On se kiva kun jotkut saa 4 tai 5 lasta!!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vipinää riittää
[QUOTE="vieras";26675736]Kun toiset ei saa ensimmäistäkään! En ole katkera, mutta kuitenkin...[/QUOTE]

Ja ajattelepas kuinka se lisääntyy, kun isompana kavereita yökylässä. Enää yksi kotona ja taas yökyläläinen täällä viikonlopun.
Jotenkin lapsemme aina halunneet tuoda mieluummin kaverit tänne, eikä kaikille tosiaan pääsekään. Kivaahan se, onhan koti lapsienkin. Vanhasta tottumuksesta teen ruokaa ison satsin, aina siitä kaverillekin riittää. Ylijäämät keskenään pakastamme toiseen kertaan.
Siihen päälle vielä lapsenlapsien vierailut. Kannattaisi vain pitää tarpeeksi suurta asuntoa, ei olisi niin ahdasta vierailut, mutta sopu sijaa antaa.
 
"vieras"
Tuo on kyllä rasittavin kommentti tuo "ei se ole sinulta pois" AAARRRRGGGGGHHHHH!!!!!!!!!!!!!!! Ja ei, en ole lapseton, mutta lapsettomuudesta kärsivää ystävääni läheltä seuranneena tiedän, että varmasti jossain vaiheessa jokainen tuntee katkeruutta vaikkei sitä haluaisikaan. Tuollaiset typerät kommentit siihen päälle voi jättää sen katkeruuden kytemään. Toivoisin, että kaikki hyvät vanhemmat saisivat jossain vaiheessa sen oman nyytin.
 
  • Tykkää
Reactions: PaulKohelo
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja vipinää riittää;26676177:
Ja ajattelepas kuinka se lisääntyy, kun isompana kavereita yökylässä. Enää yksi kotona ja taas yökyläläinen täällä viikonlopun.
Jotenkin lapsemme aina halunneet tuoda mieluummin kaverit tänne, eikä kaikille tosiaan pääsekään. Kivaahan se, onhan koti lapsienkin. Vanhasta tottumuksesta teen ruokaa ison satsin, aina siitä kaverillekin riittää. Ylijäämät keskenään pakastamme toiseen kertaan.
Siihen päälle vielä lapsenlapsien vierailut. Kannattaisi vain pitää tarpeeksi suurta asuntoa, ei olisi niin ahdasta vierailut, mutta sopu sijaa antaa.
Mikä ihme tämän kommentin tarkoitus on??? Idiootti...
 
mörrikkä
Alkuperäinen kirjoittaja vipinää riittää;26676211:
Millään pahalla en kertonut tarinaani. Toivottavasti tekin saatte vielä lapsen tai halutessanne useammankin. Ainahan voi adoptoidakin, ottaa sijaislapsia.
niin hyvä mielihän tästä lapsettomuudesta kärsivälle vaan tulee. voi jumalauta kun ei toiset vaan osaa ajatella kun omaa napaansa..
 
Kuule ap, mulle sanottiin kun olin 16v etten ehkä saa lapsia ja voit uskoa että oli musertava tieto. Esikoisen sain lopulta hormoonilääkityksen avulla ja sitä ennen kaksi keskenmenoa jotka myöskin avustettuina aikaansaatu. Ja hups,mulla on 9 lasta vaikka ei välttämättä pitänyt tulla yhtäkään.
 
vipinää riittää
Mutta monet haluavat vain yhden tai kaksi lasta ja heille ei saa kaverit tulla juuri koskaan. Onko se lapsirakkautta? Lapset eivät saa tuoda kavereitaan.
Tätä tarkoitin, on vain se oma kullanmuru ja muut jotain muuta, lapsen kaverit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vipinää riittää;26676353:
Mutta monet haluavat vain yhden tai kaksi lasta ja heille ei saa kaverit tulla juuri koskaan. Onko se lapsirakkautta? Lapset eivät saa tuoda kavereitaan.
Tätä tarkoitin, on vain se oma kullanmuru ja muut jotain muuta, lapsen kaverit.
Ja tällä oli tämän aloituksen kanssa tekemistä...?
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Onhan se kivaa, että jotkut saavat 4 tai 5 lasta.

