Miten auttaa naapurin syrjäytynyttä miestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Kyseessä aasialainen mies, joka ei puhu YHTÄÄN suomea, yrittää kyllä kovasti. Hän tuo jatkuvasti minulle ja lapsille lahjoja: sushia (erittäin hyvää), omenoita, pähkinöitä jne. Yrittää monin tavoin ottaa kontaktia, mutta kommunikoiminen on vaikeaa ilman mitään yhteistä kieltä.

Nyt hän on selvästi mennyt jotenkin sekaisin. Hymyili omituisesti ja vaikutti olevan omissa maailmoissaan. Tänään hän yhtäkkiä tuli laulamaan meille ja höpisi jotain omalla kielellään. Hän on kuunnellut jotain aasialaista musiikkia todella kovalla jo monta tuntia, musiikki kuuluu meilläkin kuin kuuntelisimme itse, vaikka välissä on yksi asunto. Hän on todella ystävällinen, eikä yhtään vaarallisen oloinen. Hänellä ei käsittääkseni ole lainkaan tuttavia/ystäviä, ainakaan en ole koskaan nähnyt, että hänellä olisi ollut seuraa.

Miten tässä tapauksessa kannattaisi toimia? Miten voin konkreettisesti auttaa?

[QUOTE="hmm";26361122]Onko akuuttia työryhmää sielläpäin? Tai sitten soittaisin poliisilie, ja kysyisin heiltä[/QUOTE]

Onko aikuisten ongelmia varten jotain sosiaalitoimen kriisipuhelinta?

Puhuuko mies englantia? Olisiko kaupungissanne jotain maahanmuuttajille tarkoitettua suomenkielen opetusta, mistä voisi vinkata hänelle? Tai jotain ryhmiä tms? Varmasti vaikeaa olla maassa ilman mitään kielitaitoa :( Kiva, että sinua kiinnostaa auttaa miestää, kurjaa kun yksin joutuu olemaan.

Alat nyt omatoimisesti järjestelemään paluulippua aasian maahan mistä lile onkaan kotoisin, siitä se ilahtuu varmasti eniten ja annat pekonia sille mukaan pari kiloa, poplaritakki lahjaksi jossa pekonia taskut täynnä.

[QUOTE="a.p";26361047]Kyseessä aasialainen mies, joka ei puhu YHTÄÄN suomea, yrittää kyllä kovasti. Hän tuo jatkuvasti minulle ja lapsille lahjoja: sushia (erittäin hyvää), omenoita, pähkinöitä jne. Yrittää monin tavoin ottaa kontaktia, mutta kommunikoiminen on vaikeaa ilman mitään yhteistä kieltä.

Nyt hän on selvästi mennyt jotenkin sekaisin. Hymyili omituisesti ja vaikutti olevan omissa maailmoissaan. Tänään hän yhtäkkiä tuli laulamaan meille ja höpisi jotain omalla kielellään. Hän on kuunnellut jotain aasialaista musiikkia todella kovalla jo monta tuntia, musiikki kuuluu meilläkin kuin kuuntelisimme itse, vaikka välissä on yksi asunto. Hän on todella ystävällinen, eikä yhtään vaarallisen oloinen. Hänellä ei käsittääkseni ole lainkaan tuttavia/ystäviä, ainakaan en ole koskaan nähnyt, että hänellä olisi ollut seuraa.

Miten tässä tapauksessa kannattaisi toimia? Miten voin konkreettisesti auttaa?[/QUOTE]

Kysyä töksäytän tämän, mutta onko sulla miestä? Jos on, niin anna hänen auttaa naapuriasi. Kokemusta on itselläni monista syrjäytyneistä miehistä ja voin sanoa että he alkavat aika helposti kehitellä jotain romanttisia kuvitelmia naispuolisesta auttajastaan. Ja takertuvat helposti, omat rajat on tiedettävä.

Kysyä töksäytän tämän, mutta onko sulla miestä? Jos on, niin anna hänen auttaa naapuriasi. Kokemusta on itselläni monista syrjäytyneistä miehistä ja voin sanoa että he alkavat aika helposti kehitellä jotain romanttisia kuvitelmia naispuolisesta auttajastaan. Ja takertuvat helposti, omat rajat on tiedettävä.

Mulla on mies, mutta tämä naapuri ottaa kontaktia vain minuun ja lapsiin, joten tuntuisi oudolta, jos mies alkaisi auttamaan häntä.

[QUOTE="susu";26361195]luulen ,että hän on ihastunut sinuun.Vai viekö lahjoja muillekkin naapureille..?[/QUOTE]

Ei varmasti ole ihastunut. Hän on aivan epänormaalin oloinen, ei mitenkään ihastuneen ihmisen oloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja hätä;26361149:
Voitko kertoa numeron ?

Akuutti työryhmä toimii paikkakunnallasi mielenterveystoimsiton yhteydessä esimerkiksi. Kirjoita googleen asuinpaikkasi nimi, ja akuutti työryhmä. Joissain paikoissa saattaa toimia sairaalan yhteydessä