Palstan snobit? Kermaperseet esiin!

• Viestiketjun aloittaja gallub
  • Ensimmäinen viesti
"Eukko"
Astrolabellle...
Minulla on äitini puolesta aateliset sukujuuret. Mutta nykyaikana aatelissukuihin on sekoittunut niin paljon tavissukuja, että melkein jokaisen aatelisen suku on taviksia täynnä, eli jokainen aatelissuku on rappeutunut. En puhu sinusta, mutta jos oma elämä on jotain lähiöruusuna elämistä ja sossun tuilla kitkuttelemista (ei millään pahalla heidänlaisiaan kohtaaan). niin siinä ei aatelissukujuuret paljoa paina. Koska kyse on myöskin siitä omasta nykyhetkestä ja siitä miten itse elämäänsä elää.

Enkä ymmärrä miten isompi ÄO tekee ihmisestä jotenkin hienon. Ne testithän selvittää vain jotain yhtä tiettyä älykkyyden ja psyyken osa-aluetta, tyyliin "mikä kuvio tulee seuraavaksi?". Jotkut avaruudellisessa ja matemaattista ajattelussa pärjäävät ihmiset saavat Mensan testeistä korkeita pistemääriä, mutta heidän elämänsä voi olla kaukana järkevästä arkielämästä. Niissä testeissä ei mitata sosiaalista älyä, arvoja, arkielämän järkeä, eri käytännön tehtävistä suoriutumista, jotka ovat erittäin tärkeitä ihmiselle. Vaikka ÄO:kseni mitattaisiin 150, niin en välittäisi siitä, vaan olisin elämässäni huolissani siitä, että olenko tarpeeksi lämmin, empaattinen ja käytännönläheinen tavis, kuin jotain palikoiden yhdistelemistä osaava yliopistoälykkö. Eihän nuo 2 luonnetta sulje pois toisiaan, mutta enivei, korkealla ÄO:tuloksella pyyhkisin vaan pyllyäni, en tekisi sillä tiedolla yhtään mitään.

Mikäli eiliset kommentini, oli suunnattu ivaksi astrolabea vastaan ne on tulkittu väärin.. jonkinlaista toista ivaa myönnän olleen tarkoitushakuisesti sanoissani.
Minua ei kiinnosta palstalaisten äö.t
Omastani, jota en muista... joten palstan mukaan sitä ei siis ole lainkaan...:whistle:
tiedän sen että, se ei ole poikkekusellisen korkea.

Ärsyyntymisen puoliammattilaisille voisi ehkä kehitellä jonkun ohjelmaformaatin, jossa pääsisi kehittämään kykyään ja herättelemään uinuvaa kilpailuviettiä.. jotain Talent-tyylistä.

• Tykkää
Reactions: lakaisukone ja Data
"vieras"
Mikäli eiliset kommentini, oli suunnattu ivaksi astrolabea vastaan ne on tulkittu väärin.. jonkinlaista toista ivaa myönnän olleen tarkoitushakuisesti sanoissani.
Minua ei kiinnosta palstalaisten äö.t
Omastani, jota en muista... joten palstan mukaan sitä ei siis ole lainkaan...:whistle:
tiedän sen että, se ei ole poikkekusellisen korkea.

Ärsyyntymisen puoliammattilaisille voisi ehkä kehitellä jonkun ohjelmaformaatin, jossa pääsisi kehittämään kykyään ja herättelemään uinuvaa kilpailuviettiä.. jotain Talent-tyylistä.
Pupu pääsi pöksyyn yön aikana?

Mä olen joissain asioissa oikee kermaperse. En esimerkiksi suostuisi asumaan kunnan vuokrataloissa. Ennemmin vaikka veneen alle menisin.
Harrastan ns. korkeakulttuuria teatterin, klassisen musiikin konserttien ja oopperan muodossa ja luen paljon. Minulla on hyvät käytöstavat. Tiedän paljon asioista ja olen kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista. Pidän hyvästä ruuasta ja viinistä.
Mutta riittääkö nuo kermaperseilyyn? Olen perusduunari ja aktiivi ammattiliittolainen. Minua naurattaa pieruhuumori ja olen myös vahingoniloinen. En ole ulkonäöltäni kummainen, enkä jaksa panostaa pukeutumiseen. Kuljen metsäläisen näköisenä ja hyvin usein unohdan kammata tukkanikin. Ei kovin kermaista.

