Palstan snobit? Kermaperseet esiin!

• Viestiketjun aloittaja gallub
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26753788:
mistä sä tollasta päättelet ?
ei ole semmosia tuntemuksia ollenkaan.
Joskus ihmisen tapa kirjoittaa paljastaa hänestä sen, mitä hän ei edes itse itselleen myönnä.

Mutta kun et osannut vastata edelliseen kysymykseeni, niin kykenetkö luetella kaikki palstalaiset, joita halveksut? Muistatko ketään sellaista, jota et halveksuisi?

"vieras"
En ole snobi, en kermaperse enkä älykkö. Huomaan kuitenkin usein loukkaantuvani, jos älyäni sekä kykyäni ajatella ja päätellä arvostellaan. Pienenä kehoni itsevaltiaana koen usein olevani varsin viisas.

“The only true wisdom is in knowing you know nothing.” ? Socrates

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26753798:
En ole ihan varma, mutta epäilen vahvasti kermaperseileväni ja snobeilevani tietyissä asioissa. Jotkut menevät kyllä neuroottisuuden piikkiin mahdollisesti.
Mä en tosin toki ole ehkä paras henkilö arvioimaan itseäni...
Jos joltakulta muulta kysyisi voisi vastaus olla toisenlainen. Pitäisikö tehdä aiheesta oma avauksensa....:saint:

[QUOTE="Vieras";26753808]Joskus ihmisen tapa kirjoittaa paljastaa hänestä sen, mitä hän ei edes itse itselleen myönnä.

Mutta kun et osannut vastata edelliseen kysymykseeni, niin kykenetkö luetella kaikki palstalaiset, joita halveksut? Muistatko ketään sellaista, jota et halveksuisi?[/QUOTE]

Mä tiedän, ettei se halveksu minua :saint:

Viimeksi muokattu:
rietas
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26753777:
Toisaalta, se "minä ja te muut"-asenne on aika yleinen palstalla (kai elämässä yleensäkin), ja ainakin itselleni se on ollut yksi sellainen opetus olla olettamatta.

Ihminen voi olettaa olevansa erityinen, ja muiden olevan pääasiassa samaa massaa. Silloin sen olettamuksen alle katoavat muiden ihmisten persoonat, heidän erityispiirteensä, heidän erityisyytensä. Tavallaan se ajatus on minusta valtavan vapauttava. Että kukaan tuolla kadulla esimerkiksi ei voi nähdä minusta, kuka ja minkälainen minä olen, mikä on minun erityisyyteni tai kuinka älykäs olen. He eivät näe, mitä minä harrastan tai mitä minä teen. Tai kukaan tällä palstalla, jos en erikseen kerro. Näkymättömyys voi toisaalta olla vapauttavaakin. Ja toisaalta avata silmiä sille, että näkee toiset.

No niin, meni pseudofilosofian puolelle :xmas:
Älä filosofoi kun emmie ymmärrä :D

Siis joo, eihän siinä itsessään mitään pahaa ole, että pitää itseään erityisenä. Mutta se, kuinka asian tuo esiin. Miten asian ilmaisee. Huomaako tuon seikan, ettei voi tietää muista, mitä he ovat, vai tekeekö olettamuksia. Ja tuoko ne olettamukset julki -ja miten.

:xmas:

[QUOTE="Vieras";26753808]Joskus ihmisen tapa kirjoittaa paljastaa hänestä sen, mitä hän ei edes itse itselleen myönnä.

Mutta kun et osannut vastata edelliseen kysymykseeni, niin kykenetkö luetella kaikki palstalaiset, joita halveksut? Muistatko ketään sellaista, jota et halveksuisi?[/QUOTE]
vastasimpas että en tunne.
kerron kyllä jos vastaan tulee lisää halveksuttavia.

[QUOTE="minä";26753819]Laupias hyväntekijä, viisaitakin viisaampi, tarpeeksi nöyrä pestäkseen vastustajiensa jalat, ristiinnaulittu väärinymmärrettynä = Astrolabe (vai oliko se Jeesus?)[/QUOTE]

No, jos tälle linjalle halutaan lähteä, niin ihminenhän se Jeesuskin vain oli, kaikesta huolimatta.

Toisten tai omaan älykkyysosamäärään en ota tässä keskustelussa kantaa, sillä se ei liity varsinaisesti kermaperseisyyteen. Kermaperseellä viitataan yleensä varallisuuteen tai siihen, että joku henkilö on tullut hemmotelluksi pilalle joko oman tai jonkun toisen varallisuuden takia.

