Kiitos luontoäiti, tunnen liikkeet ja rv 12+4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ÄITI"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"ÄITI"

Vieras
Aattelin ettei se ole mahdollista vaikka 4 raskaus onkin, mutta on se. Tunsin jo alkuviikosta pitkin päivää liikkeitä, eri puolilla alavatsaa, aattelin eka ettei, mutta kun päivittäin tuntui niin rupesin jo ajattelemaan että kyllä ja ultrassa tänään se varmistui, minä todella tunnen liikkeet jo <3 . Ihanaa, ehkä se johtuu sitten siitä että kohtuni kasvaa hieman normaalia ylempänä ja täysin eteenpäin.

Ei tarvitse nyt joka päivä vaan miettiä onko elämää, olen nähnyt ja tunnen. Tosin olen alkanut tuntea liikkeet muista jo 13-15 viikoilla, mutta tämä oli kyllä aikaisin, onko muita joilla on tuntunut näin aikaisin.
Lääkäri sanoi että harvinaista on kyllä.

Oih :heart:

On se mahdollista, minäkin tunsin tästä sylissäni köllivästä kolmannesta liikkeet jo 11+jotain. Pientä nykimistä ihan alavatsalla.

....nyt iski yhtäkkiä suurensuuri kaipuu olla taas raskaana :O, johan mä melkein 4 vrk sitten lopetin raskaana olemisen.

Jännä miten eriaikoihin nuo voi tuntea. Omissa raskauksissa aloin tuntea liikkeet vasta rv 19+0 ja rv 23 välillä. Aiemmin mietin välillä tunnenko jo jotain mutten ollut varma, selkeästi tuntuivat vasta noin myöhään ja raskaus raskaudelta yhä myöhempään.

Kyllä ne ihan asiantuntiojat on sitä mieltä, että vauvan liikkeitä ei vaan yksinkertasesti voi tuntea vielä tossa vaiheessa. Se on niin kevyt ja pieni, ettei saa aikaiseksi liikkeitä, jotka pystyisi tuntemaan. helposti siihen lankaan menee, että erilaiset tuntemukset olisivat vauvan liikkeitä, mutta se nyt vaan on mahdotonta. Tunteehan todella monet haamupotkujakin, ne ovat aivan kuin oikean vauvan liikkeitä. jos olisi raskaana, ne tunnistaisi vauvan liikkeiksi, mutta kun ei ole, niin jostainhan nekin johtuvat.

En sano pahalla, mutta kannattaa ottaa selvää minkä kokoinen ja painoinen vauvanalku on noilla viikoilla, niin muuttuu realistisemmaksi se käsitys niistä liikkeistäkin. Raskaana olevan naisen mieli toki saa suoliston myllerrykset ym tuntemukset tuntumaan vauvan liikkeiltä, mutta se nyt vain on kyllä aikalailla epätodennäköistä... :)

[QUOTE="juu";26578175]Kyllä ne ihan asiantuntiojat on sitä mieltä, että vauvan liikkeitä ei vaan yksinkertasesti voi tuntea vielä tossa vaiheessa. Se on niin kevyt ja pieni, ettei saa aikaiseksi liikkeitä, jotka pystyisi tuntemaan. helposti siihen lankaan menee, että erilaiset tuntemukset olisivat vauvan liikkeitä, mutta se nyt vaan on mahdotonta. Tunteehan todella monet haamupotkujakin, ne ovat aivan kuin oikean vauvan liikkeitä. jos olisi raskaana, ne tunnistaisi vauvan liikkeiksi, mutta kun ei ole, niin jostainhan nekin johtuvat.

En sano pahalla, mutta kannattaa ottaa selvää minkä kokoinen ja painoinen vauvanalku on noilla viikoilla, niin muuttuu realistisemmaksi se käsitys niistä liikkeistäkin. Raskaana olevan naisen mieli toki saa suoliston myllerrykset ym tuntemukset tuntumaan vauvan liikkeiltä, mutta se nyt vain on kyllä aikalailla epätodennäköistä... :)[/QUOTE]

Mä en siis ole raskaana mutta aina makuulle mennessä tunnen "potkuja", useimmiten alavatsalla niinkuin ekat oikeat potkut ollessani raskaana ja välillä vähän ylempänäkin tuntuu ja näkyykin potkuja, jotenkin siis joku lihas varmaan nykii tai jotain ??? mutta jos en tietäis niin vois oikeasti luulla mahassa olevan jonku :)

Niin ja mun nuorin on jo yli 3v :)

Mä olen muistaakseni tuntenut ekat potkut rv16-18.