ps. Äo minulla on 133, Mensassa testattu. Korkeahko joo, mutta sillä nyt ei mitata kuin tietyntyyppistä älykkyyttä. Ja mitä silläkään tekee kun keskittymiskyky on yhtä hyvä kuin pululla :D

[QUOTE="Eukko";26755179]mutta enivei, korkealla ÄO:tuloksella pyyhkisin vaan pyllyäni, en tekisi sillä tiedolla yhtään mitään.[/QUOTE]

Niin no, mie taas teen. Olen MONESSA ketjussa tuonut ilmi mielipiteeni korkeasta älykkyysosamäärästä mixed blessinginä, muistaakseni kenties käyttänyt siitä jopa sanaa kirous. En siis pidä sitä mitenkään hienoutena. Eikä se ole hankittu ominaisuus, jonka voisi saavuttaa omalla työllään, joten ei sitä voi edes siinä mielessä arvostaa. Mutta mitä etua saavutetaan piilottamalla ominaisuus, josta voi olla hyötyä? Mitä järkeä on olla käyttämättä sitä ristiriitaista lahjaa, jonka on syntymässään saanut?

Voisinhan mie ryhtyä vaikka narkomaaniksi (tarkkaavaisuushäiriö peräti altistaa riippuvuuksille), pyyhkiä velvoitteet mielestäni ja alkaa elää tukien varassa vieroituskodista toiseen. Aika monella korkean äo:n ihmisellä kun on ongelmia jaksaa järjissään ja selvänä tässä maailmassa, kenties jotkut ketjuun osallistuneista voivat ymmärtää muutaman syyn tähän? Mut mie en oo luovuttajatyyppiä, enkä edelleenkään jaksa häiriintyä liikaa teitin kommenteista (huom; te viittaa tässä ketjussa keskusteluun osallistuneisiin, jotka rajaan henkilöihin, joilla negatiivista ei-rakentavaa palautetta minulle).

• Tykkää
Reactions: Data
Tällä palstalla mua usein myös hämmentää sellainen, että jos menee kirjoittamaan jotain asiallista, kritisoivaa tai ei, niin sitä ei noteerata mitenkään. Keskustellaan vain niiden kanssa, jotka vetävät täysin alta vyön tai niiden kanssa, joiden viestien arvo on lähinnä peesailua.

Sellainen, että voisi kirjoittaa, kyseenalaistaa ja keskustella ei tunnu toimivan. Minusta ainakin usein tuntuu siltä, etten tule edes "kuulluksi" tai ymmärretyksi, kun en ole lynkkaamassa tai hehkuttamassa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26755371:
Tällä palstalla mua usein myös hämmentää sellainen, että jos menee kirjoittamaan jotain asiallista, kritisoivaa tai ei, niin sitä ei noteerata mitenkään. Keskustellaan vain niiden kanssa, jotka vetävät täysin alta vyön tai niiden kanssa, joiden viestien arvo on lähinnä peesailua.

Sellainen, että voisi kirjoittaa, kyseenalaistaa ja keskustella ei tunnu toimivan. Minusta ainakin usein tuntuu siltä, etten tule edes "kuulluksi" tai ymmärretyksi, kun en ole lynkkaamassa tai hehkuttamassa.
Sama huomio minulla.Siitä tulee mieleen, ettei sillä ole väliä, onko huomio positiivista ja negaa, kunhan sitä tulee paljon. Asialliset jäävät huomiotta, onhan se tylsää.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26755371:

se on osaksi syy, miksi olen painanut päähäni Prinsessan kruunun täällä.
Sellainen aivottomuuden ihana keveys... :xmas:

[QUOTE="vieras";26755382]Sama huomio minulla.Siitä tulee mieleen, ettei sillä ole väliä, onko huomio positiivista ja negaa, kunhan sitä tulee paljon. Asialliset jäävät huomiotta, onhan se tylsää.[/QUOTE]

Se onkin pääsyy sille, miksi tämä palsta on minulle nykyisin lähinnä aivotonta ja sisällötöntä jauhamista. Jos haluan puhua seinille, voin tehdä sitä ihan riittävästi ihmisten keskellä.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26755406:
Se onkin pääsyy sille, miksi tämä palsta on minulle nykyisin lähinnä aivotonta ja sisällötöntä jauhamista. Jos haluan puhua seinille, voin tehdä sitä ihan riittävästi ihmisten keskellä.
:hug:

Kuule tällä palstalla on hyvä seistä ja tukeutua Esmeraldaan. Minä olen uskollinen.
Ja aivottoman jauhamisen ammattilainen. Huippulahjakas nykyään ja vielä ahkerakin.

