On se kiva kun jotkut saa 4 tai 5 lasta!!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
3 lapsen äiti
Aika rankkoja vastauksia, mutta asiaan

Itse en koskaan kärsinyt lapsettomuudesta, paitsi ehkä vähän alle kaksikymppisenä kun olisin halunnut, mutta aika ei ollut oikea.Silti voin hyvin kuvitella tunteesi ap, koska itse aina halusin lapsia ja se oli ja on se tärkein asia maailmassa minulle.

Kaveripiirissäni juuri ne kaikkien lapsirakkaimmat ihmiset eivät jostain syystä saa heti lasta, tiedä sitten miksi, mutta yleensä kyllä lopuksi saavat.

Toivottavasti saat oman lapsen!
 
viears
Mulle on tullut sellainen välinpitämättömyys lapsia kohtaan ja välttelen heitä vaikka ennen olin tosi lapsirakas. No ystävien lapsista pidän, heitä hoidan enkä ole ystäville katkera, mutta kadulla ym. en voi sietää lapsia ja tunnen vihaa lapsia kohtaan ja jälkeenpäin tunnen surua ja vihaa itseä kohtaan. :(
Älä ole ankara itsellesi, tuo on sitä itsesuojelua, pakko jostain päästä antaa tupruta sauhut ulos, me reagoidaan kaikki tavallamme. Ei siis ole oikeaa tapaa tuntea tai toimia, mutta katkeruus kyllä on raskasta ja viha samaten. Kuinka kauan olet ollut lapseton? Pystytkö puhumaan asiasta kelleen? Itselläni avoimuus toimi, lähes kaikki tiesi asian laidan, siis minun ystäväni. Mutta vaikeaa oli sietää sitten miehen suvun uteluja ja arvailuja vuodesta toiseen..
 
vipinää riittää
Ei lapsettomuus kenestäkään vielä hyvää vanhempaa tee.
Ei niin! Voi olla, että on juuri sopivasti se yksi hoidolla saatu ja sekin ahdistaa, kun kaikki ei olekaan niin ruusunpunaista vaan työlästä arkea.
Tällaisia tapauksia tunnen ja olisi varmaan katastrofi neljänkin lapsen kanssa pärjätä ja kaverit päälle. Heille ei yleensä pääsekään kavereita, ainakaan yökylään.
Kokemusta useamman lapsien kavereiden vanhemmista.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja vipinää riittää;26676705:
Ei niin! Voi olla, että on juuri sopivasti se yksi hoidolla saatu ja sekin ahdistaa, kun kaikki ei olekaan niin ruusunpunaista vaan työlästä arkea.
Tällaisia tapauksia tunnen ja olisi varmaan katastrofi neljänkin lapsen kanssa pärjätä ja kaverit päälle. Heille ei yleensä pääsekään kavereita, ainakaan yökylään.
Kokemusta useamman lapsien kavereiden vanhemmista.
Voi luoja! Yhtälailla se kuvailemasi katastrofi voi iskeä helpommin sikiävällekin...ja useinmiten luonnollisesti iskeekin kun sellaiselle niitä lapsia tulee joskus vaikkei tahtoisikaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja vipinää riittää;26676705:
Ei niin! Voi olla, että on juuri sopivasti se yksi hoidolla saatu ja sekin ahdistaa, kun kaikki ei olekaan niin ruusunpunaista vaan työlästä arkea.
Tällaisia tapauksia tunnen ja olisi varmaan katastrofi neljänkin lapsen kanssa pärjätä ja kaverit päälle. Heille ei yleensä pääsekään kavereita, ainakaan yökylään.
Kokemusta useamman lapsien kavereiden vanhemmista.
Meillä hoidoilla yksi saatu ja arki on ollut helppoa ja vaivatonta, mutta se lapsen saaminen ei ollut ja siksi päätimme että näin on hyvä. Meillä käy paljon lapsen kaverit kylässä ja aina saa tulla leikkimään, yökyläilyt eivät ihan vielä ole meidän juttu, kun lapsi vasta 6v., juuri täytti. Ammatiltani olen lastenhoitaja ja hoidan lapsia päiväkodissa eli pärjäsin kyllä isommankin perheen kanssa, mutta kuten sanoin yksi on meille riittävä, rakas ja ihana!
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja vipinää riittää;26676705:
Ei niin! Voi olla, että on juuri sopivasti se yksi hoidolla saatu ja sekin ahdistaa, kun kaikki ei olekaan niin ruusunpunaista vaan työlästä arkea.
Tällaisia tapauksia tunnen ja olisi varmaan katastrofi neljänkin lapsen kanssa pärjätä ja kaverit päälle. Heille ei yleensä pääsekään kavereita, ainakaan yökylään.
Kokemusta useamman lapsien kavereiden vanhemmista.
Vittu mene hoitamaan niitä lapsiasi ja heidän kavereitaan kun olet niin saatanan ylpeä kun TEILLÄ käy lasten kavereita mutta muilla ei! Aloita vaikka uusi ketju aiheesta!
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"huoh"
No voi sentään. Anteeksi että on niin monta lasta, nöyrimmin nöyristelen ja häpeän. Ja ajatella, neljäskin tulollaan vaikken sitä erityisemmin halunnut. Joopa. Tiedän mitä lapsettomuus on, mutta en koskaan ajatellut silloin että voi kun tuollakin on niin ja niin monta lasta! Hitto miten typerän katkeraa.
 
