Mitä tekisit jos seuraavan hallituksen pääministeri olisi Paavo Väyrynen...

• Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";26360996]Aivan kamalaa. Perämettien vanha mies ei tiennyt neekeri-sanan olevan Hgissä rasistinen. Mitä meistä maailmalla nyt ajatellaan?[/QUOTE]

Diipadaapa

"vieras"
[QUOTE="Totuudentorvi";26361353]Aina vain paranee :D

Veikkaanpa, että olen sinua vanhempi.[/QUOTE]

No niinpäs tekee :D Oletetaan että olisit minua vanhempi. Kerro nyt se perustelusi asialle että et tosiaankin ole se räkänokka, takapöydän mölisijä :D

"Totuudentorvi"
[QUOTE="vieras";26361389]No niinpäs tekee :D Oletetaan että olisit minua vanhempi. Kerro nyt se perustelusi asialle että et tosiaankin ole se räkänokka, takapöydän mölisijä :D[/QUOTE]

Miksi?

"vieras"
[QUOTE="vieras";26361360]Olisivathan Väyrynen ja Soini paljon parempi parivaljakko kuin Katainen ja Urpilainen, jotka ovat mm. jättäneet mielenterveyspotilaat heitteille ja syytäneet rahamme Kreikkaan.[/QUOTE]

Tänään läht 1.800.000.000 euroa Kreikkaan ja kreikkalaiset nauravat koko matkan sveitsiläiseen pankkiin.

Sveitsi on muuten ihan kusessa siitä rahavirrasta joka sinne tällä hetkellä suuntautuu...

[QUOTE="vieras";26361033]Oletko miettinyt ihan loppuun asti miten siinä kävisi jos suomalaiselta maataloudelta lopetettaisiin tuet?[/QUOTE]

säästettäis pitkä penni ja syötäis muualla Euroopassa tuotettua apetta pikkusen enemmän

ajan myötä maan hinta tippuis ja suomalaisen maataloustuotannon kilpailukyky alkais pikkuhiljaa elpymään

"vieras"
säästettäis pitkä penni ja syötäis muualla Euroopassa tuotettua apetta pikkusen enemmän

ajan myötä maan hinta tippuis ja suomalaisen maataloustuotannon kilpailukyky alkais pikkuhiljaa elpymään
Millä perusteella ajattelet että maa jossa kaikki maksaa triplasti, verrattuna maahan jossa voi tuottaa 3kk. vuodessa kauemmin vihanneksia voisi tuottaa halvemmalla ja pysyisi kilpailuyhteiskunnassa mukana. Siinä vaiheessa rajat olisi jo räjäytetty lopullisesti ilmaan ja rajoitukset maiden välillä olisi mitätön.

"Totuudentorvi"
[QUOTE="vieras";26361521]Siksi kun peesailet jonkun toisen mielipidettä. On sulla nyt omakin mielipide asiaan?[/QUOTE]

Niin, sinähän et koskaan peesaile kenenkään muun mielipidettä (jos ei lasketa Hommaa). Sitä paitsi eihän sinulla ole koskaan tapana vastata muiden esittämiin kysymyksiin. Miksi minä vaivautuisin vastaamaan sinulle?

Viime viikolla viimeksi en saanut sinulta vastausta erääseen tuiki tärkeään kysymykseen, vaan pakenit paikalta, kun asiat kävivät sinulle vaikeiksi ;)

"vieras"
[QUOTE="Totuudentorvi";26361634]Niin, sinähän et koskaan peesaile kenenkään muun mielipidettä (jos ei lasketa Hommaa). Sitä paitsi eihän sinulla ole koskaan tapana vastata muiden esittämiin kysymyksiin. Miksi minä vaivautuisin vastaamaan sinulle?

Viime viikolla viimeksi en saanut sinulta vastausta erääseen tuiki tärkeään kysymykseen, vaan pakenit paikalta, kun asiat kävivät sinulle vaikeiksi ;)[/QUOTE]

Oletko nyt varma että se minä olisin ollut? Olen vastannut minulle esitettyihin kysymyksiin ja esittänyt omat perusteluni asialle jonka puolesta/vastaan olen. Perustele nyt vaan se kantasi asiaan.

[QUOTE="vieras";26361586]Millä perusteella ajattelet että maa jossa kaikki maksaa triplasti, verrattuna maahan jossa voi tuottaa 3kk. vuodessa kauemmin vihanneksia voisi tuottaa halvemmalla ja pysyisi kilpailuyhteiskunnassa mukana. Siinä vaiheessa rajat olisi jo räjäytetty lopullisesti ilmaan ja rajoitukset maiden välillä olisi mitätön.[/QUOTE]

tuskimpa suomalainen tuotanto vois olla koskaan niin halpaa että se kelpais vientiin tai edes kotimaiselle teollisuudelle mutta luomuna se vois kelvata suoraan kuluttajalle, veikkaan että moni maksais kotimaisesta luomusta pikkusen enemmän

"vieras"
[QUOTE="Totuudentorvi";26361634]Niin, sinähän et koskaan peesaile kenenkään muun mielipidettä (jos ei lasketa Hommaa). Sitä paitsi eihän sinulla ole koskaan tapana vastata muiden esittämiin kysymyksiin. Miksi minä vaivautuisin vastaamaan sinulle?

