Puhuttaisko uskosta?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
twer
Olen viime aikoina ajatellut. Niinkin paljon, että ostin itselleni hopeisen Väinö-ristiriipuksen. En kuitenkaan ole ihan selvillä vesillä itseni ja tuon uskon kanssa vielä. Sen tiedän, että usko on mulle kuitenkin enempi mun oma juttu. En puhu siitä irl muille ja kirkossakin käyn harvakseltaan, vaikka siellä mulle tulee aina sellainen hyvä olo. Mutta joo, kyllä mä uskon ev.lut. tyylillä.
 
Ajattelen paljon uskon asioita juu. Mielestäni ihmisen sielu jatkaa elämää toisenlaisessa todellisuudessa, taivaaksikin sitä jotkut kutsuvat.
Mika se sielu mielestasi on? onko silla toista nimea?
Ma ymmarran , etta sielu olis jotain niinku ajattelemista ja tunteita ja niinpain pois ja kun kuoleme tulee niin nuo jutut kuolee samaan aikaan eika nejaa elamaan kuoleman jalkeen.
Kuinka itse asian selitat tai ymmarrat?
 
Mika se sielu mielestasi on? onko silla toista nimea?
Ma ymmarran , etta sielu olis jotain niinku ajattelemista ja tunteita ja niinpain pois ja kun kuoleme tulee niin nuo jutut kuolee samaan aikaan eika nejaa elamaan kuoleman jalkeen.
Kuinka itse asian selitat tai ymmarrat?
No mä uskon sielun kuolemattomuuteen. Sielu koostuu mielestäni hengestä; ihmisen ajatuksista, tunteista, olemuksesta ja sen sellaisesta. Mä uskon, että ihmisellä on sielu, joka asuu ihmisen ruumiissa, mutta ilman sitä ruumistakin ihmisen sielu on olemassa oleva, tunnistettava. Ja sitten kuoleman jälkeen se jatkaa siellä toisessa todellisuudessa henkistä elämäänsä. Näin mä sen vaan ymmärrän, siihen ei ole mitään tieteellistä todistetta tai tapaa asiaa mitata, ihan puhtaasti uskon asiasta siis kyse. :)
 
???
Mika se sielu mielestasi on? onko silla toista nimea?
Ma ymmarran , etta sielu olis jotain niinku ajattelemista ja tunteita ja niinpain pois ja kun kuoleme tulee niin nuo jutut kuolee samaan aikaan eika nejaa elamaan kuoleman jalkeen.
Kuinka itse asian selitat tai ymmarrat?
Mielestäni sielu on se osa ihmisestä hengen kanssa, joka elää ja on iänkaikkisesti. Mä uskon itse Jeesuksen Kristukseen ja siihen, että kun olen ottanut Hänet mun Vapahtajakseni, saan elää ikuisesti. Mitä sä ajattelet tuosta?
 
???
Olen viime aikoina ajatellut. Niinkin paljon, että ostin itselleni hopeisen Väinö-ristiriipuksen. En kuitenkaan ole ihan selvillä vesillä itseni ja tuon uskon kanssa vielä. Sen tiedän, että usko on mulle kuitenkin enempi mun oma juttu. En puhu siitä irl muille ja kirkossakin käyn harvakseltaan, vaikka siellä mulle tulee aina sellainen hyvä olo. Mutta joo, kyllä mä uskon ev.lut. tyylillä.
Tuohan on tosi hienoa, että olet ajatellut :). Rukoiletko?
 
Mielestäni sielu on se osa ihmisestä hengen kanssa, joka elää ja on iänkaikkisesti. Mä uskon itse Jeesuksen Kristukseen ja siihen, että kun olen ottanut Hänet mun Vapahtajakseni, saan elää ikuisesti. Mitä sä ajattelet tuosta?

Mitä sä ajattelet ihmisistä, jotka ei koskaan ole kuulleetkaan Jeesuksesta Kristuksesta? Onko heidän mahdotonta ns. saada elää ikuisesti? Vai saavatko elää ikuisesti nekin, jotka eivät ole Jeesusta ottaneet vapahtajakseen, joko siksi etteivät ole kuulleet hänestä tai siksi että uskovat eri tavoin?
 