[QUOTE="valeraskaana";26578228]Mä en siis ole raskaana mutta aina makuulle mennessä tunnen "potkuja", useimmiten alavatsalla niinkuin ekat oikeat potkut ollessani raskaana ja välillä vähän ylempänäkin tuntuu ja näkyykin potkuja, jotenkin siis joku lihas varmaan nykii tai jotain ??? mutta jos en tietäis niin vois oikeasti luulla mahassa olevan jonku :)

Niin ja mun nuorin on jo yli 3v :)

Mä olen muistaakseni tuntenut ekat potkut rv16-18.[/QUOTE]

Heh, varo vaan, mulla kävi niin että tunsin ensin haamupotkuja, ihan elin luulossa että suolisto muljahtelee. Sitten kerran selinmakuulla se "haamu" potki niin että mahanahka kohosi. Eikun siltä seisomalta ostamaan raskaustesti, vahva plussa. Soitto seuraavana päivänä neuvolaan, jossa neuvolantäti arvioi raskauden kestoksi noin 17 viikkoa, mutta sitten seuraavalla viikolla ultra paljasti, että viikot ovat jo 22+5. Ja ei, mulla ei todellakaan ollut MITÄÄN oireita (ei tosin menkkojaan edellisen synnytyksen jäjiltä), enkä mitenkään uskonut olevani raskaana. :) Mutta niin vain olin... :D

Alkoi tuntua rv 12... Ja nyt rv 15-16 tuntuu jo ihan kädelläkin välillä vatsan päälle( ei ole ylimääräistä traania ). Neuvolassakin terkka tunsi alkuviikosta. Oli myös positiivisesti yllättynyt kun näin aikaisin tuntuu...

[QUOTE="juups";26578251]Heh, varo vaan, mulla kävi niin että tunsin ensin haamupotkuja, ihan elin luulossa että suolisto muljahtelee. Sitten kerran selinmakuulla se "haamu" potki niin että mahanahka kohosi. Eikun siltä seisomalta ostamaan raskaustesti, vahva plussa. Soitto seuraavana päivänä neuvolaan, jossa neuvolantäti arvioi raskauden kestoksi noin 17 viikkoa, mutta sitten seuraavalla viikolla ultra paljasti, että viikot ovat jo 22+5. Ja ei, mulla ei todellakaan ollut MITÄÄN oireita (ei tosin menkkojaan edellisen synnytyksen jäjiltä), enkä mitenkään uskonut olevani raskaana. :) Mutta niin vain olin... :D[/QUOTE]

Voi ei :) Kaipa mun on varmuudeks testi tehä kun muksut on viikonlopun mummolassa ja oli tarkoitus huomenna tyttöjen kaa saunoo ja grillaa ja vähän siiderii ottaa mitä en ole tehnyt yli 5 vuoteen kun olen ollut aika huono antaa lapsia hoitoon ja raskaus/imetysaikana ei tietenkään voi. Ja nyt mä vihdoin suostuin tähän ja olen tätä odottanut niin olis just mun tuurii huomata olevansa raskaana. Vaikkakin tosi iloinen yllätys olisi :) Ja sit odoteltais taas muutama vuos eteen päin, ei vois kukaan ainakaan alkoholistiks sanoa :D

En kyllä usko raskauteen kun on menkat ollu, oli kyllä viimeks tosi niukat mutta mulla on muutenkin välillä.

Niin minäkin olin luullut hyvin vahvasti että ei millään niin pikkuruisen sikiön liikkeitä voi niin aikaisin tuntea, että se on aivan mahdotonta, että se on vain mielikuvitusta - ennen kuin se sitten sattui kohdalleni.