"vieras"
typerä aloitus, ihan kuin lapsettomuus olisi meidän muiden syytä. Tai toi yksi ääliö, jonka mielestä parhaita äitejä on ne, joilla on vaikea saada lapsia. Mulla on kahdet helposti saadut kaksoset enkä tunne mitään syyllisyyttä siitä. On meillä muillakin omat ongelmamme, mutta ei me tulla tänne niistä muita syyllistämään. Ja jos se on sittenkin luonnon tapa vihjata jotakin?
 
"vieras"
Kuten tämäkin ketju taas osoitti, ovat lapsettomat tavattoman hyviä ihmisiä. Kyllä heistä pitäisi tulla kaikista vanhempia kun ovat niin paljon empaattisempia kuin lapsia jo saaneet. Lisäksi heidän käytöstapansa ovat poikkeuksetta erinomaiset. Huoh..
 
[QUOTE="vieras";26676918]Kuten tämäkin ketju taas osoitti, ovat lapsettomat tavattoman hyviä ihmisiä. Kyllä heistä pitäisi tulla kaikista vanhempia kun ovat niin paljon empaattisempia kuin lapsia jo saaneet. Lisäksi heidän käytöstapansa ovat poikkeuksetta erinomaiset. Huoh..[/QUOTE]

Tarkoitatko ap:ta vai kaikkia lapsettomia ?
Toivottavasti et yleistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26676970:
Olen luovuttanut neljälle parille munasoluja auttaakseni osaltani heitä hieman eteenpäin. Toivon, että jokaisen vauvahaaveet voisivat toteutua.
Ihanaa että jotkut toimii noin! :) Mä ainakin arvostaisin!

Meillä lapsettomuuden syynä on ahdas kohdunsuu ja ovulaatiohäiriö. Raskautuminen on mahdollista, mutta epätodennäköistä. 2 kohdunulkoista raskautta ollaan koettu. :( Hoitoihin ei vielä lähdetä, mut ehkä tulevaisuudessa.
 
entinen lapseton
Kiitos teille muille kannustavista vastauksista! Anteeksi kun kilahdin! Tulee vaan niin paha mieli ja jostain syystä aina ensin reagoi negatiivisiin kommentteihin (tai toi oli kyllä ihan ihmeellinen kommentti).

Ystäväpiirissäkin on ex-lapsettomia, mut tuntuu että "noin käy muille, mutta ei meille".

Olisko teillä mitään vinkkejä? Ystävät neuvoo ettö pitää lakata yrittämästä. No se on hieman hankalaa...
Jos ette ole vielä käyneet lääkärissä, niin suosittelen aloittamaan siitä. Gynekologini kanssa juttelin asiasta ja hän neuvoi minulle mihin kannattaa mennä kun lasta ei kuulunut vaikka miten yritimme. Tiedän miltä tuntuu katsoa sivusta kun muut tulevat raskaaksi sormia napsauttamalla. Vaikka minulla on nyt lapsia, niin katkeruus ei ole kokonaan hävinnyt.Todella tyhmää, koska ihan sama millä sen lapsen saa.

Toivon todella, että saat oman pikku nyyttisi ja useammankin jos haluat.
 
Me ollaan useita vuosia jo yritetty saada lapsi, olisin huippuonnellinen jos saisin edes yhden
rakkaan pienokaisen, mutta ei miulta ole pois muiden saamat lapset.

Toki alussa tuntui raskaalta ja pahalta kun läheiset ihmiset tuli raskaaksi ja mie en.
Välillä tuntui että kaikki muut tulee raskaaksi ja kaikkialla on raskaana olevia, silti oon
ollu iloinen raskausuutisista enkä voi olla katkera, vaikka joskus vielläkin tuntuu pahalta
ja hetkittäin itkettää etten ole taaskaan raskaana.

