Kannatatko monikulttuurisuutta

• Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Suomalainen järjestelmä on kuitenkin paljon tasa-arvoisempi, ei tartte löytyä miljoonaa että voi päästä kouluun, persauksillakin on mahdollisuus kouluttautua. Tokihan ghettohelvettejä löytyy vaikka mistä, nyt oli keskustelussa Usa.

Ja tuo konkurssijuttu on todella hyvä asia, se pitäisi saada myös Suomeen. Siinä jenkit vievät pidemmän korren.
Mitä ihmeen tasa-arvoa on se, että sä joudut maksamaan toisten laskuja?

Kysymys
[QUOTE="vieras";26369211]Mitä ihmeen tasa-arvoa on se, että sä joudut maksamaan toisten laskuja?[/QUOTE]

Minä mielellään maksan veroja vaikka hieman enemmän siitä hyvästä, että koulutus, terveydenhuolto on kaikille suht ilmaista. Kuinkahan paljon lahjakkuutta jossain Usassakin menee hukkaan koska koulutus on niin helvetin kallista liian monille.

On hieman säälittävää myöskin jos hoidon saaminen on niin kallista, että menet konkurssiin. Onko oikein jos menetät terveytesi, niin menetät myös omaisuutesi. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

-
Kyllä, mutta tietyin varauksin.
Työperäistä maahanmuuttoa kannatan ja sen on hyvä asia - ikärakenteemme vuoksi sitä on myös pyrittävä lisäämään.
Myös humanitaarinen maahanmuutto on hieno ajatus, jota on kehitettävä, mutta nykymuodossaan jokseenkin toimimaton.
Aloitetaan pakolaisista; on hyvä juttu, että Suomi vastaanottaa pakolaisia, mutta mielestäni pakolaisia ei ole syytä vastaanottaa liikaa. Nykyinen 750 henkilön kiintiöpakolaismäärä on mielestäni liian suuri - myös turvapaikanhakijoita on syytä vastaanottaa entistä tiukemmissa rajoissa.
Mikäli Suomeen otetaan liikaa pakolaisia/turvapaikanhakijoita, ei heitä kaikkia ehditä kotiuttamaan Suomeen ja suomalaiseen yhteiskuntaan - sitten syntyy näitä "sosiaalipummeja", jotka elävät veronmaksajien rahoilla.
Myöskin Suomeen muuttavien maahanmuuttajien on sopeuduttava suomalaiseen kulttuuriin.
Sellaisia maahanmuuttajia ei ole syytä vastaanottaa, joita ei pystytä koskaan integroittamaan Pohjoismaiseen yhteiskuntaan ja sen toimintaperiaatteisiin - kuten esimerkiksi Islamistit.
Eli siis maahanmuuttoa vastaan minulla ei ole mitään ja kannatan sitä, mutta mielestäni maahanmuutto-organistaation kehittäminen on vielä kesken, eikä maahanmuuttajia kannata vastaanottaa yli vastaanottokyvyn.

-
Kyllä, mutta tietyin varauksin.
Työperäistä maahanmuuttoa kannatan ja sen on hyvä asia - ikärakenteemme vuoksi sitä on myös pyrittävä lisäämään.
Myös humanitaarinen maahanmuutto on hieno ajatus, jota on kehitettävä, mutta nykymuodossaan jokseenkin toimimaton.
Aloitetaan pakolaisista; on hyvä juttu, että Suomi vastaanottaa pakolaisia, mutta mielestäni pakolaisia ei ole syytä vastaanottaa liikaa. Nykyinen 750 henkilön kiintiöpakolaismäärä on mielestäni liian suuri - myös turvapaikanhakijoita on syytä vastaanottaa entistä tiukemmissa rajoissa.
Mikäli Suomeen otetaan liikaa pakolaisia/turvapaikanhakijoita, ei heitä kaikkia ehditä kotiuttamaan Suomeen ja suomalaiseen yhteiskuntaan - sitten syntyy näitä "sosiaalipummeja", jotka elävät veronmaksajien rahoilla.
Myöskin Suomeen muuttavien maahanmuuttajien on sopeuduttava suomalaiseen kulttuuriin.
Sellaisia maahanmuuttajia ei ole syytä vastaanottaa, joita ei pystytä koskaan integroittamaan Pohjoismaiseen yhteiskuntaan ja sen toimintaperiaatteisiin - kuten esimerkiksi Islamistit.
Eli siis maahanmuuttoa vastaan minulla ei ole mitään ja kannatan sitä, mutta mielestäni maahanmuutto-organistaation kehittäminen on vielä kesken, eikä maahanmuuttajia kannata vastaanottaa yli vastaanottokyvyn.
hyvin puhuttu sieltä keskeltä

