Emme halua samoja asioita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tear drop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tear drop

Vieras
Hei,

En tiedä onko tämä palsta vain äideille tai äideiksi tuleville mutta olen saanut tarpeekseni jo lukiessani suomi24:n keskusteluja, sen verran lapsellisia vastauksia siellä porukka saa. Siksi ajattelin kirjoitella teille tänne.

Ja kysellä mielipiteitä.

Koska olen niin ymmälläni. Juon tässä aamukahvia ja itkettää. Teen töitä tänään kotitoimistolta mutten yksinkertaisesti pysty keskittymään.

Olen kohta 30v nainen, seurustellut samanikäisen miehen kanssa nyt 4v josta avoliitossa 3v mutta oikeastaan jo muutaman kk jälkeen mies alkoi asustaa luonani. Siitä sitten yhteiseen kotiin.

Minulla on vauvakuume. Hirveä vauvakuume. Ollut jo vuoden verran, pakottavana haluna, mutta mieheni ei tahdo lasta vielä. Olen ottanut asian puheeksi muutaman kerran ja joka kerralla mies on ilmottanut ettei halua ajatellakaan lapsia vielä 5 vuoteen. Viimeksi sanoi että asia on hänen mielessään niin kaukana ettei edes tiedä haluaako lapsia, mutta kun näki ilmeeni, lisäsi että tai siis haluaa kyllä muttei vielä pitkään aikaan.

Hänen sisaruksillaan on paljon pieniä lapsia ja mieheni on aina rakastanut heidän kanssaan leikkimistä, on siis lapsirakas ihminen. Hänen exänsä joutui tekemään nuorena abortin ja käsitin tämän olleen iso paikka miehelleni, en tiedä jäikö tästä hänelle joku trauma.

Aluksi yritin sivuuttaa asian mielessäni, mietin jopa että minussa on vikaa (onpa ihmismieli outo...) ja että lapsen haluaminen on jotenkin kiellettyä. En ole hirveästi puhunut asiasta edes ystävilleni koska suurimmalla osalla heistä ei vielä ole lapsia ja koska olen tosiaan tuntenut että vauvakuumeeni on "ennenaikasta". Nyt kuitenkin asia on mennyt siihen etten enää jaksa odottaa ja olen tajunnut ettei mies voi yksin sanella sääntöä siihen milloin minä saan tuoda elämään jotain suurenmoista eli lapsen. Olen aina halunnut lapsen/raskaaksi ennen 30v ikää ja miehen 5v suunnitelma tarkottaisi että olen 34-35v ennenkuin edes alamme miettiä lasta. Ei onnistu.

En tietenkään voi pakottaakaan miestä lapseen. Haluaisin vain suhteen jossa meillä molemmilla olisi samat toiveet.

Muuten suhde on mennyt hyvin, nauramme paljon ja olemme suht samanlaisia. Tietenkin tämä lapsiasia on aiheuttanut viime vuoden aikana sen että olemme etäytyneet ja myös seksi on kärsinyt koska automaattisesti kondomia esiin kaivaessa alan miettiä vauvaa ja tunnelma latistuu vaikken mitään ääneen sanokaan.

Myös työelämäni on kärsinyt viime 6kk aikana koska minulta puuttuu se tietty motivaatio henkilökhtaisessa elämässä joka ajaa normaalisti työpaikallakin eteenpäin. En myöskään ole jaksanut tavata ystäviäni niin paljon kuin pitäisi koska jotenkin minusta tuntuu että ystäviä tavatessa puhe menee aina unelmiin ja suunnitelmiin, ja minä en voi saada unelmaani ja siksi kärsin.

Suhteessa minusta on tullut itkuinen, kärttyinen, kaikkea mitä en tahdo olla.

Tilanne juuri nyt on se että mieheni on pitkällä työmatkalla ja meillä räjähti juuri ennen kuin hän lähti. Typerä aihe. Alkoi se perus monen päivän mykkäkoulu miehen puolelta ja minä sitten lähdin taas mukaan koska en jaksa olla se joka aina lepyttelee. Eilen illalla sain tarpeekseni asioita sohvalla miettiessäni ja koska keskustelustamme ei tulisi mitään puhelimessa, laitoin miehelle pitkän viestin jossa selitin ensimmäistä kertaa ikinä kunnolla ettei suhteemme enää tapaa halujamme ja minusta tuntuu ettei meillä ole enää yhteisiä suunnitelmia lainkaan. Mies vastasi tähän kahdella pitkällä viestillä (ei, emme yleensä laittele viestejä, tiedän se olevan hullua, mutta nyt olen vain niin herkässä tilassa) että tuntee samoin ja ettei meillä ole enää mitään yhteisia intohimoja. Tajusi näköjään omat haluni koska laittoi perään ettei hänellä ole aikomustakaan miettiä naimisiin menoa tai lapsia vielä pitkään aikaan.

