14-vuotias tyttöni pudotti pommin- raskaana!

  • Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt mummo(ko?)
  • Ensimmäinen viesti
ops
[QUOTE="alkup.";26455141]kunhan alkujärkytykseltäni tokenen, selvitän kyllä juurta jaksaen kaikki asiat. Miten tähän tilanteeseen on voitu edes joutua. pakko myöntää että olen pettynyt (sisälläni tunne etten saisi olla) :( Ja tuollaiset provosointiyritys-väitteet jää omaan arvoonsa, valitettavasti tämä on meille totisinta totta.[/QUOTE]

Ja minä itse (siis tämä on vain minun mielipiteeni!!!) selvittäisin "isän" iän, Suomessa seksin suojaikäraja on 16v, ja juu nuoret peuhaa aiemminkin, mutta jos jäbä on 18+ niin pistäisin vastuuseen. 14 vuotias on lapsi. Eriasia jos "isä" on 15 ja tämä oli nuoruuden typerääkin typerämpi temppu....
 
"vieras"
Keskustelun voisi aloittaa ihan sillä, mikä tyttö haluaa olla isona. Fakta on, että pakko hänen on töihin mennä, joten tulevaisuus on todennäköisesti Lidlin kassalla. Harva 14vuotias jaksaa opiskella ja olla äiti niin hyvin, että päättötodistus olisi kovin kummoinen että pääsisi mihinkään suosituun paikkaan opiskelemaan. Toisaalta peruskoulunjälkeen on pakko mennä töihin elättämään sitä vauvaa.

Kaikki opsikeluaikojen huolettomuudet voisi unohtaa, ainaisen rahapulan voisi toivottaa tervetulleeksi, todennäköisesti kaveritkin katoaisivat, kovin moni nuori mies ei halua pientä lasta tyttöystävän kylkiäisenä jnejnejne....

Ja tosiaan, mites se isäasia?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tytär 99;26455189:
ton ikäisen ei tod kuulu harrastaa seksiä että aikamoinen ääliö olet ollut kuten äitisikin. Jotain on ollut kasvatuksesssa tai sinun mielenterveydessä vialla.
12 vuotta SITTEN. Vai tiedätkö minkä ikäinen hän nyt on?
 
"ääliö"
Alkuperäinen kirjoittaja tytär 99;26455189:
ton ikäisen ei tod kuulu harrastaa seksiä että aikamoinen ääliö olet ollut kuten äitisikin. Jotain on ollut kasvatuksesssa tai sinun mielenterveydessä vialla.
ei mielestäni kuulukaan, enkä ole niin sanonut missään vaiheessa!! enhän haluaisi omanikaan harrastavan. mutta jos "vahinko" on päässyt jo tapahtumaan, en PAKOTAISI tyttöäni aborttiin! opettele lukemaan
 
  • Tykkää
Reactions: susannana
"vieras"
Voimia.
Olen pahoillani, mutta ehkä onkin hyvä asia ettei isästä ole varmuutta. Ehkä jonkin nuoren pojan vanhemmat säästyy sitten siltä harmilta. :) Mikäli isä sattuis olemaan täysi-ikäinen, niin sitten kynitte sen puhtaaksi ja uhkaatte poliisilla, jos ei maksa. ;) Ainakin vauvalle turvataan taloudellisesti hyvä tilanne siinä tapauksessa. Lapselle en toivoisi sellaista vastuuta kannettavaksi(koska poika ei voi päättää abortista), itsehän tyttö on kuitenkin seksiin kai suostunut? Oppii ainakin, että seksistä raskautuu ja on tarkempi jatkossa mitä tekee.
Surullista kuitenkin, että noin nuorena on ns. elämä eletty pitkäksi aikaa.. jos päätätte pitää vauvan.
 
"höh"
Aika järkyttävää että jonkun mielestä pitäisi abortoida vaikka tyttö ei itse sitä halua :O todella tunteettomia ihmisiä olette!!!

