En päässyt lukemaan sosiaali ja terveys alaa lähihoitaja :(

  • Viestiketjun aloittaja "Surku"
  • Ensimmäinen viesti
juujuu
Minusta lähihoitaja on parturi/kampaaja parempi mutta vain hiukan. Molemmat nykyisin ammatteja joihin menevät ne jotka eivät muualle pääse. Molempia tarvitaan, mutta eivät valitettavasti ole mitään erikoisia ammatteja.

Lisäksi "lähärit" ovat niitä pahimpia facebookissa valittajia ja palkasta vinkuvia liittolaisia. Siinä syyt miksi en arvosta.
 
hillde
Jaa, no en minäkään päässyt lähihoitajakoulutukseen, en edes lähiavustajaksi. Mutta samana kesänä pääsin kuitenkin yliopistoon, sosiaalityötä lukemaan. Täytyy tyytyä olemaan YTM kun ei lähihoitajaksi kelpuutettu ;) Oikeasti, lähihoitajaksi pääseminen on aikalailla tuurista kiinni, höpöhöpötesteillä valitaan muutama sisäänpäässyt. Eikä valinnat aina mene nappiin, täytyy sanoa kun muutamaa hoitsua olen työssään seurannut.
 
  • Tykkää
Reactions: Kiraki
"jaa"
No kaikkihan tietävät, että yliopistot ja kauppakorkeat ovat the place to be. Jos ei rahkeet riitä niihin, niin sitten pitää tyytyä johonkin huonompaan amisteluun tai möhistelyyn. Ja ne jotka selittävät kutsumuksesta hoito-alalle, niin hyvä homma! Hoitoalan ammattalisia kyllä tarvitaankin, mutta ainahan voi pyrkiä lääkikseen tai ryhtyä edes sairaanhoitajaksi, ettei ole pakko mennä sieltä mistä aita on matalin ja itkeä sitten matalasti palkattua ammattiaan....
Miksi pitäisi opiskella sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi, jos hoidollinen puoli ei älyttömästi kiinnosta? Itse olen löytänyt kutsumukseni autististen ohjaajana ja olen siis lähihoitaja. Sopivan fyysisesti kevyt työ, mutta erittäin haastava ja palkkakin kohdillaan. Miksi minun pitäisi ohjaavia tehtäviä tehdäkseni opiskella itseni hoidollisempia hommia painottavaan ammattiin vain, koska "se olisi hienompi ammatti"? Palkkakin meidän työpaikalla on kaikilla sama OHJAAJAN palkka (vaativan työn lisillä), oli työntekijänä sitten sairaanhoitaja, sosionomi tai lähäri. Samoin työtehtävät on tismalleen samat. Mutta tätä ei moni tule ajatelleeksi, kun ajatellaan vain, että lähärit syöttää avuttomia ihmisiä ja pyyhkii persiitä sekä tekee ns. "paskahommia".
 
KY
Veikkaan, että teit älyttömästi hommia saadaksesi hyvät paperit?
Empäs kuule tehnyt. Mielestäni peruslukemisella oli helppoa kirjoittaa sitä L:ää ja E:tä, ei tarvinnut hullua hikarointia. Kauppakorkean pääsykokeisiin HELSINKIIN sen sijaan kyllä luin ja paljon, koska en halunnut jättää mitään sattuman varaan. Sisään tosiaan päästiin ensimmäisellä yrittämällä ja helposti. Olen myöskin ollut tyytyväinen koulutukseeni ja nykyiseen työpaikkaan. Eli en ole katkera. Joskus vaan kyllästyttää nämä lähäri-ihmiset, jotka ensin selittävät, että työ oli kutsumus ja fiksuja ollaan, mutta kuitenkin itketään palkasta ja työn ikävyydestä.
 
"vieras"
Jaa, no en minäkään päässyt lähihoitajakoulutukseen, en edes lähiavustajaksi. Mutta samana kesänä pääsin kuitenkin yliopistoon, sosiaalityötä lukemaan. Täytyy tyytyä olemaan YTM kun ei lähihoitajaksi kelpuutettu ;) Oikeasti, lähihoitajaksi pääseminen on aikalailla tuurista kiinni, höpöhöpötesteillä valitaan muutama sisäänpäässyt. Eikä valinnat aina mene nappiin, täytyy sanoa kun muutamaa hoitsua olen työssään seurannut.
Voihan se olla :) Tai sit muut ihmiset näkevät sussa jotain sellaista mitä et itse ole tullut ajatelleeksi. Ehkä et vain soveltunut alalle. Veikkaan että jokaisella alalla on niitä joista tulee miettineeksi että miksi. Jopa niillä kaikista korkeimmin palkatuilla.
 
"harrik"
[QUOTE="Lähihoitajaopiskelija";26513661]Missä kohtaa tässä ketjussa mä olen valittanut palkasta ja työn ikävyydestä? Palkkaan olen tyytyväinen ja työstä pidän.

