1.8 se sit tapahtuu....

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
:hug:
Varmaan moniulotteinen tunne. Osaksi varmaan ylpeä, helpottunut, iloinen
ja samalla haikea...
Niitä napanuoran löyhentämisvaiheita on äidin ja lapsen suhteessa monta. Pesästä lento onkin aika konkreettinen.
Minua aina jotenkin , vaikka omani pesässä vielä ovatkin, kauhistuttaa se , kuinka nopeaan aika kulukaan.


Lentääkö kauaskin pesästä.

Kantavia siipiä sitten lintuselle=)
 
Rollolainen
:hug:
Varmaan moniulotteinen tunne. Osaksi varmaan ylpeä, helpottunut, iloinen
ja samalla haikea...
Niitä napanuoran löyhentämisvaiheita on äidin ja lapsen suhteessa monta. Pesästä lento onkin aika konkreettinen.
Minua aina jotenkin , vaikka omani pesässä vielä ovatkin, kauhistuttaa se , kuinka nopeaan aika kulukaan.


Lentääkö kauaskin pesästä.

Kantavia siipiä sitten lintuselle=)
tuohon naapuritaloon, mutta taas tpoisaalta me muutetaa 5 päivä kapunkiin, jolloi välimatkaa tulee oleman noin 5km.
toki sa meillä käydä aina kun tahto ja varmaan tahtoo usien, koska nälkä varmasti tulee opiskelijalla ja lukiossa on hyppäreitä niin siloinhan on hvyä käydä meillä "kahvila"
 
"jee"
Meidän eiskoinen lentää pesästä .
Ihana, mutta samalla vähän hämmentävä olo.
Vastahan tuo oli pikkuinen.
Nyt iski jo paniikki, vanhuus iskee :D
hienoa että olet onnellinen kun heität lapsesi pihalle.
Tietenkään lasta ei saa kannustaa opiskelemaan ja viettämään huoletonta nuoruutta vaan on otettava koulun lisäksi stressiä mistä vuokrarahat repii.
Tietenkään lapsi tai nuori ei saa keskittyä lukemiseen ja pärjäämiseen koulussa jotta saisi hyvän todistuksen ja sillä pääsisi eteenpäin.
Mutta hienoa että näin saa omat lapset heittää pihalle kun heistä yhteiskunnan maksaat tuet loppuu.
 
"sofia"
:hug:
Varmaan moniulotteinen tunne. Osaksi varmaan ylpeä, helpottunut, iloinen
ja samalla haikea...
Niitä napanuoran löyhentämisvaiheita on äidin ja lapsen suhteessa monta. Pesästä lento onkin aika konkreettinen.
Minua aina jotenkin , vaikka omani pesässä vielä ovatkin, kauhistuttaa se , kuinka nopeaan aika kulukaan.


Lentääkö kauaskin pesästä.

Kantavia siipiä sitten lintuselle=)
Ihanasti osasit kirjoittaa...löytää sanat!!
 
Rollolainen
[QUOTE="heh";26727436]Muista ottaa tyttäreltäsi teidän kodin avain sitten pois[/QUOTE]

Miksi?
tottaki on hyvä olla vara-avain jossain , jos itse unohtaa oman. Sadaan mekin työn avain, mutta ei mulle tulis mieleenkään mennä hänen kotiin ILMAN LUPAA, vaikka avaimen omistankin.
 
"sofia"
[QUOTE="jee";26727424]hienoa että olet onnellinen kun heität lapsesi pihalle.
Tietenkään lasta ei saa kannustaa opiskelemaan ja viettämään huoletonta nuoruutta vaan on otettava koulun lisäksi stressiä mistä vuokrarahat repii.
Tietenkään lapsi tai nuori ei saa keskittyä lukemiseen ja pärjäämiseen koulussa jotta saisi hyvän todistuksen ja sillä pääsisi eteenpäin.
Mutta hienoa että näin saa omat lapset heittää pihalle kun heistä yhteiskunnan maksaat tuet loppuu.[/QUOTE]

Olipa typerä vastaus. Etkö ees ajatellu, että ehkäpä on nuoren oma valinta ja mistäpä tiedät miten vanhemmat häntä tukevat.
 
Rollolainen
Ei sitten kauaksi lennä kuitenkaan. Siitä on hyvä aloittaa se siipiensä kokeilu.
Tytön poikkaveri asuu samaassa talossa kuin hän. Tytöllä ei ole avaimia poikakverinsa asuntoon, eikä haluakaan. Tuskin anta poikakverillekaan avainta. ¨Ovat jo suuunnitelleet niin että pari viko asuvat tytön kodissa ja 2 viikkoa pojan kodissa. näin kaksi nuorta opiskelijaa säästää ruokamenoissa.
 
Rollolainen
[QUOTE="heh";26727498]ei vuokra asuntojen avaimia saa pitkin kyliä jaella, avaimet vain niille ketkä huoneistossa asuu[/QUOTE]

sainäåkö sen määräät?
jos meille tulee mukan esim 6 avainta mikä määr voi olla josskai asunnosa niin tottakai san vara-avaimen antaa tyttärelleni. en mä KENELLE tahansa avainta antaisi, mutta omalle lapselleni voin antaa. ajatella että olis satunut jotakin ja ei pääsisi meidän asuntoon
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;26727511:
Uusia tuulia siis :) mun esikoiseni muutti viime kuussa tyttöystävän kanssa yhteen. Olihan se sellainen 'tämä tuli niin äkkiä'-tunne kuitenkin, vaikka tiesinkin sen tapahtuvan aika pian. :D
meidän tytär ei halua vielä muutta poikakaverinsa kanssa, ovat seurustelleet vielä niin vähän aika omien sanojensa mukaan. Toki tytär nytkin melkeien joka yö on pojan luona ollut =)
 
"vieras"
Tytön poikkaveri asuu samaassa talossa kuin hän. Tytöllä ei ole avaimia poikakverinsa asuntoon, eikä haluakaan. Tuskin anta poikakverillekaan avainta. ¨Ovat jo suuunnitelleet niin että pari viko asuvat tytön kodissa ja 2 viikkoa pojan kodissa. näin kaksi nuorta opiskelijaa säästää ruokamenoissa.
Aika hankalaksi menee, jos molemmilla ei ole avaimia toistensa asuntoihin, tuollainen asuminen.

ja kuinka paljon säästäisi, jos maksaisivat vuokraa vain yhdestä asunnosta ;)
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";26727560]Aika hankalaksi menee, jos molemmilla ei ole avaimia toistensa asuntoihin, tuollainen asuminen.

ja kuinka paljon säästäisi, jos maksaisivat vuokraa vain yhdestä asunnosta ;)[/QUOTE]

jos ei van tahdo asua yhdessä, kumpikin haluaa ppitää omat asuntonsa, onko siinä jkotakin väärää, heovat seurustelleet VASTA puoli vuotta, ehkä vuoden päästä. heilä ei kuulemma ole kiirettä
 
"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="vieras";26727560]
ja kuinka paljon säästäisi, jos maksaisivat vuokraa vain yhdestä asunnosta ;)[/QUOTE]

Omillaan asumisen taito on mielestäni nuorelle ihmiselle sellainen asia, josta kärsii vähän maksaakin.
 

Yhteistyössä