Apua ja vinkkejä laihduttamiseen kaipaisin! Laihdutettavaa on paljon... jopa 50 kg.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bmi 40
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just tarkistin, että kilon pusseja ovat. Ja kaksi kiloa porkkanaa siitä tulee kun söin. Enkä syönyt hysteerisenä, vaan ajan kanssa popsin. Mutta jotain täytyy "koko ajan" olla popsittavana.

En ole koskaan osannut tehdä vatsaliikkeitä, en edes yläasteella koulussa... :ashamed: Kuntoilua en muutenkaan oo harrastanu vuosikausiin, mitä nyt lasten kanssa kävelen ja satunnaisesti lenkkeilen.

Lapset on 6- ja 4-vuotiaita. Ja portaita ei ole lähellä, asun 1-kerroksisessa ok-talossa.

En minä inhoa itseäni tai halveksi. En ainakaan tietoisesti. Tiedän, että olen läski, lihava ja liian iso, mutta minkäs teet. Minä olen minä. En halua laihtua mahtuakseni pienempiin vaatteisiin (tai no joo, ehkä senkin takia...) vaan siksi, että olisin terveempi ja eläisin pitempään lasteni kanssa.

Ihan kuin minä =o)

Moi! Ei mua mies ole haukkunut missään vaiheessa =) Se oli vain esimerkki. Ajatus kypsyi ihan vain omassa mielessä, inhosin päivä päivä päivältä enemmän sitä olotilaa ja hengästyin todella helposti.

En todellakaan laskenut kaloreita!!! En en. Laitoin lautaselle puolet ruokaa, puolet kasviksia/salaattia. Herkkuja söin aika useinkin, mutta kohtuullisia määriä. Välillä saatoin jopa päivittäin ottaa kevytjäätelöä, ehkä 50g annoksen. Mikään ei ollut kiellettyä joten himoja ei ollut. Kilot karisisvat ihan huimaa vauhtia!

Älä stressaa jos et pääse liikkumaan, ei se ole edellytys laihtumiseen. Nyt vain pieniä valintoja ensi alkuun, älä tee mitään itsellesi liian vaikeaksi. Suylla on ylipainoa sen verran että laihdut alussa jo tosi pienilläkin muutoksilla, älä aloita liian rankalla kädellä koska sitä mukaa kun paino tippuu niin laihdutus vaikeutuu koko ajan.

Se miksi minä onnistuin johtui varmaan siitä että tein sen puhtaasit itseni takia. Ei mulla ollut motivaattorina muu kuin oma olo. Se tunne kun voitat itsesi päivittäin kun illalla voi tyytyväisenä miettiä päivän syömiset ja aamulla vaaka palkitsi. Saatika se tunne kun menit reilun vuoden jälkeen kauppaan ja ostit housut kokoa 36.

Iosti rtsemppiä sulle. Nyt aloitat työstämisen, oman pääsi sisällä. Muista, ihan oikeasti pienet muutokset auttaa.

En lukenu koko ketjua mut mistä ne suklaalevyt yms. muu herkku tulee?? Kaupasta, eli ala kiertää se herkkuhylly sen hedelmä/vihannestiskin kautta. Helppo sanoa ku itelläkin on ylimäärästä..mut on sekin alku. Ja tsemppiä!

[QUOTE="Santsu";26644538]Mä en ikinä menis leikkaukseen, onneks siihen ei voida pakottaa. Kahdelle tutulle jo käynyt aika huonosti, kun leikkauksesta on kulunut kolmisen vuotta. Mitä kymmenen vuoden kuluttua.... PAKKO laihduttaa muuten. Jos ennen leikkausta laihdutit 33 kg, niin mikset jatkanut siten?[/QUOTE]

No takaisin ne olis tulleet, mulla on leikkauksen jälkeinen aika mennyt oppikirjan mukaan ja suolisto on verkotettu että ei pääsisi kiertymään, tuo ongelma on ilman leikkaustakin kun sisäelinrasva poistuu. Olen päätökseeni tyytyväinen ja olen saanut uuden elämän, enää en ole sohvaperuna ja kuntoilen päivittäin ja nautin siitä.
Kakkostyypin diabetes ei ole enää tulossa ja verenpaine on liiankin alhainen.
Mikä parasta jaksan touhuta muksujen kanssa, 10kg vielä niin alan juosta lenkkejä, nyt tuo menee vielä kävellen reippaasti ja kahvakuulaan olen ihan koukussa samoin ryhmäliikuntoihin.

