Kateellinen vai vain ärsyyntynyt yh-vanhempien paapomisesta?

  • Viestiketjun aloittaja "kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Aloittaja";26730229]Mitäs olen tänään oppinutkaan?
-Itse olen lapseni tehnyt...ai ihanko totta
-Tulojen mukaan hoitomaksut...aijaa
- YH-vanhempia ei saa yleistää... joten sanan vapaus Suomessa ei heihin päde!
- Ja olen kateellinen ja ärsyyngtynyt siskolleni...mitähän ihan ensimmäisessä tekstissä luki?

Anteeksi YH-mammat mutta minulla vaan sattuu olemaan kokemuksia 30000 asukkaan kunnasta jossa asiat menevät näin...sieltä olen mielipiteeni saanut!!![/QUOTE]

Ja mihinkäs paratiisin kaltaiseen kuntaan kaikki YH-mammat nyt alkaa muuttokamoja kärräämään. Tarkennusta kartalla kiitos :p
 
"Aloittaja"
Aikuinen ihminen olen...ja mitä vastuuta jos lapsi tuuliajolla. isällä.mummolassa.hoidossa.tukiperheellä...tosi paljon vastuuta äidit itse vetävät. Ja tämä on vaan minun yhden ihmisen suppea ajatusmalli mutta niin monta esmerkkiä olen nähnyt läheltä seurannut että vaikea käsitystä muuttaa. Mutta älkää YH-vanhemmat nyt koko palkoa nenään työntäkö kyllä kunnon kansalaiset ja päättäjät teille sääliä ja rahaa työtävät.
 
"yyhoo"
[QUOTE="Aloittaja";26730229]Mitäs olen tänään oppinutkaan?
-Itse olen lapseni tehnyt...ai ihanko totta
-Tulojen mukaan hoitomaksut...aijaa
- YH-vanhempia ei saa yleistää... joten sanan vapaus Suomessa ei heihin päde!
- Ja olen kateellinen ja ärsyyngtynyt siskolleni...mitähän ihan ensimmäisessä tekstissä luki?

Anteeksi YH-mammat mutta minulla vaan sattuu olemaan kokemuksia 30000 asukkaan kunnasta jossa asiat menevät näin...sieltä olen mielipiteeni saanut!!![/QUOTE]

Aha ja mitään poikkeuksia ei muuallakaan maassa voi siis olla?? :D Ja ihme piireissä sinäkin liikut, jos kaikki yh:t sattuu olemaan IHAN samanalaisia... ;) Ja mitkököhän asiat sitten loppupeleissä menee aina saman kaavan mukaan sinun mielestä? Siis muuta kuin muka tuo hoitomaksuasia.

Jos sinä olet kateellinen siskollesi, niin mikä oikeuttaa kiukuttelemaan meille muille yh:lle? En minäkään nyt yleistä, että KAIKKI perheelliset olisivat kateellisia meille yh:lle. Vai pitäskö sun logiikan mukaan? Hei haloo! Ja kuten sanoin ja moni muukin sinulle, niin tuosta listastasi poimittuna; hoitomaksut menee todellakin tulojen mukaan. Oliko tämä sinulle jokin yllätys? Minkäs mukaan sitten itse maksat? Miksi niitä tuloselvitykisä sitten pyydetään, jos kerran pelkkä perhestatus riittää maksun / maksamattomuuden perusteeksi? Se nyt vaan sattuu olemaan niin, että osalla yh:sta on niin pienent tulot vaikka käyvät töissäkin, että siitä ei hoitomaksua mene. Teillä sentään on kaksi aikuista jotka tienaa, niin totta hemmetissä teillä on silloin suuremmat hoitomaksutkin. Jokseenkin loogista, vai mitä? ;)

Sanon minäkin sinulle, että otapa ero ja kokeile itse, miten luksusta tämä yh:n elämä sitten oikein onkaan. :D Kiukuttele ja kadehdi vasta sitten, kun on omaa kokemusta.
 
