On se kumma tuo meidän lapsen pph.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsi pph.lla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsi pph.lla

Vieras
Viime perjantaina ei halunnut lasta hoitoon kun oli sisarensa synttärit. Huomenna olisin vienyt lapsen hoitoon mutta ei käy kun tulee uusia lapsia varahoitoon eikä voi 5 lasta yhtaikaa hoitaa. Lapsi oli juuri viikon kotona kun oli kipeä. Niin ja tällaisia tapauksia on useita. Onneksi minulla on sellainen työ mikä kyllä joustaa. Jos näin ei olisi ei varmaan pärjättäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjää;26404994:
sitten lapselle oltava paikka ko päivinä. soita pph johtajalle.

Niinpä. Ei pph voi muutella aikoja. Tuosta tulee vakava varoitus mikäli olisi totta. Eiköhän sopimuksessa siis ole jonkin porsaanreikä tehty eli kesäaikana eritelty hoitoaika eri tavoin tms. Joudutko muka maksamaan päivistä joina lapsi ei pääse hoitoon???????

Niinpä. Ei pph voi muutella aikoja. Tuosta tulee vakava varoitus mikäli olisi totta. Eiköhän sopimuksessa siis ole jonkin porsaanreikä tehty eli kesäaikana eritelty hoitoaika eri tavoin tms. Joudutko muka maksamaan päivistä joina lapsi ei pääse hoitoon???????

Ei ole kesäaikaan mitään eri sopimusta. Käsittääkseni maksan vain päivistä jolloin on hoidossa. Ja loma lapsella alkaa ensi keskiviikkona siksi en jaksa vääntää tästä asiasta. Elokuusta onneksi menee päiväkotiin.

Olen kunnallinen eikä meilläpäin onnistuisi tuollainen. Kyllä hoitoajoista on pidettävä kiinni ja lapsen saatava tulla hoitoon silloin kun on tarvetta tai sitten on järjestettävä varahoito. Ymmärrän, jos hoitaja pitää tasoitusvapaitaan tai on sairas. Nuo syyt kuulostavat vähintäänkin kummallisilta. Ja ehdottomasti yhteys esimieheen, vaikka te ette hoitoa jatkakaan. Ei tuollaisen hoitajankaan ole syytä työtään enää jatkaa.

[QUOTE="pph";26405082]Olen kunnallinen eikä meilläpäin onnistuisi tuollainen. Kyllä hoitoajoista on pidettävä kiinni ja lapsen saatava tulla hoitoon silloin kun on tarvetta tai sitten on järjestettävä varahoito. Ymmärrän, jos hoitaja pitää tasoitusvapaitaan tai on sairas. Nuo syyt kuulostavat vähintäänkin kummallisilta. Ja ehdottomasti yhteys esimieheen, vaikka te ette hoitoa jatkakaan. Ei tuollaisen hoitajankaan ole syytä työtään enää jatkaa.[/QUOTE]

On tässä pph.ssa ollut muutakin ihmetystä. Ei saa lapsia kuriin ja raapivat toisiaan yms.
mutta tosiaan tuo pph toiminut tuossa työssä jo noin 20v.

Olen pph ja pidän pakollisia työntasausvapaita. Varahoito järjestetään jos tarvetta.
Puhun vanhemmille pakollisista vapaista, en kerro et olen menossa sinne ja tonne
Vapaallani. Silloin asia vääristyisi. Juu ei pitänyt lastani vaan meni juhliin.
Meillä on oikeus pitää pakolliset vapaat silloin kun itsellemme parhaiten sopii.

[QUOTE="Hoitaja";26405163]Olen pph ja pidän pakollisia työntasausvapaita. Varahoito järjestetään jos tarvetta.
Puhun vanhemmille pakollisista vapaista, en kerro et olen menossa sinne ja tonne
Meillä on oikeus pitää pakolliset vapaat silloin kun itsellemme parhaiten sopii.[/QUOTE]

Hänellä ei ollut silloin vapaapäivä sanoi vaan että olisi hyvä jos en toisi hoitoon
kun ei tee kuin muutaman tunnin päivän kun lähtee iltapäivästä syntymäpäiville.
Ymmärrän kyllä vapaat.

[QUOTE="Hoitaja";26405163]Olen pph ja pidän pakollisia työntasausvapaita. Varahoito järjestetään jos tarvetta.
Meillä on oikeus pitää pakolliset vapaat silloin kun itsellemme parhaiten sopii.[/QUOTE]

on kyllä,mutta todellakaan pph ei voi ottaa varahoitolapsia a sanoa vakituiselle et sor olkaa kotona.
myös tasausvapaista on kyllä ilmoitettava hyvissä ajoin jotta lapselle ehitään varahoito rukata.

Ai noin lyhyillä varoitusajoilla? Enpä kuule usko...

[QUOTE="Hoitaja";26405212]En ole itse puhunut ajoista. Voimme pitää vapaat parhaaksi katsomana aikana. Toki siitä ilmoitetaan riittävän ajoissa ja tarvittaessa saa varapaikan[/QUOTE]

Tästä ei ole nyt kysymys. Nämä ovat sellaisia ns.vapaita joista pph ilmoittaa edellisenä
päivänä tai 2 päivää ennen.

Vihje. Kun otatte uuden pph paikan vastaan. Ottakaa selvää hoitajan pv pituudesta. Jutelkaa tulevista pakollisista vapaista.
Toiveet molemmin puolin. Avoimuus tärkeetä.
Itse teen 4vk 5 vk työt joten vapaata tulee. Mut näin en tekisi ellei pomot vaadi.

Varahoitopaikka on kirjattu hoitosopimukseen. Meillä siinä lukee 1) oma äiti 2) tietty päiväkoti ja koska se jäi tuollaiseksi työttömänä ollessani,en saanut heti varahoitoon... eli sun hoitosopimuksessa on pakosti oltava se varahoito!!!

Yhteistyössä