Surettaa niin kamalasti ettei meille tule toista lasta.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt ja katkera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt ja katkera

Vieras
miehellä on ehtona että mulla pitäis löytyä vakituinen työpaikka. tällä hetkellä oon työtön... muutettiin uudelle paikkakunnalla, mies sai parempaa töitä mutta minä nyt vuorostani jäin ilman.. :( Olen ollut työtön jo 4,5kk... Pieni paikka töitä omalla alalla ei yhtääkään tarjolla... ei edes mitään "paska duunia" tarjolla... Voi mennä vuosia että saan "varman/vakituisen" työpaikan... Jos alan opiskelemaan uutta ammattia siihenkin menee 3v ainakin... joo ei tuu meille sitte lasta enää :( ikäkin tulee sitten vastaan...

Tiedän tunteen,itsekin halauaisin toisen lapsen mutta mies jarruttaa. Tosin meillä ei ole kyse työpaikoista vaan muista jutuista (siis vain miehen mielestä ne on esteitä,minun mielestä se on vain asennekysymys)! Ikää alkaa meilläkin olla senverran että kohta myöhäistä,mietin asiaa päivittäin.. Voimia sinulle!!

Mies on nyt 35v. Itse täytän ensi viikolla 31v. Mulle ehdoton raja on 35v. En uskalla vanhempana raskautta yrittää. Oma äitini raskautui yllättäen 38v ja lapsi todettiin sitten vaikeasti sairaaksi ja vammaiseksi. Raskaus keskeytettiin rv18. Parin vuoden kuluttua alkoi äidilläni jo vaihdevuodet. Olen saanut kuulla että meidän suvun naisilla alkaa vaihdevuodet suht aikaisin.

Olitteko alunperin sopineet milloin antaisitte toiselle lapselle luvan tulla? Me oltiin ennen esikoista ajateltu parin vuoden ikäeroa. Mies tosin esikoisen syntymän jälkeen ei olisi välttämättä halunnut toista, mutta itse suostuttelin sen yritykseen koska asia oli mulle tärkeä. Nyt kun vihdoin parin vuoden odotuksen jälkeen olen raskaana on mieskin ihan innoissaan vauvasta :)

Ja nythän olis hyvä aika hankkia toinen kun olet työttömänä? Minkä ikäinen esikoinen on?

Kuulostaa aika erikoiselta että mies on sitten yksin päättänyt tällaisen ehdon. Siis onhan miehellä oikeus mielipiteeseen, mutta eikös tuon lapsimäärän pitäisi olla yhteinen päätös, johon myös sinulla on mahdollisuus vaikuttaa?

Keskustelisin asiasta uudelleen miehen kanssa. Ja voithan opiskella itsellesi uuden ammatin myös lapsen saannin jälkeen.

Me ei olla oikein koskaan sovittu mitään lasten määrästä tai hankinta ajankohdasta. Esikoisen kohdalla tuumattiin vaan yhtäkkiä että katotaan mitä tapahtuu kun jätetään ehkäisy pois.

Esikoinen on nyt 3,5v.

Mä kans tuossa mietin et eikös se olis ihan nyt hyvä ajankohta jos kerta oot työtön nyt? Mitenkäs jos kouluttautuisit oppisopimuksella eri ammattiin? Olisit ainakin töissä samalla ;)

[QUOTE="Nekku";26774778]Siis eikö sinua yhtään sureta työttömyys?[/QUOTE]

Toki mulla on kovas stressi muutenkin sen asian suhteen kun ei ole töitä. Mutta tällä hetkellä en juuri voi sille mitään. Olen tehnyt kaikkeni sen eteen että töitä löytyisi...

Niinkun joku jo sanokin, onhan niitä muitakin miehiä... Ihme ehto tuo vakityöpaikka?! Fakta on se että koko ajan ikää tulee lisää eikä se ole mitenkään varmaa että raskautuminen onnistuu ekalla kerralla. Taitaa olla että se mies vaan ei halua enää lapsia. Nyt on vaikea saada työtä, edes määräaikaista.

