Mitä mun pitäisi pukea että näyttäisin enemmän ekohipiltä?

Nämä mainitsemasi asiat ovat kyllä kieltämättä asioita jotka ei päde minuun.

Lisäksi rupesin miettimään että otetaanko mua töissä tosissaan, siis ottaako potilaat tosissaan, jos sairaalassa heitä tulee hoitamaan rastapäinen sairaanhoitaja?? :LOL:
Miksi rastapäätä ei otettaisi vakavasti? En ole koskaan työelämässä törmännyt siihen , etteikö mua otettaisi vakavasti ulkonäköni vuoksi. En tosin ole sairaanhoitaja, mutta en usko, että sairaanhoitajan uskottavuus kaatuisi kampaukseen.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
vrs
Tuo ei muuten pidä paikkaansa että tavisvaatteisiin pukeutuvaa lähestyttäisiin helpommin kuin "hörhöä"! Itse pukeudun välillä blackmetal gootti latex virityksiin ja silloin tulee esim. kaupungilla aina joku juttelemaan, varsinkin mummot :) jos pukeudun tavis vaatteisiin niin kukaan ei varmasti juttele mitään.
Samaa meinasin sanoa. Tavikset ei oo lähestyttäviä, ne näyttää (anteeks vaan) tylsiltä. Ja oikein muodikkaat on pelottavia. :D

• Tykkää
Reactions: Eedla
Nykyisin nuoriso on erittäin innostunut käsitöistä ja vate alasta nyt ylipäänsä ja alalle on tulijoita paljon. Laajaa osaamista on nykyisin ja se on hyvä.
Mä itse kans tykkään tehdä kaikkea itse ja esim neuleet neulon käsin itse kaikki. Siis lasten ja aikuisten villasukat, lapaset, villapaidat, villahousut, villahaalarit jne. Ompelukoneen kanssa en oo niin hyvä mutta mun sisko tekee paljon vaatteita meille. Se bongailee kirpparilta erilaisia kankaita ja vanhoja vaatteita ja tekee niistä kaikkea. Justiin antoi meidän tytölle ihanan prinsessamekon jonka se on ommellu kirpparilta löytämistään kankaista ja vaatteista.

Mutta suurin osa omista kavereistani ei osaa kyllä sen enempää neuloa kuin ommellakaan tai tehdä muutakaan käsin. Arvostavat kuitenkin käsityötä ja yks mieluisimpia lahjoja mitä heille on saanu antaa on ollu itse tehdyt neuleet. Ovat olleet ihan onnesta soikeina jostain villasukista tai villapaidasta kun itsellään ei taitoa ole tehdä.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi ja vrs
Mä itse kans tykkään tehdä kaikkea itse ja esim neuleet neulon käsin itse kaikki. Siis lasten ja aikuisten villasukat, lapaset, villapaidat, villahousut, villahaalarit jne. Ompelukoneen kanssa en oo niin hyvä mutta mun sisko tekee paljon vaatteita meille. Se bongailee kirpparilta erilaisia kankaita ja vanhoja vaatteita ja tekee niistä kaikkea. Justiin antoi meidän tytölle ihanan prinsessamekon jonka se on ommellu kirpparilta löytämistään kankaista ja vaatteista.

Mutta suurin osa omista kavereistani ei osaa kyllä sen enempää neuloa kuin ommellakaan tai tehdä muutakaan käsin. Arvostavat kuitenkin käsityötä ja yks mieluisimpia lahjoja mitä heille on saanu antaa on ollu itse tehdyt neuleet. Ovat olleet ihan onnesta soikeina jostain villasukista tai villapaidasta kun itsellään ei taitoa ole tehdä.
Meillä on suvussa ollut taito monen vuoden ajan ja sitä on aina opetettu seuraaville vaikka siitä ei sitten jokainen ole innostunut kuten tyttäreni, poikani taas on kovakin ompelemaan ja kirjomaan, tekee hyvää käsialaakin ja otti valinnaisena käsityön.

Onneksi arvostus käsitöihin on nousussa ja nousee koko ajan näiden nuorien myötä. Ovat erittäin innostuneita ja motivoituneita. Olen erittäin tyytyväinen tähän :)

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26633875:
Miksi rastapäätä ei otettaisi vakavasti? En ole koskaan työelämässä törmännyt siihen , etteikö mua otettaisi vakavasti ulkonäköni vuoksi. En tosin ole sairaanhoitaja, mutta en usko, että sairaanhoitajan uskottavuus kaatuisi kampaukseen.
Rastat haisee homeelta. Te rastapäät ette itse haista sitä. Muuten rastat on ihan kivat, mutta se homeen haju tekee niistä ällöttävät.

