ehkäpä hän (niinkuin minäkin tuossa tilanteessa) luulee, että sinulle voi puhua yhtä rempseästi kuin ennenkin. Ja jos tosiaan itsekin olet puhunut jokin aika sitten ihan samalla tavalla, en ihmettele jos ystäväsi ei ymmärrä että hänen mielipiteensä olisi pitänyt sinun raskautesi myötä radikaalisti muuttua niinkuin sinun mielipiteellesi on käynyt.mämä, et tainnut tajuta pointtia. kyse lähinnä oli siitä että jo alkuraskauden aikana ilmoitimme että hän voisi mahdollisesti olla kummi lapsellemme ym ja nyt hänen asenteensa on tuollainen ja hän laukoo tuollaisia kommentteja. ehkä hän itse ei halua kummiksi.
jos nyt sinun vaihdettua mielipidettäsi myös kaveri rupeaisi puhumaan ihan eri tyyliin kuin aiemmin, ajattelisin, että kaveri on aika kaksinaamainen/tuuliviiri/epärehellinen jne. enkä sitä arvostaisi. kyllä mielestäni hän saa olla ihan sitä mieltä kuin on, ja jos tämä on teidän välillä ollut aiemmin ihan tavallista puhetta, niin saapi jatkaa samalla linjalla -> toki jos kerrot, että loukkaannut, niin tilanne on eri.
tokihan se on niin, että osa ihmisistä tahtoo raskaanaollessaan tulla kohdelluksi jotenkin silkkihansikkain (ihan siis tietoisesti sanovat tyyliin 'kuinka se kehtasi, minähän olen raskaana'). itseäni tuo ajattelumalli otti suuresti päähän. kyllä minä olin ihan minä enkä mikään muiden hyväntahtoisuuden varassa oleva hormoninukke raskaanakin.
mutta toki, kummiksi en pyytäisi, enkä olisi kyllä noilla puheilla pyytänyt sinuakaan