En ole jaksanut vastata. Hän tulee viikon päästä kotiin.

Yritän tässä nyt miettiä mitä ihmettä tehdä. Tiedän, helpoin vastaus tähän olisi tietysti että "jätä se mies ja etsi uusi" mutta jokainen teistä suhteessa olijoista varmasti tietää ettei se ole niin helppoa jos on 4v rakennettu suhdetta, on yhteinen koti, yhteinen elämä, ja olen 30v. Hyppäisin avoliitosta ja vauvahaaveesta takaisin sinkkuelämään, etsitään pientä asuntoa itselleni ja takaisin miehenjahtiin. Asia kuulostaa niin hirveältä että itken sitä kirjoittaessanikin. Ymmärrän kuitenkin myös sen ettei elämä näinkään voi jatkua, suhteessa jossa meillä ei tunnu olevan yhteistä "kultaista keskitietä".

Onko teistä kukaan ollut samassa tilanteessa ja miten sen ratkaisitte?

Mitä luulet, onko helpompaa sin luopua toiveistas tai muuttaa miestä toiveitasi vastaavaksi vai aloittaa puhtaalta pöydältä jonkun toisen kanssa, jonkun, joka jakaa toiveesi?

Muutos on pelottavaa ja on normaalia ajatella ruusuisesti parisuhdetta silloin, kun roikkuu tyhjän päällä. Sisimmässäsi tiedät kuitenkin jo sen oikean ratkaisun, joten minun ei tarvitse sitä sinulle erikseen edes kertoa.

Se että haluaa lasta, on niin suuri asia tässä lyhyessä elämässä.

Kannattaa miettiä, oletko valmis luopumaan haaveestasi toisen takia, koska kuulostaa vaan siltä että mies pelaa aikaa. Elämä on tässä ja nyt!

Mä en valitettavasti muuten osaa auttaa mutta pisti silmään tuo ajatus että vauvakuume 3-kymppisenä on "ennenaikaista". Minusta aika hassua. Järkevämpi ne lapset olisi nyt tehdä kuin vasta 35v+ iässä, jaksaa vähä paremmin eikä oo vielä eläkeikäinen kun omat lapset aikuistuu ja lähtee omilleen.

Entä jos miehesi ei halua lapsia edes sitten viiden vuoden kuluttua? Oletko valmis ottamaan sen riskin? Ihminen helposti katkeroituu, jos joutuu luopumaan omista suurista haaveistaan toisen vuoksi. Ehkä rakastat miestä, jonka toivoisit hänen olevan. Hän vain valitettavasti ei ole.

Kyllä mä jättäisin miehen tuossa tilanteessa. Eihän se mies välttämättä halua lasta ollenkaan, ostaa itselleen vaan lisää aikaa sanomalla tuon 5v. Ettekö te puhuneet lapsista suhteen alkuaikoina? Me puhuttiin mun miehen kaa lapsista heti (vaikka oltiin tosi nuoria) ja sovittiin milloin suunnilleen aletaan niitä hankkia ja kuinka monta. En olisi jatkanut suhdetta jos mies olisi sanonut ettei halua lapsia.

Jos suunnitelmat eroavat noin paljon toisistaan, ei kannata jatkaa! Ota vielä kerran puheeksi asia miehesi kanssa ja kerro jos lapsitoive on niin suuri että sinusta ei kannata jatkaa yhdessä jos mies on eri mieltä asiasta.

Se, ettei miehesi halua lapsia voi olla joko syy tai seuraus. Siis joko syy siihen, miksi hänkin kokee, ettei teillä ole enää yhteistä tulevaisuutta. Ehkä hän -ihan vilpittömästi- ei halua lapsia, nyt tai koskaan, ja se, että sinä haluat toisin, on ajanut hänet etäälle sinusta. TAI sitten jotain on alun perinkin puuttunut suhteestanne (hänen puoleltaan), joku viimeinen varmuus siitä, että sinä olet hänelle se oikea, lopullinen ja lastensa äiti. Ja siksi hän ei halua ottaa sitä isoa askelta, joka sitoisi teitä yhteen enemmän, kuin avioliitto tai asuntolaina.

