Paljon jää rahaa laskujen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
150€ viikkoa kohti ja perheessä 2aik. ja 4 lasta. Tuosta maksetaan bensat ja ruuat sekä tarvittaessa lääkkeet. Satunniasesti lisätuloja jolla sitten vaate ym. hankinnat tehdään.

Mä en yhä edelleenkään ymmärrä käsitettä kiinteä lasku. Ei ihmisten menot ole vertailukelpoisia.
Toisille lehtitilauslaskuon kiinteä lasku, toinen ostaa irtonumeroita.
Toisille kuntosalikortin maksu on kiinteä lasku, toiset ostaa ne muutoin.
jne.

[QUOTE="Jep";26399218]Mä en yhä edelleenkään ymmärrä käsitettä kiinteä lasku. Ei ihmisten menot ole vertailukelpoisia.
Toisille lehtitilauslaskuon kiinteä lasku, toinen ostaa irtonumeroita.
Toisille kuntosalikortin maksu on kiinteä lasku, toiset ostaa ne muutoin.
jne.[/QUOTE]

Tarkoittaa varmaan pakollisia laskuja, sähkö, vesi jne..

meitä kolme ja pakollisten laskujen jälkeen jää nyt. 2000 € vuokralla tällä hetkellä. Tosin tilanne tulee nyt muuttumaan kun tällä viikolla asuntolaina otetaan, sitten jää ehkä n. 1500-1600 € kuussa pakollisten menojen (laina, päivähoito, sähkö, vesi)

ouch...ja pärjäätte hyvin?

No ainahan sitä voisi paremminkin pärjätä ja enemmäkin rahaa toki saisi kulumaan, mutta ei me nyt kovinkaan onnettomia olla tämän asian takia. Jonkun aikaa tätä kestää, mutta yritetään pärjätä sillä mitä tulee.

Kesältä toivon hyvää marjasatoa jotta saamme pakastimeen talveksi marjoja ja mehua (viime vuosi oli todella surkea marjojen suhteen) ja jos mahdollista niin poimimme myyntiin saakka josta lisätuloja.
Harrastamme paljon vaihtotaloutta; hiustenleikkuu vaihtuu siivoamiseen/lastenhoitoon tms., lastenhoito siivoamiseen/tietokonehuoltoon/pikku remppahommiin jne.
Kerran vuodessa yritämme satsata 150€ vasikkaan. Eli ostamme tuttujen kanssa kimpassa vasikan, kasvatamme sen likelle joulua ja jaamme lihat. Kuluja tulee 150€ maksimissaan ja lihaa saamme n. 65kg =) Perunoita ja porkkanoita vaihdamme johonkin palvelukseen tai lihaan/marjoihin jne.

Millainen tilanne teillä?

Alkuperäinen kirjoittaja meillä.;26399301:
meitä kolme ja pakollisten laskujen jälkeen jää nyt. 2000 € vuokralla tällä hetkellä. Tosin tilanne tulee nyt muuttumaan kun tällä viikolla asuntolaina otetaan, sitten jää ehkä n. 1500-1600 € kuussa pakollisten menojen (laina, päivähoito, sähkö, vesi)

ok..apua !! tienaatte sitten aika paljon !!!

Olen myös yhden lapsen yh ja työtön. Rahaa jää kuukaudessa noin 350-400 euroa ruokaan, bensaan ym. päivittäisiin ostoksiin. Omiin vaatteisiin, kampaamoon tai muihin "ylellisyyksiin" ei riitä rahaa. Lapsen vaatteet, harrastukset ja huvitukset maksan lapsilisillä.

Palkasta jää pari kymppiä mulla,siihen lisäksi tulee elarit ja lapsilisät,joista osa menee laskuihin kuitenkin.Käyttely rahaa kaikenkaikkiaan kuukaudessa jää noin 100-150 e.Eli sillä rahalla sitten ruuat ym..

Palkasta jää noin 300 vuokran/sähkön/nettilaskun jälkeen ja lisäksi elarit + lapsilisät joista sitten maksan esim puhelinlaskut ja muut. Jäisköhän ruokaan noin +- 400e? Neljä lasta ja minä.

Kaksi aikuista+kaksi alle 4v lasta

Rahaa jää pakollisten laskujen jälkeen joku 1500e+lapsilisät..

Pk maksut maksimi onko senyt sitte 485e yhteensä? Asumiseen 600-700e talvella varsinkin 700e kieppeillä kiitos öljylämmityksen, puhelimet+netti 60e, lehdet+kanavapaketit 120e.. Sitten tietty vakuutusmaksut yms, lainan lyhennykset.. Oisko 600e niihin aika tarkkaan..

Mulle 700€, miehelle n. 1000-1200€. Olen tällä hetkellä työtön. Mies maksaa itse autonsa ja moottoripyöränsä kaikki maksut. Vuokra ja sähkölaskut maksetaan puoliksi, molemmat maksaa omat menonsa, lapsen ja eläinten menot maksetaan yhdessä.

Yhteistyössä