Olinko nyt jotenkin kohtuuton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Myin eräälle vanhalle kaverille sellaisia astioitani ja tämä kaveri asuu melko lähellä siskoani. Astioiden postitus olisi tullut maksamaan tiäs mitä, mutta siskoni kyydissä ne kulkeutui pienellä viiveellä lähemmäs tätä kaveria ja haki ne sieltä. Siskoni ei siis erikseen hakenut niitä minulta vaan toimitin ne siskolleni, kun tämä kävi äitimme luona. Ainoa ns. vaiva siskolleni oli siis avata ulko-ovi tälle ihmiselle ja ojentaa astiat.

Etukäteen jo siskoni valitteli, että tosi kiva joutua tuollaiseen tilanteeseen. Tämä kaveri on siis äitimme ex-miehen tytär. On minua hiukan vanhempi ja ihan ns. normaali ja mukava ihminen. Siskollani ei ole mitään syytä vältellä häntä ja heillä on niin iso ikäero ettei heillä ole todellakaan ollut koskaan mikään mutkikas suhde. Ja miksi olisikaan siis.

Nyt siskoni ilmoitti, että asiat on annettu ja hän ei enää tahdo toimia toiste lähettinä.

Olenko nyt outo, kun en käsitä että mikä tuossa oli niin vaikeaa? Itse myyn ja ostan jatkuvasti tavaraa ja vaatteita tutuilta ja tuntemattomilta facebookin kirppariryhmissä. Niissä myös toimii se periaate, että joku voi toimittaa samalla kun kulkee muutenkin jotain väliä niin toiselle ihan avun vuoksi jonkun tavaran. Itse sain juuri tällä tyylillä puolitutun kaverin avustukselta meidän tytölle nappikset. Ei mitään ongelmaa eikä mitään outoa, vaikka tämä puolituttu kaveri ei edes ollut kotona kun hain ne hänen luotaan vaan siellä oli joku ihan minulle vieras ihminen.

Käsittämätöntä. Vai onko?

Ymmärrän kyllä siskoasi, varsinkin jos et antanut mitään vaivan palkkaa. Koska kyllähän siitä vaivaa on jos hänen täytyy päivystää kotona tiettyyn aikaan, kun tavarat haetaan.
Etkö kysynyt edes siskoltasi, että sopiiko tämä hänelle?

[QUOTE="noh";26533622]Ymmärrän kyllä siskoasi, varsinkin jos et antanut mitään vaivan palkkaa. Koska kyllähän siitä vaivaa on jos hänen täytyy päivystää kotona tiettyyn aikaan, kun tavarat haetaan.
Etkö kysynyt edes siskoltasi, että sopiiko tämä hänelle?[/QUOTE]

En kysynyt etukäteen, koska en voi käsittää että mikä ongelma tuosta tulee. Eikä hänen pitänyt mitään päivystää kotona. Voi hyvänen aika... ei tuollainen nyt niin vaikeaa ole. :D

Ja luuletko etten ole vastavuoroisesti auttanut siskoani ties missä. Leikannut ja värjännyt esimerkiksi hänen hiuksiaan vapaapäivinäni, samoin hänen miesystävänsä. Eli en ole mitenkään saavana osapuolena ollut näissä palveluksissa.

Ehkä siskoa huolestutti esimerkiksi vaikkapa se, että joku astioista menee rikki hänen kyydissään.

Oli miten oli, sisko nyt ei sitten tykännyt toimia kuskina ja postina, joten sinä vaan sitten elät jatkossa tietäen tämän.

(Itse saatan huolia jonkun kyydittävän asian kyytiini, mutta en konsa päivänä pistäisi tikkua ristiin asian kanssa... en välttämättä halua olla tiettyyn aikaan tietyssä paikassa, enkä ainakaan nostella mitään laatikoita. Myyjä kantakoon astiansa autooni, ja ostaja kantakoon ne autostani pois.)

Riippuu pitkälti teidän väleistä noin yleensäkin ja siitäkin oliko tää eka vai kenties kahdeskymmenes kerta kun tällaisen palveluksen "teetät" siskollasi?

Jos teillä hyvät välit ja mikään ei nakerra, ja tämä oli ehkä eka kerta, niin en ymmärrä siskoasi.

[QUOTE="alkup";26533635]En kysynyt etukäteen, koska en voi käsittää että mikä ongelma tuosta tulee. Eikä hänen pitänyt mitään päivystää kotona. Voi hyvänen aika... ei tuollainen nyt niin vaikeaa ole. :D

Ja luuletko etten ole vastavuoroisesti auttanut siskoani ties missä. Leikannut ja värjännyt esimerkiksi hänen hiuksiaan vapaapäivinäni, samoin hänen miesystävänsä. Eli en ole mitenkään saavana osapuolena ollut näissä palveluksissa.[/QUOTE]

Niin no olisihan se ollut kohteliasta kysyä että voiko toimia välikätenä.

