Muita, jotka pelkää, että onni otetaan pois.

  • Viestiketjun aloittaja murheellinen
  • Ensimmäinen viesti
murheellinen
Moi,
Olen juuri onnistunut toteuttamaan suuria unelmiani asumisen työpaikan ym. suhteen. Perheelläkin menee hyvin. Nyt, juuri kun unelmat ovat realisoitumassa pelottaa, että tämä onkin vain jotain, joka kohta otetaan pois. Että asiat eivät suju. Mitään realistista syytä pelolle minulla ei ole. Olen vain ihminen, joka aina pelkää. Ja nyt ottaa päähän tällainen. En haluaisi tuhlata onnenaikaa tyhjään murehtimiseen, mutta ahdistus on silti suuri. Pitäiskö turvautua lääkkeisiin? Haluaisin nauttia elämästäni, en vain pelätä, että huomenna on kaikki huonommin.
 
No kyllä, mä rakastan mun lasta niin paljon, että välillä tulee uniinkin kaikenlaiset kamalat tapahtumat ja onnettomuudet. Rakastan miestänikin ja myös muuta perhettäni, mutta tuo rakkaus lapseen - melkein satuttaa.
 
Kuolemanpelko - siis että läheisiä lähtee - on kyllä koko ajan läsnä. Voipi johtua siitä kun vuoden sisään on ihmisiä kuollut kuin kärpäsiä ympäriltä. Ymmärrän hyvin AP:n fiilikset. Jos asiat menee liian hyvin, sitä vaan odottaa milloin ne taas menee päälaelleen - sitä ei vaan jotenkin uskalla luottaa siihen, että asiat menisi hyvin, ja mikä tärkeintä, pysyisivät hyvinä. Et ole yksin pelkosi kanssa. :hug:
 
Kyllä mä pelkään :D Mä oon aina sellainen, odotan katastrofia, kun jotain kivaa on meneillään. Nyt mulle tapahtui suunnilleen viikon sisään "muutama mukava" asia: valmistuin ammattiin, sain työn koko ensi vuodeksi, sain auton.. mulla oli varmaan viikon ajan sellainen olo että mitä vit... :O Kohta kaatuu ja rytisemällä :D Ja on edelleenkin hiukan, ei tää nyt vaan tunnu todelliselta :confused:
 
Lisätään, että teen työtä kuoleman kanssa. Kohtaan sitä tarpeeksi tietääkseni, ettei se ole aina maailman pahin asia. Toisaalta me kaikki olemme kuolevaisia, eikä vielä ole keinoa elää ikuisesti. Jotta voi nauttia elämästä täytyy olla sinut kuoleman kanssa. Ei se kuoleman pelkääminen pidä kuolemaa loitolla. Täysillä nauttiminen nykyhetkestä taas antaa parhaan mahdollisen elämän.

Mutta palstallahan tietenkään ei saisi elää niin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
Mä olen kyllä niin maallinen, että mua ei yhtään lohduta rakkaitten kanssa eletty tähänastinen elämä tai ajatus siitä että saadaan olla ikuisesti yhdessä ajatuksen tasolla, jos heidät tästä pois otettais.

Pelkääminenkin on tietty turhaa, mut sellanen primitiivinen pelko on jossain pohjalla, vaikkei sitä ajattelisikaan aktiivisesti.
 
En mie muuta pelkää, kuin sitä että isäni kuolee lähiaikoina.
Parisuhteen puolesta en pelkää yhtään.
 

Yhteistyössä