Julmaa, teidän, mutta oli tilanne miehesi suhteen kummin päin vain, jonkinnäköinen ratkaisu teidän on asiaan saatava, koska ahdistuksesi on ilmeisen akuutti ja vaikuttaa kaikkiin elämänalueisiin töistä ihmissuhteisiin. Palsta ei voi ratkaisua puolestasi tehdä (etkä kaiketi sitä pyytänytkään) ja varoisin myöskin vertaamasta muiden samankaltaiselta kuulostavia tilanteita suoraan omaasi, koska jokainen ihminen ja ihmissuhde on erilainen. Eli kuten Astrolabe tuossa jo totesikin, sinun on päätös tehtävä ja sen kanssa elettävä.

Sen verran kuitenkin kerron omasta kokemuksesta, että minun kohdallani sen oikean etsiminen ja odottaminen kannatti. Aika montaa ukkoa olen ehtinyt vierelläni katsella ja välillä käytiin aika syvällä epätoivon, pettymysten ja turhautumisten syövereissä, mutta 34 vuotiaana löytyi mies, jonka tiesin ensisilmäyksellä tulevien lasteni isäksi. HÄN tosin ei sitä tiennyt vielä silloin, eikä lasten tekeminen ollut hänelle mikään itsestäänselvyys, mutta pääasia oli, ettei mies mitenkään kategorisesti kieltänyt ajatusta. Annoin siis aikaa (niin paljon, kun siinä iässä vielä oli varaa) ja pikku hiljaa mieskin kypsyi aina vaan myönteisemmäksi. Nyt meillä on kaksi päivänsädettä ja kolmatta koitetaan -yhteistuumin ja molempien halusta.

Jos siis tilanne on niin umpikujassa, kuin annat ymmärtää, ja mies kannassaan ehdoton, niin epäilen auttaako teidän tapauksessanne aika. Kaksi ihmistä voi rakastaa toistaan myös ilman perheen perustamista, mutta koska sinä nimenomaan haluat myös perheen, on suuri vaara, että sinun rakkautesi mieheen kääntyy ajan myötä katkeruudeksi ja vihaksi. Ja silloin -vaikka miehesi joskus taipuisikin lapsen hankintaan- voi olla jo myöhäistä.

Voisitteko kokeilla esim. asumuseroa jonkin, yhdessä sovitun ajan? Ette olisi yhteyksissä (edes silloin, kun illan pimeinä tunteina tulee ikävä syliä) ja molemmat voisivat tahoillaan miettiä tuntemuksiaan ja halujaan. Usein konkreettinen (ja ihan aikuitsen oikeasti) erossa olo selventää ajatuksia kummasti ja saattaa -puolin ja toisin - esim. auttaa tajuamaan, millaisia uhrauksia, jos minkäänlaisia, on valmis toisen puolesta tekemään.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
täytyy aloittaa positiivisella ja kiittää teitä kaikkia asiallisista vastauksista. Arvostan sitä kovasti.

Olette kaikki aivan oikeassa. Enkä tosiaan täältä keskustelupalstalta lopullista neuvoa haekaan, ennemminkin vain muiden kokemuksia tai pientä vihiä siitä että ajattelevatko muut samalla lailla vai olenko minä tässä nyt se hullu vauvakuumeinen eukko joka ei näe neulaa heinäsuovasta koska miettii vain yhtä asiaa. En ole hirveästi tosiaan jaksanut tästä ystävilleni jutella koska... ah, en edes tiedä miksi. En vain ole.

Ihan hirveältä tuntuu ajatus että pitäisi erota tästä suhteesta mutta ihan tottahan se on että en kenties koskaan saa unelmaani täytettyä jos jään tähän suhteeseen. Jos mies olisi 100% varma meistä, hän voisi joustaa 5v sääntönsä kanssa tai edes keskustella asiasta rakentavasti. Ihan hirveältä tuntuu ajatus että lähtisin taas ns.miestä metsästämään tuolta ulkoa, mutta toisaalta, samaltahan minusta tuntui 6v sittenkin kun edellinen 5v suhteeni meni poikki ja kappas tässä sitä ollaan. Tai oltiin. Iloisina ja onnellisina, ainakin vielä joku aika sitten.