Miksi tämä on ongelma sulle?[/QUOTE]

Kaikkeen tottuu, luuserit (lähärit) tottuvat huonoon palkkaan ja paskaan työhön (vanhusten perseiden pesuun).
 
KY
[QUOTE="Lähihoitajaopiskelija";26513661]Missä kohtaa tässä ketjussa mä olen valittanut palkasta ja työn ikävyydestä? Palkkaan olen tyytyväinen ja työstä pidän.

Miksi tämä on ongelma sulle?[/QUOTE]

Luetaan niitä viestejä! Jos joskus minua on ärsyttänyt sellaiset lähihoitajat, jotka valittavat, niin tarkoitan varmaankin sitten niitä lähäreitä enkä sinua. Missään ei lukenut, että sinä! Valitettavasti kaltaisiasi kunnollisia/kutsumuksellisia lähihoitajia kohden löytyy aina se 10 narisijaa, jotka ovat ihan väärässä ammatissa ja eivät ansaitse suurta arvostusta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri;26513697:
Samaa mieltä...en ymmärrä miten ei voi päästä sisään johonkin lähihoitajan koulutusohjelmaan. Mikä ihmisiä vaivaa kun ei ole asiat kunnossa.
No tottakai osa jää valitsematta koulutukseen! Jos hakijoita on 200-> niin pakkohan siitä on karsia niitä hyviäkin hakijoita, koska ei jokaiselle yksinkertaisesti ole mahdollista antaa sitä opiskelupaikkaa.
 
"vieras"
Te, jotka ette arvosta lähihoitajia... Miettikääpäs sitä sitten kun makaatte liikuntakyvyttöminä vuodeosastolla. Sillon sitä varmasti arvostaa hyvää ja inhimillistä kohtelua. Ai niin, mutta tehän olette niin täydellisiä, että elätte pitkän elämän kotona ja kuolette mukavasti nukkuessanne.
 
"Lähihoitajaopiskelija"
[QUOTE="harrik";26513687]Kaikkeen tottuu, luuserit (lähärit) tottuvat huonoon palkkaan ja paskaan työhön (vanhusten perseiden pesuun).[/QUOTE]

Lähihoitajan työ on paljon muutakin kuin vanhusten perseiden pesua ja sitä perseiden pesua tekee sairaanhoitajatkin.

Surullista, että ei tuon vertaa arvosteta ihmisiä jotka hoitavat teidän isovanhempia ja teitäkin joskus tulevaisuudessa.

Luuseri en ole ja miksi olisinkaa kun teen sitä mistä pidän.
 
lääkäri
[QUOTE="vieras";26513740]No tottakai osa jää valitsematta koulutukseen! Jos hakijoita on 200-> niin pakkohan siitä on karsia niitä hyviäkin hakijoita, koska ei jokaiselle yksinkertaisesti ole mahdollista antaa sitä opiskelupaikkaa.[/QUOTE]
Yleisesti sieltä karsitaan ne lässyttävät, punamustilla hiuksilla esille tulevat teletapit ja muut henkisesti vajavaiset. Loput laitetaan listoille jonoon joten varasijoilta voi hyvin päästä.

Lopulta sisälle pääsee n. 20% jotka menossa oikealle alalle ja loput ovat näitä "öööh, onks tää niinku...häh...en nyt ymmärrä" tampioita.
 
voi herranjestas tätä porukkaa.

ap minä oon hakenu vuodesta 2009 vaikka mihkä kouluun ja en ole päässyt. lukiosta kirjoitin M paperein eli hyvät paperit on. se on vaan ku hakijoita on niin pirusti ainaki meijjän kaupungissa ni se ontuuristaki kiinni pääseekö, näin mulle sano myös koulun psykologi joka haastatteli. et se ei oo siitä kiinni et oisit jotenki huono!

tänä vuona minä pääsin opiskelemaan lähihoitajaksi, vielä ootan tuloksia AMK:sta . kovasti tsemppiä et seuraavan kerran tärppäis, äläkä ota ittees näistä jotka täällä haukkuu, katotaan sitte ku hyö ovat hoitajien varassa et vieläkö sieltä noin ylimielisesti huudellaan!!!
 
"realisti"
voi herranjestas tätä porukkaa.

ap minä oon hakenu vuodesta 2009 vaikka mihkä kouluun ja en ole päässyt. lukiosta kirjoitin M paperein eli hyvät paperit on. se on vaan ku hakijoita on niin pirusti ainaki meijjän kaupungissa ni se ontuuristaki kiinni pääseekö, näin mulle sano myös koulun psykologi joka haastatteli. et se ei oo siitä kiinni et oisit jotenki huono!

tänä vuona minä pääsin opiskelemaan lähihoitajaksi, vielä ootan tuloksia AMK:sta . kovasti tsemppiä et seuraavan kerran tärppäis, äläkä ota ittees näistä jotka täällä haukkuu, katotaan sitte ku hyö ovat hoitajien varassa et vieläkö sieltä noin ylimielisesti huudellaan!!!
Kirjoituksesi kyllä osoittaa miksi ET ole päässyt opiskelemaan. Kieliasu suorastaan työntää pois ja kertoo taustoistasi.
 
