Onko hiuksille 2 värinpoistoa samana päivänä suurempi rasite, kuin 2 värinpoistoa muutaman päivän välein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Meinaan, että pitääkö (kannattaako) muutaman päivän hoitaa hiuksia, vai onko se ja sama jos laittaa molemmat käsittelyt kerralla, koska se on kuitenkin niin kova rääkki tukalle?

Ja onko joku laittanut useita värinpoistoja...jos yhdellä saa väriä jo todella paljon pois, lähteekö toisella kerralla yhtä paljon, vai suhteessa vähemmän?

Punnitsen tässä siis eri vaihtoehtoja jotta miten toimin :)

Periaatteessa ihan sama koska väliä pitäisi olla 2 viikkoa. Kukaan tuskin kuitenkaan haluaa kulkea niin kauan sellaisella päällä. Laittaisin siis peräkkäin. Toinen poistaa väriä huomattavasti vähemmän kuin ensimmäinen.

[QUOTE="vieras";26557462]Periaatteessa ihan sama koska väliä pitäisi olla 2 viikkoa. Kukaan tuskin kuitenkaan haluaa kulkea niin kauan sellaisella päällä. Laittaisin siis peräkkäin. Toinen poistaa väriä huomattavasti vähemmän kuin ensimmäinen.[/QUOTE]

No joo, se 2 viikkoa tällä päällä on kyllä totaali nou nou :D :D

itse sain tuolla käsittelyllä kuminauha hiukset kun en pitänyt tarpeekso väliä, että odottaisin kaksi viikkoa. Hiusten menetys ketuttaa paljon enemmän kuin kamala väri kaks viikkoa :D

Missäs kunnossa ne hiukset on nyt? Jos kovin venyvät niin jättäisin tekemättä ja pitäisin pidemmän välin.

Laita päälle joku samaa tummuutta oleva kevytväri vaikkapa tasoittamaan sitä kauheutta niin ei tarvi hävetä päätä, vaikka antaakin hiusten muuten levävä käsittelyn jäljiltä.

[QUOTE="mie";26557602]itse sain tuolla käsittelyllä kuminauha hiukset kun en pitänyt tarpeekso väliä, että odottaisin kaksi viikkoa. Hiusten menetys ketuttaa paljon enemmän kuin kamala väri kaks viikkoa :D[/QUOTE]

No ei tämä nyt NIIN paha ollut, kuin mitä olisi voinut olla. Mutta ei tällä kahta viikkoa kyllä kuljeta. Ennemmin värjään tummaksi takaisin.

Ja kumma kyllä, hiukset on vielä ihan ok kunnossa...vaikka jo aamusta vedin päähän raidat ja nyt siis värinpoiston. Huomenna sitten se seuraava, tänään en enää jaksa :)

[QUOTE="kampaaja";26557660]Missäs kunnossa ne hiukset on nyt? Jos kovin venyvät niin jättäisin tekemättä ja pitäisin pidemmän välin.

Laita päälle joku samaa tummuutta oleva kevytväri vaikkapa tasoittamaan sitä kauheutta niin ei tarvi hävetä päätä, vaikka antaakin hiusten muuten levävä käsittelyn jäljiltä.[/QUOTE]

Tätäkin pohdin. Mutta liekö tätä pystyä piilottamaan, ellei sitten melko tummalla vedä päälle.

Edessä varmaan melko monta värinpoistoa, joten tuntuu typerältä värjätä aina väliin se väri.

Itse laittaisin ensimmäisen värinpoiston päälle jonkun sävytteen, ettei olisi niin keltainen/oranssi. Odottaisin sen pari viikkoa ja vaalentaisin uudestaan ja siihen vielä väri.

Kaupan värinpoistot on niin vahvaa ainetta että en kyllä kahta kertaa peräkkäin laittaisi kokopäähän. Itse vaalensin tumman värin pois laittamalla huppuraitoaja pari kertaa. Raitojen laiton välissäkin ehkä kuukausi. Toki jos sinulla on kovinkin lyhyet hiukset, kasvavat vaalennetut ja huonokuntoiset hiukset pois nopeaa...

Mulla on oikeasti vaaleat hiukset ja halusin saada tummanruskean värin pois.. Joten parturiin värinpoistoon vaan. Yksi kerta ei riittänyt mihinkään, lopulta mulle laitettiin kaksi värinpoistoa, blondaus ja vaaleat raidat eikä siltikään vaalentunut kuin kuparin väriseksi. Hiukset pysyi yllättävän hyvinä, kun muisti jatkohoitaa niitä syväkosteuttavilla vielä pitkään, mutta päänahka aukes, auuuu...

Ja sivukommenttina, mulla on hiusväriallergia jota tuolloin ei ollut tiedossa tai ei ollut vielä puhjennut.

Mene kampaajalle. Ei tollasia operaatioita kannata alkaa itse tuhraamaan. Ja jos kerran hiukset nyt ok kunnossa, niin hyvä kampaaja saa varmasti kerralla onnistuneen lopputuloksen aikaan.

