Mikä on voinut purra taaperoa? *kuva*

• Viestiketjun aloittaja apuja?
  • Ensimmäinen viesti
Ei hitto, täällä taas joku palstamammojen aatelinen tulee kysymään täältä, mikä voi olla! Pieni lapsi kyseessä, itse hoitoalan ihmisenäkin olisin vienyt lapsen viipymättä lääkäriin, varsinkin kun noinkin pieni lapsi kyseessä!
No joo, kun pieni lapsi on kyseessä niin pelkkä epäily on riittävä syy lähteä lääkäriin.
Jos itselläni olisi tuollainen jälki niin tuskin lähtisin ennen selkeitä oireita (pahoinvointi, huimaus jne). Oireita toki voi olla erilaisia mutta itselleni tuli paljon selkeämmät oireet puremakohtaan.
Joskus aikoinaan nuoruudessa oltiin jossain örveltämässä ja jäätävässä kännissä kaaduin pöpelikköön suoraan kyyn päälle joka tietysti tuikkasi heti. Tosin luulen että kyy parka sai paljon pahemmat myrkytysoireet :D Oli aika kipeä mutta en tietenkään mennyt lääkäriin. :D

• Tykkää
Reactions: Jennan unelma
"kkk"
mulle tulee mäkäräisen pistosta iso punoittava tummanpunainen alue jossa keskellä punainen piste ikään kun olis ihon pala pois tai joku terävä pistänyt.. jossain vaiheessa tää alue voi kyllä olla sinertävä ja ties minkä värinen... mut mä en kyl ikään oo nähny käärmeen puremaa niin en osaa sanoa..

• Tykkää
Reactions: moona81
[QUOTE="kkk";26669633]mulle tulee mäkäräisen pistosta iso punoittava tummanpunainen alue jossa keskellä punainen piste ikään kun olis ihon pala pois tai joku terävä pistänyt.. jossain vaiheessa tää alue voi kyllä olla sinertävä ja ties minkä värinen... mut mä en kyl ikään oo nähny käärmeen puremaa niin en osaa sanoa..[/QUOTE]

Sama on miulla. Viimeeksi purivat peijakkaat käsivarresta. Ja turpos muuten mukavasti tummemaksi veti kohdan ympäristön myös. Hiukan kuumemmaksi ihon. Kihelmöi ja pakotti hieman. Samantapainen jälki oli. Mutta vain yksi puremakohta. Mutta ompa noita joskus ollut useampiakin.

Sitä en mene väittämään vastaan, ettei olisi mahdollisesti ollut käärme kyseessä. Lukeman perusteella vaan etenkin kyyn kohdalla oireet ovat enemmän tai vähemmän vakavammat.

[QUOTE="Sanna";26668974]Jos olisi ollut käärme, lapsi oli huutanut heti pureman jälkeen.[/QUOTE]
Ei välttämättä. Siskonpoikaani puri kyy KOLME kertaa, pojan ollessa aalle 3v ja ei sanonut mitään. Mato,mato, sitä vain hoki.

Ap:lle suosittelen lääkärireissua, sillä jos se on kyyn purema (näyttäisi siltä), jalkaa ei saisi liikuttaa ollenkaan.

Meillä pojalla viime kesänä turpos reisi melkein 3 kertaseks, kun hyttynen pisti.. jalka myös muuttui sinertävän punaiseks turvonneelta alueelta..
jos ei olisi noita kahtaa jälkeä, voisin sanoa samanlaiseksi kuin meille sattunut.. mutta nyt veikkaisin käärmeen puremaks..

hellsbells
Nyt en voi sanoo muuta kun että onko ihmiset tosiaan näin tyhmiä ? vieraantuneita luonnosta ?
Kaksi reikää, jalka turvoksissa, valittaa kipua ja tulee johonkin nettipalstalle lataileen kuvia et mikähän vois olla.
Toivottavasti on nyt tajunnu heti illalla edes soittaa sairaalaan päivystykseen ja kuunnella ohjeet. ( Lähteä pikapikaa näytille )

-.-
Nyt en voi sanoo muuta kun että onko ihmiset tosiaan näin tyhmiä ? vieraantuneita luonnosta ?
Kaksi reikää, jalka turvoksissa, valittaa kipua ja tulee johonkin nettipalstalle lataileen kuvia et mikähän vois olla.
Toivottavasti on nyt tajunnu heti illalla edes soittaa sairaalaan päivystykseen ja kuunnella ohjeet. ( Lähteä pikapikaa näytille )
Tällä palstalla näköjään ku joku on toista mieltä mitä toinen niin sit alkaa toi haukkuminen. Olen huomannut sen kymmeniä kertoja.

"noh"
oli kyyn purema vai ei jos jalka turpoo ja muuttaa väriä soittaisin silti päivystykseen jos olisi mun lapsesta kyse! ei kumminkaa normia ole ja hyvä se on tuon ikäistä tarkkailla prkl!

Yhteistyössä