Mä olen kovin ronkeli ruuan suhteen, enkä niin tykkää mitenkään erikoisten ruokien syömisestä, ei ollut edes mitään mahavaivaa. Ja kyllä minä suolistoni liikkeet tunnen, että tiesin, että se oli muuta; sikiön liike. Kirjoitin "potku", mutta ei se tietenkään ollut kuin ison masuvauvan potku, vaan hyvin hyvin kevyt sellainen, ja aivan muuta kuin suolistonliikkeitä.

Mutta ihmiset, uskokaa mitä uskotte. ;)

tuo mun 13kk vauvani kirmas juuri kainalosta karkuun veljiensä luokse. vanhimmasta tunsin liikkeet rv 16+ ja keskimmäisestä tunsin ne 14+.

tästä pienimmästä tunsinkin ne jo 10+ ajattelin kauan ettei tuo ole mitenkään mahdollista ja jouduinkin jo 11+5 np-ultrassa kysymään että onko tuo sikiö suoraan tuossa utlrasondin alla. että kun siinä tuntuu niin selvää tärinää. no olihan se siinä alla joten samalla selvisi, että se jännä tärinän tunne alavatsalla oli vauvan liikkeitä.

nyt tässä neljännessä raskaudessa on samanlaista tärinää ja puuhastelua tuntunut reilun viikon verran ja menossa nyt 11+. näissä kahdessa viimeisessä on ollut rv 8 alkaen ajoittain sellainen jännä hyvin vahva tunne jossain sisällä, että nyt tuo vauva liikkuu =)

Kyllä minä ne tunnen, se on erilaista ku mahakuplat ja tuntuu erilaiselta, itsekkin kuitenkin tiedän miltä kummatkin tuntuu.

On se kurjaa kun jotkut ei halua ja pysty uskomaan, mutta omaksi onnekseni en lannistu vaan nautin tämänkin aamun muljuiluista. Ihanaa ihanaa

uskon sua! Tunsin itse ekasta raskaudesta rv14 ja kukaan ei meinannut uskoa (en alkuun itsekään), kun ei ekassa raskaudessa voi kuulemma tuntea niin aikaisin. Siitä ne liikkeet kuitenkin sitten vaan päivä päivältä lisääntyi ja voimistui. Rv15 tuntui mahan päältä kämmenellä kokeiltaessa ja rv16 liikkeet näkyivät jo mahan päältä!

Ihanaa odotusaikaa! :)

Uskon kyllä että toiset voi tuntea vaikken itse ole tuntenut kuin vasta raskauksien puolivälissä. Toki jotain hipaisuja tai pulpahteluja tms on tuntunut aiemminkin mutta koska olen tuollaisia "haamuliikkeitä" tuntenut silloinkin kun en ole ollut raskaana niin en voi millään olla varma että kyseessä on vauva. Siksi liikkeiksi lasken vasta ne oikeat potkut jotka tuntuvat ja yleensä näkyvätkin vatsan päältä.

Kieltämättä kuopuksessa alkoi jo hermostuttaa kun liikkeet tuntuivat vasta rv 23 alkaen ja liki 10 viikon ajan olin kuullut kyselyitä siitä joko liikkeet tuntuvat. :D

[QUOTE="gen";26583117]Mä tunsin liikkeet 13+6 (ja siis yksi lapsi). Mutta mä iltaisin aina keskityin kohtuun ja kuulostelin.[/QUOTE]

Noin minäkin tein, siis makuulla keskityin "kuulostelemaan" jos jotain tuntuisi ja välillä tuntuikin mutten voinut olla varma (koska noita "tuntemuksia" oli ollut muulloinkin kuin raskaana ollessa). Joten ne selkeät liikkeet alkoivat tuntua vasta niin myöhään.

Mä tein just plussatestin ja heti tuntui pieni potku, siellä se solumöykky painaa vipeltää ympäri kohtua. :heart:
Rv 4+3 on nyt, ja sanokaa mitä sanotte, takuulla voi tuntea jo alkion touhuilevan. :) Mä oon muutenkin tosi pikkunen ja kohtukin tosi edessä. :heart:

Oho, nyt se alotti taas sen, vähän ihq :heart:

Yhteistyössä