A
aniliina
Vieras
Olen siis 167cm/73kg. Haluaisin laihtua ainakin neljä kiloa ja tavoitteena olisi juosta parin kuukauden päästä puolimaraton. Minulla on tuollainen puolimaraton-ohjelma käytössä, mutta siinä juoksupäiviä on viikossa vain 3-4krt. Kuulostaa aika vähältä? Jos haluaa samalla laihtua, niin kannattaisiko juosta enemmän?
Ruokavaliosta sen verran, että tavoitteena olisi tälläinen (suurinpiirtein):
Aamupala: puuroa ja vähäkalorista mehukeittoa
Lounas: Keskikokoinen annos jotain kotiruokaa (esim. tonnikalakastiketta ja makaronia oli eilen) sekä lasi piimää
Välipala: Luonnonjogurttia pari dl ja hedelmämysliä noin 1,5dl.
Päivällinen: Keskikokoinen annos jotain kotiruokaa (eilen esim. peruna-kesäkurpitsa-halloumivartaita ja puolikas porsaan kyljys, salaattia) sekä lasi kevytmaitoa
Iltapala: maitorahka ja vähäkalorista mehukeittoa, hedelmä.
Jos olen liikkunut ja on nälkä, saatan ottaa esim. ruisleipäsiivun oivariineineen, kinkkuineen ja juustoineen välipalalla tai iltapalalla lisäksi.
Tästä ruokavaliosta tosin lipsun jonkun verran, on siis harjoittelussa vielä. Mutta siis tärkeimmät kysymykset olisi, että onko ruokavalio järkevä? Ja paljon kannattaisi juosta viikossa, että laihtuu?
Kiitos vastauksista!
Ruokavaliosta sen verran, että tavoitteena olisi tälläinen (suurinpiirtein):
Aamupala: puuroa ja vähäkalorista mehukeittoa
Lounas: Keskikokoinen annos jotain kotiruokaa (esim. tonnikalakastiketta ja makaronia oli eilen) sekä lasi piimää
Välipala: Luonnonjogurttia pari dl ja hedelmämysliä noin 1,5dl.
Päivällinen: Keskikokoinen annos jotain kotiruokaa (eilen esim. peruna-kesäkurpitsa-halloumivartaita ja puolikas porsaan kyljys, salaattia) sekä lasi kevytmaitoa
Iltapala: maitorahka ja vähäkalorista mehukeittoa, hedelmä.
Jos olen liikkunut ja on nälkä, saatan ottaa esim. ruisleipäsiivun oivariineineen, kinkkuineen ja juustoineen välipalalla tai iltapalalla lisäksi.
Tästä ruokavaliosta tosin lipsun jonkun verran, on siis harjoittelussa vielä. Mutta siis tärkeimmät kysymykset olisi, että onko ruokavalio järkevä? Ja paljon kannattaisi juosta viikossa, että laihtuu?
Kiitos vastauksista!