vuokra-asunto lahdesta? lahden asuinalueet?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Lahteen tulee ilmeisesti pian muutto. Kaupunkia ei tunneta lainkaan. Mitkä ovat hyviä alueita lasten kanssa? Millaisia kaupungin vuokra-asunnot on? Mistä alueelta kannattaa hakea?
 
Lahtelainen
Liipolan voitte sulkea pois. Ollut huonomaineinen kaupungin osa. En tiedä sitten onko muuttunut parempaan päin..

Suosittelen Metsäkangas, Jalkaranta, Möysä, Ahtiala, kivimaa! :)
 
gjf
Liipola on ihan ok nykyään. Paljon tehty peruskorjauksia ja sitä paitsi se on tosi hyvällä paikalla! Lyhyt matka keskustaan, julkiset kulkee ja Launeen palvelut (Prisma, Citymarket, Hoplop yms.) ihan vieressä.

Ahtiala on tosi kaukana, mutta siellä on kyllä lapsiperheitä. Jalkaranta on vähän hankala julkisilla. Ei täällä nyt mitään niin huonoa aluetta ole, mihin en vois muuttaa. Voittehan sitten muuttaa uudestaan, kun olette tutustuneet kaupunkiin ja on tullut jotain kuvaa mikä olis teille kiva alue. Itse tykkään Kiveriöstä, Launeesta ja keskustasta. Patomäki, Hennala, Tornator kanssa varsin kivat.
 
ap_
Tällä hetkellä kaupungilla näyttää olevan vapaana isoja asuntoja osoitteissa: pihtikatu 9, lapakatu 2 ja myllymäenkatu 4. Tietääkö kukaan noista kohteista?

Mielellään otettaisiin asunto, jossa voisi asua muutaman vuoden ettei tarvitsisi heti muuttaa. Mahdollisesti muutaman vuoden päästä oman asunnon hankinta ajankohtainen, mutta nyt siis vuokralle. Muutetaan toiselta puolelta Suomea ja todennäköisesti muutto tulee nyt muutaman viikon sisään, joten kiire tulee.
 
Tällä hetkellä kaupungilla näyttää olevan vapaana isoja asuntoja osoitteissa: pihtikatu 9, lapakatu 2 ja myllymäenkatu 4. Tietääkö kukaan noista kohteista?

Mielellään otettaisiin asunto, jossa voisi asua muutaman vuoden ettei tarvitsisi heti muuttaa. Mahdollisesti muutaman vuoden päästä oman asunnon hankinta ajankohtainen, mutta nyt siis vuokralle. Muutetaan toiselta puolelta Suomea ja todennäköisesti muutto tulee nyt muutaman viikon sisään, joten kiire tulee.
unohtakaa ainakin pihtikatu ja lapakatu.ovat mukkulassa ja liipolassa.
myllymäestä en tiedä - onko ahtialassa lie.
 
"Piipii"
Ahtiala on nykyään hirveämpi slummi, kuin liipola ja mukkula yhteensä. Vältä ainaki ostoskeskuksen lähistöä, siellä on kaupungin asuntoja jonne on sijoiteltu niitä joita ei muualle haluta...

Liipolasta esim.Jyrkänkatu ja Lehtokatu sekä Eteläinen ja pohjoinen liipolankatu ovat ok. Pihtikadulta ovat ok lähempänä päiväkotia sijaitsevat talot. Pihtikatu 9 ja 7 ovat pahimmat. Ostoskadusta en osaa sanoa, en kuitenkaan sinne muuttaisi kun siinä on kaikki "räkälät" vieressä.

Mukkula on siistiytynyt myös jonkin verran, mutta kaiketi sieltäkin kannattaa ihan ostoskeskuskuksen liepeet edelleen kiertää.

Hollola on ihan kiva paikka. Siinäkin kuntakeskuksessa on muutama "hörhötalo", mutta muuten ihan ok.

Mistä olet kysellyt kämppää? Lahden talot ja VVO tarjoaa ihan kivoja asuntoja. Kannattaa myös soitella ja kysyä suoraan. Olen asuttanut molempia ennen kuin löydettiin oma.
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
ap_
[QUOTE="Piipii";26772258]Ahtiala on nykyään hirveämpi slummi, kuin liipola ja mukkula yhteensä. Vältä ainaki ostoskeskuksen lähistöä, siellä on kaupungin asuntoja jonne on sijoiteltu niitä joita ei muualle haluta...

