Kirjagallup !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viimeksi luin Patricia MacDonaldin "Unessa nukkuu kauhu"
ja nyt on kesken Agatha Christien "Lordin kuolema".. jonka oon kyl lukenu monesti aiemminkin. Mutta Agatha rules aina vaan.

• Tykkää
Reactions: erinys
Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26454048:
Koontz kirjoittaa välillä paremmin kuin King. Mulle tuli jossakin kohtaa kiintiö Kingiä täyteen. Mielestäni King alkoi toistaa itseään liikaa. En ole varmaan kymmeneen vuoteen lukenut yhtään Kingin kirjaa, pitäisi varmaan lukea yksi uudempi, jos vaikka olisin päässyt kyllästymisestä yli. :)

Juu, kyllä Koontz on hyvä kirjailia, aika hyytyäviä kirjoja.
No oon miekin joskus kyllästynyt kingiin, mutta silloin luen jotain muuta ja palaan taas kingin kirjoihin.

Kuvun alla oli kyllä pienoinen pettymys, jokin siinä kirjassa tökki ja jäi kesken.
Tosin voi olla sekin että olin töissä eikä aikaa ollu lukea, niin ettei jaksanut keskittyä.
Nyt kesällä kun on aikaa meinaan lukea uudestaan ton kuvun alla. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26454279:
Se oli oikeasti todella hyvä kirja. Ei liian syvälle menevä eikä liian pintaraapaisu. Oli mielenkiintosta lukea skeptikon kirjoittama kirja yliluonnollisesta ja Anuirmeli vaikuttaa tosi ihanalta ihmiseltä. :)

Ok, pitää lukea tuo kirja, minnuu kiinostaa just tuollaiset. :)

Viimeksi luin Patricia MacDonaldin "Unessa nukkuu kauhu"
ja nyt on kesken Agatha Christien "Lordin kuolema".. jonka oon kyl lukenu monesti aiemminkin. Mutta Agatha rules aina vaan.

Millainen oli tuo Patrician kirja, suositteletko luettavaksi ?
Agathan kirjoja oon lukenu vaan pari kappaletta nuorempana, silloin ei oikein iskenyt.
Nyt voisi kyllä kokeilla uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26454503:
Ai niin. Onhan mulla Kalevala kesken, tänään pääsin viidenteen runoon asti. :D :laugh: Kuuntelen sitä äänikirjana samalla kun luen runot netistä, se tuntuu jotenkin selkeämmältä niin ja pystyn keskittyä paremmin.

:D No kalevala on miullakin kirjahyllyssä enkä oo edes aloittanut lukemista, niin ja pari raamattuakin löytyy, jäävät ehkä lukematta. :D :laugh:

Kalevalan olen lukenut, se sujui jopa suht kivuttomasti. Mutta sitten Danten Jumalainen näytelmä, voi tylsyys. Olin vaan päättänyt, että luen sen. Sen myös tein, mutta luin sen sitten ääneen jotten olisi alvariinsa nukahtanut. Nykyisin en enää viitsi moiseen ryhtyä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26454633:
Kalevala kirjahyllyssä ois kyllä hieno asia.. mutta Raamattua en tarvi. Jäis valitettavasti heti lukematta. Virsikirja löytyy kyllä. :D

Juup, kalevala pitäis löytyä jokaisen kirjahyllystä. :)
No toinen raamattu on vihkiraamattu ja toinen on mummin vanha, jotenkin tuolla raamatulla on vain tunnearvoa, muisto mummista. :D

Virsikirjaa meillä ei kyllä ole, muutenkaan en oo lauluihmisiä. :D

Lapsi 44 (Tom Rob Smith)
Salainen puhe (Tom Rob Smith)

Julmetun hyviä kirjoja, mutta tuskin sopivat herkimmille lukijoille. Suosittelen!

Juuri aloitin kirjaa Sokea rakkaus (Donna Leon). Vielä en osaa sanoa kirjasta mitään, kun olen vasta sivulla 46.

Mistä tuo Lapsi 44 kertoo?
Itse luin Poikani Kevin-kirjan, oli alkuun hieman pitkäveteinen, mutta lopulta luin sitä aamukahteen, kamala, hyytävä, ajatuksia herättävä.
"Poika raidallisessa pyjamassa" oli myös kaunis kauhealla tavalla.
Ootteko lukeneet Paulo Coehlon kirjoja? Olenko ainoa jonka mielestä esim. Alkemisti oli tyyylsä?? Luin sen kun sitä hehkutettiin kauheasti, ja nipin napin kahlasin loppuun. Tosin saman kirjailijan Veronika päättää kuolla on mahtava!

jälleen kerran kesken ainakin kymmenen opusta, joista aktiivisessa luennassa

Pilvilinna, joka romahti
Pelastakaa pojat
Linnunradan käsikirja liftareille (taas)
Kylmän kosketus
Taru Sormusten herrasta (moneskohan kerta, taas)

Itsellä odottaa pöydällä Douglas Adamsin sielun pitkä pimeä teehetki. Tosin olen sen verran kurkannut että alkaa:"Ei liene sattuma, että missään maailman kielessä ei ole ilmaisua "kaunis kuin lentokenttä".
:D

• Tykkää
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Viimeksi luin Jo Nesbøn uusimman, Gjenferd (en tiedä, mikä se on suomeksi). Todella hyvä, edelleen. Nesbø on pohjoismaisen paras rikoskirjailija omasta mielestäni.

Sekä Laila Hirvisaaren Minä, Katariina. Pidin siitäkin paljon.

Nyt luen valokuvauskirjaa.

Luenhan minä myös parhaillaan Jesper Juulin Ditt kompetente barn (suom. Viisas lapsi).

Yhteistyössä