Siveellinen nimi lapsen pippelille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pylly-ei-sovi-nimeksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pylly-ei-sovi-nimeksi

Vieras
Tytön pimppiä kutsutaan perheessä etupyllyksi, mutta pojan pippelille ei olla keksitty mitään siveellistä nimeä. Tästä syystä me ei olla voitu vielä puhua aiheesta, jos poika on siitä kysellyt. Viime aikoina kuitenkin poika alkanut yhä enenemissä määrin kyselemään ja kohta on pakko alkaa vastailemaan pojan kysymyksiin, tarvittaisiin kuitenkin joku nimi tuolle pippelille.

Miehen ehdotus oli etukäsi, mutta mielestäni tuo ei sovi nimeksi.

Samakai se porvoossa on miksi niitä kutsutaan. Toisaalta parempi tarinoida vaan nuista etu-sivu ja takapyllyistä niin tuskin tarvii ehkäisyasioistakaan ikinä puhua!

Mite hel...??? Mitä vikaa pippelissä on? Minkä ikäinen lapsi teillä oikein on jos osaa jo kysellä pippelistä mutta ei ole ruumiinosaa nimetty koskaan?

Meillä alle 2 vee kysyi eilen saunassa: "Isillä on pippeli, saako koskee?" Minä sanoin että Ei kun se on isin hieno ja tärkee oma juttu. Sinulla on oma hieno pippeli, sitä saat kokeilla. Lapsi oli tyytyväinen.

Viimeksi muokattu:
Mite hel...??? Mitä vikaa pippelissä on? Minkä ikäinen lapsi teillä oikein on jos osaa jo kysellä pippelistä mutta ei ole ruumiinosaa nimetty koskaan?

Meillä alle 2 vee kysyi eilen saunassa: "Isillä on pippeli, saako koskee?" Minä sanoin että Ei kun se on isin hieno ja tärkee oma juttu. Sinulla on oma hieno pippeli, sitä saat kokeilla. Lapsi oli tyytyväinen.

En halua lapseni käyttävän rahvaan likaisia nimiä. Voisitte samantien sanoa vaikka lapsille, että se on kyrpä tai mahtilerssi, mutta meidän perheessä käyttäydytään siveellisesti ja sivistyneesti.

En halua lapseni käyttävän rahvaan likaisia nimiä. Voisitte samantien sanoa vaikka lapsille, että se on kyrpä tai mahtilerssi, mutta meidän perheessä käyttäydytään siveellisesti ja sivistyneesti.

Öööö... sori nyt mutta mun mielestä pippeli on hyvin lapsekas ja siveellinen sana, ei millään tavalla kyrpään tms. verrattavissa.

Koska lapseni on pikkuinen, saatan sanoa myös pippula. Minusta on aika murheellista jos lapsen kehosta eritellään osia jotka ovat "likaisia". Lapsi on ihana kaikkine pippeleineen päivineen!

Oletan että teillä ei myöskään mainita sanaa kakka. Minä kehun lasta että teki hienon kakan, mennäänpä pesulle.

kyllä meilläkin on pippuloita,kikkuloita ja pampuloita välillä jos olen lässyttävällä tuulella, yleensä se on ihan kikkeli tai pippeli. En kyllä tämän elämän aikana pimppiäni etupyllyksi kutsuisi, se ei todellakaan ole mikään pylly!

Alkuperäinen kirjoittaja tulitikkutyttö;26728023:
kyllä meilläkin on pippuloita,kikkuloita ja pampuloita välillä jos olen lässyttävällä tuulella, yleensä se on ihan kikkeli tai pippeli. En kyllä tämän elämän aikana pimppiäni etupyllyksi kutsuisi, se ei todellakaan ole mikään pylly!

Sano ihan suoraan kyrpä. ;)