Muita, jotka pelkää, että onni otetaan pois.

  • Viestiketjun aloittaja murheellinen
  • Ensimmäinen viesti
Miekin olin päättänyt vaikka mitä. Mutta nyt ehkä olen alkanut uskoa kohtaloon. Katsotaan sitten ensi kesänä miten siulla. :hug:
Kuten toisessa ketjussa sanoin, been there, done that, didn't work, :D olen ihan täysin vakuuttunut, että mun onneni löytyy jostain muualta kuin miehistä :p Hyviä miehiä on varmaan olemassa mut.. no, mä en löydä niitä enkä kyllä kaipaakaan :D Mutta muista asioistakin onnen voi toki saada :) Mulla on piirun päässä täydellisestä onnesta nyt elämä :)
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Kuten toisessa ketjussa sanoin, been there, done that, didn't work, :D olen ihan täysin vakuuttunut, että mun onneni löytyy jostain muualta kuin miehistä :p Hyviä miehiä on varmaan olemassa mut.. no, mä en löydä niitä enkä kyllä kaipaakaan :D Mutta muista asioistakin onnen voi toki saada :) Mulla on piirun päässä täydellisestä onnesta nyt elämä :)
Mie menin tänään ekaa kertaa Games Workshop -nimiseen liikkeeseen ja siitä saattaa alkaa ainakin uusi harrastus. Maalasin yhden pienen Legolas-figuurin siellä. Että jos etsit tapoja viettää aikaa niin yhden tuollaisen maalaamiseen menee helposti parisen tuntia. Mie teen meidän kakkukoristeet sitte tuolla tyylillä.

Se pelaaminen vaikutti kohtalaisen hankalalta minusta, mutta siihen sais viel enempi aikaa käytettyä. Täydellisiä miehiä itsekoottuna pelilauta täys. ;)
 
"vieras"
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat ja itselläni on ollut vastaavia pelkoja aikaisemmin. Kerran on yksi pelkoni toteutunutkin, mutta siitäkin selvisin lopulta paremmin kuin luulin. Ajatteletko jotenkin pohjimmiiltaan ettet ole ansainnut kaikkea sitä onnea, mikä sinulla on? Yritä puhua peloistasi jonkun kanssa että saat ne vähemmälle mielestäsi, sillä olen huomannut että turha stressi vain lisää epäonnen toteutumista...sitä helposti alkaa itse toteuttaa tai ainakin edesauttaa niitä kuviteltuja vastoinkäymisiä.
 
kuuluu elämään
Jos jotain pahaa niin vastapainoksi jotain hyvääki toimii myös toisin päin. Se on vaan tämä elämän kulku sellainen. Siihen kannattaaa varautaua,että ei koko ajan voi mennä hyvin, toki nauttia pitääniistä hyvistä hetkistä.
Joko aviolitto särkyy, itse sairastuu, menettää työn syystä tai toisesta, lapsille tapahtuu jotain tai vanhemmat kuolee tmv.

Aina se siellä jossain piilee.
 
"vieras"
En pelkää, liian paljon on jo otettu. Onneksi on vielä hyviäkin asioita jäljellä. Koetan elää tätä päivää vaikka ajottain sydämeni on hyvin raskas ja väsynyt.
 
sitten kun
sinulta otetaan pois jotain todella tärkeää niin sitten vasta tajuat mitä se menettääisen pelko on. Nyt sinulla ei ole siitä viestisi perusteella mitään hajua. Kasva aikuiseksi.
 
sinulta otetaan pois jotain todella tärkeää niin sitten vasta tajuat mitä se menettääisen pelko on. Nyt sinulla ei ole siitä viestisi perusteella mitään hajua. Kasva aikuiseksi.
Minustako puhut? Juu, ei ole mitään käsitystä menetyksistä. Meillä hoidettiin isovanhempia useampaa sukupolvea kotona, osa ihan loppuun asti, toiset hyvin pitkälle loppuun saakka. Kuljin jopa 150 km vain voidakseni hoitaa kotona kuolevaa isovanhempaani tai ollakseni kummisetäni vierellä, ettei yksin lähtö tulisi. Olen pikkuveljeni menettänyt liki kaksi vuotta sitten hyvin nopean ja rajun sairauden tähden.