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
"vieras"
[QUOTE="vieras";26369039]

Jenkeissä yksityishenkilö saa tehdä konkurssin ja aloittaa sen jälkeen puhtaalta pöydältä, Suomessa joutuu ikuiseen velkavankeuteen.[/QUOTE]

Muuta sinne, jos kyseistä maata ihannoit! Onnea vaan! Epäilen kyllä, että sun asenteellasi et pärjää.

Mä..
[QUOTE="vieras";26369414]Miten porukalla voi olla hermot näin kireällä?[/QUOTE]

Onko alla oleva tekstisi sinun?

"Älä nyt jaksa lässyttää tota paskaa... suomalaisetkin on sotineet ja nähneet ties mitä ja täällä ne oli jälleenrakentamassa omaa maataan taisteltuaan omista oikeuksistaan ja maistaan. Ja nyt meidän pitäisi elättää kaikki muualta tulleet sossupummit, kun niillä on niiiiiiin vaikeeta???? Kyllä mä sanon, että moni veteraani kääntyy haudassaan. Ne on repineet kaiken selkänahastaan ja sitten niiden aikaansaannosta kunnioitetaan niin paljon, että tänne halutaan ehdottomasti elättejä ulkomailta.
Mä olen niin kyllästynyt, niiiiin kyllästynyt tähän lätinään.

Ja tehtäköön selväksi, että mulla ei todellakaan ole mitään ulkomaalaisia vastaan. Mutta mulla on sitä vastaan, että tänne laahataan veromarkoilla kustannettaviksi elättejä. Ja joo, niitä on suomalaisiakin. Se riittäköön. Tarviiko niitä rikollisia ja sossupummeja sitten tasa- arvon nimissä raahata tänne vielä ulkomailtakin. "

Kenellä on hermot kireällä? :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mä..;26369490:
Onko alla oleva tekstisi sinun?

"Älä nyt jaksa lässyttää tota paskaa... suomalaisetkin on sotineet ja nähneet ties mitä ja täällä ne oli jälleenrakentamassa omaa maataan taisteltuaan omista oikeuksistaan ja maistaan. Ja nyt meidän pitäisi elättää kaikki muualta tulleet sossupummit, kun niillä on niiiiiiin vaikeeta???? Kyllä mä sanon, että moni veteraani kääntyy haudassaan. Ne on repineet kaiken selkänahastaan ja sitten niiden aikaansaannosta kunnioitetaan niin paljon, että tänne halutaan ehdottomasti elättejä ulkomailta.
Mä olen niin kyllästynyt, niiiiin kyllästynyt tähän lätinään.

Ja tehtäköön selväksi, että mulla ei todellakaan ole mitään ulkomaalaisia vastaan. Mutta mulla on sitä vastaan, että tänne laahataan veromarkoilla kustannettaviksi elättejä. Ja joo, niitä on suomalaisiakin. Se riittäköön. Tarviiko niitä rikollisia ja sossupummeja sitten tasa- arvon nimissä raahata tänne vielä ulkomailtakin. "

Kenellä on hermot kireällä? :D
Ei ole mun tekstiä ja näyttäis vähän siltä, että maksajilta alkaa hermot pettämään.

no nyt kun ollaa asian äärellä niinmitä mieltä olet antamastani esimerkistä
joka koskee vienan laukkuryssiä
Pitääpä oikein kelata sinne ja lukea se uudelleen, en muista kaikkia pääkohtia siitä...