"vieras"
Täällähän oikein akateemikot on äänessä :D "Luki häiriö" , "aivovammanen" , "tampio", "luuseri"... En ole kuullut yhdenkään korkeakoulun käyneen ystäväni keskustelleen noin lapsellisin argumentein. Taidatte olla niitä jotka jäivät syystä tai toisesta varasijalle amiksen autolinjalta.. Lisäksi ei liene vaikeaa ymmärtää että jos aloituspaikkoja on ryhmässä 20 niin silloin niitä opiskelijoita otetaan 20, ei 200. Ihan perusmatematiikkaa ;)
 
"vieras"
Siis minun mielestä tratenomit on iha vitun karseeta sakkii ja ihan hirveit luusereit joila on kaikil joku vitu ruma hiirenperse leuassa. Semmosii vitu harakka-aivovamma-pierukakkoja kaikki! T. Lääkäri
 
pakaramakkara
[QUOTE="vieras";26513885]Täällähän oikein akateemikot on äänessä :D "Luki häiriö" , "aivovammanen" , "tampio", "luuseri"... En ole kuullut yhdenkään korkeakoulun käyneen ystäväni keskustelleen noin lapsellisin argumentein. Taidatte olla niitä jotka jäivät syystä tai toisesta varasijalle amiksen autolinjalta.. Lisäksi ei liene vaikeaa ymmärtää että jos aloituspaikkoja on ryhmässä 20 niin silloin niitä opiskelijoita otetaan 20, ei 200. Ihan perusmatematiikkaa ;)[/QUOTE]

Väitätkö ettei akateemiset trollaa proleja :smoke:
 
"vieras"
voi herranjestas tätä porukkaa.

ap minä oon hakenu vuodesta 2009 vaikka mihkä kouluun ja en ole päässyt. lukiosta kirjoitin M paperein eli hyvät paperit on. se on vaan ku hakijoita on niin pirusti ainaki meijjän kaupungissa ni se ontuuristaki kiinni pääseekö, näin mulle sano myös koulun psykologi joka haastatteli. et se ei oo siitä kiinni et oisit jotenki huono!

tänä vuona minä pääsin opiskelemaan lähihoitajaksi, vielä ootan tuloksia AMK:sta . kovasti tsemppiä et seuraavan kerran tärppäis, äläkä ota ittees näistä jotka täällä haukkuu, katotaan sitte ku hyö ovat hoitajien varassa et vieläkö sieltä noin ylimielisesti huudellaan!!!
Tätä kirjoitusta kun katselee, niin näkee kyllä sen 20-vuotiaan kielikoruaan lipovan pissiksen sielunsa silmissä ruudun toisella puolella. Tälläiset "meijjän kaupungissa" asuvat maatilan sikapossut voivat jatkossakin pysyä siellä navetassa ja keskittyä lehmien hoivaamiseen, jossei ole kykyjä päästä edes lähihoitajaksi ensimmäisellä kerralla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26513900]Tätä kirjoitusta kun katselee, niin näkee kyllä sen 20-vuotiaan kielikoruaan lipovan pissiksen sielunsa silmissä ruudun toisella puolella. Tälläiset "meijjän kaupungissa" asuvat maatilan sikapossut voivat jatkossakin pysyä siellä navetassa ja keskittyä lehmien hoivaamiseen, jossei ole kykyjä päästä edes lähihoitajaksi ensimmäisellä kerralla.[/QUOTE]

Oletko harkinnut vihanhallintaterapiaa? Luulen että voisit hyötyä siitä. Lisäksi ulosantisi on äärimmäisen luotaantyöntävää. Näen sieluni silmin lihavan ja hikoilevan oranssitukkaisen pystynenän jonak suupielestä roikkuu majoneesia samalla kun karjut että "Jimi-Calle,et syä sitä kissanhiekkaa!!!" :LOL:
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26513914]Oletko harkinnut vihanhallintaterapiaa? Luulen että voisit hyötyä siitä. Lisäksi ulosantisi on äärimmäisen luotaantyöntävää. Näen sieluni silmin lihavan ja hikoilevan oranssitukkaisen pystynenän jonak suupielestä roikkuu majoneesia samalla kun karjut että "Jimi-Calle,et syä sitä kissanhiekkaa!!!" :LOL:[/QUOTE]

hv
 

Yhteistyössä