Liipolasta esim.Jyrkänkatu ja Lehtokatu sekä Eteläinen ja pohjoinen liipolankatu ovat ok. Pihtikadulta ovat ok lähempänä päiväkotia sijaitsevat talot. Pihtikatu 9 ja 7 ovat pahimmat. Ostoskadusta en osaa sanoa, en kuitenkaan sinne muuttaisi kun siinä on kaikki "räkälät" vieressä.

Mukkula on siistiytynyt myös jonkin verran, mutta kaiketi sieltäkin kannattaa ihan ostoskeskuskuksen liepeet edelleen kiertää.

Hollola on ihan kiva paikka. Siinäkin kuntakeskuksessa on muutama "hörhötalo", mutta muuten ihan ok.

Mistä olet kysellyt kämppää? Lahden talot ja VVO tarjoaa ihan kivoja asuntoja. Kannattaa myös soitella ja kysyä suoraan. Olen asuttanut molempia ennen kuin löydettiin oma.[/QUOTE]

Netistä olen katsellut. VVO:lla ei tällä hetkellä vapaita asuntoja ja lahden taloilla oli nuo aiemmin mainitsemani. Pitäisi siis hakemusta laittaa, mutta ei ole aikaa "jonotella". Ensi viikolla muutto ja ajankohta varmistuu joten sitten alan tarkemmin katselemaan. Kolmioita Lahden taloilla taitaisi olla noilta "paremmilta" alueilta vapaana mutta ei millään haluttaisi kolmioon. Toisaalta jos väliaikaisesti muuttaisi kolmioon ja hakisi siitä sitten isompaa... Mutta.. jatkuva muuttaminen on syvältä..
 
Myllymäenk on Holman ympyrästä Vääksyyn päin. Rauhallisen oloista seutua, mutta en ole kyllä siellä koskaan viettänyt aikaa kun vaan käynyt. Kohtuullinen matka Mukkulan päiväkodeille, ostarille, sekä tietty Vääksyntietä pitkin Holman prismaan ja siitä nopeat yhteydet mm. Karismaan.

Lähellä ulkoilumaastoja ja uimaranta (Merrasjärvi)
 
"heh"
Liipola on ihan ok nykyään. Paljon tehty peruskorjauksia ja sitä paitsi se on tosi hyvällä paikalla! Lyhyt matka keskustaan, julkiset kulkee ja Launeen palvelut (Prisma, Citymarket, Hoplop yms.) ihan vieressä.
Onhan se ihan ok paikka jos kulkee parinsadan euron autolla tai jalkaisin tai sitten ei vaan välitä jos auto pöllitty tai kolhittu. Samoin siellä alueella tulee eri kulttuuritkin tutuksi mutta sehän vaan kivasti rikastuttaa kun siellä asuu mustalaisista lähtien somaleihin kuin aina kaiken maailman ählämeihinkin :)
Koulukin on oikein hyvä, näin lapsesi oppii uusia kulttuureja ja voikin olla jopa oman rotunsa ainut edustajakin :)
Toki arkipäivää siellä (ystäväni mukaan joka koulunkäyntiavustajana) on noukkia niin puukkoja kuin tupakoitakin pois :)
Tulee siis sekin tapakasvatus hoidettua kivast siinä sivussa.
Toki hyviin puoliin lukeutuu se että iltaisin jos itseä ei kiinnosta tappelut kannattaa mennä hyvissä ajoin omaan kotiin,
tv:tä et täällä tarvi sillä voithan seurata livenä niin poliisi teeveestä lähtien kun avaat verhosi ja katselet pihalle.
 
katsoppa myös Skv, siel on muutama isompi asunto kans tarjolla

SKV - Asunnot - Hakulomake

Asemantausta, Tonttila, Renkomäki, Laune, Keskusta, Ankkuri, Ruoriniemi, Niemi, Hennala (osa siitä) on ok alueita. itse en muualle menisi ainkaan kaupungin asuntoihin.
Vihonviimeisiä on Liipola,Mukkula,Riihelä, Metsäkangas, Metsäpelto, Saksala
Hollolaan en kunnan asuntoihin menisi mihinkään
 