Mun mielestä ap:n pitää kuitenkin nyt lapsensa kanssa puhua siitä mihin kaikkkeen se vauvan tulo vaikuttaa ja mitä se elämä vauvan kanssa on. Jos hän haluaa pitää lapsen niin tukea äitiydessä mutta varo ottamasta äidin roolia! Lapsesi on kuitenkin vauvan äiti, et sinä. Voit auttaa vauvan hoidossa mutta kyllä sun lapsen pitää itse vauvasta päävastuu kuitenkin ottaa. Ja ihan oikeesti, älä kuuntele noita "Pakota aborttiin"- huutelijoita! Jos on kova paikka tämä nykytilannekin niin se vasta pilaa loppuelämän jos hän joutuu vasten tahtoaan tekemään abortin. Eri asia jos lapsesi päättää ITSE että haluaa abortin mutta kenenkään toisen pakottamana siihen ei saa ryhtyä mun mielestäni. Jos oma lapsesi ei vauvasta voi huolehtia niin Suomessa on kyllä perheitä joihin vauva on tervetullut.
 
  • Tykkää
Reactions: susannana
ei ole niin
[QUOTE="vieras";26455209]Keskustelun voisi aloittaa ihan sillä, mikä tyttö haluaa olla isona. Fakta on, että pakko hänen on töihin mennä, joten tulevaisuus on todennäköisesti Lidlin kassalla. Harva 14vuotias jaksaa opiskella ja olla äiti niin hyvin, että päättötodistus olisi kovin kummoinen että pääsisi mihinkään suosituun paikkaan opiskelemaan. Toisaalta peruskoulunjälkeen on pakko mennä töihin elättämään sitä vauvaa.

Kaikki opsikeluaikojen huolettomuudet voisi unohtaa, ainaisen rahapulan voisi toivottaa tervetulleeksi, todennäköisesti kaveritkin katoaisivat, kovin moni nuori mies ei halua pientä lasta tyttöystävän kylkiäisenä jnejnejne....

Ja tosiaan, mites se isäasia?[/QUOTE]

Ei muuten pidä paikkaansa. Hyvin monet teiniäidit opiskelevat itselleen ammatin ja saavat sen jälkeen työpaikan ja elämä menee ihan mallilleen. Vauvan saaminen teininä ei estä opiskelemista. Voin luetella pitkän listan teiniäitejä jotka on vauvan saamisen jälkeen kirjoittaneet ylioppilaaksi ja sen jälkeen lähteneet opiskelemaan, jopa yliopistoon on osa mennyt. TOki vauva on "hidaste" mutta mikään este se EI ole.
 
  • Tykkää
Reactions: susannana
"huoh"
Minun 16-vuotias tyttäreni sanoin juuri yhtenä päivänä,että häntä niin säälittää kun ammattikoulussa on samalla luokalla saman ikäinen tyttö kuin hänkin ja raskaana.
Tämä minusta kertoo paljon mitä mahtanee nuori ajatella äidiksi tulosta ja kuinka nuoruus on eletty.
Itse kyllä ottaisin puheeksi myös sen abortinmahdollisuuden. Se ei tyttärestäsi sen pahaa ihmistä tee vaikka abortin tekisikin. Voi olla,ettätaas tekee jos vauva syntyy.
 
Ei muuten pidä paikkaansa. Hyvin monet teiniäidit opiskelevat itselleen ammatin ja saavat sen jälkeen työpaikan ja elämä menee ihan mallilleen. Vauvan saaminen teininä ei estä opiskelemista. Voin luetella pitkän listan teiniäitejä jotka on vauvan saamisen jälkeen kirjoittaneet ylioppilaaksi ja sen jälkeen lähteneet opiskelemaan, jopa yliopistoon on osa mennyt. TOki vauva on "hidaste" mutta mikään este se EI ole.
Mä luulen vähän samaa myös, jos vauva on tuloillaan niin kun peruskoulun jälkeen jäädään koti-äideiksi, niin yllättäen se motivaatio opiskeluun ja oppimiseen löytyy.
Enemmän äidit haluavat opiskella itsensä vuoksi, peruskoulusta suoraan opintoihin jatkavat tekevät usein sen vanhempien tahdosta.. Ei tietty kaikki, mutta monet.
 
