Miten tulkita karhu unissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unet

Vieras
Mies on nähnyt paljon unia karhuista. On ollut unissa itse metsässä pojan tai isänsä kanssa ja sitten on näkynyt karhu. Mutta ei siin unessa mitenkään vihainen ole karhu ollut.

Oon googlettanu, mutta miten te tulkitsette karhun unessa?

No onpahan ristiriitainen tulkinta tuon minun unikirjani kanssa, joka siis väittää karhun kuvastavan isää.

Juu, tulkintojahan ne vain ovat =) Unennäkijä voi ehkä itse tietää mitä se lopulta tarkoittaa, kun mietiskelee elämäänsä vähän taaksepäin ja eteenpäin (toiveet esim.) ja tunteitaan, elämäntilannettaan (onko stressiä tms.). Esimerkkinä eräs oma uneni, kun ihooni kasvoi todella suuria syyliä, ihan nipuissa ja olivat semmoisia sormenpään kokoisia länttejä. Elämäntilanne oli silloin minulle hyvin stressaava, elämässä oli tavallaan liikaa käsiteltäväkseni. Eli se liika puski ulos ihostani kuvainnollisesti unessa.

Karhu on meidän suomalaisten kantaisä, joka kuvastaa sekä rohkeutta ja voimaa että jatkuvuutta sukupolvien välillä. Isä ja poika samassa unessa karhun kanssa kuvastaa vieläkin enemmän pysyvyyttä ja jatkuvuutta. Karhu voi myös käydä unessa muistuttamassa, mikä merkitys miehelläsi on sekä isälleen että pojalleen. Ja että kenties miehen kannattaisi se merkitys myös isälleen ja pojalleen vieläkin selvemmin näyttää. Tämä siis suomenuskoisen tulkinta noista unista :)

Tässä vielä yksi tulkinta:

Bear
To see a bear in your dream symbolizes independence, the cycle of life, death and renewal, and resurrection. You are undergoing a period of introspection and thinking. The dream may also be a pun on "bare". Perhaps you need to bare your soul and let everything out into the open.
To dream that you are being pursued or attacked by a bear denotes aggression, overwhelming obstacles and competition. You may find yourself in a threatening situation.
To see a polar bear in your dream signifies a reawakening. Alternatively, the polar bear symbolizes your frigid and cold emotions.
**View Dream Bank: "Polar Bears" & "Bear In A Field"

An Online Guide To Dream Interpretation

Mä olen nähnyt monesti pienenä unta, että meidän talon vieressä olevassa metsässä on karhuja ja ne on tulossa tuhoamaan meidän talon. Jotenkin olen aina saanut puhuttua ne luopumaan aikeistaan. Nää unet on vaivanneet mua aina..

Yhteistyössä