Aika hassua että meidän asumistukihakemus oli kadonnut KELASSA!

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Täytin viime viikolla netin kautta hakemusken uuteen asuntoon. Sain puhelimitse vahvisusviestin, mutta heiltä ei vaan löytynyt sitä hakemusta.

Kummallisesti se katosi bittiavaruuteen. Täytettiinsit uus hakemus ja virkilija aittoi sen kiireeliseksi.
No en usko. Jos kerran vielä saitte vahvistuksen, niin ihan tasan tarkkaan on mennyt perille. Se vahvistushan just lähtee merkkinä siitä, että se hakemus on mennyt perille eikä kadonnut mihinkään "bittiavaruuteen". Jos tota vahvistusta ei olisi tullut, niin sitten olisi ollut eri asia.
 
Rollolainen
[QUOTE="Vieras";26758964]Miten selvisi, että hakemus on hukassa?

Itse tutkin kelan asiointisivuja harvasen päivä ja odottelen sairaspäivärahaa ratkaistavaksi. Vaan kun näyttää siltä, että työnantaja ei olisi sitä edes hakenut. Hitaita herrojen kiireet.[/QUOTE]
kävin viemässä tarvittavaat liitteet,eihän vuokrasopimusta ym voi lähetttää sähköisesti. Heillä EI MISSÄÄN näkynyt että hakemustaolis koskaan lähetetty ja mä sain kuitenkin siitä vahvistusviestin.
 
Mun työmarkkinatukihakemus hukkui kanssa joskus, mutta se oli kyllä paperinen. Kumma juttu jos sähköinen versio on kadonnut. Olen pitänyt tuota nettiversiota paperisotaa kätevämpänä ja luotettavampana...

Mitä tähän keskusteluun tuilla elämisestä tulee niin päänaukojat vois itse kokeilla mitä se on ja saarnata sitten uudestaan? Jos joku normipulliainen joutuu syystä tai toisesta vuodesta toiseen tehtailla itselleen leivän pöytään pelkillä tuilla ja hakemuksilla niin ei se sekään ihan helppoa ole.
 
"vieras"
kävin viemässä tarvittavaat liitteet,eihän vuokrasopimusta ym voi lähetttää sähköisesti. Heillä EI MISSÄÄN näkynyt että hakemustaolis koskaan lähetetty ja mä sain kuitenkin siitä vahvistusviestin.
Paperit voi hukkua, mutta jos tuo on mennyt vahvistukseen asti, niin tuskin on hukkunut. Se että se virkailija ei sitä löytänyt, on sitten eri juttu.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";26758972]No aika hassua tosiaan, millainen se puhelimeen tullut vahvistusviesti oli?[/QUOTE]

ihan perusviesti kelalta, asumistukihakemuksenne on vastaanotettu . perässä oli päivämäärä. siinä vielä luki etä toimittakaa liitteet määrättyyn päivään mennessä
 
ihmettelen vaan
[QUOTE="vieras";26758723]Siinähän olisi ollut oiva tilaisuus ja ikäänkuin vinkki elämältä lähteä hankkimaan kunnon työpaikat ja alkaa maksamaan oma kämppä ja eläminen ihan itse niinkuin aikuisten ihmisten kuuluu.[/QUOTE]

Jos sinun ulemasi on : Omakotitalo,kultainen noutaja ja farmariauto,niin kaikkien se ei ole.Silti he elävät niinkuin tuo sinun faarsisi: aikuisten ihmisten kuuluu.Sinäkö se sanelet miten ihmisten pitäisi elää?
Minusta on hienoa,että ihmiset uskaltava elää niinkuin haluavat,eikä niinkuin heiltä odotetaan.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";26759080]Paperit voi hukkua, mutta jos tuo on mennyt vahvistukseen asti, niin tuskin on hukkunut. Se että se virkailija ei sitä löytänyt, on sitten eri juttu.[/QUOTE]