"vieras"
Ei muuten pidä paikkaansa. Hyvin monet teiniäidit opiskelevat itselleen ammatin ja saavat sen jälkeen työpaikan ja elämä menee ihan mallilleen. Vauvan saaminen teininä ei estä opiskelemista. Voin luetella pitkän listan teiniäitejä jotka on vauvan saamisen jälkeen kirjoittaneet ylioppilaaksi ja sen jälkeen lähteneet opiskelemaan, jopa yliopistoon on osa mennyt. TOki vauva on "hidaste" mutta mikään este se EI ole.
Aivan varmasti.

Mutta sitten on se toinen pitkä lista...Ja usein se toinen pitkä lista ulottuu sukupolvesta toiseen.
 
"kiva"
[QUOTE="Hmmm";26455252]Onkohan tainnut tyttö olla koulun poikien kimppakivana poljettavana yleisessä käymälässä?[/QUOTE]

Sama tuli mieleeni että tainnut sexileikit maistua aijemminkin. Tuon ikäisen kuitenkin pitäisi tietää mitä paljaalla vetelystä seuraa
 
ette ole tosissanne
Minä kyllä yrittäisin hinnalla millä hyvänsä saada 14-vuotiaan suostumaan aborttiin. Voi hyvänen aika, vasta 14v, ihan lapsi! Elämään ei kuulu äidiksi tulo tuossa vaiheessa, vaan jotain ihan muuta. Ei tuon ikäinen vielä ymmärrä kaikkea sitä, mitä lapsi mukanaan tuo.

Joo, on ehkä olemassa onnistuneita yksittäistapauksia, mutta jokainen järkevä tajuaa, mitä kaikkea teinovanhemmuus tuo mukanaan ja sulkee pois, ja mihin se pahimmillaan johtaa. Syrjäytyminen jne. paljon mahdollisempia teininä vanhemmaksi tulleelle.

Minä itkisin verta ja yrittäisin puhua järkeä ja saada suostumaan aborttiin. Vasta lapsi vailla järkeä. Miten ta aikuiset ette sitä itse tajua, kun kannustatte lapsianne lisääntymään? Pakottaa tuskin voi, mutta olla tiukka ja realistinen, jopa hieman liioitella.
 
vxcvf
ei teillä hätää, jos tyttäresi haluaa leikkiä kotia niin onneksi tuon ikäisellä tulee automaattisesti ls-sossu mukaan kuvioihin.
Siis mitenkä se tulee mukaan kuvioihin? Ihan automaattisestiko? Siskoni sai lapsen 15v., lapsen isä vuotta vanhempi. Lastenvalvojalla kävivät isyydentunnustuksessa, mutta muuten ei ole kyllä sossunväki ollut millään tavalla mukana heidän taikka lapsensa elämässä. Tästä aikaa siis muutama vuosi. Voihan olla että laki on muuttunut tämän huolimallin tulemisen jälkeen tuossakin asiassa.
 
Minä kyllä yrittäisin hinnalla millä hyvänsä saada 14-vuotiaan suostumaan aborttiin. Voi hyvänen aika, vasta 14v, ihan lapsi! Elämään ei kuulu äidiksi tulo tuossa vaiheessa, vaan jotain ihan muuta. Ei tuon ikäinen vielä ymmärrä kaikkea sitä, mitä lapsi mukanaan tuo.

Joo, on ehkä olemassa onnistuneita yksittäistapauksia, mutta jokainen järkevä tajuaa, mitä kaikkea teinovanhemmuus tuo mukanaan ja sulkee pois, ja mihin se pahimmillaan johtaa. Syrjäytyminen jne. paljon mahdollisempia teininä vanhemmaksi tulleelle.

