Halvat on huvit köyhän lapsilla

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Niin totta :)
Omasta lapsuudesta muistan kun olin isoenolla ja -tädillä usein yökylässä niin aivan parasta oli päästä leikkimään ammeeseen vaahtokylpyyn leikkimään pyykinkostutussumuttimella ja kun kylpemisen jälkeen popcornit tehtiin kannellisessa lasivuoassa niin että näki kun ne alkoivat jumalattoman pitkältä tuntuvan odotuksen jälkeen vihdoinkin hyppiä ja poksahdella :)
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
"a p"
Tällä hetkellä nuo päälle 10 v pojat hyppii trampoliinissa uikkarit jalassa kun vettä tulee kaatamalla. Ulkosauna on lämmin ja käyvät siellä väliin lämmittelemässä.
Pari vuotta nuorempi sisko oottaa kavereineen vuoroaan ja tyttö huolissaan et sade ehtii loppua ennen heidän vuoroaan.
 
"alma"
Meidän 2-vuotias löysi maasta jäätelötikun Thaimaan matkalla. Hän vaali monta päivää tuota tikkua, ja lauleskeli siihen omia laulujaan. Matkasta on pian 4kk, ja edelleen toisinaan haikeana miettii tuota laulutikkuaan. Mitään muuta ei taidakaan matkasta muistaa.
 
"piupau"
[QUOTE="vieras";25391146]Juuri noiden asioiden takia meidän perhe on suositty kyläpaikka. Meillä tehdään, eikä kitistä. Keksitään, leikitään, ideoidaan ja luodaan. Ei ole konsoleita eikä patterileluja. On puupyssyjä, miekkoja, keppiheppoja, sänkylaivoja, tähystyspaikkoja ja pahvilaatikkolinnoja. On riippumattoja, parvisänkyjä, köysitikkaita ja seinissä kiipeilykiinnikkeet. Leikkimökkinä on vanha katettu puuvene, joka on juntattu maahan tiukasti. Sielä on asuttu, yövytty, taisteltu ja sovittu.[/QUOTE]

No hellanlettas sentäs ku inanaa ..
 
"vieras"
Poika maalasi yhtenä päivänä kaksi tuntia talon seinää vedellä. Pensseli oli ihan oikea maalarin pensseli ja maalina tosiaan pelkkää vettä. Poika oli aivan innoissaan maalarihommista!
 
"Veera"
Ihania! :) Nykypäivän lapsilla on liian vähän mielikuvitusta kun on liian hienoja leluja.

Mä oon tän kertonut täällä toisessakin ketjussa, mut meillä ei ollut varaa barbie-taloon kun mä olin pieni ja äiti teki kirjahyllystä mulle barbie-talon. Huonekalut askarteli pahvilaatikoista ym ja barbien vaatteet teki vanhoista vaatteista. Kaverit oli mulle kateellisia. :D Meillä oli tapana vaihdella barbien vaatteita ja lopulta mulla ei ollut enää montaa äidin tekemää barbien vaatetta kun kaverit oli halunneet ne itselleen. :D
 
"qwe"
Meillä tyttö tykkää kovasti leikkaamisesta, liimaamisesta ja askartelusta. Paperia kuluis vaikka kuinka, ja niinpä mä annankin sille aina kaiken mainospostin. Tulee tarpeeseen:) Meillä lapset on myös hyviä keksimään olemassa oleville leluille uusia käyttötarkoituksia. Varsinkin duplot käy vaikka mihin!
 
"a p"
Tällä hetkellä nuo lapset hyppii uikkarit päällä trampoliinissa puutarhaletku kaverina. Ei kovin ilmaista mutta ihan sama kun taitaa olla kesän kuumin päivä eikä päästy rannalle.

Just juotiin "limsaa" mikä tehty lidlin vissyvedestä ja mehutiiviisteestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
ryrtytr
mua on pari kertaa hävettänyt kun mumma on tullut ja tuonut lapsille kaupasta vaikka esim banaaneja ja isompi kiljuu täyteen ääneen rappukäytävään jeeee me saadaan banaaneja :D

ihan kuin olis joku suurempikin juhla ja naapurit luulee ettei raukat saa ruokaa kotona :D
Meillä iäkkäät isotäti ja isosetä toivat perunoita omasta maastaan niin lapset lähtiessä vielä vannottivat että tuokaa ens kerrallakin pottuja =)
 