[QUOTE="Vieras";26633924]Rastat haisee homeelta. Te rastapäät ette itse haista sitä. Muuten rastat on ihan kivat, mutta se homeen haju tekee niistä ällöttävät.[/QUOTE]

Totta, rastat haisee homeelta, jos niitä ei kuivata pesun jälkeen tarpeeksi nopeasti. Muuten rastat ei kylläkään haise :)

..
Mitä väliä sillä vaikka pukeutuisit mitenkä ja arvot olisivat mitä tahansa. Jos olet sielulta ekohippi, niin kyllä se pukeutuminen tulee siinä ohessa ihan luonnostaan. Sun itsetunto vaikuttaa myös siihen miltä näytät! oikeesti on parempi olla ihan tavis, kuin jotenkin erilainen kuin muut, koska olemalla jotain muuta joka voisi asettaa sut muiden yläpuolelle on sun oman egon paistattelua ja sitten ollaan jo ihan metsässä :)

Meillä on suvussa ollut taito monen vuoden ajan ja sitä on aina opetettu seuraaville vaikka siitä ei sitten jokainen ole innostunut kuten tyttäreni, poikani taas on kovakin ompelemaan ja kirjomaan, tekee hyvää käsialaakin ja otti valinnaisena käsityön.

Onneksi arvostus käsitöihin on nousussa ja nousee koko ajan näiden nuorien myötä. Ovat erittäin innostuneita ja motivoituneita. Olen erittäin tyytyväinen tähän :)
Mustakin on mukavaa että käsityötä on alettu arvostamaan. KUn mä itse olin nuori niin joku äitin tai mummon neuloma villapaita oli ihan out ja vain köyhät piti sellaisia, tai siis niinku se ajatus siitä itse tehdystä oli se, että sellaisia on vain niillä kellä ei o varaa ostaa kaupasta. Nykyään se on toisinpäin. Meidänkin lasten neuleet on saanu tosi paljon ihastelua ja muuta positiivista palautetta ja nykyään tuntuu että se itse tehty on arvokkaampi kuin kaupasta ostettu. Tai ainakin sellainen olo on tullut itselle. TOsi moni vaan sanoo että kun ei osaa tehdä vaikka haluaisi. Ja tosi moni jotka ei osaa, sanoo just että kun heidän oma äiti ei osaa myöskään niin se taito ei oo siirtyny sukupolvelta toiselle. Eli tosi moni nykymummoista ei itse ole käsityötaitoinen, niin oon omassa tuttavapiirissäni huomannu. Et jos kaverin lapsella on itse tehdyt villasukat niin niitä ei oo tehny kaveri eikä hänen äitinsä tai anoppinsa vaan näiden kavereitten omat mummot joilla on vielä taito tallella.
Mun äitini (r.i.p.) teki paljon käsitöitä ja hältä ollaan taitomme siskoni kanssa saatu(plus tietty koulusta osa kans). Mä oon neulonu villasukkia jo 6 vuotiaana eka kerran :D

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
ja vielä
vaikka pukeutuisit juntisti, voisit silti toimia kuten ekologinen hippi ihminen toimii, koska heidänkin teot ovat ne jotka tekee heistä niitä joita ovat, eivät heidän vaatteensa!

nojoo

Nostan keskellä kämmentä olevan peukkuni pystyyn käden taidoille aina, iso peukku siihen suuntaan myös siis.

Mustakin on mukavaa että käsityötä on alettu arvostamaan. KUn mä itse olin nuori niin joku äitin tai mummon neuloma villapaita oli ihan out ja vain köyhät piti sellaisia, tai siis niinku se ajatus siitä itse tehdystä oli se, että sellaisia on vain niillä kellä ei o varaa ostaa kaupasta. Nykyään se on toisinpäin. Meidänkin lasten neuleet on saanu tosi paljon ihastelua ja muuta positiivista palautetta ja nykyään tuntuu että se itse tehty on arvokkaampi kuin kaupasta ostettu. Tai ainakin sellainen olo on tullut itselle. TOsi moni vaan sanoo että kun ei osaa tehdä vaikka haluaisi. Ja tosi moni jotka ei osaa, sanoo just että kun heidän oma äiti ei osaa myöskään niin se taito ei oo siirtyny sukupolvelta toiselle. Eli tosi moni nykymummoista ei itse ole käsityötaitoinen, niin oon omassa tuttavapiirissäni huomannu. Et jos kaverin lapsella on itse tehdyt villasukat niin niitä ei oo tehny kaveri eikä hänen äitinsä tai anoppinsa vaan näiden kavereitten omat mummot joilla on vielä taito tallella.
Mun äitini (r.i.p.) teki paljon käsitöitä ja hältä ollaan taitomme siskoni kanssa saatu(plus tietty koulusta osa kans). Mä oon neulonu villasukkia jo 6 vuotiaana eka kerran :D
Sun tarttee laittaa töitäsi esille tuonne kästyöketjuun :)