Mie tiedän mitä menetys on, olen elänyt monen menetyksen läpi. Mutta niitäkin voi käsitellä kovin eri tavoin. Pikkuveljeni kuolema opetti eniten. Miksi pelätä, kun ei hänkään pelännyt? Yksin eli pari päivää sen tiedon kanssa, että kuolema on nurkan takana ja hymyillen omana itsenään lähti.

En ihannoi kuolemaa, enkä toivo sitä. Mutta se on osa elämää. Surullista se toki on, olen surrut omaisteni poismenoa valtavasti ja osa siitä surusta jää jonnekin pinnan alle. Mutta sain olla heidän kanssaan, eikä muistoja oteta minulta pois. Katson eteenpäin, muistot mukanani.
 
[QUOTE="vieras";26462659]En pelännyt minäkään ja sitten yks päivä mies vain otti ja lähti sanomatta sanaakaan.

Sanotaanko näin, että mä en pelkää, että onni katoaa mutta tiedän, että hyvät ajat ei voi kestää ikuisesti vaan aina välillä tulee niitä huonoja aikoja, joista sitten noustaan taas uudelleen.[/QUOTE]


Enpä mie ala pelkäämään etukäteen ja mie tunnen mieheni ja tiedän hänen välittävän miusta ja parisuhteesta niin paljon, ettei hän kovin helposti tule minnuu jättämään.
Aika paha kriisi, pitää olla, että miun mies tekisi samalla tavalla.

Ollaan oltu melkein 8 vuotta naimisissa, vähän yli 9 vuotta yhteensä yhessä ja yli 10 vuotta tunnettu.
Meijän suhde on sellainen, ettei siitä mies halua luopua ihan nuin vain.
 
Viimeksi muokattu:
Kaitpa se on jotenkin ehkä meissä suomalaisissa sisään kirjoitettuna tommonen pieni pelko persiissä- ajattelutapa. Että ikään kuin ei voisikaan nauttia pyyteettömästi kaikesta siitä hyvästä, ilosta ja onnesta, mitä tielle tulee, vaan aina pitää ajatella, että kohta se taivas tippuu. Ja tippuuhan se, elämä kun on yhtä vuoristorataa - ylä- ja alamäkineen - ja silloin kun siinä suossaan ja epätoivossaan rämpii, niin on jotenkin katkeransuloista itselleen tilittää: - Mitäs mä sanoin, mä tiesin että näin käy.

Mä yritän oppia ja opetella elämään tässä onnessani just nyt, nauttia joka hetkestä, elämän ihmeestä, mikä kantaa ja vahvistaa mua nyt. En mä enää jaksa miettiä ja murehtia huomista, kun ei se kannata, kun ei se sillä murehtimisen määrällä mulle kuitenkaan aukea yhtään sen enempää. Ja ihan hyväkin juttu. Ja se onni, mikä nyt on, niin se myös auttaa siinä epätoivon ja murheen syöverissäkin - se, että on mistä ammentaa iloa ja rakkautta sen huomisen kohtaamiseen... Toisaalta, viimeaikaisten kokemusten ravistelemana, niissä vastoinkäymisissäkin on sitä hyvää - eihän sitä tietenkään huomaa eikä ymmärrä siinä tilanteessa, mutta kun on aikaa kulunut ja on saanut etäisyyttä asiaan/asioihin, niin kyllä siitä kurjuudestakin on saanut itselleen ikään kuin jotain hyvää; on vahvistunut, on oppinut itsestään ja elämästään uutta, osaa kenties seuraavalla kerralla tehdä asioita toisin, on rohkeampi elämään...

Pidä kiinni tästä onnen ja rakkauden tunteestasi, onnistumisestasi :). Ole pyyteettömästi ja häpeilemättömästi onnellinen, ryve siinä hyvässä olossa :). Olet sen varmasti ansainnut. Mä tiedän sen :).
 

Yhteistyössä