V
"vieras"
Vieras
Opetusministeriössäkin on todettu, että Suvivirsi ei ole uskonnonharjoittamista vaan kulttuuriperinnöllinen laulu.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Se että mun vakaumusta ja ajatuksia ei kunnioiteta tippaakaan, silti mun pitäisi nöyrästi vaan itse ottaa vastaan kaikki paska mikä valuu niskaan.Mikä sun ongelma oikein on?
Mitä tekemistä vangeilla on Suvivirren kanssa?!?![]()
Miksi ihmeessä viha islamia kohtaan nostaa heti päätään niin voimakkaasti kun jutussakin rehtori kommentoi vain että alle puolet koulun oppilaista on luterilaisia. Kukaan ei ole sanonut että päätös suvivirren puuttumisesta johtuisi muslimeista. Oikeasti aika surullista että aikuiset ihmiset suhtautuvat asioihin noin![]()
Itselleni se on henkilökohtaisesti ihan se ja sama lauletaanko suvivirttä kevätjuhlassa vai ei, jos vaihtoehtona on istua hiljaa nätisti laulamatta jos se ei omaan vakaumukseen sovi. Tai poistua paikalta jos se nyt on niin iso asia.
Joulujuhliin löytyy varmasti vähemmänkin uskonnollisia lauluja, ei kaikkien tarvitse olla vain Heinillä härkien kaukalon ym. Tottakai "teemalaulut" kuuluu asiaan, mutta edelleenkin, jos voidaan antaa lapsille (tai vanhemmille) valinnanvapaus että laulaa mitä haluaa eikä ole pakko osallistua esim. kuoroesityksiin joissa lauletaan uskonnollisia lauluja niin kyllä sieltä luulisi jonkun kompromissin löytyvän.
On sekin vähän typerää että pidetään kiinni "perinteistä" vain perinteiden varjolla eikä ymmärretä että maailma muuttuu ja uskonto on niin maallistunut asia monessa perheessä, sekä Suomikin monikulttuuristunut, että jotain kompromisseja on pakko hakea. Latokartanon koulu esimerkkinä; vähemmistön mukaanko tässä tapauksessa pitäisi sitten mennä, kun yleensä huudetaan juuri samasta asiasta jos islaminuskoisiin vedotaan.
Onhan tuo ihan hölmöö.
Itse olen uskovainen ja minun usko ei horju siitä jos joudun kuulemaan tai näkemään jotain uskoni vastaista. Vaikka ois minkälainen hevikonsertti tms. niin voisin kyllä olla paikalla!