S
Sisar
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sissi:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:En kyllä suoraan sanoen ymmärrä sua. Siskosi osaa varmaan oman elämänsä päätökset tehdä ihan itse, eikä hänen tarvitse kysyä sulta lupaa esim. erolleen. Vai? Edelleen olen sitä mieltä, ettet voi tietää kaikkea. Ihan oikeasti, ei kaikkea siskoille kerrota, on asioita jotka pidetään vain omassa tiedossa (tai ehkä kerrotaan parhaalle ystävälle). Vaikka väitätkin tietäväsi kaiken siskosi ja hänen miehen väleistä, voisin vannoa ettet tiedä.
Miksi et tukisi siskoasi, ei ero varmaan koskaan helppo ole. Aika oudolta kuulostaa kun sanoit tehneesi siskolle selväksi, että uusia miehiä on turha esitellä. Et siis soisi siskollesi enää onnea, kun hän ei valinnut sinun mielestäsi täydellistä miestä?
Kannattaa ehkä hiljaa mielessään pohtia omaa voimakasta reagointia. Mistä mahtaa johtua..?
Mä olen kanssasi samaa mieltä. Mä erosin "täydellisestä miehestäni" (näin esim. äitini mielestä ainakin tuntui olevan) ja eron myötä tosiaan erottui jyvät akanoista ystävien suhteen. En ole koskaan meidän avioliitosta kertonut mitään negatiivisia puolia kenellekkään, mä vaan olen sellainen että pesen likapyykkini mieluummin kotona yksityisesti. Joten nyt kun yhtäkkiä tulikin avioero, oli se suuri järkytys ja yllätys monelle taholle. Onneksi useimmat pystyivät hyväksymään sen tosiasian, että me itse tiedämme asiamme paremmin kuin ulkopuoliset ja että ero oli harkittu ja järkevä ratkaisu. Mutta oli sitten niitäkin ihmisiä, jotka käyttäytyivät kuten ap.. Se hyvä puoli tällaisissa elämänkriiseissä on, että niissä näkee ketkä niitä todellisia ystäviä ovat.
No ystävyys- ja sukulaissuhteet (ainakin meillä) ovat hieman eri juttu. En mä siskoani ole hylkäämässä, mutta tällä hetkellä kiehuu siskon päätöksen vuoksi. En mä siskostani voi noin vain erota, joistakin tuttavista kyllä, jos tarpeeksi suuri syy löytyisi.
Teidän on kuitenkaan turha väittää, etten tiedä kaikkea siskoni ja hänen miehensä suhteesta, sillä minä todellakin, teidän kauhuksenne ja yllätykseksenne, kyllä tiedän tarkalleen kaiken. Siis tietenkään en mitään pikkujuttuja, tyyliin kumpi laittaa minäkin päivänä ruokaa tai vie roskapussin, mutta esimerkiksi riidan aiheet, tms., kaiken sellaisen oleellisen, eikä mitään viitteitä eroon ole ollut. Juurikin tämä eron yllätyksellisyys on varmasti se tekijä, joka saa minut reagoimaan näin voimakkaasti.