Kaveri tekee oharit, miten suhtaudut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Miten reagoit jos joku kaverisi tekee sulle oharit? Eli olette sopineet jonkun tapaamisen ja toinen ei ilmoita mitään muttei myöskään ilmesty paikalle?

Entä jos sama kaveri "unohtaa" kaksi kertaa?

Eilen siis vielä juteltiin tänne päivän menosta mutta kaveria ei näkynyt eikä mitään ilmoitusta miksi ei.

Yrittäisin soittaa? Jos ei vastaa, huolestuisin. Jos ilmottaisi myöhemmin jotain niin riippuen syystä antaisin olla. Jos tapahtuisi toistamiseen sanoisin että ärsyttää oharit, tule seuraavan kerran meille niin ei tarvi turhaan odotella. Silleen puolivihaisesti.

Olen tällasessa tilanteessa. Ystävä on ihana, mutta ei aina pysty pitämään kiinni sovituista tapaamisista. Tavallaan ymmärrän kun tiedän tilanteen, mutta toivoisin, että hän voisi ilmottaa mulle edes vähän aiemmin, ettei mun tarvitsisi valmistautua tai odottaa kaupungilla turhaan.

Yrittäisin soittaa? Jos ei vastaa, huolestuisin. Jos ilmottaisi myöhemmin jotain niin riippuen syystä antaisin olla. Jos tapahtuisi toistamiseen sanoisin että ärsyttää oharit, tule seuraavan kerran meille niin ei tarvi turhaan odotella. Silleen puolivihaisesti.

Njoo. Tämä vaan kummastuttaa mutta ehkä tosiaan unohti tai on joku hyvä syy mutta harmittaa se silti. Mukavampi olis kuulla vaikka viime tippaan ettei pääsekään tulemaan kuin että ei ilmoiteta mitään.

Pidän ao. käytöstä loukkaavana. Kerran pari menettelee, mutta krooniselle myöhästelijälle tai oharin tekijälle luultavasti tekisin samoin jossain vaiheessa.

Mul yks kaveri joka teki tota todella usein. En pidä enää yhteyttä. Yks kaks kertaa ok mut jos jatkuvaa niin kiitti riitti. Ja koskaan ei selittäny miks ei tullu. Seuraaval kerral iha ku ei mitään. Pikkasen otti päähän.

tapasin juuri kaverini pitkästä aikaa, hänellä on aina tapana perua viime hetkellä. sentään kumminkin peruu. Nyt kävi kahvilla, istui 20min ja sitten piti lähteä kun uusi mies oli luvannut soittaa.

huolestuisin, noin ei ole käynyt koskaan. Viime hetkellä on kyllä peruttu (niin, että olen ollut jo matkalla ja sitten kääntynyt takasin kotiin), silloin tietysti harmittaa. Aina on kyllä kaverilla ollut joku ihan oikea este, joka on tullut yllätyksenä. Harmillisinta oharien teko on isossa kaveriporukassa, kun nähdään niin kaikki on kutsuttu, mutta tapana ei ole välttämättä ilmoittaa tuleeko vai eikö (ja joku saattaa päättää vasta viimehetkellä jaksaako lähteä vai ei). Ei siis ole kyse mistään yhdessä päätetystä oharista, vaan siitä että suurin osa vaan jättää tulematta (olettaen että kuitenkin on niin moni muu menossa).. tylsää sillon kun järkkää esim. kevyttä syötävää viidelletoista ja paikalle tuleekin kolme. Onneks näin huono tsägä käy kuitenkin harvoin.

Yhteistyössä