Ei se näkynyt mun koneellakan, ajattelin et se voi kelassa näkyä, mutta ei näkynyt. soitti vielä jonnekin "pääpaikkaan" mutta sieläkään sitä ei näkynyt.
ja kun olin täyttänyt hakemuksen MUN koneella näkyi että hakemus on lähtenyt ja oli vielä jonkin aikaa näkyvissä että on lähetetty.yhtäkkiä sit katos.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";26759087]No silloin se hakemus on mennyt perille.[/QUOTE]

Ei ole mennyt, kosk sitä ei sieltä löyytnyt.kaski virjkailjaa sitä haki
no nyt se on kutienkin udeleen tehty ja kiirellisieksi laitetu. ehditän sit syyskuusa asumistuki saamaan =)
 
tällaista tämä
[QUOTE="vieras";26758718]Jos kävisit töissä kuten muut ikäisesi niin tätäkään ei murhetta olisi.[/QUOTE]


Kuule, kun ikää tulee, ei niitä työpaikkoja niin helpolla saa, vaikka uudelleen kouluttautuukin.
Monet eivät myös palkkaa, vaikka tarvitsevat, otetaan vain täydellä tuella oleva. Kukas sitä maksaa palkkaa, kun ilmankin saa. Niin paljon työttömiä, että aina löytyy ilmainenkin, kun edelliseltä aika täysi.
Itsekin jäin työttömäksi nyt. Toki yritän etsiä paikkoja ja lähettää hakemuksia, mutta 'rohkaisevasti' työkkärissä totesivat, että aika huonoa, työllistettynä sitten seuraavaksi. Ikää 57 eli synkät ovat näkymät.
Moni pienipalkkainen joutuu myös hakemaan asumistukea lapsimäärästä riippuen ja ainakin yh.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tällaista tämä;26759173:
Moni pienipalkkainen joutuu myös hakemaan asumistukea lapsimäärästä riippuen ja ainakin yh.
Ainakin mun tuttavapiirissä on useita työssäkäyviä ja ihan itse toimeentulevia yksinhuoltajia. Kummaksuttaa jonkun pitkäaikaisluuserin yleistyksestä että ainakin kaikki YH:t joutuvat hakemaan tukia....
 
no just
Ei ole mennyt, kosk sitä ei sieltä löyytnyt.kaski virjkailjaa sitä haki
no nyt se on kutienkin udeleen tehty ja kiirellisieksi laitetu. ehditän sit syyskuusa asumistuki saamaan =)
No mutta sehän hienoa! Ettei nyt ihan kokolailla jää rahat saamatta. Oikeasti vituttaa tehä töitä kun tämmösiä pummeja löytyy. Itse kesätöissä, tulos olis varmaan aikalailla sama jos oisin työkkärin rahoilla. Jäljelle jää työn ilo.Mutta rollohan ei siitä tiedä mitään, vaiko.......?
 
"vieras"
No mutta sehän hienoa! Ettei nyt ihan kokolailla jää rahat saamatta. Oikeasti vituttaa tehä töitä kun tämmösiä pummeja löytyy. Itse kesätöissä, tulos olis varmaan aikalailla sama jos oisin työkkärin rahoilla. Jäljelle jää työn ilo.Mutta rollohan ei siitä tiedä mitään, vaiko.......?
Rollolainenhan joskus selitti että ravintolassa töissä ollessaan nosti lattialle tippuneet ruoka-aineet lautaselle asiakkaille tarjottavaksi. Ehkä tämä oli sitten sitä eräiden työn iloa...
 
tällaista tämä
[QUOTE="vieras";26759185]Ainakin mun tuttavapiirissä on useita työssäkäyviä ja ihan itse toimeentulevia yksinhuoltajia. Kummaksuttaa jonkun pitkäaikaisluuserin yleistyksestä että ainakin kaikki YH:t joutuvat hakemaan tukia....[/QUOTE]


En sanonut, että kaikki yh:t. Hyväpalkkainen ei saa asumistukea, riippuu tietenkin lapsilaumasta. Myös perheelliset pienipalkkaiset voivat saada asumistukea, riippuen lapsien määrästä.
 

Yhteistyössä