[QUOTE="alma";26558535]Mene kampaajalle. Ei tollasia operaatioita kannata alkaa itse tuhraamaan. Ja jos kerran hiukset nyt ok kunnossa, niin hyvä kampaaja saa varmasti kerralla onnistuneen lopputuloksen aikaan.[/QUOTE]

Että ärstyttää ainaiset "mene kampaajalle" kommentit! Kun ap kerta on alkanut itse tekemään, niin tästä kenties voi päätellä, ettei ole kampaajalle menossa vaan itse värjää. Ihan niinkuin itse ei voisi saada onnistunutta lopputulosta.

Ja juu, se riippuu niin hiuksen kunnosta, kuinka monta voi peräkkäin laittaa..
Ite joskus laittanu putkeen 3 värinpoistoa ja kaks blondia väriä ilman että hiukset kärsi :D

[QUOTE="vieras";26558567]Että ärstyttää ainaiset "mene kampaajalle" kommentit! Kun ap kerta on alkanut itse tekemään, niin tästä kenties voi päätellä, ettei ole kampaajalle menossa vaan itse värjää. Ihan niinkuin itse ei voisi saada onnistunutta lopputulosta.

Ite joskus laittanu putkeen 3 värinpoistoa ja kaks blondia väriä ilman että hiukset kärsi :D[/QUOTE]

Ärsyynny rauhassa. Mutta kun ap kerran kysyy mielipiteitä ja neuvoja, niin saa kai niitä antaa? En vaan ymmärrä, miten joku jaksaa tuhrata hiuksiensa kanssa tuntitolkulla, kun helpommallakin voisi päästä. Ei noi kolme itsetehtyä värinpoistoa ja pari blondausta kai kotonakaan ihan ilmaiseksi onnistu?

Alkuperäinen kirjoittaja näin;26558151:
Itse laittaisin ensimmäisen värinpoiston päälle jonkun sävytteen, ettei olisi niin keltainen/oranssi. Odottaisin sen pari viikkoa ja vaalentaisin uudestaan ja siihen vielä väri.

Kaupan värinpoistot on niin vahvaa ainetta että en kyllä kahta kertaa peräkkäin laittaisi kokopäähän. Itse vaalensin tumman värin pois laittamalla huppuraitoaja pari kertaa. Raitojen laiton välissäkin ehkä kuukausi. Toki jos sinulla on kovinkin lyhyet hiukset, kasvavat vaalennetut ja huonokuntoiset hiukset pois nopeaa...

Tänään aamusta peilailin...ja totesin, että hitto, täähän on kiva väri! Joten päädyin nyt sitten kuitenkin siihen että käy hakemassa tällaisen oranssihtavan värin ja paan sen päähän :)

Ja tarkoitus olisi siis pitää tätä väriä...joko pari viikkoa tai pari kuukautta, riippuu miten siihen kyllästyn. Ja sitten laitan sen seuraavan värinpoiston ja vaalennan lisää :)

[QUOTE="vieras";26558152]Voi kun nämä ketjut aina aiheuttavat sellaisen olon, että MIKSI IHMISET VÄRJÄÄVÄT?!!![/QUOTE]

:O

Miksi ihmiset meikkaavat?

Miksi ihmiset leikkaavat hiuksiinsa uusia malleja?

Ehkä siksi, että on kiva näyttää välillä vähän muultakin, kuin siltä minkämoiseksi on syntynyt. Mulla on perus tylsä maantienharmaa tukka, enkä mä pidä siitä. Joten siksi mä värjään hiuksiani.

Pääsääntöisesti mulla on ihan tumma tukka, mutta kyllä mä kaipaan siihenkin ajoittain muutosta...en mä samaa luomiväriäkään joka kerta käytä, joten miksi käyttäisin samaa hiusväriäkään, kun tarjolla on vaihteluakin?

Lisäksi on kivaa aina ajoittain tehdä uusia malleja hiuksille. Olen tosin päätynyt pitämään pitkää tukkaa, joten hirmuista variaatiomahdollisuutta ei nyt ole. Mutta kun kyllästyn, pätkäisen lyhyeksi. Tai vaikka kaljuksi...piilokaljuakin olen jo testannut ja mukavan vilpoinen oli kesällä.

Lisäksi mä haaveilen parturi-kampaajan ammatista, koska hiusten kanssa on kiva läträtä.

Joten siinä sulle muutama syy sille, että miksi ihmiset värjäävät.