[QUOTE="silakka";26533662]Riippuu pitkälti teidän väleistä noin yleensäkin ja siitäkin oliko tää eka vai kenties kahdeskymmenes kerta kun tällaisen palveluksen "teetät" siskollasi?

Jos teillä hyvät välit ja mikään ei nakerra, ja tämä oli ehkä eka kerta, niin en ymmärrä siskoasi.[/QUOTE]

Siskoni on minulle enemmän kuin vain sisko. Hän on myös ystävä ja minulla on ollut häntä kohtaan aina myös vähän äidillisiä tunteitakin.

Ja noin yhtäkkiä ajateltuna tämä oli ihan ensimmäinen palvelus minkä "teetin" hänellä. Ei tule mitään mieleen. Itse sen sijaan juuri hoidin taas kerran koko sisarusparven puolesta erään lahja-asian. Mietin lahjan, hain sen jne ja tosiaan oli noin tuhannes sitä laatua. Eli en todellakaan ole mielestäni se joka vain ottaa muilta palveluksia. Enemmänkin olen sortunut ajattelemaan, että olisi kiva joskus saada jotain vastapalvelustakin.

[QUOTE="hansu";26533686]Niin no olisihan se ollut kohteliasta kysyä että voiko toimia välikätenä.[/QUOTE]

No siskollani oli noin kolme viikkoa aikaa ilmoittaa minulle, että hän ei tahdo toimia välikätenä. Siis ennen kuin vein ne astiat hänelle. Olisin hoitanut asian sitten jotain muuta tietä, mutta ei kieltäytynyt.

Tiedätkö oliko tämä "kohtaaminen" tavaroita noudettaessa ollut jollain lailla epämiellyttävä siskollesi, kun ilmoitti jälkeenpäin ettei halua enää toimia lähettinä.

[QUOTE="alkup";26533697]Siskoni on minulle enemmän kuin vain sisko. Hän on myös ystävä ja minulla on ollut häntä kohtaan aina myös vähän äidillisiä tunteitakin.

Ja noin yhtäkkiä ajateltuna tämä oli ihan ensimmäinen palvelus minkä "teetin" hänellä. Ei tule mitään mieleen. Itse sen sijaan juuri hoidin taas kerran koko sisarusparven puolesta erään lahja-asian. Mietin lahjan, hain sen jne ja tosiaan oli noin tuhannes sitä laatua. Eli en todellakaan ole mielestäni se joka vain ottaa muilta palveluksia. Enemmänkin olen sortunut ajattelemaan, että olisi kiva joskus saada jotain vastapalvelustakin.[/QUOTE]
Muuten ok, mutta toi "äidillisiä tunteita" särähtää korvaan. Ehkä siinä se vika?

[QUOTE="silakka";26533801]Muuten ok, mutta toi "äidillisiä tunteita" särähtää korvaan. Ehkä siinä se vika?[/QUOTE]

Siis täh? Tarkoitin sillä ihan vain sitä, että koska meillä on kuitenkin reilu 10v ikäeroa niin siskoni on ollut minulle aina enemmän kuin vain sisko. Jos osaat kuvitella mitä se voisi tarkoittaa. Miksi siskoni kokisi sen huonoksi? Tiedän, että hän kokee minut ihan samalla tavalla läheisenä.

Mutta siis jos se että on läheinen jonkun kanssa on ongelma tehdä pieni palvelus niin selitä nyt vähän tarkemmin.

[QUOTE="kaisu";26533794]Tiedätkö oliko tämä "kohtaaminen" tavaroita noudettaessa ollut jollain lailla epämiellyttävä siskollesi, kun ilmoitti jälkeenpäin ettei halua enää toimia lähettinä.[/QUOTE]

En tiedä. Ajattelin kysyä ihan ohimennen tuolta kaverilta asiaa. Mutta en kyllä käsitä mitä kovin outoa siinä olisi voinut olla. Ovat he nähneet yhteisissä juhlissakin joka vuosi ja tämä kaveri on kyllä siis ihan normaali perheenäiti ja siskonikin on mielestäni ihan normaali ihminen.

a) systeri pelkää, että tämän ensimmäisen siirtelyn jälkeen hän kuskaa roinaasi vähän väliä
b) Siskostasi tämä sinulle luontainen myynti ja ostotouhui on ihan he*******n nolo juttu. Ilmassa on siis liikaa sinuun kohdistuvaa myötähäpeää.
c) Hänellä on sosiaalisiin tilanteiisin liittyviä paniikkioireita, joiden kertomisella ei ole rasittanut sinua.
d) hän otti tehtävän raskaasti ja pelkäsi koko ajan esim. särkevänsä sun posliinit.

