Kiitos koulu ja työkkäri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26415109]Joo, mutta työtönhän sä olet kun saat työttömyysrahaa. Kaiken ajan mitä et opiskele tai käy töissä, olet työtön työnhakija![/QUOTE]

joululomaksikaan tarvinut ERIKSEEN hakea työttömyspäivärahaa vaan se tuli automaattisesti.

Rollolainen!! Mä alan nyt elokuussa opiskelemaan kans tolla työkkärirahalla mutta mun pitää silti koko ajan uusia työnhakuni ja pitää se voimassa. eikö teillä ollyt niin?

meillä ei saaa VÄLLITODISTUKSI, vain opintosuoritteita ja viimekis jouduin lähettämääm sen opintosuoritteen lisäkis tyäkkärin oman virallisen lapun, mistä toin näkyi kaikki samat asiat. NE PITÄÄ OLLA, vajavaisia ei hyväksytä näi mulle sanoottiin vimeksi. kaki kerta vuodessa piää aian lähettä tieto kuinka opinnot ovat edisyneet+ tulevat lomat ja suunnitellutopinnot ja jso ei ole sujuneet oopinnit ninkuin on sunniteltu, että miksi näin on.

No ihan varmasti saa todistuksen sen hetkisistä suoritetuista ja kesken olevista opinnoista! Älä siis valehtele. Höpö, höpö. Minun luokalla on opiskelija, joska opiskelee työttömyysaikana ja hänellä tuet tulevat niin kuin pitää. Sinä olet vissiin ainutlaatuinen tapaus tämän asian suhteen?

[QUOTE="vieras";26415005]Kelahan sen korvauksen maksaa, ei työkkäri?[/QUOTE]

lausunnot menee TYÖKKÄRISTÄ, jolloin kelaa maksaa sen mukaan mitä työkkäri tekee.

[QUOTE="vieras";26415150]No ihan varmasti saa todistuksen sen hetkisistä suoritetuista ja kesken olevista opinnoista! Älä siis valehtele. Höpö, höpö. Minun luokalla on opiskelija, joska opiskelee työttömyysaikana ja hänellä tuet tulevat niin kuin pitää. Sinä olet vissiin ainutlaatuinen tapaus tämän asian suhteen?[/QUOTE]
juu muuna aikana on tulleet ihan normaalistai, mutta nyt kesällä olis pitänyt palauttaa tuo opintosuoritusjuttu. ei siinä mitään tokis e palutetaan, mutta ei koulukaan voi sitä palutta 31.5 mennessä kuten kirjeessä luki,kun aiemmassa kirjesä se oloi 30.6. yhtäkkiä onkin muutunut päivämäärä. kkai erri päivämäärää kummasskin krjeessä, mulla on kumatkin tallessa joten mun muistista tässä eiole nyt kyse. monta eri virkailijaa käsitellyt nin heile on sattunut moka,mutta huomeenna tää selviää.

meile tulee posti aina niin myöhään, ettei ehs´di enää samana päivänä viratooihin soittaa, usoen posti tulee vasta viiden jäkeen.

Niin silloin joskus parikymppisenä näista asioista vaan oppi pitämään huolta. On sitä aikanaan maksettu takasin asumistukia tms ihan vaan siksi että ei ottanut asioista selvää. Luulisi noiden asioden hoito jo nelikymppisenä onnistuvan :)

[QUOTE="saara";26415141]Rollolainen!! Mä alan nyt elokuussa opiskelemaan kans tolla työkkärirahalla mutta mun pitää silti koko ajan uusia työnhakuni ja pitää se voimassa. eikö teillä ollyt niin?[/QUOTE]
juu, mutta opintoja seurataan todella tarkasti.

[QUOTE="...";26415194]Niin silloin joskus parikymppisenä näista asioista vaan oppi pitämään huolta. On sitä aikanaan maksettu takasin asumistukia tms ihan vaan siksi että ei ottanut asioista selvää. Luulisi noiden asioden hoito jo nelikymppisenä onnistuvan :)[/QUOTE]

mä ooon jouuntut myös asumistukea maksaman takaisin, mutta KELAN mokien takia.kela itsekin myönsi etttä olivat tehneet virhene, muta SILTI minun piti maksaa takaisin. näin se vaan on. nuo litoksetkin tekvät virheitä, koska ihmisiä niisäkini on töissä.

[QUOTE="vieras";26415150]No ihan varmasti saa todistuksen sen hetkisistä suoritetuista ja kesken olevista opinnoista! Älä siis valehtele. Höpö, höpö. Minun luokalla on opiskelija, joska opiskelee työttömyysaikana ja hänellä tuet tulevat niin kuin pitää. Sinä olet vissiin ainutlaatuinen tapaus tämän asian suhteen?[/QUOTE]

Sori, mutta on kyllä joissakin ammattiopistoissa tapana aikuiskoulutuspuolella ettei saa mtn todistusta 1. lukuvuoden keväällä.. arvosteluja voi tulla pitkin kesää jälkijunassa ja näytöt pitää olla tehtynä kaikki lopuksi. Omaehtoinen koulutus juurikin oli kyseessä ja KELA vaati todistuksen, jota ei sitten oppilaitos voinut antaa juuri siihen 2.6 mennessä, kun ei oltu arvosteltu tenttejä ja samaan opintokokonaisuuteen liittyvää työharjoittelua. Sille ei mahtanut mitään. Keskeytettyäni opinnot, sain seuraavana keväänä vasta sen virallisen opintosuoritusotteen ja todistuksen osallistumisestani. Oli pikkusen myöhäs..