Istuin juuri alas ja kirjotin miehelleni sähköpostin. En ole koskaan tehnyt moista. Tajusin että minun on saatava joka ikinen haluni ja ajatukseni nyt vihdoin ulos, enkä onnistuisi siinä kasvokkain keskustellessa koska mies aina keskeyttäisi ja/tai laittaisi väliin muuta juttua enkä pääsisi pointtiini. Ainakin sain nyt kaiken suustani sähköpostiin, ilman keskeytyksiä, enkä voi myöhemmin ainakaan sanoa ettenkö ollut suora.

Joku kysyi emmekö puhuneet vauvasta suhteen alussa. Puhuimme kyllä! Sehän tässä ihmetyttääkin. Mies itse (!) otti asian kaksi kertaa puheeksi ensimmäisten kuukausien aikana. Kysyi milloin haluaisin lapsia. Asia ei ollut minulle millään lailla ajankohtainen silloin joten muistan että sanoin vain että jonain päivänä mutta en vielä. Muistan kyllä että sanoin n.vuoden seurustelun jälkeen että oletan että olen viimeistään raskaana 30v syntymäpäivänäni (joka on pian). Tein siis asian selväksi jo silloin. Minulle jäi ihan sellainen kuva että mies halusi lasta myös ja että olimme samalla aaltopituudella. Siksi asia olikin aika shokki kun vuosi sitten mies ilmoitti 5v säännöstään. Nyt vasta tajuan että ehkä hän tosiaan pelaa vain aikaa, ehkei hän ole edes varma suhteestamme. Herranen aika sentään mihin olen kuluttanut aikaa.

Saitkin jo hyviä neuvoja, olen samaa mieltä. Nyt tuntuu varmasti raskaalta kun tulevaisuudensuunnitelmanne ja halunne eivät kohtaa mutta mielestäni sinun on ajateltava etupäässä itseäsi. Ja tuli mieleen vanha hyvä totuus: aina taytyy uskaltaa luopua jostain vanhasta että saa uutta ja parempaa tilalle. Tämä on toiminut kohdallani joka kerta.

Voimia päätöstentekoon sinulle!

kiitos. Itken täällä niin että silmät ovat kohta turvonneet umpeen. Niin hirveä olo.

Työ lisää hirveää stressiä päälle, minulla on suht vaativa työ joka vaatii jokahetkistä valppautta ettei asiat jää jälkeen. Työsähköposti on tuossa auki mutt voin pahoin jos yritän avatakaan sitä. Tuntuu että en kestä, asiat kaatuvat päälle romahtaen. Kaikki, mitä olen rakentanut vuosien aikana (suhde, unelmat, hyvä työ) kaatuvat nyt päälle koska tämä suhdeasia tosiaan vie työkyvynkin.

Meillä on 2v loma varattuna ensi kuulle. Kaukoloma. Kaikki varattu ja maksettu. Mitä ihmettä tehdä...

Jos mies on tehnyt jyrkän äkkikäännöksen lasten hankkimisen ja naimisiinmenon suhteen, niin tulee heti ensimmäisenä mieleen, että hän ei ole enää täysillä sitoutunut suhteeseenne. Saattaa käydä kalastelemassa jo muilla vesillä.

Vaikka tilanne ei vielä olisikaan näin paha, niin silti on vakavan keskustelun paikka. Jos mies ei muuta mieltään, niin eipä sinulla juuri ole vaihtoehtoja. Joko katkeroidun miehen kanssa tai suuntaat kohti omia unelmiasi. Oma lapsi on niin tärkeä ja iso asia elämässä, että siitä unelmasta ei kannata luopua.

Voimia sinulle.

Voisiko onnistua niin, että sie voisit lähteä yksin? Lepäämään, rentoutumaan.

Niin kai, en tiedä. Yhteiselle lomalle josta on puhuttu ja unelmoitu nyt yli puoli vuotta yhdessä. Katseltu kuvia, haaveiltu, laskettu päiviä, säästetty rahaa. Itkisin varmaan koko loman läpi ahdistuneena. Katselisin onnellisia pareja ja pieniä lapsia ja itkisin :'(

Piti perua juuri sähkömiehen tulokin, näytän niin hirveältä. Typeränä vielä avasin vanhoja lomakansiotani koneelta ja katselen kuvia ja muistelen. Oikein kituutan itseäni, en tiedä miksi. Kaikki oli niin hyvin enkä olisi ikinä uskonut että päädymme tähän jamaan. Jos mies olisi edes kotona ja voisimme jutella, mutta ei, hän on sillä työmatkalla.