Syitä voi olla todella paljon kun hetken ajattelet.

[QUOTE="höh";26533877]a) systeri pelkää, että tämän ensimmäisen siirtelyn jälkeen hän kuskaa roinaasi vähän väliä
b) Siskostasi tämä sinulle luontainen myynti ja ostotouhui on ihan he*******n nolo juttu. Ilmassa on siis liikaa sinuun kohdistuvaa myötähäpeää.
c) Hänellä on sosiaalisiin tilanteiisin liittyviä paniikkioireita, joiden kertomisella ei ole rasittanut sinua.
d) hän otti tehtävän raskaasti ja pelkäsi koko ajan esim. särkevänsä sun posliinit.

Syitä voi olla todella paljon kun hetken ajattelet.[/QUOTE]

Siskoni kyllä ihan itsekin ostelee ja myy samalla nololla tyylillä.

Tuskin on paniikkioireita, kun on asiakaspalvelutyössäkin ja muutenkin tuntuu ihan noi sosiaaliset suhteet olevan ok.

Ja minä pakkasin astiat ja sanoin että jos ei niitä heittele niin ne ei hajoa. Ei siitä mitään katastrofia oisi seurannut.

Mä en tykkäisi myöskään. Kyllähän siinä oma hommansa on astioita siirrellä paikasta toiseen, varoa ettei riko niitä, säilytellä kotonaan, päivystää tiettyyn aikaan kotosalla, kohdata tämä puolituttu(pitäiskö kutsua sisään?? Vaihtaa muutama sana, ettei tule epäkohtelias tai vaivautunut olo kenellekään?) jne jne. Eli ei nyt ihan vaivatontakaan... Itse olisin todellakin kysynyt siskoltani ensin suostuuko ja sitten vielä vaivanpalkaksi antanut jotain pientä.

Hän on ollut ihastunut siihen naiseen mutta tämä ei vastannut tunteisiin ja sisko särki sydämensä, ja nyt sinun takia! joutui tapaamaan hänet oih ja sinä julma nainen et ymmärrä mikä on ongelma hyvänen aika...!!!!!!!!

No aika ihme vastauksia olet saanut, ei tuossa nyt mikään iso vaiva ja ainakin itse voisin tehdä tuollaisen palveluksen siskolle ja kaverillekin. Ja olen tehnytkin ja saanut takaisin vastaavanlaisia apuja. Onko oikeasti palstalaisille tosen avittaminen noin hankalaa?

[QUOTE="noh";26533622]Ymmärrän kyllä siskoasi, varsinkin jos et antanut mitään vaivan palkkaa. Koska kyllähän siitä vaivaa on jos hänen täytyy päivystää kotona tiettyyn aikaan, kun tavarat haetaan.
Etkö kysynyt edes siskoltasi, että sopiiko tämä hänelle?[/QUOTE]

huh-huh... tulee vaan mieleen, miten kovia arvoja meillä on, ja kovin materialistisia. En vaan voi käsittää tällast nykyihmisten asennetta, että kaikesta pitäs maksaa, jopa omille lähisukulaisille! Ja varsinkin tällasesta aika mitättömästä asiasta vielä (joku muuttokuorman ajaminen toiselle puolen Suomea ois ihan eri juttu) :) Mutta tosiaan oma siskoni on samankaltainen, että tekee periaatteesta kaikesta hankalaa, tyyliin tämä ap:n esimerkkitapaus ois voinu sattua hänen kanssaan ihan yhtä hyvin.

Voihan sitä tarjota vastapalveluksen, vai mitä te sitten määrittelisitte rahalliseksi korvaukseksi tästä "vaivannäöstä"? Ja toden tottako jos teidän siskonne tms. pyytäsii tällaista pikkupalvelusta, pitäisittekö itsestään selvänä, että siitä vielä maksetaan ja kuinka moni kehtaisi kysyä ."paljonko maksat?" :O

Voihan sitä tarjota vastapalveluksen, vai mitä te sitten määrittelisitte rahalliseksi korvaukseksi tästä "vaivannäöstä"? Ja toden tottako jos teidän siskonne tms. pyytäsii tällaista pikkupalvelusta, pitäisittekö itsestään selvänä, että siitä vielä maksetaan ja kuinka moni kehtaisi kysyä ."paljonko maksat?" :O

Eikö tässä ap pitänyt itsestäänselvyytenä, että hänen järjestelynsä sopii siskolle.