Yksi ongelma vaan on, minne hittoon saan nuo isot vaatteet myytyä :D

Alat ottamaan vastuuta omasta eälmästä :).Sinä teet päätökset mitä ostat kaupasta,ei ne limut ja suklaat itsestään sinne kärryyn hyppppää ja kun ei niitä osta niin ei ole kotona kiusausta niitä syödä.Veden juominen on todella tärkeää,monesti tulee syötyä sen takia,että on jano,mutta sekoittaa sen nälkään ja syö.
Ota siis vastuu omasta elämästä tekemällä itse päätökset olla herkuttelematta ja puputtamatta ja ennenkaikkea opettele rakastamaan itseäsi,niin et nyt tee.

Olen testannut sitäkin, että vaikka mieli tekis kuinka hirveästi suklaata/sipsejä, niin en osta. No, toisinaan siinä kuitenkin käy niin, että mieli tekee niin kauheasti, että ramppaan kotona vähän väliä jääkaapilla etsimässä jotain muuta syötävää tai pahimmassa tapauksessa saatan lähteä uudelleen illalla varttia vaille yhdeksän kauppaan, jotta ehdin ostamaan herkkuja. :(

[QUOTE="Santsu";26644994]Tuo Rakel olisi voinut kertoa, mitä syö![/QUOTE]

Samaa jäin miettimään! Olen nyt yrittäny googlettaa "Raakel Lignell dieettiä" mutta en mistään löydä tietoa miten Raakel laihdutti, en edes sen omasta blogista...

Itse taistelen juuri saman ongelman kanssa. :) Voin antaa hyviä neuvoja, jotka ainakin minulla toimivat...

1. Kerro miehellesi tai jollekin muulle todella läheiselle ihmiselle,

että aloitat herkkulakon, kuinka pitkään aiot herkkulakossa olla ja pyydät potkimaan sinua takamukselle heikkoina hetkinä. (Itse olen ainakin 2 kk herkkulakossa {sipsit, karkit, keksit, limsa jne.} näin alkuun, mutta kuunvaihteessa saan ostaa YHDEN valitsemani herkun) Pyydät läheistäsi muistuttamaan sinua lakosta AINA, kun sinulle tulee halu ostaa/syödä jtn väärää.

2. Älä mene kauppaan yksin,

varsinkaan nälkäisenä. Kierrä myös kaupassa kaikki herkkuhyllyt. (Poissa silmissä, poissa mielestä!) :)

3. Pidä ruokapäiväkirjaa!

Tämä on kaikkein tärkeintä. Pidät ruokapäiväkirjaasi KOKO AJAN näkösällä, että siihen varmasti tulee kirjoitettua JOKA IKINEN suupala. :)

4. Mene lenkille,

tai keksi muuta tekemistä, jos mielesi alkaa tehdä jotain herkkua.

5. Syö säännöllisin väliajoin,

silloin makeannälkä ei tule niin helposti.

Tsemppiä vaan laihdutukseen, toivottavasti ohjeistani on apua! :)

Raskaudet ovat vähentäneet painoani 10-15kg, en siis ole lihonut niiden aikana vaan päinvastoin laihtunut... mutta kuitenkin paino on jossain vaiheessa tullut takaisin. Se v*tuttaa minua enemmän kuin mikään, olisin nyt jo pelkkien raskauksien "ansiosta" 20-30kg kevyempi, mutta pah, sama paino on edelleenkin... 122kg. Voi kun saisin itseäni niskasta kiinni PYSYVÄSTI ja laihtuisin edes alle satakiloiseksi.

[QUOTE="muumimamma";26645154]Itse taistelen juuri saman ongelman kanssa. :) Voin antaa hyviä neuvoja, jotka ainakin minulla toimivat...

