Mistä housuja laihalle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

.ap.

Vieras
Siinäpä se otsikossa kysymys tulikin, lapseni on reilu 2v n.90cm ja 11kg. Lähes kaikissa housuissa on vyötärö ihan hervottoman väljä.
Millä merkillä löytyisi myös hoikalle lapselle istuvia vaatteita?

Itse olen löytänyt hoikille lapsilleni housuja mm. Lindexiltä ja Espritiltä. Kannattaa suosia housuja joissa on se säädettävä vyötärö (eli nappi+kuminauhavyö housujen sisäpuolella)

Mulla nyt kokemusta vanhempien lasten farkuista niin ainakin Seppälästä löytyy skinny fit -mitotuksella, H&M:lla on myös farkkuja Narrow seat mitotuksella samaten vastaavia myös Lindexillä..
Jokaisessa tosin vain se yksi malli.

Noin pienellä suosisin resori vyöräröisiä housuja niin pysyy päälläkin.

Ärsyttävän vaikeaa tosin on noita housuja löytää kun lapsi on pitkähkö ja hoikka. Regular -mitotuksella ei housuja kannata edess ajatella ostavansa kun ne tippuu jalasta.

Po.pilla on olemassa slim- mallin housuja, tosin en löytänyt niitä juuri nyt nettikaupasta. Me&I:lla ja Metsolalla on kapeita froteehousuja saatavilla. Mini Rodinilla on myös kapeita malleja. Meillä on myös tosi hoikka ja kaikenlisäksi lyhyt lapsi ja hänelle ei kyllä löydy housuja Lindexiltä ja nuo vyötäröltä säädettävät joita usein ehdotetaan, ovat pahimpia kaikista. Tosi kiva lapselle, kun vyötärölle jää kamala kurttupussi, vaikka housut olisivat muuten hyvät. Sellaisia on tosi hankala saada lapsen itse jalkaankaan. Valitettavan monissa se säädettävä kuminauha on kaikenlisäksi vain toisella puolellä vyötäröä tai sitä säätövaraa ei ole tarpeeksi.

Lindexiltä löytyy ihan kivoja legginsejä, mutta esim velourit ja collegehousut tippuu jalasta. Lisäksi ipana on melko pitkäraajainen joten monesti on käynyt myös niin että kun lahkeenmitta on sopiva, muuten koko on valtava.

Lindexiltä löytyy ihan kivoja legginsejä, mutta esim velourit ja collegehousut tippuu jalasta. Lisäksi ipana on melko pitkäraajainen joten monesti on käynyt myös niin että kun lahkeenmitta on sopiva, muuten koko on valtava.

Niin tuttua. Meillä siis myös lapsella pitkät raajat ja se tosiaan hankaloittaa hommaa. Vaikeinta oli, kun lapsi oli kokoa 86, ikää reilu kaksi vuotta. Sen koon vaatteissa kun on huomioitu vaipan tarvitsema tila, eikä lapsi ollut käyttänyt vaippoja enää vuoteen. Nyt kun käytössä on koko 104 tilanne on huomattavasti helpompi. Legginsejä ja college/froteehousuja olen itse muokannut paremmin istuviksi, plus tosiaan tehnyt kokonaan itse.

Tuttua, lindex, esprit, name it, zara, elle jne, lindexilläkin on yleensä ollu collegeja joissa vyötäröllä on siddottava naru. Käytännössä silti parhaiten päälle sopi tunika+legginssit yhdistelmä.. Totta on että tyttöjen vaatteissa 92 alkaen mitoitus on hoikempaa. Lisäksi meidän lapsi on saanu vähän painoa on nyt jo 14kg, 100cm.

Meillä myös hoikka lapsi. Sopivia on löytynyt mm.
Legolta: säätövyötäröllä, mutta eivät silti ole hankalan mallisia käyttää, eikä säätö lopu kesken. Moonkidsiltä: froteehousuja ja velourhousuja, näyttävät hyvältä hoikalla lapsella.
Wheatiltä: näissäkin säätövyötärö ja malli sopii ainakin meidän lapselle.

Meilläkin on useampi pari housuja, jotka on vaan todettu ei sopiviksi. Joko säätö loppuu kesken, lapsi alkaa valittaa, että painaa jostain tai housut vaan näyttää oudon mallisilta. Meillä on 2 vuotta nuoremmalla pikkuveljellä aavistuksen leveämpi vyötärö kuin isommalla.