kannatan rajauksin

otan hyväksi esimerkiksi vienankarjalaiset, joita valui Suomeen kymmenintuhansin Lokakuun vallankumouksen jälkeen

vaikka uskonto oli eri niin ollaan sulauduttu suomalaiseen yhteiskuntaan niin ovelasti, että ette enää pysty päällepäin sanomaan kutka on laukkuryssiä ja kutka ei
Pitipä oikein miettiä, mitkä laukkuryssät, mutta tarkoittannet reppuryssiä? "Rakkaalla" lapsella on monta nimeä.
Olen sitä mieltä, että esimerkkisi oli oikein osuva tähän ketjuun ja hyvä siinä mielessä, että on nimenomaan esimerkki elävästä elämästä.
Tätäkin voidaan ruotia niin monella eri tavalla, mutta jos heitän "pikaisesti" pari näkökantaa, jotka mulle tulee ensimmäisenä asiasta mieleen.
Reppuryssät on todellakin onnistuneet sulautumaan tänne, eipä tosiaan voi sanoa enää, ketkä heitä ovat ja ketkä eivät.
Se on tietysti hyvä asia siinä määrin, että he ovat sopeutuneet ja integroituneet tänne ilmeisen ongelmattomasti - tai no, sekin on tulkintakysymys.
Toisaalta sitten taas, onhan se hyvä asia, että sisäsiittoiseen suomalaiseen kansaan tulee muualtakin verta, mutta sitten taas toisaalta, halutaanko tänne ihan kaikkia mahdollisia geenejä ja kansalaisuuksia - kuitenkin kulttuuri -ja käytöserot heijastuvat myös siihen geeniperimään.
Johan tuli sekava vastaus ja todella erikoisesti mun osaltani tarkasteltu asiaa, mutta antaa nyt olla.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26369455]Muuta sinne, jos kyseistä maata ihannoit! Onnea vaan! Epäilen kyllä, että sun asenteellasi et pärjää.[/QUOTE]

Juu, Jenkkeihin ei ihan kuka tahansa pääse muuttamaan, koska siellä mamujen odotetaan itse elättävän itsensä, toisin kuin Suomessa...

"vieras"
Taas kerran muistuttaisin, että turvapaikkahakemusten käsittelyajat ovat hyvin, hyvin pitkiä. Lisäsksi monikulttuurinen ohjaus on puutteellista, samoin maahanmuuttajien kielikoulutus. On osin suomalaisen järjestelmän vika, että kaikki maahanmuuttajat eivät integroidu nopeasti yhteiskuntaamme,

Lisäksi pyytäisin muistamaan, että osa maahanmuuttajista on sen lisäksi, että ovat joutuneet jättämään kotinsa ja näkemään sukulaistensa julmia kuolemia kokeneet itsekin vainoa ja jopa kidutusta. Sellaisesta toipuminen vie varmasti vuosia. Miksi siis hyväksyä suomalaisten sosiaalituilla eläminen, mutta ei turvapaikanhakijoiden?
Jaahas. Rieputarallaa on taas jakamassa verorahoja mamuille. En minä maksa veroja sen takia, että mamuraiskurit saavat hotellitasoisen majoituksen suomalaisissa vankiloissa.

Ai niin. Riepuhan on niin avarakatseinen ja ajattelee laajemmin, kuin me muut ihan tavalliset pulliaiset.

Toisaalta sitten taas, onhan se hyvä asia, että sisäsiittoiseen suomalaiseen kansaan tulee muualtakin verta, .
mun kotiperän ihmiset nimitti vienan laukkukauppiaita laukkuryssiksi mutta vienalaiset itse kulki laukulla ja suomalaiset oli taas ruotseja tai tsuhnia, nimitys on näkökulmakysymys

geneettinen anti on vähän ohut, vienaan on muuttanut runsaasti veroja pakoon savolaisia ja pohjalaisia 1600-luvulla