1. Kerro miehellesi tai jollekin muulle todella läheiselle ihmiselle,

että aloitat herkkulakon, kuinka pitkään aiot herkkulakossa olla ja pyydät potkimaan sinua takamukselle heikkoina hetkinä. (Itse olen ainakin 2 kk herkkulakossa {sipsit, karkit, keksit, limsa jne.} näin alkuun, mutta kuunvaihteessa saan ostaa YHDEN valitsemani herkun) Pyydät läheistäsi muistuttamaan sinua lakosta AINA, kun sinulle tulee halu ostaa/syödä jtn väärää.

2. Älä mene kauppaan yksin,

varsinkaan nälkäisenä. Kierrä myös kaupassa kaikki herkkuhyllyt. (Poissa silmissä, poissa mielestä!) :)

3. Pidä ruokapäiväkirjaa!

Tämä on kaikkein tärkeintä. Pidät ruokapäiväkirjaasi KOKO AJAN näkösällä, että siihen varmasti tulee kirjoitettua JOKA IKINEN suupala. :)

4. Mene lenkille,

tai keksi muuta tekemistä, jos mielesi alkaa tehdä jotain herkkua.

5. Syö säännöllisin väliajoin,

silloin makeannälkä ei tule niin helposti.

Tsemppiä vaan laihdutukseen, toivottavasti ohjeistani on apua! :)[/QUOTE]

Hyviä neuvoja, kiitos!

Ruokapäiväkirjan pitäminen on ehkäpä yksi niistä vaikeimmista tehtävistä. Se on vaan niin hirveän vaikeeta joka suupala kirjata ylös. En edes ymmärrä miten se voi olla niin vaikeeta. Monesti olen huomannut ruokapäiväkirjaa pitäessäni, että iltaan mennessä en ole kirjannut siihen muuta kuin aamupalan. :/

Raskaudet ovat vähentäneet painoani 10-15kg, en siis ole lihonut niiden aikana vaan päinvastoin laihtunut... mutta kuitenkin paino on jossain vaiheessa tullut takaisin. Se v*tuttaa minua enemmän kuin mikään, olisin nyt jo pelkkien raskauksien "ansiosta" 20-30kg kevyempi, mutta pah, sama paino on edelleenkin... 122kg. Voi kun saisin itseäni niskasta kiinni PYSYVÄSTI ja laihtuisin edes alle satakiloiseksi.

Oletko hakenut vertaistukea mistään? Porukalla laihduttaminen on helpompaa. :) Kiloklubin sivulta voisit saada motivaatiota, kun katselisit muiden onnistumisia. :)

Vierailepa nyt huviksesi jo siellä http://kiloklubi.fi sivustolla. Ilmainen sivusto, jolla on tosi helppokäyttöinen ruokapäiväkirja jonne nimenomaan kirjataan ETUKÄTEEN kaikki mitä syödään seuraavana päivänä, liikunnat jne. Tekee laihduttamisesta todella helppoa, mutta jos ei viitsi nähdä vaivaa laihdutuksen eteen sen vertaa että ittensä sivustolle klikkaa, niin sille ei voi mitään.

Mulla on NELJÄ lasta enkä pääse koskaan kuntosalille ja silti olen saanut laihdutettua 17 kiloa ja matkaa on edessä vielä 33 kiloa. Ihan vaan ruokavaliota muuttamalla ja lasten kans ulkoilemalla olen saanut painon putomaan.

vatsaliikkeitä ei nykyisin reuhdota niinkuin koulussa. mee lattialle selällesi, jalat koukkuun, paina napa selkärankaa kohti. kisko olkapäitä polvien suuntaan pari-kolmekyt senttiä. paljon kevyitä toistoja vinoon ja suoraan vaihdellen.

musaa soimaan ja tanssikaa yhdessä. tyhjennä pyykkikone riepu kerrallaan kyykkien. opettele tuntemaan lihaksesi ja ja ole niiden paras ystävä. tosiaan laihduttamaan pystyy liikkumattakin, mutta liikunnasta on niin paljon muuta hyötyä, että sitä kannattaa opetella ensin sietämään ja sitten tykkäämäänkin. ei tartte kitua tai kärsiä, unohda kaikki laihdutustositöllötyyli. mukavaa kevyttä liikuntaa. kunto nousee kävelemälläkin ensin niin nopeasti, että onnistumisen tunteen saa melkein heti eikä sen takia tarvitse rehkiä.

