Isä ja poika todella huonoissa väleissä! Mitä minä voin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja melkein toivoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

melkein toivoton

Vieras
Eli siis kihlattuni ja meidän 17-vuotias esikoisemme ovat todellakin päässeet tulehduttamaan välinsä omasta mielestäni naurettavan syyn takia. Mieheni on jokseenkin perussuomalainen ja _todella_ konservatiivinen mielipiteineen, kun taas poikani on avoin kaikkea kohtaan. He juttelivat jo helmikuussa armeijasta ja lapseni ilmaisi varsin suoraan, että "ei ole valmis puolustamaan tätä maata missään tilanteessa eikä siis tahdo armeijaan eikä sivariin." Tätähän isänsä ei suostu hyväksymään sitten millään.

Tilanne surettaa todella paljon, koska minusta on hirveää, että mieheni haukkuu omaa lastaan homoksi, säälittäväksi ja keskenkasvuiseksi omien ajatustensa vuoksi. Minä taas olen tapauksen sijaan rauhallisempi - annan lapsen itse valita mitä tekee, vaikka toivonkin edes sivarin suorittamista koska aina se vankilaan päätymisen voittaa.
Tämä kiista on edennyt jo siihen, että poikani tuli yksi sunnuntai-ilta kun olin ollut toisaalla koko päivän sanomaan isän lyöneen häntä suoraan kasvoihin. Olin todella vihainen asiasta. Tottakai keskustelimme miehemme kanssa asiasta pitkän tovin mutta niin ihana kuin hän muuten onkin kumppanina niin hän voisi katkaista välit lapseensa TÄLLÄISEN takia.

Mitä voin tehdä? Tahdon avartaa mieheni ajatusmaailmaa ja ensinnäkin parantaa kaksikon välit. Kesän alku onneksi meni suhteellisen hyvin.

no ehkä et voi puhua miehestä jos hän menee lyömään poikaansa tollasensyyn takia. isän tossa kannattais käydä vaikka psykologin luona. hänhän pahoinpiteli lapsensa.

Minusta poikanne on todella fiksu miksi pitäisi opetella tappamaan? toivottavasti omani päätyy samaan ratkaisuun aikanaan.

Ja hei yks kaveri oli avovankilassa kun totaalikieltäytyi, kävi sieltä sitten koulua(yli-opistoa) ja ylläpito oli ilmaista. pääsi viikonloppulomille. katteli siel sit telkkaria yms, ei se kovin pahalta kuulostanut

Juntti ukko, ja jos joku löis mun lasta, niin läväyttäisin täysillä takas!

Onneksi poika on kohta täysi-ikäinen, ja ei taida paljoa kotona enää senjälkeen käydä!

Yhteistyössä