Onko hiuksille 2 värinpoistoa samana päivänä suurempi rasite, kuin 2 värinpoistoa muutaman päivän välein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noi suoravärit ei pitäs jäädä hiukseen sillai kiinni, ku kestovärit, ku ne ei avaa hiuksen rakennetta, vaan jää vaan siihen päälle. Yllätyksiä voi silti tulla niittenki kanssa :) Mulla mustasta värinpoistolla aikaan saatu melko vaalea osio, johon shokkisuoravärin (fuchsia) pitäs ottaa hyvin kiinni. No, ottaa se siihen kiinni, mut lähteekin parilla pesulla. Sit taas mun oma juurikasvu, johon sitä myös pistetty ei haalene mihinkään, edes 10 pesussa! Hyvä mulle, mut ei kaikille se toivotuin juttu :D´Eipä se kyllä useimmilla noin hyvin kiinni otakkaan...

Suoraväri?

Värinpoistojen jälkeen laitoin jonkun tuhkanvaalean, joka taittoi oranssin kokonaan pois, joskin se jäi vielä vähän lämpimäksi. Ja lämmin on totaali nou nou, jolloin laitoin päähän sitten voimakasta tuhkaa, joka taittoi lämmön kokonaan pois.

Nyt hiukset ovat aika tummat, koska ne jäivät osin melko harmaiksi. Hiukset näyttää nyt siltä, että hiusvärrini olisi harmaa ja olisin laittanut vaaleita raitoja. Mutta mä tykkään tästä ihan hulluna!

Ja harmittaa jo valmiiksi se, että pestessä se harmaus häipyy pois ja tilalle tulee enempi sitä vaaleaa. Siihen kyllä siis lopulta pyrinkin, mutta tämä harmaa on niin hieno, etten haluaisi tästä millään luopua :D

Ja mitä siihen lopulliseen lopputulokseen tulee, niin tummus on nyt 12, eli TODELLA vaalea. Ei se tosin nyt siltä näytä, koska se harmaa on vielä tässä pinnalla, mutta se kyllä kuluu pois muutamassa pesussa (valitettavasti)...jatkossa riittää raidottaminen pitämään tukan sellaisena, kuin haluan.

Melko hyvin...tukka oli alkuun tummuudeltaan 2-3 ja nyt 12. Ja suurin osa hiuksista on jopa pysynyt päässä :D

[QUOTE="vieras";26558567]Että ärstyttää ainaiset "mene kampaajalle" kommentit! Kun ap kerta on alkanut itse tekemään, niin tästä kenties voi päätellä, ettei ole kampaajalle menossa vaan itse värjää. Ihan niinkuin itse ei voisi saada onnistunutta lopputulosta.

Ja juu, se riippuu niin hiuksen kunnosta, kuinka monta voi peräkkäin laittaa..
Ite joskus laittanu putkeen 3 värinpoistoa ja kaks blondia väriä ilman että hiukset kärsi :D[/QUOTE]

Niin varmaan. Veikkaan että näytit tosi hyvältä kupoleines sen jälkeen... niinhän ne jotkut LUULEE.

Mä sanon aina että ellet ole ammattilainen niin MENE KAMPAAJALLE, jos alat vaihtamaan esim. tummanruskeasta blondiin. En näe edes mitään järkeä ostaa esim. 3 purkkia värinpoistoa ja sitten kaksi purkkia vähintään väriä (pitkiin hiuksiin menee enempi), siinä ei paljon säästöä tule edes rahallisesti. Ja sehän se pääpointti lienee kun aletaan itse vekslaamaan.

Se ei tarvi kuin YHDEN epäonnistuneen värjäyskerran tai värinpoiston niin sun tukkas on pilalla, ja sekös vituttaa kuin pientä oravaa. Mäkin olen tehnyt tuhottoman monta onnistunutta värjäystä, mutta ei se tarvinnut kuin yhden epäonnistumisen niin tukka oli pilalla.