Niin kai, en tiedä. Yhteiselle lomalle josta on puhuttu ja unelmoitu nyt yli puoli vuotta yhdessä. Katseltu kuvia, haaveiltu, laskettu päiviä, säästetty rahaa. Itkisin varmaan koko loman läpi ahdistuneena. Katselisin onnellisia pareja ja pieniä lapsia ja itkisin :'(

Piti perua juuri sähkömiehen tulokin, näytän niin hirveältä. Typeränä vielä avasin vanhoja lomakansiotani koneelta ja katselen kuvia ja muistelen. Oikein kituutan itseäni, en tiedä miksi. Kaikki oli niin hyvin enkä olisi ikinä uskonut että päädymme tähän jamaan. Jos mies olisi edes kotona ja voisimme jutella, mutta ei, hän on sillä työmatkalla.

Olisiko sinulla joku kaveri, jonka voisit soittaa luoksesi olemaan, ettei sin tarttis yksin olla? Mieki voin noin tunnin päästä soittaa, jos laitat yyveellä puhelinnumeros. Koeta jaksaa! Nyt näyttää synkältä, mutta parempaa on edessä tiedossa!

Teidän ongelma ei ole sun vauvakuumeesi vaan se ettei teillä ole enää mitään yhteistä,se kävi miehen viestistä selkeästi ilmi.
Teillä ei ole yhteistä tulevaisuutta, jos sinä et lopeta suhdetta, mies lopettaa sen.

• Tykkää
Olisiko sinulla joku kaveri, jonka voisit soittaa luoksesi olemaan, ettei sin tarttis yksin olla? Mieki voin noin tunnin päästä soittaa, jos laitat yyveellä puhelinnumeros. Koeta jaksaa! Nyt näyttää synkältä, mutta parempaa on edessä tiedossa!

Voi kiitos oikein paljon tuestasi, olet ihana ihminen, mutta kyllä tämä tästä. Voin kyllä soitella ystävilleni tai siskolleni jos siltä tuntuu, tiedän että he ovat siellä ja valmiita tukemaan jos pyydän. Olen vain aina tällainen että mieluummin mietin ensin asiat läpi yksin kuin että otan siihen mukaan tuttaviani. Loppujen lopuksi itse tiedän suhteemme parhaiten, ja haluan että päätös on omani, eikä ystäväni. Ystäväni tuntevat kyllä suhteemme hyvin mutta kuitenkin vain 3.osapuolena. Mieluummin juttelen ensin miehen kanssa.

Kiitos paljon!

• Tykkää
[QUOTE="akka";26749584]Teidän ongelma ei ole sun vauvakuumeesi vaan se ettei teillä ole enää mitään yhteistä,se kävi miehen viestistä selkeästi ilmi.
Teillä ei ole yhteistä tulevaisuutta, jos sinä et lopeta suhdetta, mies lopettaa sen.[/QUOTE]

Niin kai, lienet aivan oikeassa.
Yritin tässä miettiä esimerkkejä siitä mikä meillä VOISI olla yhteistä, enkä oikein päässyt puusta pidemmälle. Meillä yhteisiä asioita on pääasiassa yhteinen koti, suhde, huumorintaju, yleisesti elämä jonka olemme rakentaneet. Jos katson työpaikkojamme niin ei, meillä ei ole mitään yhteistä sen suhteen. Jos katson harrastuksiamme, meillä ei ole mitään yhteistä sen suhteen (mies käy salilla ja pelaa futista, minä taas lenkkeilen ja käyn jumppatunneilla ja piirrän). Mitä yhteisiä asioita teidän suhteissanne sitten on, jotain mitä en osaa edes ajatella? Tämä on varmaan todella tyhmä kysymys. Kun mietin ystäviäni, ei heilläkään tämän enemmän yhteistä tunnu olevan. Tai no, on, se yhteinen haave tulevaisuudesta.

Mielestäni kukaan ei voi painostaa tai pakottaa toista hankkimaan lapsia, eikä toisaalta voi pakottaa elämään ilmankaan lasta. Miehelläsi on täysi oikeus olla haluamatta lasta, se on hänen asiansa. Ja sinulla yhtäläinen oikeus haluta lapsi. Jos te eroaisitte, saattaisit sinä löytää miehen joka lapsia haluaa ja miehesi voisi löytää sellaisen naisen joka haluaa elää ilman lapsia. Kaikki voivat voittaa.