• Tykkää
Sikäli allekirjoitan Astrolaben väitteen tuosta, että korkeamman äo:n omaava ihminen saattaa kokea asian rasitteenakin. Itselläni oli hirveät paineet "käyttää älyäni" ja opiskella joku todella hieno tutkinto yliopistossa ja stressasin asiasta vielä muutamia vuosia sitten kunnes tajusin, että ei mun oo mikään pakko hakeutua sinne yliopistoon, jos se ei mua kiinnosta. Niinpä opiskelin pelkän opistoasteen tutkinnon ja rakastan työtäni. Edelleen mä saan kuulla siitä, miten olen heittänyt älyni hukkaan :D

En kyllä tiedä, riippuuko tää millään lailla älykkyysosamäärästä, mutta kun on kiinnostunut vähän kaikesta niin myös kantaa huolta vähän kaikesta. Itse poden maailmantuskaa vähän väliä, kun turhaudun ihmisten tyhmyyteen. Tarkoitan nyt luonnonvarojen säästämistä jne.

Mieheni äo on minulle täysin mysteeri :D Hän ei ole tippaakaan kirjaviisas, mutta käytännönviisaana hän osaa rakentaa ja korjata lähes mitä vain. Sellaista älykkyyttä itse ihailen enemmän kuin kirjaviisautta (mitä itse enemmänkin edustan)

Sikäli allekirjoitan Astrolaben väitteen tuosta, että korkeamman äo:n omaava ihminen saattaa kokea asian rasitteenakin. Itselläni oli hirveät paineet "käyttää älyäni" ja opiskella joku todella hieno tutkinto yliopistossa ja stressasin asiasta vielä muutamia vuosia sitten kunnes tajusin, että ei mun oo mikään pakko hakeutua sinne yliopistoon, jos se ei mua kiinnosta. Niinpä opiskelin pelkän opistoasteen tutkinnon ja rakastan työtäni. Edelleen mä saan kuulla siitä, miten olen heittänyt älyni hukkaan :D

En kyllä tiedä, riippuuko tää millään lailla älykkyysosamäärästä, mutta kun on kiinnostunut vähän kaikesta niin myös kantaa huolta vähän kaikesta. Itse poden maailmantuskaa vähän väliä, kun turhaudun ihmisten tyhmyyteen. Tarkoitan nyt luonnonvarojen säästämistä jne.

Mieheni äo on minulle täysin mysteeri :D Hän ei ole tippaakaan kirjaviisas, mutta käytännönviisaana hän osaa rakentaa ja korjata lähes mitä vain. Sellaista älykkyyttä itse ihailen enemmän kuin kirjaviisautta (mitä itse enemmänkin edustan)
Onneksi minulla ei ole tuollaisia paineita. Elän vain omassa kuplassani tyytyväisenä ja ehkä pääsen joskus omaan norsunluutorniini :p

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26753777:
Ihminen voi olettaa olevansa erityinen, ja muiden olevan pääasiassa samaa massaa. Silloin sen olettamuksen alle katoavat muiden ihmisten persoonat, heidän erityispiirteensä, heidän erityisyytensä. Tavallaan se ajatus on minusta valtavan vapauttava. Että kukaan tuolla kadulla esimerkiksi ei voi nähdä minusta, kuka ja minkälainen minä olen, mikä on minun erityisyyteni tai kuinka älykäs olen. He eivät näe, mitä minä harrastan tai mitä minä teen. Tai kukaan tällä palstalla, jos en erikseen kerro. Näkymättömyys voi toisaalta olla vapauttavaakin. Ja toisaalta avata silmiä sille, että näkee toiset.
Dinosaurus, pelkkä dinosauruksen raakamalli sarjakuvamuodossa, kuusi dinosaurusta? Jokainen on erityinen omalla tavallaan. Semantiikka astuu kuvioihin palstalla vain joidenkin mustien kohdalla.

• Tykkää

Yhteistyössä