Minä itkisin verta ja yrittäisin puhua järkeä ja saada suostumaan aborttiin. Vasta lapsi vailla järkeä. Miten ta aikuiset ette sitä itse tajua, kun kannustatte lapsianne lisääntymään? Pakottaa tuskin voi, mutta olla tiukka ja realistinen, jopa hieman liioitella.
Kuka kannustaa lapsiaan lisääntymään? Ei mielestäni kukaan tässä ketjussa. Vahinko on käynyt ja sitä lähdetään purkamaan, ei kukaan kannusta 14-vuotiasta hankkiutumaan raskaaksi.

Miksi teiniäiti heti syrjäytyy? Omat olemassa olevat ystävät pysyvät, tai eivät. Usein niin nuoremmilla kuin vanhemmilla äideillä se uusi ystäväpiiri koostuu toisista äideistä. Uusia ystäviä löytää myös, ei äitiys tarkoita heti yksinäisyyttä. Oli ikää 15 tai 35-vuotta.

14-vuotias on vasta lapsi, mutta silti hänellä on itsemääräämisoikeus kehoonsa. Etkö yhtään mieti sitä, mitä se voi nuorelle tehdä jos hänet vasten tahtoaan aborttiin pakotettaisiin? Onhan se helpotus, kun itse ei tarvi mummoutua, mutta syvät jäljet se voi jättää lapseen, vaikka et sitä itse näe tai kuule.
 
"misu"
Minä kyllä yrittäisin hinnalla millä hyvänsä saada 14-vuotiaan suostumaan aborttiin. Voi hyvänen aika, vasta 14v, ihan lapsi! Elämään ei kuulu äidiksi tulo tuossa vaiheessa, vaan jotain ihan muuta. Ei tuon ikäinen vielä ymmärrä kaikkea sitä, mitä lapsi mukanaan tuo.

Joo, on ehkä olemassa onnistuneita yksittäistapauksia, mutta jokainen järkevä tajuaa, mitä kaikkea teinovanhemmuus tuo mukanaan ja sulkee pois, ja mihin se pahimmillaan johtaa. Syrjäytyminen jne. paljon mahdollisempia teininä vanhemmaksi tulleelle.

Minä itkisin verta ja yrittäisin puhua järkeä ja saada suostumaan aborttiin. Vasta lapsi vailla järkeä. Miten ta aikuiset ette sitä itse tajua, kun kannustatte lapsianne lisääntymään? Pakottaa tuskin voi, mutta olla tiukka ja realistinen, jopa hieman liioitella.
Itsekin ihmettelen kuinka nämä mammat täällä kannustaa jakamaan persettään ja lisääntymään kakarana :( ja kehutaan kuinka aborttia ei pakot tekemään ja kuinka on niin ihqua. No yleensähän nämä teiniäitien lapsetkin jatkaa samaa koko sukupolven ajan. Kai se sitten on hinoa olla ls asiakas ja hakee sossustakin rahaa.
 
grfrgdf
[QUOTE="kiva";26455283]Sama tuli mieleeni että tainnut sexileikit maistua aijemminkin. Tuon ikäisen kuitenkin pitäisi tietää mitä paljaalla vetelystä seuraa[/QUOTE]

Ja varmasti tietääkin. Tuon ikäiset vain tuppaa olemaan a) ajattelemattomia b) pelaamaan venäläistä rulettia c) tietämättömiä sen suhteen missä vaiheessa kiertoa raskaaksi voi tulla.

Millainen aikuinen (?) ihminen puhuu nuoresta ihmisestä tuolla tavalla?
 
"huh"
Miten täällä voi niin moni puolustella ja antaa tukea tuollaiselle tapaukselle? Ehkä se kertoo näistä ihmisistä ihan tarpeeksi.

Näytä tyttärellesi tämä palsta varoittavana esimerkkinä.
 
Saraldo
Minä kyllä yrittäisin hinnalla millä hyvänsä saada 14-vuotiaan suostumaan aborttiin. Voi hyvänen aika, vasta 14v, ihan lapsi! Elämään ei kuulu äidiksi tulo tuossa vaiheessa, vaan jotain ihan muuta. Ei tuon ikäinen vielä ymmärrä kaikkea sitä, mitä lapsi mukanaan tuo.