Mun isoäitini on oikeasti jonkinlainen snobi.
Esimerkiksi kun kerran kaupungille mennessämme parkkeerasimme automme Säästötexin pihalle, hän otti kauhuissaan istuimensa käsinojista kiinni ja ilmoitti, ettei voi nousta autosta sellaisen "halpakaupan" pihalla.
Jouduimme etsimään uuden hienomman parkin autollemme, jotta saatiin mummukin ulos autosta.

Hän ei tosin palstaile, mutta siinä esimerkki oikeasta snobista. :D

[QUOTE="minä";26753819]Laupias hyväntekijä, viisaitakin viisaampi, tarpeeksi nöyrä pestäkseen vastustajiensa jalat, ristiinnaulittu väärinymmärrettynä = Astrolabe (vai oliko se Jeesus?)[/QUOTE]

oliko siihen aikaan jo noita kynsisienilääkkeitä...:xmas:

Sori, mä olen ihan liian osamäärätön keskutelemaan asiallisesti...

Lunatic

:D

Lunatic
[QUOTE="vieras";26753971]Ihq <3 Ensin teurastetaan yhdessä yksi ja sitten seisotaan ringissä taputtelemassa kavereita selkään. Job well done <3[/QUOTE]

Öh, ja saanko veikata kuka on teurastettu: pyhä astrolabe?

Hohhoijaa.

On se kumma kun ylimielisille teeskentelijöille ei saa enää edes sanoa, että ne on ylimielisiä teeskentelijöitä. Mihin tämä maailma on menossa.

Lunatic
Vielä siihen paljon jauhettuun "älykkyyteen" palatakseni. Miten "älykäs" pitää ihmisen olla, että alkaa puhua tuoreen kumppaninsa murretta parissa viikossa?
Kertooko toi jo neroudesta?

Vielä siihen paljon jauhettuun "älykkyyteen" palatakseni. Miten "älykäs" pitää ihmisen olla, että alkaa puhua tuoreen kumppaninsa murretta parissa viikossa?
Kertooko toi jo neroudesta?
vastaan vaan omalta osaltani, olen ollut kumppanini kanssa 17v. enkä vieläkään puhu hänen murrettaan...

( mutta mä olinkin osamäärätön )

"vieras"
Öh, ja saanko veikata kuka on teurastettu: pyhä astrolabe?

Hohhoijaa.

On se kumma kun ylimielisille teeskentelijöille ei saa enää edes sanoa, että ne on ylimielisiä teeskentelijöitä. Mihin tämä maailma on menossa.
Uhri vaihtelee, mutta teurastajat pysyy pääosin samoina.

Saa sanoa. Mutta mitä lisäarvoa se tuo sekaantua muiden riitaan tai keskusteluun sivustahuutelemalla ja tökkimällä sieltä takarivistä lisää?

Toiset kestää sen paremmin kuin toiset. Taisi olla päätön, joka pienen joukkotönimisen seurauksena teki dramaattisen palstakuoleman, ja on itse kuitenkin ensimmäisten sivustahuutelijoiden joukossa muiden kimpussa. Huvittavaa sinänsä, että isolle (?) miehelle tuli itku jo niin pienestä ja nuoret naiset ottavat tyynesti vastaan todella henkilökohtaisuuksiinkin menevää paskaa.

[QUOTE="vieras";26754172]Uhri vaihtelee, mutta teurastajat pysyy pääosin samoina.

Saa sanoa. Mutta mitä lisäarvoa se tuo sekaantua muiden riitaan tai keskusteluun sivustahuutelemalla ja tökkimällä sieltä takarivistä lisää?

Toiset kestää sen paremmin kuin toiset. Taisi olla päätön, joka pienen joukkotönimisen seurauksena teki dramaattisen palstakuoleman, ja on itse kuitenkin ensimmäisten sivustahuutelijoiden joukossa muiden kimpussa. Huvittavaa sinänsä, että isolle (?) miehelle tuli itku jo niin pienestä ja nuoret naiset ottavat tyynesti vastaan todella henkilökohtaisuuksiinkin menevää paskaa.[/QUOTE]

sä oot varmaan saanu multa rukkaset vaikka kuvittelit itestäs suuria.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26754179:
sä oot varmaan saanu multa rukkaset vaikka kuvittelit itestäs suuria.
Sähän olet kätevä emäntä, kudotkin. Oho. Mutta mä pysyn mun äidin kutomissa, kiitos vaan.

Sinä päivänä, kun alan lähestyä romanttisessa mielessä peräkammarinpoikia, minut saa ampua.

Yhteistyössä