Ja se on ikävää, että jotkut eivät saa lapsia, vaikka kovin niitä toivoisivat. Tahaton lapsettomuus on kipeä asia ihan taatusti. Ja saattaa tehdä pahaa seurata sivusta, miten joku saa jo ties kuinka monennen lapsen - vaikkei se toisen uusi vauva olisikaan pois siltä lapsettomalta, niin saattaa se silti satuttaa...ja se on ymmärrettävää.
 
"vieras"
No niin, itse olen ex lapseton, lapsettomuutta kesti 8 vuotta ja hoidoilla saimme ihanan poikamme. Ystävillä on joillakin 5 lasta, toisella 3 ja jollain yksi tai kaksi, ei heidän onnensa lasten suhteen ole ollut minulta pois. Olen saanut paljon tukea heiltä vaikeina aikoina ja minä olen tukenut heitä tarpeen mukaan.

Mutta joo muistan katkeruuden, kyllä sitä oli, mutta puhumalla siitä selvisin. Se vei vuosia, mutta opin nauttimaan elämästä ja olemaan onnellinen ilman lasta. En tiedä oliko se sitten jotain itsesuojelua vai mitä, mutta helpottava vaihe ja kevensi mieltä kummasti, kun en enään ollut ladattuna negatiivisella energialla. Mahdollisuus lapsen saamiseen oli sitten sekin uusi kriisi joka piti työstää..

Toivon sinulle kaikkea hyvää, en voi luvata että saat oman lapsen, mutta toivon sitä.
 
Sellaista kommenttia ei varmaan olekaan, mikä lapsettomalle kelpaisi, että mikä pointti tällä sitten oli? Halu saada aikaan tappelu, kun sinulle yritetään olla empaattisia mutta mikään ei ole hyvä?
 
"kahden äiti"
Niin, mikähän vastaus tähän sitten kelpaisi... tuskin mikään. Pitäisikö pitää lapset kotona tai kuskata ne paikasta toiseen viltin alla, ettet näe niitä, ettei vaan tule paha mieli... vai mitä? Mullekin tulee paha mieli, kun joku ajaa hienommalla autolla tai jollain on isompi talo... nyyh, elämä on.
 
"vieras"
Mä en kyllä ymmärrä tuota lapsettomien hyysäystä, miten ne kehtaa valittaa toisten lapsimääristä? Mitä hittoa se sulle kuuluu?

Mä ymmärrän että se tuottaa väkisinkin katkeruutta ja yritän olla hienotunteinen lapsetonta kohtaan jos tiedän että on arka asia, mutta tämäkin on kaksisuuntainen tie!

Ei mitään järkeä että lapsettomat saa purkautua ja raivota ja aukoa päätään miten sattuu...
 
[QUOTE="vieras";26676425]Mä en kyllä ymmärrä tuota lapsettomien hyysäystä, miten ne kehtaa valittaa toisten lapsimääristä? Mitä hittoa se sulle kuuluu?

Mä ymmärrän että se tuottaa väkisinkin katkeruutta ja yritän olla hienotunteinen lapsetonta kohtaan jos tiedän että on arka asia, mutta tämäkin on kaksisuuntainen tie!

Ei mitään järkeä että lapsettomat saa purkautua ja raivota ja aukoa päätään miten sattuu...[/QUOTE]

Kokeile samaa toisinpäin :D
 
"vieras"
[QUOTE="kahden äiti";26676418]Niin, mikähän vastaus tähän sitten kelpaisi... tuskin mikään. Pitäisikö pitää lapset kotona tai kuskata ne paikasta toiseen viltin alla, ettet näe niitä, ettei vaan tule paha mieli... vai mitä? Mullekin tulee paha mieli, kun joku ajaa hienommalla autolla tai jollain on isompi talo... nyyh, elämä on.[/QUOTE]

Ja tällaisten kommenttien jättäjät sitten sikiää, elämä on oikeasti joskus vaan niin sekopäistä..
 