Joo, on ehkä olemassa onnistuneita yksittäistapauksia, mutta jokainen järkevä tajuaa, mitä kaikkea teinovanhemmuus tuo mukanaan ja sulkee pois, ja mihin se pahimmillaan johtaa. Syrjäytyminen jne. paljon mahdollisempia teininä vanhemmaksi tulleelle.

Minä itkisin verta ja yrittäisin puhua järkeä ja saada suostumaan aborttiin. Vasta lapsi vailla järkeä. Miten ta aikuiset ette sitä itse tajua, kun kannustatte lapsianne lisääntymään? Pakottaa tuskin voi, mutta olla tiukka ja realistinen, jopa hieman liioitella.
Mä olen ihan samaa mieltä. Olisin valmis rukoilemaan, manipuloimaan, lahjomaan, kiristämään ja jopa uhkailemaan, jotta tekisi sen abortin. Ei lasten kuulu saada lapsia, vaikka fyysiset valmiudet siihen olisikin. Tuon ikäiset kuvittelee, että kyllä he pärjää, kyllä he pystyvät hoitamaan lapsen ja kasvattamaan hänet. Kun aikuinen saa lapsen, hänellä on yleensä realistisemmat ajatukset lapsesta ja vanhemmuudesta, vaikkei hänelläkään tietenkään kokemusta siitä ole. Mutta lapsi, jolla ei ole vielä minkäänlaista elämänkatsomusta, ei minkäänlaista kokemusta siitä, millaista on pitää huolta edes itsestä, niin miten sellainen ihminen voi kuvitella huolehtivansa lapsesta?

Mä toivon ja rukoilen, etten koskaan joudu ap:n asemaan. Parempi varmaan aloittaa se seksivalistus jo tuolle 7-vuotiaalle...
 
[QUOTE="misu";26455334]Itsekin ihmettelen kuinka nämä mammat täällä kannustaa jakamaan persettään ja lisääntymään kakarana :( ja kehutaan kuinka aborttia ei pakot tekemään ja kuinka on niin ihqua. No yleensähän nämä teiniäitien lapsetkin jatkaa samaa koko sukupolven ajan. Kai se sitten on hinoa olla ls asiakas ja hakee sossustakin rahaa.[/QUOTE]

Ja nää on näitä jotka ei halua tai osaa ymmärtää.. Tai lukea tekstejä ajatuksen kanssa ja sisäistää kaiken lukemansa.
 
"tiuku"
Kyllä meilläkin pistettäisiin todellisuuden raa'at faktat kehiin. En todellakaan alkaisi lapselle kaunistella vauva arkea. Ainoa missä auttamaan suotuisin on hoitojärjestelyt - lapseni tulisi koulu käydä loppuun, mutta samalla jo alkaat katsastella jotain työtä millä osin rahoittaa lapsen elämää (menköön sitten vaikka siivoamaan).

Tytär saisi pyytää isä ehdokkaat ja heidän vanhemma henkilökohtaisesti meille. Kaikki samaan pöytään. Sitten sovittaisiin isyystesteistä ja samalla myös aloitetaan kaavailu kuinka nämä keskenkasvuiset kollit meinaavat omaa lastaan myös elättää.

Tyttäreni saisi suoraan heittää hyvästit suurimmalle osalle harrastuksista, tilalle ansio työ, olkoonkin koulun päälle kuinka raskasta tahansa. Kuten sanoin, ainoa missä suoraan autan on lapsen hoito koulu ja työaikoina. Piste.

Yövalvomiset ja sairaanlapsen hoito samoin lankeaisi tyttärelleni. Ihan kaikki ne jutut mitä meillä aikuisillakin on jos lapsen saa. Ruokaa lapseni saa kyllä. Ja henkistä tukea toki. Mutta konkreettiset jutut hänen tulee hoitaa.

Tämän litanian jälkeen voin uudelleen kysyä - oletteko todella valmiita vanhemmiksi. Jos ovat niin siitä sitten vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia ja Minna77

Yhteistyössä