suomalainen on nin vihkiytynyt kännykkäänsä, että varmaan olis hyvä järjestää sellaisia tapakoulutuksia asiasta

viisikymppinen isoäiti

Tunnettu jäsen
27.04.2012
33 333
2 849
113
niin, että ennen kuin on kurssin käynyt ei sais koko vempelettä:kieh:. kun eletään sen kanssa kuin euroopan 9omistajat konsanaan.
ei osata laittaa sitä hiljaiselle esim. kirkossa tai teatterissa tai elokuvissa yms. tilaisuudessa. ihan taatusti olipa missä hyvänsä näistä, niin jonkun kännykkä soi.
puhutaan siihen sitten joka paikassa. selostetaan isoon ääneen kaikki asiansa, mitkä ei toiselle kuulu, vaikka omapa se tietty on häpeänsä, jos asiansa kaikien korvalle levittelee.
nyt oltiin reissussa miehen kanssa ja hotellin aamupala tila oli todella ahdas. niin eiköhän joku ala puhumaan kännykkään turhanpäisiä asioita siinä ruokajonossa, ei aikomuskaan siirtyä siitä mihinkään vaan muut siinä sitten kierti sitä ympäri. herra vaan puhui, ja taispa hieman ärtyneenä katsella ihmisiä joka koukki ruokia vähän sieltä sun täältä sen ympäriltä.
ja sitten nämä soittoäänet, on vaikka minkälaista kieuntaa ja äänet tietty täysillä, no sekin saa olla jokaisella mikä haluaa, mutta eikö vois laittaa esim. vaikka junassa äänet pienemmälle, että ei herättäis puolta junavaunullista kerralla.

Mulle joku ulkomaalaistaustainen mies päivitteli lähijunassa, miten suomalaiset muuten ovat junissa hiljaa, mutta kännykkä kädessä kailotetaan kaikki henkilökohtaiset asiat. Samassa vaunussa siis joku ukko puhui kovaan ääneen puhelimeen, aiheena mm. ex-vaimon nuoruus ja omat rauhoittavat... :D

[QUOTE="oooo";26444589]Mulle joku ulkomaalaistaustainen mies päivitteli lähijunassa, miten suomalaiset muuten ovat junissa hiljaa, mutta kännykkä kädessä kailotetaan kaikki henkilökohtaiset asiat. Samassa vaunussa siis joku ukko puhui kovaan ääneen puhelimeen, aiheena mm. ex-vaimon nuoruus ja omat rauhoittavat... :D[/QUOTE]

Olen myös kerran bussissa kuunnellut kun joku haukkui täysin asiattomasti puhelimessa omaa naapuriaan:(
Tunnen vielä tämän naapurin mutta sitä en haukkujaa .
Ihmiset eivät todellakaan tunnu tajuavan että kun puhuvat puhelimeen julkisella paikalla niin lähellä olevat kuulevat kaiken.

Asiaa!

Myös nykyisin netin ja varsinkin FB:n käyttöön tarvittaisiin tapakoulutusta. Vai mitä sanotte pari kertaa vuodessa tavattavasta tuttavasta, joka vierailuilla on viime aikoina käyttänyt suuren osan yhteisestä ajasta FB:ssä. Ymmärrän että on vähän sekaisin, mutta ei noin sekaisin tarvitsisi olla.

Asiaa!

Myös nykyisin netin ja varsinkin FB:n käyttöön tarvittaisiin tapakoulutusta. Vai mitä sanotte pari kertaa vuodessa tavattavasta tuttavasta, joka vierailuilla on viime aikoina käyttänyt suuren osan yhteisestä ajasta FB:ssä. Ymmärrän että on vähän sekaisin, mutta ei noin sekaisin tarvitsisi olla.
mua kans ärsyttää ihmiset, jotka on netissä koko ajan jos heille menee kylään tai tulevat meille kylään. tai sitten vahdataan silmät tapilla jotain telkkarisarjaa eikä kuulla eikä nähdä mitään muuta. ja vielä selostetaan ohjelman tapahtumia isoon ääneen, niin kuin se läsnä olija ei itse näkis mitä ohjelmassa tapahtuu. mun mielestä on parempi pysyä kotona, jos ei osaa muuta kuin nettiä vahdata. meillä kun ei telkkari aukea kun vieraita on ja kukaan ei ole vielä pyrkinyt sitä itse avaamaan. ja paras olla pyrkimättä. ja vieraille, jotka tällaisen netti/tv:n orjan luo yrittää, niin vois sanoa, että meillä ei seurustella sitten, vaan vahdataan joko telkkaa tai tietokonetta, silloin vois ovelta pyörtää takaisin

Yhteistyössä