Terveisin eräs, jonka opinnot jäi kesken juurikin tuollasen "pikkuseikan" takia, jota ei kerrottu opintojen alussa. :(

ei ole kyse sitä etä haluanko vai ei. mule EI KERROTTU että pitää opiskelujen jälkeen hakea uudelleen työtömäksi työnhakijaksi, kun koulu loppuu. Koulu on loppunut 2.6. nyt kuitenkin kun katson tuota opintojen surantalappua, sinä on päivämäärä 30.6, johon menenssä pitää olla topimitetu nuo opintojen edistymiset ym ja silti sitten toisessa lapussa lukee että en ole toimittanut opintojen edistymislappua, joten en voi saada töttömyspäivärahaa, enkä ole ilmoittautunut työttömäki työnhakijaksi.

Siis taas häh?? Mulle ei koskaan aikuisena opiskelijana tullut mieleenikään kesäloman ajaksi hakeutua työttömäksi. Jos nyt saisitkin työtarjouksen, ethän sä sitä voisi kait vastaanottaa?? Kesälle haetaan kesätyötä tai suoritetaan opintaja vaikka nettikurssilla ja haetaan kesäopintotukea tms. Minusta sinä et ole työtön työnmhakija, kun opinnot jatkuu elokuussa... Sossy, mutta en vaan ymmärrä.

Jaa anteeksi, mä opiskelikin ihan normi opiskelijana, en millään työllistämistuella, joten en tietty ollut työtönkään. Mutta pitääkö siis työllistämistuella opiskelevan olla työttömänä kesällä?

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26415661:
Jaa anteeksi, mä opiskelikin ihan normi opiskelijana, en millään työllistämistuella, joten en tietty ollut työtönkään. Mutta pitääkö siis työllistämistuella opiskelevan olla työttömänä kesällä?

Ei pidä vaan voi myös mennä töihin, tosin aloittaja ei edes harkitse sellaista vaihtoehtoa.

:headwall: Rautalanka loppui, ratakiskosta en jaksa vääntää. Mut tsemppiä sulle! Tolla "kaikki on aina kaikkien muiden vika ja kaikki tekee mua kohtaan vääryyttä" -asenteella pärjää varmaan pitkälle! :)

ei ole kyse sitä etä haluanko vai ei. mule EI KERROTTU että pitää opiskelujen jälkeen hakea uudelleen työtömäksi työnhakijaksi, kun koulu loppuu. Koulu on loppunut 2.6. nyt kuitenkin kun katson tuota opintojen surantalappua, sinä on päivämäärä 30.6, johon menenssä pitää olla topimitetu nuo opintojen edistymiset ym ja silti sitten toisessa lapussa lukee että en ole toimittanut opintojen edistymislappua, joten en voi saada töttömyspäivärahaa, enkä ole ilmoittautunut työttömäki työnhakijaksi.
kuka sen kissan hännän nostaa ellei kissa itse. kuka rollon laput täyttää ja rollon laput lukee ja toimii niinkjuin niissä käsketään, ellei rollo itse.

Jos ap:ta nyt kehottaa vielä kysymään jostakin töitä, niin hän varmasti keksii liudan selityksiä miksi ei voi töitä hakea ja tehdä.

Aina on muuten kaikissa muissa vika. Milloin on kamala pomo tai työkaverit, työpaikka huonojen kulkuyhteyksien päässä jne. Ikinä ei katsota peiliin ja mietitä missä se vika voisi olla.

opiskelen omaehtoisena koulutuksena ammattikorkeakoulussa, olen työtön, että saan työttömyyspäivärahaa ja ylläpitokorvauksen. Joten työkkäri tarvii edistymisestä tiedon ja lomista, jolloin tulee vain työötömyyskorvaus ja tämä on voimassa 24kk. Tämä tuki lopetetaan jos ei tarpeeksi kerry opintopisteitä, joista tuo varmaan puhuu.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26415649:
Siis taas häh?? Mulle ei koskaan aikuisena opiskelijana tullut mieleenikään kesäloman ajaksi hakeutua työttömäksi. Jos nyt saisitkin työtarjouksen, ethän sä sitä voisi kait vastaanottaa?? Kesälle haetaan kesätyötä tai suoritetaan opintaja vaikka nettikurssilla ja haetaan kesäopintotukea tms. Minusta sinä et ole työtön työnmhakija, kun opinnot jatkuu elokuussa... Sossy, mutta en vaan ymmärrä.
olen työtön kesällä. Olen opiskelija, mutta saan tyämatrkkiantukea, kesällä vaan ei le opintoja kuten ei joulunakaan eikä syyslomallakaan jne.

opiskelen omaehtoisena koulutuksena ammattikorkeakoulussa, olen työtön, että saan työttömyyspäivärahaa ja ylläpitokorvauksen. Joten työkkäri tarvii edistymisestä tiedon ja lomista, jolloin tulee vain työötömyyskorvaus ja tämä on voimassa 24kk. Tämä tuki lopetetaan jos ei tarpeeksi kerry opintopisteitä, joista tuo varmaan puhuu.
mulla on trpeeksi opintopisteitä / opintoviikkoja, Mutta koulu ei ole toimittanut vielä tätä paperia tykökkärin, miksi oliis kun ALKUPERÄISESSÄ lapussa lukee että toimitettava 30.6 mennessä. Nyt yhtäkkiä ne oliskin pitänyt toimittaa jo 31.5 mennessä. ja miten ihmeessä mä olisin voinut olla työtön jo 1.6 alkaen kun mun koulu pättyi virallisesti 2.6, vaikka harjoittelu päättyikin 1.6.

Yhteistyössä