Viimeksi muokattu:
mun kotiperän ihmiset nimitti vienan laukkukauppiaita laukkuryssiksi mutta vienalaiset itse kulki laukulla ja suomalaiset oli taas ruotseja tai tsuhnia, nimitys on näkökulmakysymys

geneettinen anti on vähän ohut, vienaan on muuttanut runsaasti veroja pakoon savolaisia ja pohjalaisia 1600-luvulla
Täällä ne on tosiaan reppuryssiä (Pirkanmaa), mutta varmasti murteiden/puhetyylien mukana muuttunut ja eri puolilla Suomea puhutaan vähän eri lailla.
Tuosta kohtaa historiaa mulla on aukko - en muista 1600-luvulta juuri mitään, joten tuo verojen perässä muuttaminenkin oli täysin pimennossa.
Eli geneettiseltä pohjalta tilanne oli/on "plus, miinus - nolla", jos kerran vain "samaa" väkeä on tullut takaisin - eli ainakaan siltä kannalta reppuryssistä ei ole ollut hyötyä...

Kysymys
Sentään jotain "vierasta" tännekin.
Vaikkakin edelleen olemme aika sisäsiittoinen kanssa, että siinä mielessä ehkä ulkomaanelävien vastaanottaminen kohtuullisuuden rajoissa voisi olla hyväkin juttu.
Tuskinpa kenelläkään on mitään sitä vastaan jos otetaan maahanmuuttajiksi vaikkapa pelkästään kauniita ruotsalaisia blondinaisia tai tummia ruskeasilmäisiä espanjalaisia.

Mutta kun ei, niin ei. Heitä tulee Suomeen liian vähän.

"vieras"
Sentään jotain "vierasta" tännekin.
Vaikkakin edelleen olemme aika sisäsiittoinen kanssa, että siinä mielessä ehkä ulkomaanelävien vastaanottaminen kohtuullisuuden rajoissa voisi olla hyväkin juttu.
Että sisäsiittoinen. Oletko kuullut siitä kun ihmiset menee naimisiin että he tutkitaan sukukirjojen mukaan voivatko olla sukua keskenään? En kyllä usko alkuunkaan että sisärukset tai edes serkukset tehtailisi lapsia mainittavissa määrin. mihin sinä perustat tietosi?

"vieras"
[QUOTE="vieras";26369853]Että sisäsiittoinen. Oletko kuullut siitä kun ihmiset menee naimisiin että he tutkitaan sukukirjojen mukaan voivatko olla sukua keskenään? En kyllä usko alkuunkaan että sisärukset tai edes serkukset tehtailisi lapsia mainittavissa määrin. mihin sinä perustat tietosi?[/QUOTE]

Avioliiton ulkopuolella on kautta aikojen syntynyt lapsia pilvin pimein. Kaupparatsuilla yms. liikkuvaa työtä harjoittavilla voi olla ympäri Suomea paljon lapsia.

pease
kyllä tämä maaiilma kuuluu kaikille.miksi vain somalit saisi asua somaliassa tai saksalaiset saksassa? minusta vaikka intialainen saisi muuttaa gröönlantiin ja etelä-amerikalainen kiinan jos niin haluaisi. ajatelkaa... kaikkien maiden ihmiset menisi minne haluaisi, mikä kansojen sulatusuuni ja kaikki ihmiset puhuisi vaikka samaa kieltä.. ihanaa olaisiin kaikki samanlaisia ihmisä samanarvoisia. kannatan kultuureita, kyllä! kulttuuritkin voisi siten sekoittua oltaisiin kaikki samaa perhettä, rakastakaa kaikkia ihmisiä.

[QUOTE="vieras";26369853]Että sisäsiittoinen. Oletko kuullut siitä kun ihmiset menee naimisiin että he tutkitaan sukukirjojen mukaan voivatko olla sukua keskenään? En kyllä usko alkuunkaan että sisärukset tai edes serkukset tehtailisi lapsia mainittavissa määrin. mihin sinä perustat tietosi?[/QUOTE]

Olen kuullut.
Mutta vaikka kaksi ihmistä eivät olisi lähisukulaisia, se ei tarkoita sitä, ettei homma olisi sisäsiittoista.
Meillä esimerkiksi täällä pikkupitäjässä, jossa "kaikki" ovat olleet naimisissa kaikkien kanssa ja tehneet lapsia, alkaa olla piirit ja geenit aika pieniä.
Ja itse en ole ottanut paikkakuntalaista vaimoa ;)

Yhteistyössä