Viime viikolla viimeksi en saanut sinulta vastausta erääseen tuiki tärkeään kysymykseen, vaan pakenit paikalta, kun asiat kävivät sinulle vaikeiksi ;)[/QUOTE]

Taas T. Torvi on väärän vieraan kimpussa.:D

"vieras"

Esitä se kysymys nyt, todennäköäisesti se en minä ole ollut mutta kuitenkin :D

Ja perustele se oma kantasi asiaan.

"Totuudentorvi"
[QUOTE="vieras";26361671]Esitä se kysymys nyt, todennäköäisesti se en minä ole ollut mutta kuitenkin :D

Ja perustele se oma kantasi asiaan.[/QUOTE]

En viitsi ottaa asiaa esiin tässä ketjussa, kun se ei tähän liity :)

"vieras"
tuskimpa suomalainen tuotanto vois olla koskaan niin halpaa että se kelpais vientiin tai edes kotimaiselle teollisuudelle mutta luomuna se vois kelvata suoraan kuluttajalle, veikkaan että moni maksais kotimaisesta luomusta pikkusen enemmän
Ei kyllä kovin moni, muutenkin perheet joutuu tinkimää ostoksistaan elintarvikkeiden kalliin hinnan takia niin miksi ihmeessä joku alkaisi ostamaan vielä kalliimpaa tuotetta. Tuo on ihan väärä lähtökohta sinulla asiaan. Kun ostovoima heikkenee niin ei pidä nostaa hintoja entuudestaan vaan laskea, ppitää saada deflaatio että talous nousee, niin teki Islanti ja nyt puuskuttaa hyvää vauhtia ylöspäin taloudessa, muut maat jotka suosii inflaatiota talous vaan laskee.

"vieras"
[QUOTE="Totuudentorvi";26361693]En viitsi ottaa asiaa esiin tässä ketjussa, kun se ei tähän liity :)[/QUOTE]

Ok. No ei sitten, perustele nyt se kantasi. Olet niin kovasti nauramassa vastaan mutta miksi sinä olet puolesta? :)

"vieras"

Mitäs duunia me keksittäisiin työttömiksi jääville elintarviketyöläisille yms ryhmille jotka ovat sidoksissa maatalouteen? Jäis muuten myös saamatta EU:lta maataloustukiaiset, ne rahat menisivät muiden maiden viljelijöille, mutta me maksettaisiin edelleen saman verran EU:lle saamatta täyttä vastinetta.

EU on maailman suurin MTK ja jos ämteekoosta haluaa päästä eroon pitäisi erota EU:sta...

"vieras"
[QUOTE="vieras";26361661]Oletko nyt varma että se minä olisin ollut? Olen vastannut minulle esitettyihin kysymyksiin ja esittänyt omat perusteluni asialle jonka puolesta/vastaan olen. Perustele nyt vaan se kantasi asiaan.[/QUOTE]

En se minä ollut. Vaan se toinen.

[QUOTE="vieras";26361706]Ei kyllä kovin moni, muutenkin perheet joutuu tinkimää ostoksistaan elintarvikkeiden kalliin hinnan takia niin miksi ihmeessä joku alkaisi ostamaan vielä kalliimpaa tuotetta. Tuo on ihan väärä lähtökohta sinulla asiaan. Kun ostovoima heikkenee niin ei pidä nostaa hintoja entuudestaan vaan laskea, ppitää saada deflaatio että talous nousee, niin teki Islanti ja nyt puuskuttaa hyvää vauhtia ylöspäin taloudessa, muut maat jotka suosii inflaatiota talous vaan laskee.[/QUOTE]

jos massatuotetun ruuan kotimaisuusvaatimuksesta luovuttaisiin ja tyydyttäisiin esim. tanskalaiseen ruokaan niin hinnat laskisivat

"vieras"
[QUOTE="vieras";26361719]Mitäs duunia me keksittäisiin työttömiksi jääville elintarviketyöläisille yms ryhmille jotka ovat sidoksissa maatalouteen? Jäis muuten myös saamatta EU:lta maataloustukiaiset, ne rahat menisivät muiden maiden viljelijöille, mutta me maksettaisiin edelleen saman verran EU:lle saamatta täyttä vastinetta.

EU on maailman suurin MTK ja jos ämteekoosta haluaa päästä eroon pitäisi erota EU:sta...[/QUOTE]

Unohtui vielä semmoinen asia, että jostain meidän pitäis kaapia kasaan muutama miljardi euroa jotta voisimme ostaa sitä ulkomaista ruokaa.

Yhteistyössä