???
No mä uskon sielun kuolemattomuuteen. Sielu koostuu mielestäni hengestä; ihmisen ajatuksista, tunteista, olemuksesta ja sen sellaisesta. Mä uskon, että ihmisellä on sielu, joka asuu ihmisen ruumiissa, mutta ilman sitä ruumistakin ihmisen sielu on olemassa oleva, tunnistettava. Ja sitten kuoleman jälkeen se jatkaa siellä toisessa todellisuudessa henkistä elämäänsä. Näin mä sen vaan ymmärrän, siihen ei ole mitään tieteellistä todistetta tai tapaa asiaa mitata, ihan puhtaasti uskon asiasta siis kyse. :)
:). Mitä sä ajattelet, onko olemassa mitään tuomioistuinta, missä meidän elämäämme jotenkin käytäisiin läpi ja joutuisimme vastaamaan täällä maan päällä tekemistöämme valinnoista ja teoista?
 
Mielestäni sielu on se osa ihmisestä hengen kanssa, joka elää ja on iänkaikkisesti. Mä uskon itse Jeesuksen Kristukseen ja siihen, että kun olen ottanut Hänet mun Vapahtajakseni, saan elää ikuisesti. Mitä sä ajattelet tuosta?
Noin kai ne kristin uskon uskovat, uskovat , itse mukaan luettuna.
Tuo sielu juttu mua vain vahan askrruttaa .
Ma kayn Englannin kielisessa kirkossa , siella on tuo sielu ja "henki", jos niin vois sanoa, vahan eri asia.
 
Oletko itse tehnyt ratkaisun Jeesuksen puoleen? Tarkoitan vain sitä, että olemalla helluntailainen, ei vielä pelastu. Mutta Jeesuksen omana helluntailaisena kyllä :heart:
Olen tehnyt uskonratkaisun about 18vuotta sitten ja aikuisiällä sitte liityin helluntaiseurakuntaan ihan omasta tahdostani. En ole mitään helluntailaista sukua jossa oltais polvesta toiseen siihen kuuluttu vaan sukuni on ihan perus julkijumalatonta kamaa :D
 
???
Mitä sä ajattelet ihmisistä, jotka ei koskaan ole kuulleetkaan Jeesuksesta Kristuksesta? Onko heidän mahdotonta ns. saada elää ikuisesti? Vai saavatko elää ikuisesti nekin, jotka eivät ole Jeesusta ottaneet vapahtajakseen, joko siksi etteivät ole kuulleet hänestä tai siksi että uskovat eri tavoin?
Raamatussa sanotaan, että Jumala tuomitsee nämä ihmiset omantuntonsa mukaan. Jumala on "kirjoittanut" lakinsa jokaisen ihmisen sydämeen, että tiedämme mikä on oikein ja mikä ei.

Jeesus on Jumalan lahja. Lahja syntiemme seurauksesta, kuolemasta (iänkaikkisesta sellaisesta). Jumala haluaa tarjota jo tässä elämässä ilon ja rauhan, yltäkylläisen elämän ja Hänen tahtonsa on, että sanoma Jeesuksesta menee kaikkialle.

Ilman Jeesusta ei ole Elämää (puhun nyt iänkaikkisesta ja tavallaan Raamattu puhuu, että ilman Jeesusta ihminen on kuolleessa tilassa). Mutta Jumala on se, joka tuomitsee.
 
:). Mitä sä ajattelet, onko olemassa mitään tuomioistuinta, missä meidän elämäämme jotenkin käytäisiin läpi ja joutuisimme vastaamaan täällä maan päällä tekemistöämme valinnoista ja teoista?
Enpä oikein usko, että on sellaista.. ainakaan sellaista perinteistä kiirastuli-tyyppistä ratkaisua tai portinvartijaa, joka alkais asioita käymään läpi. Musta jokainen, joka on pyrkinyt elämään toisia kunnioittavaa elämää Jumalan lakien mukaan ja uskoo Jumalaan, pääsee sinne toiseen todellisuuteen. Usko Jumalaan voi tulla myös myöhemmässä elämänvaiheessa, vaikka vasta kuoleman hetkellä.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.

Yhteistyössä