Hmmm erikoinen ratkaisu sitten, että olette lähteneet vain miehen duunin perässä. Ilmeisesti se on sitten tosi hyvä?
Mikä sun ala sitten oli? Olisko hoitoalan opiskelu sitten mahdollista. Lähihoitajille on kuulemma kysyntää.

Sitä minäkin epäilen että kyseessä onkin se ettei mies halua toista lasta. Olis ihan mukava jos hän sen rehellisesti kertoisi mulle. En mä mitään raivokohtausta siitä saisi enkä eroa ottaisi. Saisin vaan sitten ruveta työstämään sitä asiaa ettei toista lasta tule.

Ja lisään että kyllä ymmärrän miestä. Hänellä varmaan pelko takapuolessa että mitä jos hänkin jäisi työttömäksi. Taloudesta vastuussao oleminen on raskas tehtävä. Jos mies jäis työttömäksi olis kaksi työtöntä ja kaksi lasta.

Hmmm erikoinen ratkaisu sitten, että olette lähteneet vain miehen duunin perässä. Ilmeisesti se on sitten tosi hyvä?
Mikä sun ala sitten oli? Olisko hoitoalan opiskelu sitten mahdollista. Lähihoitajille on kuulemma kysyntää.

No se sai muuttamaan koska mies oli aikaisemmin todella huono palkkaisessa työssä ja nykyinen työ on todella hyvä palkkainen... lisäksi mies omistaa maata ym täällä joten halusi palata omalle kotiseudulleeni... pian hänen isänsä joka on maanviljelijä jää eläkkeelle ja miehen olisi sitten tarkoitus jatkaa...

itse olin myyjänä vaatekaupassa ja merkonomin tutkinto löytyy.

en koe olevani soveltuva hoitoalalle koska en kestä verta ym sellaista...

Parturi-kampaaja tai farmaseutti ammatit oli joskus haaveissa...

miehellä on ehtona että mulla pitäis löytyä vakituinen työpaikka. tällä hetkellä oon työtön... muutettiin uudelle paikkakunnalla, mies sai parempaa töitä mutta minä nyt vuorostani jäin ilman.. :( Olen ollut työtön jo 4,5kk... Pieni paikka töitä omalla alalla ei yhtääkään tarjolla... ei edes mitään "paska duunia" tarjolla... Voi mennä vuosia että saan "varman/vakituisen" työpaikan... Jos alan opiskelemaan uutta ammattia siihenkin menee 3v ainakin... joo ei tuu meille sitte lasta enää :( ikäkin tulee sitten vastaan...

<3 voimia, ei ole helppoa

Jos miehellä kerta hyväpalkkainen työ niin miksei teillä olisi varaa toiseen lapseen? Sähän olet nytkin kuitenkin kotona.

Aika kauan voit joutua odottaa vakipaikkaa, jotkut ei saa sellaisia edes 10 vuodessa...

Mun mielestä turha kitistä jos asettaa tuollaisen typerän aikarajan itselleen.

Mä olen 33v. enkä todellakaan aio lopettaa lasten saamista parin vuoden päästä.

Minä nyt en vaan enää halua lapsia sen jälkeen kun olen täyttänyt 35. Ja hyväksyn sen sitten että kun olen 35 ei tule enempää lapsia.

Mutta nythän minä en vielä ole 35 joten haluan lapsen.

Ja mua tässä vituttaa se että tää ei voi olla kiinni siitä ettei mulla ole nyt työpaikkaa vaan sen täytyy olla pelkkä tekosyy. olis reilua mieheltä kertoa ettei vaan oikeasti halua lasta. niin asia olis sillä selvä ja loppuun käsitelty.

no anteeksi nyt vaan, mutta mä en olis tollasen miehen kanssa!! olen kyllä yhtä mieltä miehen kanssa siitä että toista lasta ei kannata hommata. Mutta ei mies voi tollein ladella ehtoja sille!!!

Yhteistyössä