Anteeksi nyt vaan kaikki, jotka on jakaneet tän FB:ssa seinällään, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törmäsinpä taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

törmäsinpä taas

Vieras
mä en voi sille mitään että tää teksti on jotenkin ärsyttävä ja aiheuttaa mussa negatiivisia tunteita. Tulee ihan sellainen "itsesääli-marttyyri"-olotila tuosta tekstistä. Oonko ainoa?

"Ennen kuin tuomitset minut.. Pue kenkäni jalkoihisi. Kävele ne kadut, jotka minä olen kulkenut. Käsittele menetys ihmisistä jotka olen menettänyt. Kestä kaikki tunteet ja tapahtumat mitä olen kokenut! Kompastu jokaiseen kiveen johon törmäsin. Nouse aina uudestaan ylös ja kulje täsmälleen sama elämä kuten minä tein. VASTA SITTEN voit tuomita minut tai elämäni!!!"

Ja niille jotka tuon tekstin jakoivat ja "ottivat omakseen". Luuletteko te, että kukaan muu tässä maailmassa ei olis kokenut surua, pettymyksiä, vaikeuksia, menetyksiä? Ei yksikään tässä elämässä kulje koko aikaa onnen tähtien alla, jokainen kokee surua, tuskaa, vihaa, pettymystä jne. Se on elämää! Ja ei, en ole kultalusikka suussa syntynyt minäkään enkä helpolla päässyt, mutta en mä ratsasta vaikeuksillani ja kiillota omaa kruunuani niillä.

Ärsyttää.

Mä vihaan noita kiertoviestejä. Nytkin on tuttavilla ollut parhaillaan kierrossa se sekava viesti, missä jauhetaan luottamuksesta ystäviin ja väitetään, että ei edes kolme ihmistä laita tätä seinälleen ja paina tykkää, jos olet laittanut. Mitä vattua!? Miten sen (surkeen) tekstin postaaminen liittyy siihen, että arvostaako tosiystäviä?

Mun mielestä kaikki tollaset vastaavat on lapsellista paskaa. Ja ylipäänsä se, että pitää postata jotain kiertoviestejä. Eikö ihmiset osaa omin sanoin ilmaista, mitä mieltä on?

hmm, kyllä mä tuon ymmärrän. Kuinka kukaan on arvostelemaan toisen ihmisen elämää/valintoja?

En minä teidän, ettekä te mun. Olen tuon kyllä naamakirjassa lukenut, mutta en jaa kiertäviä statuspäivityksiä.

Mä en kans jaksa niitä useimpia kopioitavia laittaa, sillon tällön joskus jotain.. Pahimpia on teinit, joilleki tulee oikeesti kerran tunnissa uus sellanen massapostaus, ketä kiinnostaa?? Sanahelinää useimmiten.

Mut toi teksti oli mun mielestä tosi hyvä sillon kun sen luin! Julkasin myös, sopi aika hyvin tilanteeseen ku takana oli tosi vaikee ero ja moni varmaan katteli mun kipuilua nenänvartta pitkin. Siis et se sanoma on et vaikka tietäski mitä toisen elämässä on meneillään, ni kukaan muu kun se ihminen itse ei koe niiden kaikkien asioiden yhteissummaa tai niitä tunteita, ja näin ollen ketään ei pitäis oikeesti mennä tuomitsemaan pelkkiin faktoihin perustuen.

Yhden kaverin seinällä olen tuon nähnyt, ja lähinnä tuli olo että hän on katkera.

Itse kerran laitoin yhden kiertoviestin seinälleni, ja jälkeenpäin kadutti. Viestin idea oli kertoa että rakastaa veljeään, mutta se olli ärsyttävän ällöimelästi kirjoitettu. En tiedä missä mielenhäiriössä sen sinne laitoin.

Yleensä ne on käytännössä poikkeuksetta valkoista roskaväkeä tai jollain tapaa muuten luusereita jotka tuollaisia facebookissa jakavat. Muutama muuten vain yksinkertainen imbesilli mahtuu myös joukkoon.