Eezi
Mä oon yh ja onnellinen!! Mullahan ei miitän mummotukiverkostoja oo ikinä ollu ni näin yh:nahan saa paaaljon enemmän vapaa-aikaa ku parisuhteessa ollessa, ku lapset ovat välillä isällään ja mä saan tehä iha mitä lystää :D Rahallisesti menee huonommin, mutta pärjätään kuitenki oikeen hyvin :) Ja kaiken lisäks ei tartte kattella enää sitä miestä! Saa olla kateellinen! I'm happy!
 
Keittiönoita
[QUOTE="Aloittaja";26730229]Mitäs olen tänään oppinutkaan?
-Itse olen lapseni tehnyt...ai ihanko totta
-Tulojen mukaan hoitomaksut...aijaa
- YH-vanhempia ei saa yleistää... joten sanan vapaus Suomessa ei heihin päde!
- Ja olen kateellinen ja ärsyyngtynyt siskolleni...mitähän ihan ensimmäisessä tekstissä luki?

Anteeksi YH-mammat mutta minulla vaan sattuu olemaan kokemuksia 30000 asukkaan kunnasta jossa asiat menevät näin...sieltä olen mielipiteeni saanut!!![/QUOTE]
Ja mä jo aiemmin kirjoitinkin, että olen samaa mieltä siitä, että tukia ei pidä antaa automaattisesti yksinhuoltajuuden vaan tarpeen perusteella. Asut yksinhuoltajien unelmakunnassa, läheskään kaikissa kunnissa ei ole noin.
 
"vieras"
[QUOTE="Aloittaja";26730374]Aikuinen ihminen olen...ja mitä vastuuta jos lapsi tuuliajolla. isällä.mummolassa.hoidossa.tukiperheellä...tosi paljon vastuuta äidit itse vetävät. Ja tämä on vaan minun yhden ihmisen suppea ajatusmalli mutta niin monta esmerkkiä olen nähnyt läheltä seurannut että vaikea käsitystä muuttaa. Mutta älkää YH-vanhemmat nyt koko palkoa nenään työntäkö kyllä kunnon kansalaiset ja päättäjät teille sääliä ja rahaa työtävät.[/QUOTE]

Ainahan säkin voit kadottaa sen ukkos, niin yhteiskunta antaa sulle n. 50 egee/lapsi lisää törsättävää. Kannattaa kokeilla, niin nuttura ei kiristä enää niin paljoa ;)
 
Mä elän ja asun itsekseni useamman lapsen kanssa. Näin on helpompaa, koska elämä alkoholiongelmaisen, lasten isän, kanssa olisi ollut se huonompi ratkaisu. Periaate mulla on kuitenkin se, että minä olen lapset halunnut, olen heidät saanut ja myös itse huolehdin ja hoidan. Itse sosiaalipuolella työskentelevänä ja lähipiirin sekä tuttujen elämää seuratessa ymmärrän täysin mielipiteesi ap. Sen verran kuitenkin kommentoin, että tämä valittaminen ja lapsien hoidattaminen muilla on yksilöllistä. Samaa mieltä kyllä kanssasi, että johtuu joidenkin osalta myös laiskuudesta. Meillä päin tukiperheitä saavat kuitenkin vain lastensuojelun asiakasperheet. Tämä on harmi, koska jotkin perheet todella taistelevat itse, vaikka juuri heille se apu saattaisi olla todella tarpeen.
 
