Yksityisiä sairaaloita missä saa sektion?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jelp"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä taida olla, kun pitäisi olla vastasyntyneiden hoito samassa paikassa. Julkiselta puolelta saa kyllä sektion. Sitä EI voida kieltää. Älä anna niiden valehdella sinulle, vaan vaatimalla vaadit.

Suomessakin saa sektion. Kun sanoo että pelkää alatiesynnytystä. Pelkosektio. Ei ketään pakoteta synnyttämään alakautta, mutta monesti joutuu itse olemaan kovana siitä.

[QUOTE="Jelp";26561569]Riittääkö pelko syyksi,että saa sektion?[/QUOTE]

Riittää silloin kun pelko on niin kovaa että siitä voi olla varaa äidille tai lapselle synnytyksessä / ennen tai jälkeen sen.

En. :D En ymmärrä mitä pelättävää synnytyksessä on. Miksi hankkia lapsia jos niitä ei uskalla synnyttää.

Voi luoja. Että mua sylettää kun toisten ihmisten pelkoja (koskien miten tahansa) väheksytään tietämättä asiasta enempää.
Suomessakin kuolee lapsia ja äitejä synnytyksiin, toiset pelkää sitä kipua ja toiset itsekonttollin menetystä. Toisilla voi olla kamalia kokemuksia taustalla.
Ei sitä pelkosektiota yleensä ihan noin vaan saa (valitettavasti) ja jokainen on varmasti perusteltu.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
En. :D En ymmärrä mitä pelättävää synnytyksessä on. Miksi hankkia lapsia jos niitä ei uskalla synnyttää.

Esim. oman kuoleman pelko, lapsen kuoleman pelko, kivun pelko, vammojen pelko, lapsen vammautumisen pelko, hallinnan menettämisen pelko.

Minulla oli nämä kaikki, pahimpina kivun ja hallinnan menettämisen pelko. Taustalla 9 v koulukiusaamista, ym. mukavaa joista tämä ja muutama muu pelko johtuu. Ja lapsia hankimme koska halusimme, ja siitä huolimatta että en synnyttänyt alakautta, olen hyvä äiti.

Ei suurin osa noista pelonaiheista mitenkään ole vältettävissä sektiossakaan joten ihan hyvä on edellyttää niitä keskusteluja ennen kuin sektiota myönnetään.

Raukkamaista haluta sektio PELON vuoksi. Ja varsinkin jos ei ole kokemusta alatiesynnytyksestä. Monet kuvittelevat sektion olevan helppo, Niks naks toimenpide, vauva ulos ja selvä on! Vaan EI ole, se on iso leikkaus jossa varsinkin äidin riskit kuolla synnytykseen ovat moninkertaiset alatiesynnytykseen verrattuna. Älä tee lapsia jos et uskalla niitä myös synnyttää.

[QUOTE="Kifa";26561684]Ei suurin osa noista pelonaiheista mitenkään ole vältettävissä sektiossakaan joten ihan hyvä on edellyttää niitä keskusteluja ennen kuin sektiota myönnetään.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä että sektiota ei pidä myöntää liian helposti ja sen riskit täytyy kertoa. Minä pelkäsin myös sektiota, mutta koska vauva on pakko jollain keinolla synnyttää, valitsin sektion jota pelkäsin vähemmän.

Luulisi että sektion saa mikäli mitkään keskustelut ym. ei pelkoon auta. Minulle on sektio tehty ja mielestäni aika helposti siihen loppujen lopuksi päädyttiin..Joten typerää jos synnyttäjä itse sektion halutessaan ei sitä saa :/

mulla takana yksi synnytys alakautta, jäi sellaiset traumat että seuraavaa en taatusti synnytä muuten kuin sektiolla. Kaikkein kauheinta on se kipu ja kahtia repeämisen tunne. Niin kauheaa, että uudestaan en sitä aio joutua kestämään kun pakko ei ole.

Mun tuttu pelkäsi synnytystä (hänellä traumaattinen elämä muutenkin) ja synnytyksessä kun sydänäänet alkoivat heiketä ja olisi pitänyt ponnistaa, kipu ja kaikki lamautti niin, että lapsen henki oli vaarassa. Äidin pitää olla kykenevä synnyttämään. Kyllä paniikinomainen lamaantuminen voi olla hengenvaarallista synnytyksessä. Sektio on silloin turvallisin.

[QUOTE="Elli";26561694]Raukkamaista haluta sektio PELON vuoksi. Ja varsinkin jos ei ole kokemusta alatiesynnytyksestä. Monet kuvittelevat sektion olevan helppo, Niks naks toimenpide, vauva ulos ja selvä on! Vaan EI ole, se on iso leikkaus jossa varsinkin äidin riskit kuolla synnytykseen ovat moninkertaiset alatiesynnytykseen verrattuna. Älä tee lapsia jos et uskalla niitä myös synnyttää.[/QUOTE]

Tilastollisesti riski on suurempi mutta synnytystapaa arvioidaan henkilökohtaisesti. Riski kuolla voi olla suurempi pelon takia.

Mä kävin 2 viikkoa sitten pelkopolilla ja multa kysyttiin, että haluanko sektion vai alatiesynnytyksen. Ilman muuta haluan synnyttää alateitse, vaikka se pelottaakin, mutta tosiaan siellä sanottiin, että ketään siihen ei pakoteta. Ja mua auttoi kyllä paljon tuo kätilön kanssa keskustelu ja se, että sain tietää enemmän kivunlievityksestä ja synnytyksen kulusta.

Onko kellään tietoa, miksi yksityiset synnytyslaitokset kokonaan lakkautettiin? Kustannusten vuoksi vai oliko valtiolla jotain sanottavaa asiaan? Vielä 90-luvun alussa taisi päästä synnyttämään yksityiselle.

Yhteistyössä