Olen niin tyytyväinen, että poistuin sieltä toistavuotta sitten :D Mulla aina nousi verenpaineet, kun ihmiset joko helhkuttivat bileitä, joihin mua ei pyydetty, tai haukkuivat kollektiivisesti kaikki aisoittensa "juoruilusta". Asioista, joista minä en tiennyt mitään :laugh:

Tietyt ihmiset laittavat juuri tuon tyyppisiä ketjuja . Toinen on se" jos en olekaan huomenna enää täällä, paina tykkää, jos jäisit kaipaamaan minua...." siis ihan järjetöntä sontaa.

tuntuu joltakin huomionhakuisuudelta ja itsetunto-ongelmilta.

Se kans ärsytti ku oli joku että "lisää tämä seinällesi jos ikävöit vanhoja ystäviäsi, niin he näkevät sun välittävän, vaikka et heitä niin usein nää ja bla bla"..
Piti kommentoida sitäkin vähän kärkkäästi, noh toisaalta onhan se helpompaa kuitata ystävyys kiertoviestillä, kuin vaikka kerran vuodessa fb:n chatissa kysyä mitä kuuluu.

Tuo on niin pöljä juttu, että huh huh. Joo, kaikilla muillahan tietysti on aina ollut niin helvetin helppoa ja vain tuon tekstin jakajalla niin perkeleen kova elämä, yhyy.

Ja "tuomitse vasta sitten"??? Jos tekstin jakaa tyyppi, joka itse omilla typerillä valinnoillaan on pilannut monta asiaa elämässään, niin anteeksi nyt vain, sitäkö ei saa kritisoida ennen kuin itsekin tekee jotain yhtä typerää? Nimittäin aika monella näistä vinkujista ongelmien takana on sellaiset asiat, joihin olisivat ihan itse voineet vaikuttaa.

Aikamoista tuubaa.

Samoin se "sinä kysyt onko minulla töitä...olen ÄITI, päivystän 24/7 koko loppuelämäni ajan"-paska.

Ja tämä on myös sikaärsyttävä, surullinenkin oikeastaan kun sen näkee kynnysmattojen seinällä:
"Lyö mua kerran, ihan sama. Lyö mua kaks kertaa, ei tunnu missään. Lyö mua kolme kertaa, en mä välitä. Mut hipasekki mun lapsiani, niin voit alkaa kaivaa omaa hautaas. Lisää tää seinälles jos lapsesi on sinulle kaikki kaikessa"
...kannattais meinaan välittää, sillä jos välittää lapsistaan, niin pitää välittää myös itsestään, eikä suostua olemaan sylkykuppi tai nyrkkeilysäkki.

Mä en voi sietää noita kierto-juttuja. Toinen juttu mitä en voi vain ymmärtää on se kun eräs tuttuni tykkää aina omista kirjoituksistaan. Siis päivittää vaikkapa "olin kaupassa" ja tykkää siitä sitten itse..

eniten ärsyttää nuo Olen äiti-marttyyri, jokapaikanhöylä-ketjut. Eiköhän jokainen tiedä, että hommia on. Kummasti näillä kuitenkin riittää aikaa roikkua facebookissa joka minuutti ja päivittää pikku-Annikin jokainen yskäys. Ei sitä hommaa sitten varmaan tarpeeksi olekaan. Samoin kaikki äitini, isäni, mummoni, koiranpentuni olette ihania jeejee-ketjut on ärsyttäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja törmäsinpä taas;26761648:
"Ennen kuin tuomitset minut.. Pue kenkäni jalkoihisi. Kävele ne kadut, jotka minä olen kulkenut. Käsittele menetys ihmisistä jotka olen menettänyt. Kestä kaikki tunteet ja tapahtumat mitä olen kokenut! Kompastu jokaiseen kiveen johon törmäsin. Nouse aina uudestaan ylös ja kulje täsmälleen sama elämä kuten minä tein. VASTA SITTEN voit tuomita minut tai elämäni!!!"

Ärsyttää.

Niin tekee.

Ensinnä ärsyttää tosiaan tuo jo esiin tullut surkuttelukilpailumentaliteetti. Toiseksi sitten se, että tuon laittava olettaa minun tuomitsevan hänet hänen valintojensa takia.

Ylipäätään nuo kaikki kiertoviestit tuppaavat olemaan raivostuttavaa, lapsellista, sentimentaalista sontaa.