[QUOTE="Aloittaja";26730374]Aikuinen ihminen olen...ja mitä vastuuta jos lapsi tuuliajolla. isällä.mummolassa.hoidossa.tukiperheellä...tosi paljon vastuuta äidit itse vetävät. Ja tämä on vaan minun yhden ihmisen suppea ajatusmalli mutta niin monta esmerkkiä olen nähnyt läheltä seurannut että vaikea käsitystä muuttaa. Mutta älkää YH-vanhemmat nyt koko palkoa nenään työntäkö kyllä kunnon kansalaiset ja päättäjät teille sääliä ja rahaa työtävät.[/QUOTE]

Teidän kaupungissa on asiat harvinaisen hyvin jos tukiperheen saa tuosta vaan. Yleensä siihen vaaditaan lastensuojelun piiriin kuuluminen ja odotusaikakin voi olla muutamasta kuukaudesta muutamaan vuoteen. Väitetty rahan syytäminen yhoille on taas silkkaa p*skaa.
 
[QUOTE="vieras";26730409]Ainahan säkin voit kadottaa sen ukkos, niin yhteiskunta antaa sulle n. 50 egee/lapsi lisää törsättävää. Kannattaa kokeilla, niin nuttura ei kiristä enää niin paljoa ;)[/QUOTE]
Tai vaihtoehtoisesti laittaa ukon kantamaan vähän vastuuta lapsista ja tadaa, heti on äidillä omaa aikaa!

Ei tarvitse olla yh saadakseen apua lastenhoidossa. Ihan ydinperheissäkin yleensä (?) isät on muksujen kanssa, isovanhemmat (tai tädit, sedät, enot, kummit, ystävät) ehkä auttaa aika ajoin tai jatkuvasti, jne.

Hajoa katkeruuteesi, ap :attn: :xmas:
 
Keittiönoita
[QUOTE="Aloittaja";26730374]Aikuinen ihminen olen...ja mitä vastuuta jos lapsi tuuliajolla. isällä.mummolassa.hoidossa.tukiperheellä...tosi paljon vastuuta äidit itse vetävät. Ja tämä on vaan minun yhden ihmisen suppea ajatusmalli mutta niin monta esmerkkiä olen nähnyt läheltä seurannut että vaikea käsitystä muuttaa. Mutta älkää YH-vanhemmat nyt koko palkoa nenään työntäkö kyllä kunnon kansalaiset ja päättäjät teille sääliä ja rahaa työtävät.[/QUOTE]
Miksi ihmeessä työntäisin? Tämä kunnon yh:han maksaa sinun kotihoidontukesi sekä lapsilisäsi ja ihan mielelläni maksankin :)
 
"Aloittaja"
Voi että miten ihana on tänä iltana koko perheen voimin rakentaa uuden omakotitalon pihaan lapsille hiekkalaatikkoa. Hajoan varmaan tänä iltana omaan katkeruuteeni kun saan lapset nukkumaan ja pääsen miehen kanssa sylikkäin katsomaan kun aurinko laskee järven rantaan. Kiitos kaikille ihanista kommenteista. Tässä elämässä on kyse elää täydellistä perhe-elämää yksinhuoltajien veromarkoillaa...jeeeeeeeeeeeeeee

P.S Siskoni ja ystäväni lähtevät illalla baariin ja missäs lapset...hupsis...
 
"Jaana"
[QUOTE="Aloittaja";26731363]Voi että miten ihana on tänä iltana koko perheen voimin rakentaa uuden omakotitalon pihaan lapsille hiekkalaatikkoa. Hajoan varmaan tänä iltana omaan katkeruuteeni kun saan lapset nukkumaan ja pääsen miehen kanssa sylikkäin katsomaan kun aurinko laskee järven rantaan. Kiitos kaikille ihanista kommenteista. Tässä elämässä on kyse elää täydellistä perhe-elämää yksinhuoltajien veromarkoillaa...jeeeeeeeeeeeeeee

P.S Siskoni ja ystäväni lähtevät illalla baariin ja missäs lapset...hupsis...[/QUOTE]


Sinä tarvitset omaa aikaa ilman lapsia ja miestä.
Se tekee välillä hyvää.

