suuostuisitko jo sinua olisi juuri nyt kosittu?

• Viestiketjun aloittaja juusto
  • Ensimmäinen viesti
Luultavasti en. En siksi että ikäeroa liikaa tai et mulla jo on äijä(nkuvatus) vaan mä en taida uskoa avioliittoon. Tai oikeastaan, en keksi yhtään hyvää syytä miksi pitäs mennä naimisiin, eikö voi vain olla yhdessä jos se hyvältä tuntuu?

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Luultavasti en. En siksi että ikäeroa liikaa tai et mulla jo on äijä(nkuvatus) vaan mä en taida uskoa avioliittoon. Tai oikeastaan, en keksi yhtään hyvää syytä miksi pitäs mennä naimisiin, eikö voi vain olla yhdessä jos se hyvältä tuntuu?
Maistraatissa vihkikaava meni näin:

"Avioliiton tarkoituksena on perheen perustaminen siihen kuuluvien yhteiseksi parhaaksi sekä yhteiskunnan säilymiseksi. Avioliitto on tarkoitettu pysyväksi, jotta perheen jäsenet voisivat yhdessä luoda onnellisen kodin".

Siinähän se oleellisin. :heart:

"Avioliiton tarkoituksena on perheen perustaminen siihen kuuluvien yhteiseksi parhaaksi sekä yhteiskunnan säilymiseksi. Avioliitto on tarkoitettu pysyväksi, jotta perheen jäsenet voisivat yhdessä luoda onnellisen kodin".

Minä en ymmärrä millä tavoin se avioliitto (paperilappu) muuttaa sen perheen? Itse en halua ottaa toisen suvun sukunimeä, en ole miehen rahojen perässä enkä halua pitää sormusta nimettömässä sormessa, joten en näe syytä miksi pitäisi pelkän avioliiton vuoksi mennä naimisiin.

Kyllä voi olla pysyvä perhe myös ilman avioliittoa.

Onko avioliiton ulkopuolella hankittu perhe huonompi tai halvempi? Itse elän sellaisessa todellisuudessa eikä sitä ole koskaan kukaan kritisoinut tai arvostellut. Jos se on kelvoton kuvio niin kenen silmissä? Jumalan???

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Onko avioliiton ulkopuolella hankittu perhe huonompi tai halvempi? Itse elän sellaisessa todellisuudessa eikä sitä ole koskaan kukaan kritisoinut tai arvostellut. Jos se on kelvoton kuvio niin kenen silmissä? Jumalan???
Emmie usko jumalaan/jumaliin. Eikä avioliitoton perhe ole yhtään sen huonompi. Mutta jos halutaan syyt, miksi mennä naimisiin, niin minulle se oli se, että perhe yhdistyy. En usko, että meillä olisi ollut tarvetta avioliitolle, jos olisimme olleet lapsettomia. Mutta näin se tuntui luonnolliselta.

Emmie usko jumalaan/jumaliin. Eikä avioliitoton perhe ole yhtään sen huonompi. Mutta jos halutaan syyt, miksi mennä naimisiin, niin minulle se oli se, että perhe yhdistyy. En usko, että meillä olisi ollut tarvetta avioliitolle, jos olisimme olleet lapsettomia. Mutta näin se tuntui luonnolliselta.
Ok. Tämä(kin) on mun suosikkivänkäysaiheita:vampire:. Eipä sillä, monesti olen haaveillut omasta perinteisestä ja ikimuistoisesta prinsessapäivästäni. Saisin sen kauniin mekon, kukat, meikit, kampaukset, ystävät ja sukulaiset juhlimaan, ruuat, puheet, tanssit, hääyön.............. Vaan todellisuuden karut käänteet ovat murjoneet nuo haaveet ja vain pieni toivonkipinä enää pilkistää.

En mä ainakaan huomannut että perheemme olisi ollut avioliiton myötä yhdistyneempi kuin aikaisemmin. Oltiin entisen mieheni kanssa yhdessä vuosia ennen naimisiinmenoa, ja kyllä lapsikin meillä oli. Ei se avioliitto mitään muuttanut. Ei meistä kumpikaan ollut sen enempää tai vähempää sitoutuneita, toisiimme tai lapsemme, kuin ennen sitä kuuluisaa paperilappua :) Niin, ja erokin meille tuli lapusta huolimatta :p

Ei mua tuo ikäero haittaa. Ja kyllä mä voisin tuohon ottaa miehen pyörimään (helpommin sanottu kuin tehty :whistle: ), mutta en mä naimisiin enää koskaan aio mennä.

Niin no, myönnän harmistuneeni hääpäivänä tajutessani, ettei parisuhteensa rekisteröivillä homopareilla ole vihkikaavaa, ei edes kysytä "tahdotko ottaa...?"

Epätasa-arvoista.

Aika jännän vastaanoton sai vihkikaavan postaus tänne. Ja minunhan ei pitänyt enää koskaan mennä naimisiin! Niin vain kävi.

Yhteistyössä