Missä iässä lapsi oppii, ettei leikkiminen tarkoita samaa, kuin KAIKKIEN lelujen roudaaminen lastenhuoneen lattialle?

Onko mun lapsissani valmistusvirhe, onko meillä leluja liikaa, vai onko kaikki lapset samanlaisia?

Jos voisin, niin pitäisin lastenhuoneen ovet aina kiinni, enkä koskaan katsoisi sinne. Mutta kun se ei ihan toimi niin.

Olen karsinut leluja, mutta ei se valitettavasti tunnu näkyvän misään. Joka saakelin päivä ihan sama juttu...lelut eksyy lattialle, eikä vahingossakaan takaisin paikoilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;26374592:
Juu, niissä on valmistusvirhe, selvitäppä, että onko takuu vielä voimassa
Eikö se takuuaika ole yleensä 24kk? Se on jo valitettavasti ohi. Tosin pesukonekin saatiin maahantuojan takuun piikkiin, kun se hajosi 3kk takuun päätyttyä.

Eli tuo nuorempi saattaisi vielä mennä, jos oikeen vuotatuskirjeen laittais menemään.

Arvaa vaan kun meillä ei ole lapsilla edes omaa huonetta...................

Nyt se on kyllä kovasti suunnitteilla :D
Mä olen niin natsi-äiti, että leikit on ja pysyy omissa huoneissa. Vain piirtäminen tapahtuu alakerrassa, koska mä olen aavistuksenverran ärsyyntynyt siitä, että saan hinkata kalusteita ja maalata seiniä, kun neiti-taiteilija 2v löytää kynän ja toteuttaa itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26374606:
Mikä kumma saa sut kuvittelemaan että lelut pysyvät siellä huoneessa?
Uhkaus, lahjonta ja kiristys.

Melko tehokasta on uhkailla sillä, että äiti hakee mustan säkin ja vie lelut kirppikselle. Tosin ei se mikään 100% toimivuudeltaan ole...juuri muutama päivä sitten roudasin leluja kirppikselle ja huone näyttää nyt jopa pahemmalta, kuin viimeksi kun sinne kurkkasin.

Viimeksi muokattu:
Millä sä teit sen?
Nalkuttamalla? :xmas:

En tiiä. Tuurilla kai. Ihan pikkuskidistä saakka olen patistanut nuo siivoamaan omat jälkensä (ja oikeastaan myös mun jälkiä :D). Jossain vaiheessa ne tajusi, että jos ei levitä kaikkea, on vähemmän siivottavaa.

Muistuttaa pitää joskus silti, edelleen. "Myöhemmin" ja "ihan kohta"- tautia on ollut liikkeellä aika ajoin.

halipupu harmaana
Lapsissa ei ole virhettä, vaan aikuisten tavassa ajatella. Onko lelut pakko siivota joka päivä jos ne on LASTENhuoneessa? Siivotkaa yhdessä ennen imurointia ja sitten lelut voi taas olla valloillaan eikä sun ap tartte stressata.

Nalkuttamalla? :xmas:

En tiiä. Tuurilla kai. Ihan pikkuskidistä saakka olen patistanut nuo siivoamaan omat jälkensä (ja oikeastaan myös mun jälkiä :D). Jossain vaiheessa ne tajusi, että jos ei levitä kaikkea, on vähemmän siivottavaa.

Muistuttaa pitää joskus silti, edelleen. "Myöhemmin" ja "ihan kohta"- tautia on ollut liikkeellä aika ajoin.
Nalkuttamista on yritetty jo kuukausia...tuloksetta :D

Meillä ei tajuta mitään muuta, kuin että "mä en jaaaaaksa siivota" tai että "siivoominen on tyyyyylsää" tai että "miks aiiiiina pitää siivota". Huoh.

Olen kyllä koittanut ohjeistaa sitä, että kun yksi leikki päättyy, on aika siivota...sen jälkeen voi tehdä uuden leikin. Mutta kun ei, niin ei.

Lapsissa ei ole virhettä, vaan aikuisten tavassa ajatella. Onko lelut pakko siivota joka päivä jos ne on LASTENhuoneessa? Siivotkaa yhdessä ennen imurointia ja sitten lelut voi taas olla valloillaan eikä sun ap tartte stressata.
Meillä on pakko. Joka ilta ainakin.