[QUOTE="alma";26558577]Ärsyynny rauhassa. Mutta kun ap kerran kysyy mielipiteitä ja neuvoja, niin saa kai niitä antaa? En vaan ymmärrä, miten joku jaksaa tuhrata hiuksiensa kanssa tuntitolkulla, kun helpommallakin voisi päästä. Ei noi kolme itsetehtyä värinpoistoa ja pari blondausta kai kotonakaan ihan ilmaiseksi onnistu?[/QUOTE]

Juu toki saa antaa :). Ehkä joku tykkää siitä omien hiuksiensa kanssa tuhraamisesta :D

[QUOTE="alma";26558535]Mene kampaajalle. Ei tollasia operaatioita kannata alkaa itse tuhraamaan. Ja jos kerran hiukset nyt ok kunnossa, niin hyvä kampaaja saa varmasti kerralla onnistuneen lopputuloksen aikaan.[/QUOTE]

No kyllä se nyt on jo vähän myöhäistä, kun eilen on jo homma aloitettu :D

Ja mitä siihen hyvän kampaajan kykenemiseen tulee, niin ei tätä tukkaa saa kyllä yhdellä kertaa niin vaaleaksi kuin haluan. Mulla on noin 6 miljoonaa väriä päällekkäin, joiden tummuusaste on 1-2. Ja haluan vitivalkoisen tukan. Siihen ei tosiaan yksikään kampaaja pysty, eikä kykene :)

Viimeksi kun tein tämän saman operaation kampaajalla, saatiin lopputulokseksi 5 aste. Ei siis lähelläkään sitä, mitä haluan.

Enkä koe tätä tuhraamiseksi...tykkään itse puuhata hiusteni parissa.

[QUOTE="vieras";26558567]Että ärstyttää ainaiset "mene kampaajalle" kommentit! Kun ap kerta on alkanut itse tekemään, niin tästä kenties voi päätellä, ettei ole kampaajalle menossa vaan itse värjää. Ihan niinkuin itse ei voisi saada onnistunutta lopputulosta.

Ite joskus laittanu putkeen 3 värinpoistoa ja kaks blondia väriä ilman että hiukset kärsi :D[/QUOTE]

Sitä ei tarvitse pelätä ettenkö pääsisi hyvään lopputulokseen ihan itsetehtynäkin :)

Mulla on kyllä kaapissa semmoiset tökötit, että saan tukan kuntoon, jos se kovin kärsii. Mutta se on kyllä melko hyvässä kunnossa tuon eilisen käsittelyn jäljiltä, koska tukan kunto alunperinkin oli melko hyvä.

Toki latvoista pitää ottaa pois, mutta pitäisi ilman tätä käsittelyäkin :)

[QUOTE="alma";26558577]Ärsyynny rauhassa. Mutta kun ap kerran kysyy mielipiteitä ja neuvoja, niin saa kai niitä antaa? En vaan ymmärrä, miten joku jaksaa tuhrata hiuksiensa kanssa tuntitolkulla, kun helpommallakin voisi päästä. Ei noi kolme itsetehtyä värinpoistoa ja pari blondausta kai kotonakaan ihan ilmaiseksi onnistu?[/QUOTE]

Neuvot tuli vaan vähän myöhässä. Ketju aloitettu eilen ja eilen siis laitoin jo raidat ja värinpoiston.

3 värinpoistoa ja 2 blondausta maksaa noin 60 euroa itsetehtynä...mun pitkiin hiuksiini tehtynä se maksaisi liikkeessä pitkälti päälle satkun, todennäköisesti yli 200€.

Mutta en mä tätä rahan vuoksi kotona tee. Mun siskoni on parturi-kampaaja ja laittaa kyllä hiukseni kuluja vastaan. Käytännössä puhutaan siis muutamista euroista.

Mutta mä haluan tehdä itse, koska tykkään tästä puuhasta. Ja aikaa tähän menee tasan sen, mikä menee, jos siskoni tämän tekisi. Itseasiassa nyt menee vähemmän, kun ei tarvitse ajaa siskolle saakka :)

älä vaalenna värinpoistolla. riittää se yks värinpoisto. ite vaalentasin siitä sitten raidottamalla eteenpäin, tai sitten niillä väreillä jotka myös sävyttää samalla... et pääse muuten siitä oranssista ikinä eroon ja hiukset on satavarmasti ihan pilalla muuten. jos blondia haaveilet niin hommaa hopeashampoo ja hoitoaine, ne poistaa tehokkaasti keltaisuutta!

niin ja jos sitä oranssin sävyä pidät nyt jonkin aikaa niin hae kampaajalta oranssi hoitoaine (tai vaihtoehtosesti suoraväri)! maksaa ehkä jonkun kymmenen euroo. ei tarvii värjätä ja taas rasittaa hiusta enemmän sitten kun vaalentaa. se hoitoaine värjää tehokkaasti mutta siitä pääsee huomattavasti helpommin eroon.

Valehtelin teille.

Vedin sittenkin vielä toisen värinpoiston päähäni, koska siten saan hiuksiini paremman oranssin sävyn. Siis astetta vaaleamman, kun pohja vaalenee entisestään.

Ja yksi värinpoisto ei riitä. Eikä riitä hermot siihen pikkuhiljaa raidoittamiseen. Mä haluan vaalean pian, en vuoden päästä :D

Ja pääsen oranssista kyllä eroon, eikä hiukset mene piloillekaan. Hopeashampoo ja hoito lukee jo kauppalistassa :)

Pitää kysellä noista suojaväreistä ja hoitoaineista, kiitos vinkistä :)