Värjätä voi itse joo, kun tietää mitä tekee ja pysyy pienissä muutoksissa. Suuret värinvaihto-operaatiot pitää jättää AINA ammattilaiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;26582638:
Tukka kestää kyllä aika hyvin kaikenlaista, joskus itsekin tullut kokeiltua. x) Päänahka on se, jota kannattaa varoa...

Päänahassa huomasin eilen pientä arkuutta. Kipeä se ei sinänsä ole, mutta pienesti arka kylläkin :)

[QUOTE="vieras";26582680]Niin varmaan. Veikkaan että näytit tosi hyvältä kupoleines sen jälkeen... niinhän ne jotkut LUULEE.

Mä sanon aina että ellet ole ammattilainen niin MENE KAMPAAJALLE, jos alat vaihtamaan esim. tummanruskeasta blondiin. En näe edes mitään järkeä ostaa esim. 3 purkkia värinpoistoa ja sitten kaksi purkkia vähintään väriä (pitkiin hiuksiin menee enempi), siinä ei paljon säästöä tule edes rahallisesti. Ja sehän se pääpointti lienee kun aletaan itse vekslaamaan.

Se ei tarvi kuin YHDEN epäonnistuneen värjäyskerran tai värinpoiston niin sun tukkas on pilalla, ja sekös vituttaa kuin pientä oravaa. Mäkin olen tehnyt tuhottoman monta onnistunutta värjäystä, mutta ei se tarvinnut kuin yhden epäonnistumisen niin tukka oli pilalla.

Värjätä voi itse joo, kun tietää mitä tekee ja pysyy pienissä muutoksissa. Suuret värinvaihto-operaatiot pitää jättää AINA ammattilaiselle.[/QUOTE]

Mä olen toista mieltä.

Jos nyt edes vähän tietää hiusten värjäämisestä jotakin, niin sen voi tehdä kotonaklin. Vaikka väriasteen muutos olisikin suuri.

Mä olen värjännyt tukkaani varmasti yli 100 kertaa (sis. isojakin muutoksia), enkä ole koskaan vielä epäonnistunut niin, että olisi tukka mennyt pilalle ja mua olisi vituttanut kuin pientä oravaa. Joten aion jatkossakin värjätä tukkaani itse.

Ammattilainen on toki aina ammattilainen, mutta kyllä ne ammattilaisetkin mokaa. Kertaalleen lähdin kampaamosta ulos tukka vihreänä. Ja kertaalleen päässä oli laikku jonne väri ei ollut ottanut kiinni. Liekö vika värjääjässä, värissä, vai hiuksissa...kuka tietää? Mutta itse olen saanut värin aina tasaisesti tukkaan.

Koettu on sekin, että tukka oli tarkoitus värjätä tummasta vaaleaksi...oranssiksihan se jäi, kera kirkuvanvaalean juurikasvuosion. Ja tämä siis kampaajalla.

Toki on hyviäkin kokemuksia paljonkin, mutta koska pystyn itsekin tukkaani värjäämään ja siitä hommasta pidän, meinaan jatkossakin sitä pääsääntöisesti itse tehdä :)

Mä olen toista mieltä.

Jos nyt edes vähän tietää hiusten värjäämisestä jotakin, niin sen voi tehdä kotonaklin. Vaikka väriasteen muutos olisikin suuri.

Mä olen värjännyt tukkaani varmasti yli 100 kertaa (sis. isojakin muutoksia), enkä ole koskaan vielä epäonnistunut niin, että olisi tukka mennyt pilalle ja mua olisi vituttanut kuin pientä oravaa. Joten aion jatkossakin värjätä tukkaani itse.

Ammattilainen on toki aina ammattilainen, mutta kyllä ne ammattilaisetkin mokaa. Kertaalleen lähdin kampaamosta ulos tukka vihreänä. Ja kertaalleen päässä oli laikku jonne väri ei ollut ottanut kiinni. Liekö vika värjääjässä, värissä, vai hiuksissa...kuka tietää? Mutta itse olen saanut värin aina tasaisesti tukkaan.