Muuten on kaamea kaaos, lelut hukassa, niiden päälle astutaan ja ne hajoaa, ja lastenhuoneessa asuva kani ei pääse loikkimaan kunnolla (siihen voi ainakin aina vedota :D).

halipupu harmaana
Meillä on pakko. Joka ilta ainakin.

Muuten on kaamea kaaos, lelut hukassa, niiden päälle astutaan ja ne hajoaa, ja lastenhuoneessa asuva kani ei pääse loikkimaan kunnolla (siihen voi ainakin aina vedota :D).
Ok, no sitten kannattaa kokeilla tätä. Sano lapsille, että lasket 10 ja jos ei ala lelujen siivous, niin otat jätesäksin ja keräät lelut sinne ja viet kirpparille.

Ok, no sitten kannattaa kokeilla tätä. Sano lapsille, että lasket 10 ja jos ei ala lelujen siivous, niin otat jätesäksin ja keräät lelut sinne ja viet kirpparille.
Ap:han on jo tuota käyttänyt, ja mun ei siis tarvitse - ainakaan vielä, katsotaan miten kolmannen kohdalla :)

....joku voisi tosin käyttää tuota uhkausta MINUUN, jospa sitten oppisin olemaan siistimpi :snotty:

No käyppä kurkkaamassa kuvaa huoneesta...ehkä sitä kautta ymmärrät miksi mun mielestäni lelut on pakko siivota joka päivä lastenhuoneesta.

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: The Koti (skrollaa pari kuvaa alespäin)

Eihän tuonne mahdu edes lapsia nukuttamaan.

halipupu harmaana
No käyppä kurkkaamassa kuvaa huoneesta...ehkä sitä kautta ymmärrät miksi mun mielestäni lelut on pakko siivota joka päivä lastenhuoneesta.

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: The Koti (skrollaa pari kuvaa alespäin)

Eihän tuonne mahdu edes lapsia nukuttamaan.
Olisko tuota sänkyä mahdollista siirtää lähemmäksi ovea, niin että riittää kun raivaa lelut huoneen etuosasta pois? Meillä on tarkoituksella nuoremman lapsen sänky oven lähellä joten lattialla olevat lelut ei pahemmin haittaa. Lelujen määrää kannattaa myös vähentää ja laittaa leluja piiloon ja kun ne ottaa uudelleen käyttöön, niin ne tuntuvat lapsesta kuin uudelta.

Kestääkö sun pinna oikeasti kerätä kaksi kertaa viikossa täydellinen kaaos lastenhuoneen lattialta? Ihailtavaa jos näin on. Mun hermoissa meinaan on sitten valuvirhe, koska ne ei kestä sitää kaaosta. Lapsella on pöytä jolle voi jotkut rakennelmat ym. säilöä yöksi.

Olisko tuota sänkyä mahdollista siirtää lähemmäksi ovea, niin että riittää kun raivaa lelut huoneen etuosasta pois? Meillä on tarkoituksella nuoremman lapsen sänky oven lähellä joten lattialla olevat lelut ei pahemmin haittaa. Lelujen määrää kannattaa myös vähentää ja laittaa leluja piiloon ja kun ne ottaa uudelleen käyttöön, niin ne tuntuvat lapsesta kuin uudelta.
Ei ole. Sänky on noin 15 cm irti kaapista ja kaappi on siis kiinteä.

Enkä mä kyllä totta puhuakseni pidä ajatuksesta puskea leluja vain pois alta...niille on paikkansa ja sinne ne saisivat reittinsä löytää.

Leluja on vähennetty (kuva otetu muutama viikko sitten ja huonetta raivattu sen jälkeen) mutta jos leluja on enemmän kuin kaksi, on lopputulos kuin pommin jäliltä.

Piilopaikkoja ei ole, koska kaikki säilytystilat ja vähän ylikin on jo käytössä. Ja lapset kyllä siis leikkii kaikilla leluillaan, eivätkä tarvitse siis mitään "wau, uusi lelu"-kokemusta.

Kaipa nuo sitten joskus oppii siistiksi...viimeistään silloin, kun muuttavat kotoota pois. Tai silloin ainakaan mun ei enää tarvitse niitä siivoja katsella.

Yhteistyössä