"..."
katsoppa myös Skv, siel on muutama isompi asunto kans tarjolla

SKV - Asunnot - Hakulomake

Asemantausta, Tonttila, Renkomäki, Laune, Keskusta, Ankkuri, Ruoriniemi, Niemi, Hennala (osa siitä) on ok alueita. itse en muualle menisi ainkaan kaupungin asuntoihin.
Vihonviimeisiä on Liipola,Mukkula,Riihelä, Metsäkangas, Metsäpelto, Saksala
Hollolaan en kunnan asuntoihin menisi mihinkään
hehheh, kyllä noissa ällöissäkin asuu yllättävän hyvin kun on pakko, tullut tässä testattua metsäpelto, riihelä ja mukkula, riippuu tosi paljon talosta ja naapureista...
 
Lahesta
Itse olen Lahdessa asunut Kärpäsen mäellä, keskustassa, Saksalassa ja Metsämaalla. Kaikki hyviä paikkoja, ei ole ollut mitään ongelmia. Keskusta on vaan meluisa, joten jos haluaa rauhaa niin en suosittele keskustaa.

Jalkaranta on suosittu alue, mutta kallis. Sataman ja ankkurin alueelta jos löytyy kämppä niin ilmoituksessa mainostettu järvinäköala on todennäköisesti viereisen kerrostalon seinä. Melko uusia rakennuksia mutta ihan tupaten täynnä.

Liipolaan en välttämättä muuttaisi. Mukkulallakin on vähän kyseenalainen maine, mutta paljon tuttuja asuu siellä ja ihan on hyvä asua. Aluetta on yritetty "siistiä" ja mielestäni siinä on onnistuttu ihan hyvin.

Hollolassakin olen asunut vähän aikaa ja tykkäsin tosi paljon. Bussiyhteydet on hyvät, autolla köröttelee sellaiset 15 min lahden keskustaan, suoraa tietää, joskin joskus ruuhkainen.

Aikalailla jos hyvä kämppä löytyy niin ei sillä niin suurta merkitystä ole missä päin kaupunkia se on. :)
 
"mmmm"
Katso sieltä vvo.lta vapautuvia, itse asun vuokralla keskustassa vvo:lla, uudehko talo ja olen tosi tyytyväinen tähän:) mutta noista kertomistasi vaihtoehdoista ottaisin ehkä ton myllymäen, tosin se on aika syrjässä, ikäänkun omakotialueen keskellä. En ole itse asunut, mutta tuttavani on, eli olen kyllä kyläillyt myllymäessä, ihan suht rauhallista. Ja liipolassa olen asunutkin ekassa omassa käpässäni nuorena, se riippuu ihan talosta, millaista meininkiä. Oma asuntoni liipolassa oli ihan suht rauhallinen, vvo:n talo luhtikadulla. Mutta kyllä siellä varmaan enemmän joutuu lapsia vahtimaan, jos sellaisia on. Mainettaan parempi paikka on tuo liipola, luonto lähellä ja isot marketit kävely etäisyydellä sekä perhepuisto. Ja busseja kulkee usein.
 
monikulttuurikeskus
Tuo monikulttuurinen keskus Liipola :D
Tosin se on Liipolasta mainittava hyväksi että onneksi tuolle alueelle on siis suurin osa näistä ongelmajätteistä keskittynytn näin on muut alueet suhteellisen rauhallisia.
 
höpö höpö
Riihelä vihreä rauhallinen, paikka asua kivat luhtitalot ei mitään meteliä.Joka paikassa voi olla ongelmia olen asunut, aika monessa paikassa on ollut n.s hieno alue mutta on ollu aikamoista menoa.Osaa ne rikkaatkin tapella,varsinkin kun on alkoholi mukana menossa.
 
vierailija
Tällä hetkellä kaupungilla näyttää olevan vapaana isoja asuntoja osoitteissa: pihtikatu 9, lapakatu 2 ja myllymäenkatu 4. Tietääkö kukaan noista kohteista?

Mielellään otettaisiin asunto, jossa voisi asua muutaman vuoden ettei tarvitsisi heti muuttaa. Mahdollisesti muutaman vuoden päästä oman asunnon hankinta ajankohtainen, mutta nyt siis vuokralle. Muutetaan toiselta puolelta Suomea ja todennäköisesti muutto tulee nyt muutaman viikon sisään, joten kiire tulee.

oisko neliöt liikkuu Myllymäenkadun vuokraaja.
 

Yhteistyössä