Alkuperäinen kirjoittaja ja vielä;26633941:
vaikka pukeutuisit juntisti, voisit silti toimia kuten ekologinen hippi ihminen toimii, koska heidänkin teot ovat ne jotka tekee heistä niitä joita ovat, eivät heidän vaatteensa!
Olet ihan oikeassa. NÄinhän se on.
TÄmä nyt on enempi sellasta ajatusleikkiä. Tai mietiskelyä. Olen jo tämän ketjun pohjalta tullu siihen tulokseen että jatketaan samoilla kuteilla kuin ennenkin :D
se vaan vaivaa kun tosi moni ei ymmärrä että ollaan ekoihmisiä "kun ette te näytä siltä". Siis pitää aina sitä omaa elämäntapaa selitellä sitte. Olis jotenki helpompaa kun se näkyis jo kilsan päähän niin ei tarvii selitellä sen enempää.

"Lisko"
No AITO EKOILIJA ei osta kaapintäydeltä uutta kampetta tyylin vuoksi ja heitä vanhaa jätemäkeen täytteeksi. Vaan käyttää samoja vaatteita ja tavaroita ja korjaa kaiken minkä voi vielä käyttökelpoiseksi. Ja sittenkään vielä ei heitä roskiin, vaan yrittää keksiä kierrätyskäyttöä, joka ei sitten ole lasten taideleirille patsaan materiaaliksi (mistä siis suoraan sinne kaatopaikan täytteeksi), vaan matonkuteeksi tai kierrätyksen kautta uudeksi materiaaliksi.

Keittiönoita
Mä päätin, että kun täytän 50 v, alan pukeutua niinkuin itse haluan. Pian siitä tulee vuosi ja pukeudun edelleenkin kuten mun ikäisten "odotetaan" pukeutuvan. Mulla on kuitenkin työn alla jo jotain vaatteita, joita kaiketi voisi luonnehtia ekohippivaatteiksi. Varsinkin, kun teen niitä kierrätysmateriaalista. Yksi mutsin vanha pellavapöytäliina odottaa päätymistä vaatteeksi. Olen kutomassa itselleni pitkävartisia villasukkia, joiden kirjoneulemalli oli jostain Pohjanmaalta. Väreissä olen jo pidemmän aikaa suosinut maanläheisiä värejä.

[QUOTE="Lisko";26634168]No AITO EKOILIJA ei osta kaapintäydeltä uutta kampetta tyylin vuoksi ja heitä vanhaa jätemäkeen täytteeksi. Vaan käyttää samoja vaatteita ja tavaroita ja korjaa kaiken minkä voi vielä käyttökelpoiseksi. Ja sittenkään vielä ei heitä roskiin, vaan yrittää keksiä kierrätyskäyttöä, joka ei sitten ole lasten taideleirille patsaan materiaaliksi (mistä siis suoraan sinne kaatopaikan täytteeksi), vaan matonkuteeksi tai kierrätyksen kautta uudeksi materiaaliksi.[/QUOTE]

Juuri näin pyrimme tekemään. Ja jos tarvimme jotain niin ensin etsitään löytyykö hyvää käytettyä, jos ei niin sitte ostetaan uutena ja silloinkin mielellään huomioidaan ekoasiat. meillä on esim huonekalut 90%:sti kierrätyskamaa. Ja ei, en todellakaan aio heittää noita sohvia tai keittiön pöytää roskiin vielä piiitkään aikaan, vaan sen takia että ne ei satu olemaan viimeisimmän muodin mukaisia. Sitten joskus kun niistä luovutaan niin pyrimme laittamaan ne edelleen kiertoon jonnekin. Samoin kaikkien muidenkin tavaroiden kanssa. Ei roskiin vaan jos jotenkin voi vielä hyödyntää ja kierrättää niin siten toimimme.

Yhteistyössä