Mitä mieltä olette meidän hää menuusta?

  • Viestiketjun aloittaja Elokuun morsian
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tosi outo häämenu, luulin tätä vitsiksi. Mun mielestä rosolli, lantturaaste ei sovi ainakaan kesähäihin, ennemminkin joulupöytään ja ei myöskään ole kivaa jos olis keittoa pääruuaksi. Ei se ole mitään kovin juhlavaa. Ehdottaisin hääkakkua, keksejä ja joku makea piiras. Suolaseksi ruuaksi suolanen piirakka esim. kasvispiiras/voileipäkakku.
 
"vieras"
No täähän on vitsi, ei kai kukaan nyt tollasta menua laittais häihin :LOL: Lantturaastetta ja hernaria, tuleeks se silli niinku siihen hernarin sekaan sit :D Ja juomaks jollain superhiivalla käytettyä koti"viiniä" :LOL: :LOL:
 
"liina"
no huh huh,että oikein häämenu,anna mun kaikki kestää,rosollia,hernekeittoa,ei jeesus nyt oikeesti,miettikää,samalla rahalla saatte todellakin jotain parempaa ja vaikka kuinka tykkäätte rosollista itse niin ei todellakaan sovi hääjuhlaan jotka käsittääkseni ovat siis ihan muulloin ku jouluna,syökää se rosolli miehen kans vaikka hääyönä mutta ei ei ja vielä kerran ei hääjuhla pöytään
 
[QUOTE="heip";26384070]lisään vielä, että maustekakut on edullisia tehdä ja yhdestä kakusta tulee tosi monta palaa![/QUOTE]

Ja päälle vaikka joku suklaa/maustettu tomusokeri kuorrutus niin on vähän juhlavampikin.

Vaikka onkin pieni budjetti niin ei sen tarvitse niin selvästi siinä menuussa näkyä. Ennemmin pari kunnon vaihtoehtoa kuin monta toisiinsa sopimatonta lajia.
 
"vieras"
Jos rahaa ei ole kauheasti, niin sitten less is more-meininki. Esim lohikeitto (tarjouslohesta), mahdollisille kasvissyöjille kidneypapukeitto (kuin mausteinen, tomaattinen jauhelihakeitto mutta jauhelihan tilalle kidneypapuja), tummaa ja vaaleaa leipää, alkupaloiksi vihreä salaatti, ruokasalaatti ja vaikka jokin itsetehty patee. Jälkiruoaksi kakku ja keksejä/konvehteja.
 
Ei vaan
[QUOTE="aloittaja";26384077]Kiitos vinkeistä. Voisi vaikka sen lantturaasteen vaihtaa porkkanaan ja hernekeiton tilalle joku kiusaus. Ja mansikka kakku siis piti kirjoittaa.[/QUOTE]

..mansikkakakku, tonnikalasalaatti, kinkkusalaatti jne.
 
"susu"
onko pakko olla ruokahäät?Meillä ei ollut ruokahäitä,mutta pöydässä oli salaatteja,karjalapiirakoita munavoilla,voileipäkakkuja ja suolaisia piirakoita.Makeita leivonnaisia oli hääkakun lisäksi pullaa ja itse tehtyjä pikkulepiä,tiikerikakkua ja lapsille vohveleita.Kahvia,teetä ja mehua.Kaikki voi tehdä etukäteen valmiiksi,kunhan piirakat lämmittää.
 
"vieras"
Jos tarkoitus on elokuussa tehdä edulliset tarjoilut, niin panostaisin kyllä raaka-aineissa sellaisiin kasviksiin, joita silloin saa halvalla.

Mites kukkakaaligratiini?
Salaatteja tuoreista vihanneksista ja coleslaw-tyyppinen (kesäkaali, porkkana), uudet perunat. Jos keittoa tarjoatte, niin lohikeitto olis kivempi kuin hernari.... tai vaikka kaalikeitto, sillä kaalia saa varmasti yli pari kiloa eurolla silloin.
 
hernaria hääpäivänä?
Mikä pakko se on jollain nollabudjetilla järjestää ne häät?Säästäkää rahaa ja pitäkää häät sitten kun on tarpeeksi rahaa tarjota siellä laadukkaampaa ruokaa.
 
"vesimeloni"
Itse en ollenkaan tykkää mistään "erikoisemmista" tai juhlavista ruuista. Graavit kalat, sillit, gratiinit, sienet, homejuustot, äyriäiset sun muut jää meikäläiseltä syömättä. Samaten usemmiten myös lihajutut (karjalanpaisti tyyppiset on kaikkein kamaimpia). Eli itse olisin hyvinkin tyytyväinen ap:n tyyliseen yksinkertaiseen kotiruoka tarjoiluun. :)
Jos mietin häitä, joissa olen ollut, niin sellaisista heinommista tarjoiluista on jäänyt nälkä. Parhaat tarjoilut oli eräissä pienissä häissä, jossa tarjottiin kinkku- ja lohikiusausta, sen seurana salaatteja ja leipää ja jälkkäriksi se kakku ja pikkuleipiä.
Ja serkkuni häissä oli myös tarjolla aika perusruokaa: perunoita, riisiä, lihapullia, kalaa, kanaa, salaatteja... joukossa muutama "hienompikin" juttu ja sielläkin tarjoilua kehuttiin maasta taivaaseen.
Mut nää on niin makuasioita.
 
"Lissu"
Jos ap korvaa hernarin jollakin kiusauksella ja lantturaasteen porkkanaraasteella, niin mun mielestä tarjoilu on ihan ok. :) Kukin tyylillään, varmaan häät on muutoinkin rennompaa sorttia. Ja ainakin ruuat on sellaisia mitkä kelpaa lapsillekin, usein häämenut ovat sellaisia että lapsille on sitten oltava omat pörerönsä...
 
Hyvin sopii tarjoilla soppaa ja kinkkukiusausta. Jokainen voi toki tehdä sellaisen tarjoilun kuin haluaa.

Olen itse ollut hässä jossa oli ruokana lohikeitto, ruisleipä, juusto, ruokajuomat. Kahvin kanssa oli hääkakku sekä useampaa muuta makeata tarjottavaa.
 
"jep"
Hyvin sopii tarjoilla soppaa ja kinkkukiusausta. Jokainen voi toki tehdä sellaisen tarjoilun kuin haluaa.

Olen itse ollut hässä jossa oli ruokana lohikeitto, ruisleipä, juusto, ruokajuomat. Kahvin kanssa oli hääkakku sekä useampaa muuta makeata tarjottavaa.
Olen samaa mieltä ja ollut myös häissä, missä oli nuo mainitsemasi tarjottavat. Hauskimmat ja mukavimmat häät muuten missä ikinä olen ollut aikuisiällä, ei mitään pönötystä eikä myötähäpeää "wannabe-pilaatte-päiväniprinsessana" -hirviömorsiamen käytöksen vuoksi. :) Käsittämättömän typeriä kommentteja tullut ihan asialliseen kysymykseen. Täydelliset palstamammat asialla taas, hävetkää jos osaatte.
 

Yhteistyössä