Tuossa teidän nykyisessä tilanteessa näyttää (ja korostan sitä, että näyttää, en ole ennustaja) siltä ettei kukaan voita, sinä olet onneton jos et saa lasta tai miehesi joutuu pakosta tekemään sen. Ei taida olla oikein...?

Olet aikaslailla samassa jamassa kun minä. :) Tosin olen sinua yli 10-vuotta nuorempi naisen alku, mutta ymmärrän tunteesi ja melkeen olisin itse voinut tuota kirjoittaa.

Suosittelen puhumaan miehesi kanssa todellakin. Mä oon vaan valitettavasti päättänyt että en enää kolmikymppisenä yhtään lasta halua, tuskin enää sen 26-vuoden ikäisenäkään. Ensin joustin ja lykkäsin unelmiani, surin itsekseni yms. Sitten täällä paikkakunnalla sattui paljon ikäviä asioita, paljon kuoli nuoria ihmisiä, myös lapsia. Sen jälkeen ymmärsin että elämä on lyhyt, koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja jokaisesta päivästä kannattaa nauttia eikä siirtää unelmiaan vuosia eteenpäin ja jos sattuukin jotain niin ei tarvitse kuolinvuoteella päivitellä mitä kaikkea ois voinu tehdä..

Saatan olla kohtuuton, mutta loppujen lopuksi sanoin miehelle asiat suoraan että jos mun tulevaisuuden suunnitelmat ei vastaa todellakaan hänen, tai muutenkaan miellytä niin on varmaa parempi miettiä että jatketaanko enää.

Tuon päädyin sanomaan koska mieheni antoi mun elätellä jatkuvasti turhia toiveita. Toisena päivänä sanoi että haluaa lapsen ja saatettiin olla ilman ehkäisyä, toisena taas kaivoi vaan kumin viileesti ja se sattu aikalailla. Meillä kanssa seksi alkanu sen takia vähentymään mun osaltani ja välillä vaan tuntuu että noi asiat vielä tulee tuhoamaan tämän suhteen.

Niin kai, lienet aivan oikeassa.
Yritin tässä miettiä esimerkkejä siitä mikä meillä VOISI olla yhteistä, enkä oikein päässyt puusta pidemmälle. Meillä yhteisiä asioita on pääasiassa yhteinen koti, suhde, huumorintaju, yleisesti elämä jonka olemme rakentaneet. Jos katson työpaikkojamme niin ei, meillä ei ole mitään yhteistä sen suhteen. Jos katson harrastuksiamme, meillä ei ole mitään yhteistä sen suhteen (mies käy salilla ja pelaa futista, minä taas lenkkeilen ja käyn jumppatunneilla ja piirrän). Mitä yhteisiä asioita teidän suhteissanne sitten on, jotain mitä en osaa edes ajatella? Tämä on varmaan todella tyhmä kysymys. Kun mietin ystäviäni, ei heilläkään tämän enemmän yhteistä tunnu olevan. Tai no, on, se yhteinen haave tulevaisuudesta.

Ei ne harrastukset tarvitsekaan olla yhteisiä. Mielestäni tärkein on se yhteinen haave ja tulevaisuuden suunnittelu/toiveet. Huumorintaju on myös tärkeä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;26749714:
Tuon päädyin sanomaan koska mieheni antoi mun elätellä jatkuvasti turhia toiveita. Toisena päivänä sanoi että haluaa lapsen ja saatettiin olla ilman ehkäisyä, toisena taas kaivoi vaan kumin viileesti ja se sattu aikalailla. Meillä kanssa seksi alkanu sen takia vähentymään mun osaltani ja välillä vaan tuntuu että noi asiat vielä tulee tuhoamaan tämän suhteen.

Kiitos viestistäsi ja ikävä kuulla että teillä sama tilanne. Oletteko vielä siis yhdessä, käsitinkö oikein?
Niin, eihän se ikää katso ollenkaan eli samassa tilanteessa ollaan. Itse vain kypsyin kai hieman hitaammin kuin sinä koska olisin ollut valmis äidiksi vasta 27 ikävuoden jälkeen.

Hirveältä vaan tuntuu ajatella sitä tosiasiaa että lähtisi taas tuonne sinkkumarkkinoille metsästämään uutta miestä. Tai no, en ole edes ulkona käyvää tyyppiä enää, pidän hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta. En osaa edes kuvitella että alottaisin taas jonkun kanssa kaiken alusta. Huhhuh.

Yhteistyössä