siitepöly allergiaa...
Olen jo miettinyt et voinko edes suunnitella raskautta? Ei sitä kyllä kiellettykään....
Lecrolyn silmätipat sain ja Lastin nenäsuihkeen lääkäriltä. silmätipat on hyvät mutta nenäsuihke ei auta.
Mikä neuvoksi?
Mitenkä nämä asiat periytyy?
Vielä toivoisin saavani pienen käärön syliin jonain päivänä.
Kiitos vastauksesta!
Kommentoikaa ihmeessä jos teillä samanlaisia kokemuksia.

Hei "Minde -75"!

Kiitos kysymyksestäsi.

Uskoisin sinulla olevan aivan hyvät mahdollisuuden tulla raskaaksi. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että pillereiden lopettamisesta on kulunut vasta vähän aikaa, useinkin raskaus saa alkunsa vasta reilun vuoden yrittämäisen jälkeen. Ikäsi ei juurikaan vaikuta vielä raskauden alkamiseen.
Kuullostaa myös, että sinulla on asiat kunnossa tuon astman ja kilpirauhasen osalta kunnossa. Lääkityksen tarkastaminen onkin tärkeää jo raskautta suunnitellessa. Pääsääntöisesti jo raskautta yrittäessä voi käyttää samoja lääkkeitä kuin raskaus aikana. Tarkemmat ohjeet saat toki hoitavalta lääkäriltäsi.

Astma on olemassa perinnöllistä taipumusta, ja varsinkin jos siihen liityy allergista taipumusta, on se valitettavasti melko vahvasti perinnöllinen.

Onnea yritykselle!

Mitä, mitä?
Kun lopettaa E-pillerit, niin onko siinä joku pidempikin ajanjakso, ettei voi tulla raskaaksi? Jotkut kun sanovat, että kun jätti pillerit pois, niin heti nappasi. Olen aina olettanut, että pillerit jotenkin "tasottaisivat tietä" raskaaksi tulemiselle...?

Mitä, mitä?
Kun lopettaa E-pillerit, niin onko siinä joku pidempikin ajanjakso, ettei voi tulla raskaaksi? Jotkut kun sanovat, että kun jätti pillerit pois, niin heti nappasi. Olen aina olettanut, että pillerit jotenkin "tasottaisivat tietä" raskaaksi tulemiselle...?

Joskus helpottavat raskautumista (jos vaikka hormonaalista häikkää ja pillerit auttavat kroppaa toimimaan normaalisti lopetuksen jälkeen jonkin aikaa). Joskus sitten haittaavat, sillä joillakin kestää jopa vuoden verran, että keho palautuu ja alka toimia normaalisti vaikka hormonaalista häikkää ei muuten olisikaan.

Ei siis syytä huoleen, jos kierto on ollut ennen hormonaalista ehkäisyä säännöllinen ja sen lopettamisenkin jälkeen on. Jos aikaisemmin on kierroissa ollut ongelmaa, niin sitten kannattaa hakeutua tutkimuksiin jo puolen vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen. Plussatuulta!

Ihanaa, että täällä annetaan toivoa kaikille meille yli kolmekymppisille.

Meillä yritetty tasan kaksi vuotta elokuun loppuun mennessä. Eka vuosi meni ajatuksella, että tulee heti kun tulee :) Mutta ei se niin helppoa ollutkaan. Kas kummaa ettei sitä tajunnut kuin vasta kolmekymppisenä. En voisi suvusta ja äidistäni päätellen uskoa, että en voisikaan saada lapsia. Suku on suuri ja lapsia on 3-5 sukulaisten perheissä.

Minun kiertoni on ollut aina epäsäännöllinen mutta viimeiset kolme vuotta ollut noin 30-36päivää. Tämä vuosi yritetty tosissaan ja tikuteltu, mutta ovista ei tikuista näy ja kierto on muuttunut viimeisen 6kk.n aikana 40-50päiväksi. Joskus masennun totaalisesti ja toisinaan taas pidän totaali selipaatti aikoja, kun en jaksa ajatellakaan sitä "suorittamista". Kaikelta rakastelun ihanuudelta on pudonnut pohja, kun joka kerta ajattelee josko se tänään onnistuisi. Vaikka tiedän jo etukäteen tikuttaneeni "ei ovulaatioo" tiedon. Silti jaksan uskoa ja toivoa. Hullua. ;(

Onnea ja tsemppiä yritykseen MINDE-75 ja kaikille muillekin lukijoille.

Tutkimuksiin on varattu aika ja veikkaan et terolut ja clomi tulevat etunenässä avuksi yrityksiin ja tärppäämiseen.Tulisi edes yksi, vaikka tiedän että toivon toista ja kolmattakin.

Yhteistyössä