Joten miksi et mene siskosi ja ystäväsi kanssa baarikierrokselle ?
Kyllä kai miehesi nyt yksin yhtenä iltana saa lapset nukkumaan ja aamupalan heitettyä aamulla nokan alle

Voisi olla tuon kierroksen jälkeen mukavampi olo, kun on saanut hengähtää.
 
"vieras"
[QUOTE="Aloittaja";26731363]Voi että miten ihana on tänä iltana koko perheen voimin rakentaa uuden omakotitalon pihaan lapsille hiekkalaatikkoa. Hajoan varmaan tänä iltana omaan katkeruuteeni kun saan lapset nukkumaan ja pääsen miehen kanssa sylikkäin katsomaan kun aurinko laskee järven rantaan. Kiitos kaikille ihanista kommenteista. Tässä elämässä on kyse elää täydellistä perhe-elämää yksinhuoltajien veromarkoillaa...jeeeeeeeeeeeeeee

P.S Siskoni ja ystäväni lähtevät illalla baariin ja missäs lapset...hupsis...[/QUOTE]

Ajatella, mäkin ajattelin tänään puuhastella omiani kotona: sisustaa, virkata, suunnitella ja lukea vähän Bourdieuta. Sitten illemmalla ottaa ehkä lasin vinkkua.. Ja missä lapsi? Hupsis, viettämässä ihanaa kesäloma päivää maalla isovanhempien kanssa uiden ja illalla saunoen ja paistaen mummon kanssa lettuja. Ihanaa perhe-elämää ja vapaata välillä siitä, nauttien hiljaisuudesta, se meillä "rikottujen perheiden" ihmisilläkin on.

Ja oikeesti, kannattais puhua jollekin tosta kateudesta sisartas kohtaan, katkeruus voi haitata asioiden oikean tilan näkemistä.
 
[QUOTE="Aloittaja";26729844]No kerroppa paljonko hoitomaksua maksat. Itse kun palaan töihin niin menee noin 600euroa kuussa ja palkkaa jää verojen jälkeen 1600 joten jippii...[/QUOTE]

254 euroa kuussa. Yksi lapsi hoidossa, 5v. Toinen 8v koululainen. Iltapäiväkerho maksaa 80 e/kk. Elätän perheeni yksin.
 
[QUOTE="vieras";26729952]Ota ero miehestäsi ja jää yksinhuoltajaksi niin tuolla ajatusmallilla sinulla tulee elämä olemaan luksusta. Kokeile kuinka paljon yksinhuoltajia todella paapotaan.[/QUOTE]

AAMEN!
Rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja yhteiskunta kasvattaa lapset!

P.s. Perheissähän ei niitä sossupummeja ja yhteiskunnan elättejä ja tukien väärinkäyttäjiä tietenkään voi olla...?
 
"Aloittaja"
Kyllä eikun baari kierrokselle vaan äitee...ei ihme että niitä yksinhuoltajia tulee...isät ja äidit yksin vaan tuulettumaan ihan vuoroteellen sehän tekee toooosi hyvää parisuhteelle!

Kaikki taitaa kuitenkin olla hyvin kun tarkemmin miettii...huomenna tulee siskoni tyttö meille suoraan isältään yökylään...rakas kummityttöni...tosi ihana kun tulee...eikä minulla ole siskoani tai sen lapsiani mitään vastaan, ehkä jopa tervettä todeta välillä että joistakin pienistä asioista on kateellinen mutta isokuva on hyvin!
 
"vieras"
No täällä yksi yh-äiti, joka tosiaan hoitaa lapsensa 24/7 yksin, molemmat lapset alle 2-vuotiaita. Ei siinä mitään, mielelläni mä lapseni hoidankin itse ja se on mulle kunnia asia. Mutta kyllä, rankkaa on. Ääneenkin koen sen voivani sanoa, kuitenkaan liikoja kitisemättä.
 