[QUOTE="pöö";26644632]

Yksi ongelma vaan on, minne hittoon saan nuo isot vaatteet myytyä :D[/QUOTE]

facebook'ssa on xl-kirppiksiä! sinne vaan isot vaatteet myyntiin! hakusanalla "isoille naisille" löytyy myös aktiivinen kirppis :)

jos sulla ei oo kotona niitä herkkuja levy/pussitolokulla niin eipä niitä tuu syötyä. Älä osta kun PIENI suklaa patukka jos tekee mieli suklaata. Älä osta kun PIENI sipsipussi kun tekee mieli sipsiä. Minä ostin niitä ruissipsejä alussa kun teki mieli ja vei himon pois tyystin. Lisää proteiinia ravintoosi niin se nälän tunne katoaa eli rasvatonta maitorahkaa tai raejuustoa napaa kohti.
Minä en päässyt irti salmiakista, mutta ostin vain 2 salmiakki tikkaria aina kotiin niin joita sitten illalla imeskelin hartaasti ja ne kun sai syötyä ei tehnyt enempää mieli.

Syö vaikka yksi suklaapatukka päivässä parin suklaalevyn sijaan, jotta voit tyydyttää makeanhimon. Syö se hitaasti nautiskellen ja jätä se siihen yhteen. Syö proteiinivoittoista ruokaa http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2230&fuclass=all&specdiet=none&items=20&from=top&portion=s&lang=fi
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2230&fuclass=all&specdiet=vegan&items=20&from=top&portion=s&lang=fi
Juo sokerittomia limsaa ja makeutettuja kivennäisvesiä. Näin kesällä voisit tehdä paljon ruokaisia salaatteja! Mansikat on terveellisiä, niillä voi herkutella ja hedelmillä. Käytä rasvattomia maitotuotteita, kevytmargariinia ja kevyttä juustoa leivän päällä jne. Käy joka päivä kävelemässä esim. 30 min. Suunnittele ateriat etukäteen ja pitäydy niissä. Käytä kalorilaskuria ja pidä ruokapäiväkirjaa, ettet ylitä päivän kaloreita. http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyintake.pl
Laihduttaminen on hidasta ja siihen pitää jaksaa sitoutua, tuloksia tulee, mutta siinä voi mennä aikaa. Yritä löytää motivaatio laihduttamiseen, varmaan sinulla sellainen on, kun pohdit laihduttamista juuri nyt. Eikö olisi kivaa olla kevyempi, hoikempi, kauniimpi, mahtua pienempiin vaatteisiin, säästää rahaa ruokalaskussa, liikkuminen helpottuu ja tulee parempi olo ja jaksat enemmän. Pysyt todennäkösesti terveenpänä ja elät pidempään ja voit välttää vakavia elintapasairauksia. Keksi jotain kivaa tekemistä muuta kuin syöminen ja älä anna ajatusten kiertää vain ruuan ympärillä

Kiloklubia suosittelen minäkin. Ja rutiineja syömiseen. Aamupuuro lasten kanssa jne. Pikkuherkutkin on luvallisia. Ja sitten se tunnesyöminenkin jää vähemmälle kun tutkii ja miettii mitä saa vielä syödä. Vertaistukeakin saa Kiloklubin keskustelufoorumeilta.
Itse olen huomannut myös, että kun syön terveellisesti nuo mieliteotkin on vähentyneet. Nykyisin ainoat kompastuskivet on kaikki sosiaaliset tilanteet, joissa tarjotaan herkkuja.Mutta hiljaa hyvä tulee =)

[QUOTE="heips";26651915]Raakel noudatti Antti Heikkilän ohjeita eli vähähiilihydraattista ruokavaliota. Kirjastosta saa paljon kirjoja :)[/QUOTE]

Heikkilän mukaan syödään joka aamu kananmunia, joko munakasta, keitettyä tai kokkelia. Ei kukaan jaksa joka aamu syödä munia.

Yhteistyössä