Koettu on sekin, että tukka oli tarkoitus värjätä tummasta vaaleaksi...oranssiksihan se jäi, kera kirkuvanvaalean juurikasvuosion. Ja tämä siis kampaajalla.

Toki on hyviäkin kokemuksia paljonkin, mutta koska pystyn itsekin tukkaani värjäämään ja siitä hommasta pidän, meinaan jatkossakin sitä pääsääntöisesti itse tehdä :)

No mitäs sitten täällä kyselet, kerta olet niin erinomainen. Mun korvaan ei kuulosta kauheen vakuuttavalta noi sun tämänhetkiset tulokset.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;26582773:
Mulla meni ihan ruvelle kerran... Kuivi. 2 värinpoistoa peräjälkeen oli vähän liikaa. Silti piti saada vielä uudet värit päälle. Silloin liikuskeltiin vähän äärirajoilla. :D

Ei mulla onneksi mitään tuollaista sentään :)

Tosiaan vähän on arka muutamasta kohdasta, mutta ihan normisti pystyn hiukset harjaamaan päältäkin jne :)

[QUOTE="vieras";26582784]No mitäs sitten täällä kyselet, kerta olet niin erinomainen. Mun korvaan ei kuulosta kauheen vakuuttavalta noi sun tämänhetkiset tulokset.[/QUOTE]

En mä ole sen erinomaisempi, kuin kuka tahansa muukaan peruspirkko. Tähän tosiaan pystyy ihan jokainen.

Ja mitä siihen "tämänhetkiseen tulokseen" tulee, niin eipä niiden tosiaankaan tarvitse ketään tuntematonta palstapersoonaa vakuuttaakkaan :D :D Kyllä se riittää, että mä itse tykkään tästä tukasta todella paljon :)

En mä ole sen erinomaisempi, kuin kuka tahansa muukaan peruspirkko. Tähän tosiaan pystyy ihan jokainen.

Ja mitä siihen "tämänhetkiseen tulokseen" tulee, niin eipä niiden tosiaankaan tarvitse ketään tuntematonta palstapersoonaa vakuuttaakkaan :D :D Kyllä se riittää, että mä itse tykkään tästä tukasta todella paljon :)

Mahtavat neuvot sulla... ettäkö ihan jokainen pystyy vaihtamaan väriä täysin onnistuneesti tummasta täysin vaaleaan? ja että oikeen suosittelet laittamaan 2 värinpoistoa putkeen, vaikka päänahka onkin nyt "vähän arka".

Voi herranduudeli. Joo, edelleen en SUOSITTELE kenellekkään toimimaan niiden myrkkyjen kanssa niinkuin sinä olet nyt jo toiminut. Hyvä että lopputulos miellytti, ja toiv. arka päänahka ei ole merkki alkavasta väriaineallergiasta. Hiusten värjäämisen kun ei pitäisi vaikuttaa sun päänahkaan mitenkään, todellinen ammattilainen tekee sen niin ettei väriä edes laiteta päänahkaan.

Ja joo, "kampaaja" ei välttämättä aina tarkoita "ammattilaista". Siihen sakkiin mahtuu paljon kaikennäköistä sukankuluttajaa, täytyy löytää hyvä ihminen siihen hommaan niin sujuu.

Onnea kotitaitureille, en oikeasti toivo kenellekkään rupia, liimatukkaa, hamppukasaa tai läikikästä väriä.

No tuota. Tässä yksi tarina.

2 värinpoistoa parin päivän sisällä punaisiin hiukseen ja värjäys blondeiksi (tuli porkkana ja "paloivat" hiukset). Peräkammarin-pojassa olevasta porkkanapäästä huomautus ja värjäys mustaksi ja allerginenreaktio---> Päänahka vereslihalle, silmät turposivat umpeen, voi helvata sitä kudosnesteen määrää ja pamit päälle niin ei panikoinut niin hurjasti.