Mistä näitä kateellisia oikein tulee? Ymmärrän katkeruuden jos oma äiti tai isä suosii sisarta, mutta miksi ihmeessä olla kateellinen suurelle joukolla muita ihmisiä?

Ehkä olen naiivi, mutta ajattelen että muiden hyvä ei ole minulta pois. Minä olen itse vastuussa omasta onnestani ja mielelläni jaan sitä ympärillenikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Queen of Nothing
[QUOTE="Aloittaja";26731363]Voi että miten ihana on tänä iltana koko perheen voimin rakentaa uuden omakotitalon pihaan lapsille hiekkalaatikkoa. Hajoan varmaan tänä iltana omaan katkeruuteeni kun saan lapset nukkumaan ja pääsen miehen kanssa sylikkäin katsomaan kun aurinko laskee järven rantaan. Kiitos kaikille ihanista kommenteista. Tässä elämässä on kyse elää täydellistä perhe-elämää yksinhuoltajien veromarkoillaa...jeeeeeeeeeeeeeee

P.S Siskoni ja ystäväni lähtevät illalla baariin ja missäs lapset...hupsis...[/QUOTE]

Tiedätkös mitä. Minä lähden tyttäreni kanssa tänään baariin ja hups, lapsi onkin isänsä kanssa kotona. Järvestä en niin välitä mutta mielelläni nautin jokirannan antimista perheeni kanssa myös mutta minä voin lähteä ilman miestäkin.
Toivottavasti siskosi ja ystäväsi nauttivat illasta kuten myös sinä omalla tavallasi :)
 
"nuuh"
Miksi yyhoot saavat/ottavat elarit koko kuukaudelta vaikkei mukulat edes ole hänellä koko aikana? Vaan ensin iseillä kaksi viikkoa sitten mummolassa viikko ja kummilassa viikko ja matkatkin hoitaa isit-mummot-papat-kummit.
 
[QUOTE="Aloittaja";26731861]Kyllä eikun baari kierrokselle vaan äitee...ei ihme että niitä yksinhuoltajia tulee...isät ja äidit yksin vaan tuulettumaan ihan vuoroteellen sehän tekee toooosi hyvää parisuhteelle!

Kaikki taitaa kuitenkin olla hyvin kun tarkemmin miettii...huomenna tulee siskoni tyttö meille suoraan isältään yökylään...rakas kummityttöni...tosi ihana kun tulee...eikä minulla ole siskoani tai sen lapsiani mitään vastaan, ehkä jopa tervettä todeta välillä että joistakin pienistä asioista on kateellinen mutta isokuva on hyvin![/QUOTE]

Mieheni luottaa minuun ja minä häneen ja siksi meille se tekee hyvää, suhde on vahva.
 
[QUOTE="nuuh";26731932]Miksi yyhoot saavat/ottavat elarit koko kuukaudelta vaikkei mukulat edes ole hänellä koko aikana? Vaan ensin iseillä kaksi viikkoa sitten mummolassa viikko ja kummilassa viikko ja matkatkin hoitaa isit-mummot-papat-kummit.[/QUOTE]

Siksi kun se elatusmaksu menee tulojen mukaan ja jos mies tienaa paremmin kuin nainen, niin nainen saa elareita vaikka lapset olisi puolet isällään. Ja arvaa mitä? Jos se nainen tienaa paremmin ni se joutuukin maksamaan miehelle elareita jos lapset on yhtä paljon isällään! AATELLA!!!
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Mieheni luottaa minuun ja minä häneen ja siksi meille se tekee hyvää, suhde on vahva.
Näin myös meillä. Eksä ei luottanut eikä "päästänyt" koskaan omien kavereideni kanssa mihinkään. Siksipä onkin eksä... :whistle: Nykyinen luottaa eikä kahlitse minua tai rajoita menemisiäni ja toisinpäin, en mä ole häntä kieltämässä menemästä omien ystäviensä kanssa viihteelle.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi

Yhteistyössä