Viettekö 1-vuotiaan studiokuvaan?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mies sano että studiokuvien ottaminen on vanhanaikaista (?), mutta haluaisin kuitenkin viedä pojan studiokuvaan 1-vuotispäivän kieppeillä. Vielä ei oo menossa päiväkotiin, mutta varmaan vuoden tai parin sisällä on, niin kuvaukset hoituu sitten päiväkodin kautta. Minkähän hintaista tuo studiokuvien ottaminen on?
 
hepjep
Me käytiin tutulla studiokuvassa. Sillä oli ainakin lapsikuvaus normaalisti 70€, siihen sisältyi kaksi en nyt muista minkä kokoista kuvaa. Tuli kyllä parempi kuin itse ottamalla, tällä kertaa :)
 
Me mennään todennäköisesti otattamaan perhekuva jossain vaiheessa kun on saatu tää neljäs ja viimeinen ensin kunnialla ulkoistettua. Sukulaisten mielestä kaikista lapsista olis pitäny ottaa 1-vuotiskuvat studiossa kustakin vuorollaan, mutta ollaan oltu niin saamattomia ettei ole käytetty kuvassa.

Päiväkodissa otettuja kuvia on kyllä sitten menny joululahjoiksi näille samoille sukulaisille.
 
Kaikista otettu kuvaamossa 1-vuotis kuvat,laatu on aika eriluokkaa kuin omallamme otettuna olisi. Ovat ihania,vaikka arvokkaita,muistoja. Viimeisin kuvaus taisi olla 79e,sisälsi 6 kuvaa kansiossa.
 
vvvv
Molempia lapsia ollaan käytetty.. ehdottomasti ihana muisto. Parempi käydä, kuin katua myöhemmin jos ei menekään.. sitäpä ei enää sitten jälkikäteen otetakaan =)
 
Vietiin esikoinen mutta emme koskaan teetetty niitä, kakkosen kohdalla päätin että en vie. En nää sitä tarpeelliseksi koska otamma itse ihan hyviä kuvia joita kehtaa kehystää. Tarhassa sitte on kuvia otettu senkin eestä.
 
"vieras"
1-vuotis kuvassa käytettiin tyttö. Hinta oli 86 euroa, johon kuului 3 kuvaa... Sen lisäksi teetätin isovanhemmille kuvat 2kpl ja kummeille 2 kpl.. Ne teki 45 euroa lisää. Tuli aivan ihanat kuvat, vaikka itsekin osaan hyviä ottaa. Mekon tilasin Monsoonilta briteistä kun täätä en löytänyt mieleistä (en halunnut pinkkiä tai liian juhlavaa). Kuvaaja valitteli sitä kun monet vanhemmat tuovat 1-vuotiaat farkkuasuissa, jotka ovat tosi jäykkiä ja istuvat huonosti.. Eli eivät näytä kuvissa näteiltä, vaikka muuten olisivatkin ihania. Kannattaa siis käyttää aikaa asun valintaan eikä missään nimessä puhtaan valkoista vaatetta!
 
Toi väri liittyy siihen, ettei olis liian kalpeita kuvia, meille on annetu sama ohje.

Kaks on käytetty kuvassa, kolmas viedään jahka vuoden täyttää. Kakkosen kuvauksessa otettiin myös sisaruskuvat, samoin aion nytkin ja ehkä jopa perhekuva, kun mies sitä toivoo. Musta noi on ihania muistoja ja ovat mummeilla ja kummeilla kehyksissä.
 
Vein, esikoisen.
Ja moni ystävä vei myös.

Sain esikoisen lakkiaisvuonna ja moni kaveri koki, että syntynyt Pienokainen oli heillekin Tärkeä Juttu. Ei pieni siitä kärsinyt. Päinvastoin. Luokallinen enoja ja tätejä oli ja on plusssaa.

:)
 
Miksi ei puhtaanvalkoista vaatetta kuvaan? Olen nähnyt tosi hyviä kuvia, joissa kuvattavalla valkoinen vaate.
Meille ei mitään sanottu vaatteista. Mut onneksi valkonen asu jäi kotia ja jouduttii kiireessä hakemaan kaupasta uudet. Oli meinaan studiossa kylmä ja lattia likanen. Kävelyä opetteleva ja vilkas taapero könysi kiittettävästi jokapuolella ja valkoset sukat olivat mustat. Puhumattakaan ruskeiden housujen polvista. Onneksi ei kuvissa näy ollenkaan.
 
tuutis
En ole vienyt 1v lastamme studiokuvaan. Mielestäni ihan kiva asia, mutta ei sovi meidän "tyyliin", että lapsi istuu jossain penkillä ja otetaan kuvia. Saman voin tehdä kotonakin. Joka kuukausi olen kuitenkin samana päivänä ottanut pojasta kuvia - ja muutenkin on miljoona kuvaa :) Päiväsaikaan on hyvä valaistus + olen opetellut kuvaamaan muillakin asetuksilla kuin sillä ainaisella automaatilla. Tulee hyviä kuvia.
 

Yhteistyössä