Lapsettomuus saattaa olla toisille suuri kriisi ja aiheuttaa surua ja henkistä kipua.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo "Ja jos se on sittenkin luonnon tapa vihjata jotakin?" särähti kyllä mun korvaan. :(

Jokaiselle lapsia haluavalle soisin kyllä jälkikasvua, kuin myös meille, minulle ja miehelleni. Välillä olen puhtaasti kateellinen niille, jotka ovat lapsia saaneet, mutta silti iloitsen heidän puolestaan tottakai! Eiköpähän se aurinko naamaansa näytä jokaisen risukasaan ainakin joskus. :)

Voimia kaikille, jotka odottavat ja toivovat, kaipaavat ja haluavat. :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti ja Kais
ap.
Jos ette ole vielä käyneet lääkärissä, niin suosittelen aloittamaan siitä. Gynekologini kanssa juttelin asiasta ja hän neuvoi minulle mihin kannattaa mennä kun lasta ei kuulunut vaikka miten yritimme. Tiedän miltä tuntuu katsoa sivusta kun muut tulevat raskaaksi sormia napsauttamalla. Vaikka minulla on nyt lapsia, niin katkeruus ei ole kokonaan hävinnyt.Todella tyhmää, koska ihan sama millä sen lapsen saa.

Toivon todella, että saat oman pikku nyyttisi ja useammankin jos haluat.
Kiitos! <3 Tutkimuksissa ollaan käyty ja syykin on selvinnyt. Hoitoja täytyy harkita. Yksi ystävä tosin sai lapsen täysin samassa tilanteessa kun hyväksyivät lapsettomuuden. :)
 
pco-lainen
Ihanaa että jotkut toimii noin! :) Mä ainakin arvostaisin!

Meillä lapsettomuuden syynä on ahdas kohdunsuu ja ovulaatiohäiriö. Raskautuminen on mahdollista, mutta epätodennäköistä. 2 kohdunulkoista raskautta ollaan koettu. :( Hoitoihin ei vielä lähdetä, mut ehkä tulevaisuudessa.
Minulla on pco ja siitä johtuva ovulaatiohäiriö. Clomifenin ansiosta tulin raskaaksi. Yritystä oli takana vuosia. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja ennen kaikkea tärppiä.
 
"niin"
Mulla on lapsettomuustausta, nyt lapsia kaksi ja muistan erittäin hyvin lapsettomuuden herättämät tunteet ja myös katkeruuden. Siltikään en ymmärrä ajattelua, että toisten lapset olisivat olleet meiltä pois. Ihan sama, vaikka toisilla oli ollut 15 lasta, ei yksi lapsi vähemmän muille olisi meille sitä lasta tuonut. Nämä ovat vaikeita ja rankkoja asioita ja ainakin omalla kohdallani näen vasta nyt jälkikäteen, miten syvällä omissa tunteissaan sitä silloin oli, kun lasta ei kuulunutkaan. Miksette ole hoidoissa, jos lapsettomuuden syy on selvillä?
 
Ssssss
Alkuperäinen kirjoittaja 3 lapsen äiti;26676592:
Aika rankkoja vastauksia, mutta asiaan

Itse en koskaan kärsinyt lapsettomuudesta, paitsi ehkä vähän alle kaksikymppisenä kun olisin halunnut, mutta aika ei ollut oikea.Silti voin hyvin kuvitella tunteesi ap, koska itse aina halusin lapsia ja se oli ja on se tärkein asia maailmassa minulle.

Kaveripiirissäni juuri ne kaikkien lapsirakkaimmat ihmiset eivät jostain syystä saa heti lasta, tiedä sitten miksi, mutta yleensä kyllä l
Toivottavasti saat oman lapsen!
Sä et kyllä ymmärrä lapsettomuudesta mitään ja et ole siitä oikeesti kärsinyt
 
entinen lapseton
Alkuperäinen kirjoittaja 3 lapsen äiti;26676592:
Aika rankkoja vastauksia, mutta asiaan

Itse en koskaan kärsinyt lapsettomuudesta, paitsi ehkä vähän alle kaksikymppisenä kun olisin halunnut, mutta aika ei ollut oikea.Silti voin hyvin kuvitella tunteesi ap, koska itse aina halusin lapsia ja se oli ja on se tärkein asia maailmassa minulle.

Kaveripiirissäni juuri ne kaikkien lapsirakkaimmat ihmiset eivät jostain syystä saa heti lasta, tiedä sitten miksi, mutta yleensä kyllä lopuksi saavat.

Toivottavasti saat oman lapsen!

Ihminen joka ei ole kokenut todellista lapsettomuutta ei voi tietää siitä tuskasata mitään. En tarkoita tätä pahalla ja pyydän jo etukäteen anteeksi jos sanon ilkeästi. Asia on vain sellainen, että vain tahattomasti lapseton tietää miltä lapsettomuus tuntuu.
 

Yhteistyössä