"vieras"
[QUOTE="kahden äiti";26676418]Niin, mikähän vastaus tähän sitten kelpaisi... tuskin mikään. Pitäisikö pitää lapset kotona tai kuskata ne paikasta toiseen viltin alla, ettet näe niitä, ettei vaan tule paha mieli... vai mitä? Mullekin tulee paha mieli, kun joku ajaa hienommalla autolla tai jollain on isompi talo... nyyh, elämä on.[/QUOTE]

Kuka tuollaista on vaatinut? Ei kukaan. Älä keksi asioita.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja vipinää riittää;26676177:
Ja ajattelepas kuinka se lisääntyy, kun isompana kavereita yökylässä. Enää yksi kotona ja taas yökyläläinen täällä viikonlopun.
Jotenkin lapsemme aina halunneet tuoda mieluummin kaverit tänne, eikä kaikille tosiaan pääsekään. Kivaahan se, onhan koti lapsienkin. Vanhasta tottumuksesta teen ruokaa ison satsin, aina siitä kaverillekin riittää. Ylijäämät keskenään pakastamme toiseen kertaan.
Siihen päälle vielä lapsenlapsien vierailut. Kannattaisi vain pitää tarpeeksi suurta asuntoa, ei olisi niin ahdasta vierailut, mutta sopu sijaa antaa.
Haista sinä ämmä syvä vittu!! Nyt mulla todella kilahti!!
 
"kahden äiti"
[QUOTE="vieras";26676452]Kuka tuollaista on vaatinut? Ei kukaan. Älä keksi asioita.[/QUOTE]

No eikös se sinun pointtisi ollut: Sinulla on paha mieli, kun näet ympärilläsi onnellisia perheitä, jollaista et todennäköisesti itse koskaan saa... Ja muiden pitäisi sääliä ja ymmärtää sinua, kun sinulla on paha mieli... Vai mikä se pointti tässä ketjussa sitten oli?
 
ap.
Kiitos teille muille kannustavista vastauksista! Anteeksi kun kilahdin! Tulee vaan niin paha mieli ja jostain syystä aina ensin reagoi negatiivisiin kommentteihin (tai toi oli kyllä ihan ihmeellinen kommentti).

Ystäväpiirissäkin on ex-lapsettomia, mut tuntuu että "noin käy muille, mutta ei meille".

Olisko teillä mitään vinkkejä? Ystävät neuvoo ettö pitää lakata yrittämästä. No se on hieman hankalaa...
 
ap.
[QUOTE="vieras";26676381]No niin, itse olen ex lapseton, lapsettomuutta kesti 8 vuotta ja hoidoilla saimme ihanan poikamme. Ystävillä on joillakin 5 lasta, toisella 3 ja jollain yksi tai kaksi, ei heidän onnensa lasten suhteen ole ollut minulta pois. Olen saanut paljon tukea heiltä vaikeina aikoina ja minä olen tukenut heitä tarpeen mukaan.

Mutta joo muistan katkeruuden, kyllä sitä oli, mutta puhumalla siitä selvisin. Se vei vuosia, mutta opin nauttimaan elämästä ja olemaan onnellinen ilman lasta. En tiedä oliko se sitten jotain itsesuojelua vai mitä, mutta helpottava vaihe ja kevensi mieltä kummasti, kun en enään ollut ladattuna negatiivisella energialla. Mahdollisuus lapsen saamiseen oli sitten sekin uusi kriisi joka piti työstää..

Toivon sinulle kaikkea hyvää, en voi luvata että saat oman lapsen, mutta toivon sitä.[/QUOTE]

Mulle on tullut sellainen välinpitämättömyys lapsia kohtaan ja välttelen heitä vaikka ennen olin tosi lapsirakas. No ystävien lapsista pidän, heitä hoidan enkä ole ystäville katkera, mutta kadulla ym. en voi sietää lapsia ja tunnen vihaa lapsia kohtaan ja jälkeenpäin tunnen surua ja vihaa itseä kohtaan. :(
 
Olisko teillä mitään vinkkejä? Ystävät neuvoo ettö pitää lakata yrittämästä. No se on hieman hankalaa...
No siis on. Mutta koska en ole itse kokenut lapsettomuutta, niin mun vinkeillä voi varmasti heittää vesilintua...ts. uskoisin, että vain lapsettomuudesta itse kärsinyt voi antaa jotain toimivia vinkkejä.

En mä osaa sanoa muuta kuin että älä heitä toivoasi. Lapsettomuushoitoihin voisitte hakeutua, ellette jo ole sellaisissa. Moni sanoo, että pitää lakata yrittämästä ja olla ajattelematta koko asiaa, mutta sehän on sula mahdottomuus: miten muka voisi olla ajattelematta asiaa, joka on niin iso, niin tärkeä?

Toivon, että saat vielä oman lapsen :hug:
 

Yhteistyössä