"vieras"
Meillä ei ikinä toimisi tollanen. : (

Lapsilla kausikortit HopLopiin, Heurekaan, Linnanmäelle, SeaLifeen ja lähimpään laskettelukeskukseen.
Leluja on niin paljon, että synttärilahjaksi saamia avaamattiomia legopaketteja on vielä toistakymmentä kaapissa.
Eivät enää leiki, Wiipelejä ja Playstation pelejä on yksi kaappi täynnä.
Kolme lasten taivaskanavaa näkyy tv:stä.
Joka viikko on jonkun kaverin synttärit, viimeaikoina limusiini ajelua, yksityistilaisuus lasten kuntosalilla, Flamingo kylpylässä jne.
Kun mennää Toy r us:iin niin tuon sieltä joulupukin säkillisen tavaraa lapsille. Tosin vain pari kolme kertaa vuodesasa käydään (synttäreitten, merkkipäivien ja joulun lisäksi).
Kaikki lomat vietetään ulkomailla. Thaimaassa, Karibialla, Floridassa paikallisia huvipuistoja ja vastaavia kierrellen.

JA LAPSET HUUTAA ETTÄ EI OO TEKEMISTÄ.


Kannattais varmaan muuttaa pois sieltä Porvoosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="vieras";24861348]Tässä muutamia joista ei kaikista oikein tiedä itkiskö vai nauraisko.

1. Lapset sai sukulaiselta tölkkilimsat (hienoa ja erikoista meillä) .
No keksin sit kun limsa loppu et kaadan tölkkeihin vielä xtran colaa.
Ja lapset oli onnellisia kun sai juoda tölkeistä.

2. Kovalla tuulella tehdään muovipussista ja narusta leijat.

3. Pojat (4 ja 6v) kokosivat autoradan, mutta autot ei toiminu. Sanoin et ei sitä saa toimimaan niin tuo 6v iloisena et ei se haittaa me ajetaankin vaan leikisti. Ja siis sillä kapulalla muka ajo näkymättömiä autoja.

Jatkakaa listaa kellä tehdään vastaavia juttuja..[/QUOTE]

Mun mielestä nuo kaikki esimerkit kertoo suuresta luovuudesta joka on vain hyvä asia.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="a p";24861488]Mutta oikeasti välillä miettii onko tää lapsia kohtaan oikein. Itellä syyllisyys ettei ole enempää antaa. Toisaalta tervettä ettei kaikkea saa valmiina.[/QUOTE]

On ihan oikein , jos myös asenne & ilo siirtyy vanhemmilta lapsille.
Jos taas vanhempi empii ja miettii ja "säälii lapsiaan" niin tilanne kinkkisempi...

*näin pohtii monenlaisissa oloissa lapsia kasvattanut mummeli*

:)
 
  • Tykkää
Reactions: lasipää edellä
sgnjsöl
[QUOTE="vieras";26504032]Poika maalasi yhtenä päivänä kaksi tuntia talon seinää vedellä. Pensseli oli ihan oikea maalarin pensseli ja maalina tosiaan pelkkää vettä. Poika oli aivan innoissaan maalarihommista![/QUOTE]

Me tehtiin tota päiväkodissa kun olin pieni (-80 luvulla)

tai me maalattiin ikkunoiden niitä rännejä (vai mikskä niitä sanotaan)
 
[QUOTE="vieras";25391146]Juuri noiden asioiden takia meidän perhe on suositty kyläpaikka. Meillä tehdään, eikä kitistä. Keksitään, leikitään, ideoidaan ja luodaan. Ei ole konsoleita eikä patterileluja. On puupyssyjä, miekkoja, keppiheppoja, sänkylaivoja, tähystyspaikkoja ja pahvilaatikkolinnoja. On riippumattoja, parvisänkyjä, köysitikkaita ja seinissä kiipeilykiinnikkeet. Leikkimökkinä on vanha katettu puuvene, joka on juntattu maahan tiukasti. Sielä on asuttu, yövytty, taisteltu ja sovittu.[/QUOTE]

Saisko klikata "tykkäyksen" useampaankin kertaan?
Kuulostaa upealle.

:)
 
Mun tyttö pyys pienenä ukkia (mun isi) opettaa käpylehmien tekemistä...Niitä sit löyty joka leikistä..WC- ja talouspaperirullista saatiin aikaan mitä hienompia viritelmiä kiikareista koruihin..
Pojat on hyödyntäneet kaikki laudanpätkät,styrow-suljun,jopa käärintäkalvon paksut hylsyt(miistä saatiin hienot "pöllit" traktorileikkiin)

Kyllä nuilla mielikuvitusta piisas =)

Elämysmatkaksi sopi ulos pieniin reppuihin eväät,vanha viltti(aina sitäkään ei tarvittu) ja etulaitumelle evästykselle..Ja kevät hangille kuumaa kaakaota ja ruisleipää...Nyt ovat (iästään huolimatta: 17,16 ja 13v) hinkuneet koko päiväksi mustikkamettään,eväitä ja iltapv uimaan..Olen luvannut.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa

Yhteistyössä