Alkoholin ostaminen koulunsa lopettaneelle?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli suostuin nyt ostamaan 3 pulloa keskikaljaa peruskoulun lopettavalle pojalle. Sain hirveät haukut tästä. Ehtona on, että poika juo ne kotona ja sitten vasta ulos ja kotiintuloaikakin sovittuna viimeistään klo 2. Mietin vain, että parempi vetäistä ne kotona kuin tuolla ulkona. Kivittäkää.

saakeli
[QUOTE="vieras";26386859]Eli suostuin nyt ostamaan 3 pulloa keskikaljaa peruskoulun lopettavalle pojalle. Sain hirveät haukut tästä. Ehtona on, että poika juo ne kotona ja sitten vasta ulos ja kotiintuloaikakin sovittuna viimeistään klo 2. Mietin vain, että parempi vetäistä ne kotona kuin tuolla ulkona. Kivittäkää.[/QUOTE]

ulkona vetää sitten lisää,aivan varmasti!Tuolla tavalla hyväksyt,että on ihan ok,että alaikäinen saa käyttää alkoholia.Anna samantien autonavaimet mukaan.

Mulla olisi pelko, että nykäisee ne kolme pohjiksi ja lähtee juomaan lisää kartsalle.

Jos minä IKINÄ antaisin lapsilleni alkoholia, niin se olisi teini-ikäiselle pieni lasillinen olutta ruuan kanssa, tai tilkka viiniä ruuan kanssa. Valmistumista voi juhlia muutenkin, kuin kännäämällä. Nyt, kun lapset ovat vasta alle 5-vuotiaita, olen vahvasti sitä mieltä etten kuunaan tule ostamaan niille yhtään ainoaa pulloa juopotteluna juotavaksi.

Mulla olisi pelko, että nykäisee ne kolme pohjiksi ja lähtee juomaan lisää kartsalle.

Jos minä IKINÄ antaisin lapsilleni alkoholia, niin se olisi teini-ikäiselle pieni lasillinen olutta ruuan kanssa, tai tilkka viiniä ruuan kanssa. Valmistumista voi juhlia muutenkin, kuin kännäämällä. Nyt, kun lapset ovat vasta alle 5-vuotiaita, olen vahvasti sitä mieltä etten kuunaan tule ostamaan niille yhtään ainoaa pulloa juopotteluna juotavaksi.
olen just toista mieltä. Tulen ostamaan jo nuorempanakin, että oppivat ottamaan kohtuudella kuten isänsä :D Näin mullekin opetettiin, enkä ole joutunut viinan kanssa vaikeuksiin. Hyvin maistuu vieläkin

ap------------
[QUOTE="vieras";26386914]Meinaatko kuitenkin, että parilla eurolla saa lisää olutta?[/QUOTE]

En meinaa. Sillä on siis ennestään antamiani viikkorahoja pari euroa ja lisää en anna nyt, sillä jos menee ja ostaa lisää olutta. Olen ostanut myös nuorille sipsejä ja limuja ja nuo 3 olutta ovat vain extralisäke. Itse en käytä alkoholia ollenkaan.

aurinkolasit silmillä
voi teitä kukkahattupäitä! ruoan kanssa..juupa juu. heleppo se on sanoa nyt kun tod.näk.omat lapset on pieniä. odottakaapa kun kasvavat murrosikään :D karu totuus paljastuu :)

Meinaatko että ne sipsit jää sitten niihin sun ostamiin?

No ei ku asiaan. Vaik poika ei oiskaan törttöillyt aiemmin niin kerta se on ensimmäinenkin. Eiköhän löydy joku kaveri jolla enemmän juotavaa tarjottavaksi tai lainattavaksi. Mä en ostais muuta kun ne sipsit.

"hih"
Ja minä aion opettaa, että olutta/viiniä voi ottaa ruuan kanssa, tai saunajuomana tms. Ja että asioita voi juhlistaa muutenkin, kuin vetämällä kännit.
Mua naurattaa nämä kommentit. Omasta ja lähipiirin kokemuksesta sanon, että vaikka kuinka opettaisit ottamaan sivistyneesti niin silti lapsestasi saattaa kasvaa ihan rapajuopppo. Alkoholinkäytön malli tulee kotoa, mutta ei nuorta opeteta kotona juomaan tai aika outo nuori on, jos tyytyy vain tähän. Mutta ehkä alle kouluikäisen äitinä on helppo vielä näin sanoa.

gas
joo, oletko ottanut huomioon, että jos hänellä ei ole rahaa, ties vaikka myy itteensä saadakseen lisää. Suomessa kun ei ole totuttu kohtuuteen, jos on pakko ottaa, otetaan pohjanmaan kautta.

Juovat lapseni eli eivät, niin alkoholia en tule heille hommaamaan, enkä tupakkaakaan, ikinä. Ja viesti on, ettei alkoholi ole tarpeellista.

Yhteistyössä